1 reakcí na tento příspěvek Jehly nebo klece ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jehly nebo klece ?
fomachrom píše: já jsem myslel jehlové ložisko.... samozřejmě že jsou lepší samotné jehly ale dost obtížně se tam nasazuje pístní čep pokud nemáš speciální přípravek...
tady je zrovna to ojniční jehlové ložisko
a já myslím, že s trochou vazelíny nepotřebuješ ani ten přípravek...jehly prostě "nalepíš" na stěnu...
1 reakcí na tento příspěvek Jehly nebo klece ?
1. volné jehly mají pooodstatně vyšší únosnost než klec a pro uložení pístního čepu, kde se jedná pouze o kývavý pohyb, jsou nejvýhodnějším řešením. Záporem je obtížnější montáž,
2. jehlová klec - právě že na pístním čepu je kývavý pohyb, klec je namáhána setrvačnými silami a při nevhodné volbě může dojít k jejímu porušení.
Volné jehly jsou tedy jednoznačně nejspolehlivěší řešení.
A ještě jedna věc - půjdeme-li do detaiů, tak stanovení průměru oka ojnice pro volné jehly není pouhým odečtem průměrů jehel a čepu + vůle, ale ...!!!
Nahrazením volných jehel klecí nemusí i z tohoto důvodu dopadnout dobře. Já bych to v žádném případě na svém stroji nedělal .
Naposledy editováno 01.08.2011 17:13:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jehly nebo klece ?
krtek86 píše: Nejlepší je, když si starý čep uřízneš flexou (na šířku oka), pak obrousíš a vložíč do oka . Pak jen přidáš píst a novým čepem ten starý upravený jen vysuneš. Není nic jednoduššího.
to je taky řešení... samozřejmě ty jehly jsou nejlepší
Za mě určitě volný uložení jehel. Já mám na svojí třindě teda klec, ale to je z důvodu, že se při nasazování neměl ani stahovák a dělal sem to v bytě, takže sem musel pracovat rychle.
V zimě, teda jestli budu mít, kde bych rád, jak píšeš Ty, při slícovávání kanálků, rád přešel zpět na volné jehly.
K montáži se taky přikláním k tomu, že stačí třeba koupit o jeden čep navíc, rozdělit ho na třetiny, jednu třetinku uříznout, zasunout ji do ojnice (s jehlami a pojistkami) nasadit píst, a vsunovat nový čep, vytlačíš tím tu třeninku a pojistky a jehly by se měli přesunout na nový čep. Pokud nepřijdu na nic lepšího tak tento postup budu dělat i já.
Nevím ale jestli nasazuješ písty za studena či tepla, já je nasazoval za tepla, a měl sem víc rukou "po ruce" takže mi někdo držel ojnici a já vsunoval čep a držel píst. Za tepla by to musela být rychlovka.
Naposledy editováno 01.08.2011 22:49:50
1 reakcí na tento příspěvek Jehly nebo klece ?
Klepe mi v motoru, nejspíš ve válcích, zvuk je to intezivní, rychlý ale docela potichý (počítám, že časem by se zhlučňoval)
Jestli se mi zítra podaří koupi kameru, tak to natočím, ale spíš s tím nepočítám.
Naposledy editováno 03.08.2011 23:49:34
ale jehlové ojniční uložení přežije bez úhony klidně tři pístní sady...
klecové ložisko te tišší, ale životnost je na úrovni poloviny, u velkých trapičů i třetiny životnosti volnejch jehel...
nehledě na to, že ten přípravek (mám dva kusy - dvouválec) je jednoduchý a není problém si jej vyrobit.
kdybys věděl jaké symfonie skládá můj 477, tak by ses divil... a přitom je v naprostém pořídku a celkově v pěkném stavu.... kroučky cinkajíé a cvakají, převodovka kvílí a houká, žebra zvoní, primár šustí, čerpadlo ťuká........... ale hlavně že to pořád dobře letí..
, já tam dal právě klece s jehlama, a nevím zdali je to vůbec originální díl.
prvních 500 sem zajížděl opravdu opatrně, dalších 500 trošku rychlej 70-80, a dalších 500 +
už tomu dávám naprdel, jako 120-130, mezi obcemi 70-100. Tak nevím když jedu 130 tak točím k 6 tisícům, no a bum bác, klepe mi v motoru... Tak právě nevím, protože pro ty klece budou určitě předepsané otáčky menší než 6tisíc ...
Takže klece už nechci v životě vidět...
1 reakcí na tento příspěvek Jehly nebo klece ?
1 reakcí na tento příspěvek Jehly nebo klece ?
s přípravekm jsou tam hned...
teď se mi portfolio pazvuků o jeden výraznej - mlácení v klikovce... loctite z uložení pravýho ložiska se po letech odporoučel a vznikla vůle, že by to na kladívko už asi ani nejelo... protože díra na ložisko je vylítaná.
včera jsem to vyvrhnul, ložisko přelepil a dneska už to bude tvrdý a pojede se dál, o jeden zvuk (možná ) míň...
Valivý odpor jehlového ložiska s klecí a bez ní je naprosto stejný. Klec je tam pouze pro udržení správného rozestupu jehel a snadnou montáž, klec není téměř nijak namáhána.
Kdybych měl být úplně puntičkář, tak bych řekl, že s klecí ložisko vydrží déle, protože klec dodržuje rozestupy mezi jehlami a ty se pak lépe mažou.
Jediné, co by mohlo mluvit pro jehly bez klece, by bylo, jestliže je jich tam víc, než v ložisku bez klece. Pak by se dělilo rozložení tlaků mezi jehly a teoreticky by více jehel vydrželo déle.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |