Olej takový, jako běžně, akorát pro záběh dát oleje trochu víc - i výrobce v příručkách předepisoval poměry mísení pro různá stadia záběhu motoru, stejně jako vzdálenosti pro daný "krok". Prohledej fórum, témat o zajíždění motorů Jawa a ČZ už tu bylo dost.
1 reakcí na tento příspěvek správné zajíždění motoru po komplení go
Vyvaruj se M2T. Doporučuji Mogul TS. Rozdíl v ceně, kouřivost a karbonizace je oproti M2T zlomková.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) správné zajíždění motoru po komplení go
fidlimydli píše: Honit motor při zajíždění se spíš myslí použít vyšší otáčky s malou zátěží. Hlavně nepodtáčet a nedrtit to do kopce pod plným plynem, ale podřadit a nechat motor volně běžet. Po prvních pár km nevadí ani ty trošku vyšší otáčky, ale bez zásadní zátěže. Pozor si dej třeba když vyjedeš na kopec a pak na horizontu ubereš plyn. Píst se přestane chladit palivem, ale ještě je pořád horký a má to tendenci se po pár metrech přidírat. Já teď zajíždím a motor už krásně běží, ale neměl rád střední zátěž, kterou se jezdí normálně. Buď jsem musel podtáčet, nebo jet o kvalt niž a víc točit, jinak se přidíral a to mám zvednutou jehlu.
Vyvaruj se M2T. Doporučuji Mogul TS. Rozdíl v ceně, kouřivost a karbonizace je oproti M2T zlomková.
Suhlas, až na ten olej: Já bych napsal spíš: Vyvaruj se Mogul TS! Do těch našich babiček patří M2T. Prvních ca 500km 1:20. Dalších 1000km 1:25 a pak normálně 1:33.
Tady už se milionkrát psalo, že Jawa/ČZ musí prdět, smrdět a týct z vejfuku olej. Když ne, tak po pár km zadřeš!
Naposledy editováno 11.05.2014 08:16:55
1 reakcí na tento příspěvek správné zajíždění motoru po komplení go
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) správné zajíždění motoru po komplení go
1 reakcí na tento příspěvek správné zajíždění motoru po komplení go
Zajížděl jsem svou první třindu v létě, asi v těch největších vedrech. Já doporučuji dát více oleje a jezdit úplně normálně. Nějaké zahřívání, čekání, chlazení, je podle mě zbytečné. Když budeš motor pslouchat, vnímat jeho chod, tak můžeš jezdit normálně (je otázka, co si pod tím představíš - pro mě je to spíš defenzivní styl jízdy) a sám uvidíš, co ti motor dovolí, postupně uvidíš, že se motor vytáčí čím dál tím víc a běží volněji.
Co se týče oleje, každý ti doporučí něco jiného, podle mě je to úplně jedno, v době, kdy byl ten motor konstruován byl olej jen jeden, dnes je doba úplně jiná. Myslím si, že je vhodnější spíše zajíždět a jezdit na jeden typ oleje. Proto bych si vybral jednoduše takový olej, který je v tvém okolí dostupný a bude ti cenově vyhovovat. Hlavně bych se vyhnul homeopatickým poměrům a ředil tak, jak je předepsáno...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) správné zajíždění motoru po komplení go
sered píše: Suhlas, až na ten olej: Já bych napsal spíš: Vyvaruj se Mogul TS! Do těch našich babiček patří M2T. Prvních ca 500km 1:20. Dalších 1000km 1:25 a pak normálně 1:33.
Tady už se milionkrát psalo, že Jawa/ČZ musí prdět, smrdět a týct z vejfuku olej. Když ne, tak po pár km zadřeš!
Mogul TS a M2T je téměř stejnej olej, obojí je to hnědá břečka, do jawy dostačující. Nejspíš sis to spletl s TSF.
Já doporučuju do Jawy Lavio Moto Synt 2T, jezdí na něj půlka Jawamanie. Je to olej cenově skoro stejnej jako TS, ale je to polosyntetika a ta kouřivost je oproti TS o třídu níž. Nic to ale nemění na mazacím poměru po záběhu - bronz futra 1:33, jehly 1:40 až 1:45. Na záběh je lepší dát první dvě tři nádrže trochu víc oleje.
Co se záběhu týče, od začátku jsem motorce dával plnej kotel (samozřejmě trochu s rozumem) sice měla ze začátku tendenci se přidírat, ale teď je ten motor zajetej tak, že ujedu každé 639...
EDIT: písmenka
Naposledy editováno 11.05.2014 10:19:06
sered píše: Kinyo> nechci tě urážet, ale jsi chytrej jak Rudý Právo s Rádiem Jerev:an dohromady! Tyhle motory jsou konstruovaný na minerální olej a jakejkoli moderní "syntetickej" ještě s vysokým poměrem míchání povede k jedinýmu závěru: zadření!!!
Ale prd, uz sem poskladal vic motoru nez jsi ty videl, mam peraka a jezdim na TTS uplne normalene, a mam ho taky po go, je to ohodne kvalitnejsi olej a lepe maze pri vysich teplotach, nez nejaky m2t, odrzi jsi olejeovy film, jestli te to neco rika, kdyz rozeberes motor po m2t tak uz sem i videl ze byla ojnice orezla, a pisty jsou celi cerny prez vsechny krouzky, a hlavne to karbonuje vyfuk tak ho musis kazdou chvili cistit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) správné zajíždění motoru po komplení go
sered píše: Suhlas, až na ten olej: Já bych napsal spíš: Vyvaruj se Mogul TS! Do těch našich babiček patří M2T. Prvních ca 500km 1:20. Dalších 1000km 1:25 a pak normálně 1:33.
Tady už se milionkrát psalo, že Jawa/ČZ musí prdět, smrdět a týct z vejfuku olej. Když ne, tak po pár km zadřeš!
Taky jsem zastával tento názor, ale několik věcí mne přesvědčilo. Do babiček se vždy lil M2T, protože nic jiného nebylo. V dnešní době, kdy jsou lepší oleje nevidím důvod nepoužít lepší rozumný olej.Kartery taky nebudeš dávat na hermetik. Polosyntetika a syntetika je naprostá blbost, souhlasím. To je fakt na zadření, protože se u těchto motorek trhá olejový film. Mogul TS je minerální olej stejně jako M2T, jen má lepší kluzné a hořící vlastnosti. Kamarád zajížděl na M2T Péráka a pořád se mu to přidíralo. Když pak pro kontrolu sundal hlavu, měl ve válci rýhy. Taky se mi to párkrát přidíralo a když jsem sundal hlavu, válec je bez známek jakéhokoliv problému. Kamarád přestal používat M2T a hele, ono se to nepřidírá a motor líp jede. Mám 800km a motor výrazně ožil. Poslední nádrž vyjedu na 2:20 a pak přejdu na stálých 1:33 pokud to nebude zlobit. Vyšší ředění taky nedoporučuji, je riziko přidření bronz pouzdra na ojnici. Mladší motorky s jehličkami by mohly jít ještě nepatrně výše.
Tolik má osobní zkušenost. Za mne je Mogul TS moderní minerální olej odpovídající viskozity s nízkou kouřivostí, karbonizací a výbornými mazacími vlastnostmi za pár kaček plně nahrazující M2T, který brání většinou ti, kteří nic jiného nevyzkoušeli, nebo je jim líto přidat 40kč za litr. Vyvarovat se syntetiky a olejů do pil, ty jsou určeny pro motory o úplně jiné konstrukci jedoucí v jiných otáčkách. Tam fakt hrozí zadření, nebo min. vyšší opotřebení. Lepší olej ano, ale s rozumem.
Edit: Kdybychom chtěli být důslední, nemohl by jsi použít ani M2T, protože za těch 60let prošel taky vývojem a není to to samé co tehdy.
Naposledy editováno 11.05.2014 10:55:26
sered píše: Kinyo> nechci tě urážet, ale jsi chytrej jak Rudý Právo s Rádiem Jerev:an dohromady! Tyhle motory jsou konstruovaný na minerální olej a jakejkoli moderní "syntetickej" ještě s vysokým poměrem míchání povede k jedinýmu závěru: zadření!!!
Nemíním nijak oponovat, sám jsem zastáncem toho, že motor má jezdit na to, na co byl konstruován, tedy zde M2T a fichtl klidně obyčejný minerální motorák, třeba M6A, nebo M6D, ale kamarád nedávno dokončil opravu ČZ 250/471 a jeho otec tvrdil, že na M2T se to jezdit nedá, že právě kvůli "tomuto eklhaftu" se tomu právě motor přidřel, kvůli úsadám.
Ale jinak je 100% pravda, že poměr oleje musí být dle předpisu výrobce motoru, ne oleje. I když se použije modernější olej, tak na poměru se ubrat nesmí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) správné zajíždění motoru po komplení go
1 reakcí na tento příspěvek správné zajíždění motoru po komplení go
Prostě třicet nebo kolik let zkušeností s českejma motorkama a s 2T veteránama mi říká M2T a maximálně po záběhu 1:33!
Edit jestli sedi i vek co mas v profilu, tak ja skladal Jawacky motory kdyz tvoje maminka premyslela, jestli budes cylapecek nebo holcicka . To jen k tve poznamce, cos ty slozil motoru
Naposledy editováno 11.05.2014 12:41:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) správné zajíždění motoru po komplení go
sered píše: fidlimydli> ono říkat !mám najeto 500 km jako Skwanky!, nebo 800km jako ty -> to vůbec neříká jak bude vypadat motor po pěti deseti tisících km. Líbí se mi tady někteří teoretici, kterým se motor při záběhu má snahu přidírat a oni bez demontáže a odstranění prasátka na pístu/válci pokračují v záběhu. Když jsem na Jawa nebo ČZ jezdil, udělal motor a měl snahu se líznout, VŽDYCKY následovala demontáž a oprava. Motory potom najedou >10 000 km bez problémů, jsou živé a rozumě točivé. Ano, kouří s M2T a 1:33: No a co! Zelený ekoteroristi mě nějak nezajímají.
Máš pravdu, že nevím jak bude motor s TS vypadat po 10 000, ale vím, jak vypadal, když jsem jej rozebral po 20 000 s M2T. Ložiska hučely, futro s čepem na ojnici vydřené jako prase, všude karbon a píst ve válci lítal jako cikán v hospodě. On fígl je v tom, že to prasátko se Ti s kvalitnějším olejem prostě neudělá, protože se píst s válcem na sebe přidřením nenamaže. Přidřel jsem několikrát, než jsem přišel na to, že to musím víc honit, moje blbost, ale po demontáži válce bylo vše netknuté. Kamarád s M2T, který je velmi opatrný to po přidření rozebral a co myslíš? ... Měl ho tam!!! A několik. Fakt nevidím důvod neposkytnout dvěma třecím plochám odpovídající kvalitnější mazání když je k dispozici jen proto, že tehdy k dispozici nebylo.
Uzavřel bych to tím, že každý máme svůj názor na základě nějakých zkušeností za kterým si budeme stát a případný čitatel si musí udělat závěr sám.
Min týden jsem jel s kolegy na vejlet na 3dny při nižší teplotě venku cca 14 stupňů kolega co tankoval a leje do moto M2T podle mne sračky tak již po několikáté narazil )))))) po cca 5 min od tankování stop konec karbec plnej oleje. Samozřejmě zná pravidlo topgearu pomoš si sám. Jo natankovat do 2t umí.
PS: toto je jen můj názor moje věc moje myšlenka nebudu se s nikým dohadovat ani dlouze řešit
Naposledy editováno 11.05.2014 22:26:51
1 reakcí na tento příspěvek správné zajíždění motoru po komplení go
Jedni odborníci tvrdí, že se má dát M2T na zajetí, aby se to rychleji opotřebilo, jiní, že máš použít kvalitní olej, aby se to nepřidíralo a skalní jezdí M2T pořád.
Nečekej, že budeš z nějaké diskuse moc moudrý, co člověk, to názor. Pročti, zhodnoť argumenty těch co mají osobní zkušenost a selským rozumem rozhodni.
Rozhovory na téma "oleje" jsou nekonečný. Všechny moje dvoutakty mi jezdí na Mogul TS, nedoporučuju M2T, ani "super nejlepší" oleje do motorových pil. Tyhle slova nejsou teorie, ale praxe ověřená provozem všech mých dvoutaktů, viz můj profil.
fatik píše: Mogul TS a M2T je téměř stejnej olej, obojí je to hnědá břečka, do jawy dostačující. Nejspíš sis to spletl s TSF.
Já doporučuju do Jawy Lavio Moto Synt 2T, jezdí na něj půlka Jawamanie. Je to olej cenově skoro stejnej jako TS, ale je to polosyntetika a ta kouřivost je oproti TS o třídu níž. Nic to ale nemění na mazacím poměru po záběhu - bronz futra 1:33, jehly 1:40 až 1:45. Na záběh je lepší dát první dvě tři nádrže trochu víc oleje.
Co se záběhu týče, od začátku jsem motorce dával plnej kotel (samozřejmě trochu s rozumem) sice měla ze začátku tendenci se přidírat, ale teď je ten motor zajetej tak, že ujedu každé 639...
EDIT: písmenka
1 reakcí na tento příspěvek správné zajíždění motoru po komplení go
1 reakcí na tento příspěvek správné zajíždění motoru po komplení go
Pokud není změna tak přimazat a pomalu pokračovat.
PS: toto je jen můj názor moje věc moje myšlenka nebudu se s nikým dohadovat ani dlouze řešit
1 reakcí na tento příspěvek správné zajíždění motoru po komplení go
děkuji mnohokrát
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) správné zajíždění motoru po komplení go
tetrevarna píše: Pokud je buď minimální změna ve zvuku tak rozebrat podívat vzít 2000 papírem píst dát nové kruhy.
Pokud není změna tak přimazat a pomalu pokračovat.
PS: toto je jen můj názor moje věc moje myšlenka nebudu se s nikým dohadovat ani dlouze řešit
Brusnej papír nééé. Když už, tak jemný pilník a prasátka mírně sjet napříč. Ve vzniklých drážkách se líp udrží olej. Po brusným papíru tam naopak můžou zůstat zasekaný zrníčka, což není úplně nejlepší. A taky je důležitý odstranit hliník z válce, pokud se tam namáznul.
Ale pokud se zadírání neopakuje, tak je zbytečný to rozebírat. Normálně jezdi s citem dál.
A měnit hned kroužky je taky zbytečný. Stačí vyčistit/uvolnit drážky a je to v pohodě.
Naposledy editováno 12.05.2014 22:19:47
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa bizon 250/623 - 350/633 [1, 2] Jawa 250/623 Bizon | Loggy | 42 | 13.11.2023 v 22:59 Dolin |
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... | MarekPalovic | 56 | 28.12.2021 v 11:53 zelinar22 |
Problém s babettu 210 Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Babetta 210, Jawa 2... | DrevoKocurik | 6 | 6.10.2021 v 19:59 DrevoKocurik |
Jawa 250 unifikovaná řada Jawa 250/623 | oojirka | 15 | 12.2.2021 v 08:33 Tačvůd |
Jawa 250/623 Bizon - číslo rámu Jawa 250/623 | muchaky | 2 | 3.7.2020 v 00:13 muchaky |