1kolda1 píše: dzgkbouma> jo, ale i s novým řidičákem ti policie (podle mě) nic neřekne, protože těžko přijdou na to jaký to mělo původní výkon, když v malém TP je napsáno "25kw".. na to se přijde až když uděláš průser a půjde po tobě pojišťovna... ale to nemá smysl řešit
Když si koupíš tu R1 novou a řekneš ve fabrice že chceš 35kw, tak ji řídit můžeš.
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na 35KW
1 reakcí na tento příspěvek Řidičák na 35KW
takže zákon říká - skupina A2 opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 35 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg, KTERÉ NEBYLY UPRAVENY Z MOTOCYKLU S VÍCE NEŽ DVOJNÁSOBNÝM VÝKONEM, takže pokud si nechám motorku s původním výkonem 70 kW seškrtit na 25 kW tak ji s řidičákem na sk. A2 řídit NEMŮŽU (úprava provedena z více než dvojnásobného výkonu), ale pokud si tu samou motorku nechám seškrtit na 35 kW tak ji s řidičákem na sk. A2 řídit MŮŽU. Prostě musí být zachován poměr: PŮVODNÍ VÝKON/SEŠKRCENÝ VÝKON = 2 (maximálně). Je to sice divočina ale jak říká klasik " Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom vést spory, ale to je asi tak všechno co s tím můžeme dělat...
dzgkbouma píše: mám tady psaní z autoškoly, takže sem to ze zákona nepochopil....
takže zákon říká - skupina A2 opravňuje k řízení motocyklů o výkonu do 35 kW s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg nebo s postranním vozíkem a s poměrem výkon / hmotnost nepřesahujícím 0,2 kW/kg, KTERÉ NEBYLY UPRAVENY Z MOTOCYKLU S VÍCE NEŽ DVOJNÁSOBNÝM VÝKONEM, takže pokud si nechám motorku s původním výkonem 70 kW seškrtit na 25 kW tak ji s řidičákem na sk. A2 řídit NEMŮŽU (úprava provedena z více než dvojnásobného výkonu), ale pokud si tu samou motorku nechám seškrtit na 35 kW tak ji s řidičákem na sk. A2 řídit MŮŽU. Prostě musí být zachován poměr: PŮVODNÍ VÝKON/SEŠKRCENÝ VÝKON = 2 (maximálně). Je to sice divočina ale jak říká klasik " Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme o tom vést spory, ale to je asi tak všechno co s tím můžeme dělat...
Hele - jako všechno v zákonech je to o slovíčkaření - dyť by jinak neměli právnící co žrát!
Takže - výklad 1) maximálně 35 kW, které nebyly upraveny z více než dvojnásobného výkonu = původní výkon / seškrcený výkon = 2
výklad č. 2) maximálně 35 kW, které nebyly upraveny z více než dvojnásobného výkonu = nejvýše 35 kW (ale klidně méně), které byly upraveny z nejvýše dvojnásobného výkonu 35 kW, tj z 35*2 = 70 kW - jinými slovy vše, co má 0-35 kW upravených z 0-70 kW.
Dle mého je možný výklad č. 1 i 2!
Vím, že někdo nebude s tím 2) souhlasit - ale ať mi napíše proč by to takto nemohlo být chápáno? K takovýmhle nejednoznačným zákonům totiž vychází různé prováděcí vyhlášky atd. které ten mnohoznačný výklad zjednoznačňují. Nevím, jestli tady něco takovýho vyšlo - kdyžtak hoďte odkaz někdo.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet | Radysek79 | 8 | 27.4.2024 v 15:23 lenkochal |
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet | Paťas96 | 5 | 23.4.2024 v 20:43 holl75 |
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet | vodnikw | 6 | 17.4.2024 v 19:08 Anti |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |