globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motor
23.4.2014 v 18:07
Když rozpůlím motor tak abych vyndal ložiska tek se to musí ohřát. Jak to ohřeju doma? Nebo je jinej způsob jak vyndat ložiska??

motor

23.4.2014 v 18:13 | Nahoru | #1
Třeba tímhle



1 reakcí na tento příspěvek motor

23.4.2014 v 18:18 | Nahoru | #2
Horkovzduška, jak píše kolega. Nebo trouba, elektrický vařič...

Akorát u té trouby bacha. Jak se ten karter ohřeje, tak se začne vypařovat olej a za to by Tě v kuchyni uplně nepochválili.

Naposledy editováno 23.04.2014 18:19:08

motor

23.4.2014 v 18:19 | Nahoru | #3






Nebo tohle. Drobek nahřeješ a ložisko pujde ven, když né tak kus něčeho měkého a rovnoměrné pomalu vytlouct.

1 reakcí na tento příspěvek motor

23.4.2014 v 18:36 | Nahoru | #4
ohřát na 80 stupňů, to poznáš tak že když na to plivneš bude se to jen vypařovat a nemělo by to syčet, ale vyndat je můžeš i za studena, nahřívá se to hlavně na zpětnou montáž, co se týče tich horkovzdušek tak u nich dochází k nerovnoměrnému ohřívání což může zkroutit kartery když to přeženeš.

motor

23.4.2014 v 18:39 | Nahoru | #5
Já doporučuju to ohřát i při rozebírání...

motor

23.4.2014 v 18:44 | Nahoru | #6
Pri rozebirani je to celkem zbytečné ohřát, protože se ohřívá všechno a tím efekt zvětšení na obvodu nedocílíš. Takže při půlení použij stahovák.

1 reakcí na tento příspěvek motor

23.4.2014 v 18:47 | Nahoru | #7
Překvapivě docílíš. Mluvil jsem teda o rozebírání ve smyslu vyndání ložisek z karterů, né rozpůlení motoru.

(reakce na) motor

23.4.2014 v 19:24 | Nahoru | #8
zbytečná ztráta času, jedná rána kladivem přes ořech a ložisko je venku, něco jiného je když ložisko nechce ven ani za boha, nebo je lepený, jinak na demontáž se to nenahřívá a to ani v autorizovaným servisu. Pravda je, že po ohřátí vypadnou samy bez hrubého násilí.

Naposledy editováno 23.04.2014 19:26:46

motor

23.4.2014 v 19:26 | Nahoru | #9
Právě...je to šetrnější ke karterum. Přecijen GO motoru nedělam tak často, takže těch 5 minut než vyhrabu horkovzdušku mě už nezabije :)

motor

23.4.2014 v 19:31 | Nahoru | #10
souhlas, ale když budeš dělat 5 motorů týdně tak na to kašleš , buch, buch a je to venku

(reakce na) motor

23.4.2014 v 20:46 | Nahoru | #11
kawajawa> právě proto to chci udělat nějak jinak no

3 reakcí na tento příspěvek motor

23.4.2014 v 20:46 | Nahoru | #12
Ohřej to, vyrážením jen vytloukáš díru. Dej to na plech a normálně do trouby na 180, až nikdo nebude doma Smrdí to fest, ale můžeš tvrdit, že si nevěděl, že to bude tak smrdět ....a smrdí to i tři dny potom co zapneš troubu, Hermetik a PP90 mají svoje nezaměnitelné aroma. Pak ty ložiska jdou ven jemným klepnutím. On ten materiál kártrů má větší tepelnou roztažnost, jak to ložisko.
Každopádně se ti může stát, že ty ložiska půjdou ven sami. Po těch letech bývají ty díry už vytlučené. Když budeš dávat nová ložiska kartry nahřej, ložisko můžeš dát do mražáku, ale není to nutný. Pokud tam nebudou držet, tak zalepit, případně vyvložkovat dírů. Na internetu najdeš odkaz na pána co se tím zabývá. Pokud nemáš, tak si opatři knihu Dočkal je i ke stažení. Tam najdeš vše.

(reakce na) motor

23.4.2014 v 21:30 | Nahoru | #13
cccp> to jsem chtěl udělat ale bál jsem se vedlejších účinků ale stím mrazákem mě nenapadlo :)a dočkala už mám přelouskanýho nejmíň dvakrát

(reakce na) motor

24.4.2014 v 19:32 | Nahoru | #14
kolecko10> a bude smrdět ikdyž ho nejdříve umeju technickým benzinem? on po chvilce sám vyprchá

(reakce na) motor

24.4.2014 v 19:33 | Nahoru | #15
cccp> a bude smrdět ikdyž ho nejdříve umeju technickým benzinem? on po chvilce sám vyprchá

motor

24.4.2014 v 21:05 | Nahoru | #16
Zdar. Jo, to stejně bude. Povrch toho hliníku je trochu porézní, a jak se to ohřeje, tak začne ten olej vzlínat ven...vem to tou horkovzduškou a je to.

motor

25.4.2014 v 09:27 | Nahoru | #17
Pro tyto účely je ideální mít v dílně kamínka

motor

25.4.2014 v 10:11 | Nahoru | #18
A jak sundaváte kolečko primáru z kliky? Má se to dělat stahovákem, ale co sem četl, tak v dílnách, kde to dělali jak na běžícím pásu tak jen vzaly špalik, zapřeli o zub a dali palčkou mrdu ve směru otáčení kolečka a bylo hned dole.

motor

25.4.2014 v 17:09 | Nahoru | #19
To jsem taky slyšel...pro mě je pohodlnější sáhnout do poličky pro stahovák.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor

25.4.2014 v 17:38 | Nahoru | #20

cccp píše: Ohřej to, vyrážením jen vytloukáš díru. Dej to na plech a normálně do trouby na 180, až nikdo nebude doma Smrdí to fest, ale můžeš tvrdit, že si nevěděl, že to bude tak smrdět ....a smrdí to i tři dny potom co zapneš troubu, Hermetik a PP90 mají svoje nezaměnitelné aroma. Pak ty ložiska jdou ven jemným klepnutím. On ten materiál kártrů má větší tepelnou roztažnost, jak to ložisko.
Každopádně se ti může stát, že ty ložiska půjdou ven sami. Po těch letech bývají ty díry už vytlučené. Když budeš dávat nová ložiska kartry nahřej, ložisko můžeš dát do mražáku, ale není to nutný. Pokud tam nebudou držet, tak zalepit, případně vyvložkovat dírů. Na internetu najdeš odkaz na pána co se tím zabývá. Pokud nemáš, tak si opatři knihu Dočkal je i ke stažení. Tam najdeš vše.



Že má materiál karterů větší roztažnost než ložisko. Na to jsi přišel kde?

(reakce na) motor

25.4.2014 v 18:44 | Nahoru | #21
PEPAFJR> Kdo mi to poradil nebo kde jsem to vyčetl už nevím. Ale funguje to, tady máš důkaz.
Materiál
Koeficient roztažnosti,
mm/(m×100K)

měď 1,7
ocel 1,5
hliník 2,38
Zdroj

(reakce na) motor

25.4.2014 v 18:59 | Nahoru | #22

PEPAFJR píše: Že má materiál karterů větší roztažnost než ložisko. Na to jsi přišel kde?

Co se podle tebe roztáhne teplem víc? Hliník, nebo ocel? Zamysli se nad tím, než něco napíšeš.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3890, 3891] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116723 Dnes v 07:41 Borntobewild
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist