Pripadne jakou baterku bych takhle mohl umistit? samozrejme zalezi dost i na cene, pokud by byla cena vysoka tak bych to musel cele vymyslet jinak.
Dekuji za odpovedi
AJS2 píše: Johann> Hezky a srozumitelně napsáno, az na jednu chybu,spirálové baterie mají pouze brutalni vybíjecí proud,kapacitně jsou na tom ale špatně-čili nejsou schopny dodávat proud po dlouhou dobu,rychle se vybíjí.
Myslel jse si původně opak, ale nedalo mi to a prošel jsem několik fór o baterkách. A kupodivu je to tak. Americká baterie Optima Red Top S-4.2 sice dodá při 12V okamžitě až 800A, ale jak tam píšou, dokonce chlápek v krámě zákazníkovi řekl, že mají malou kapacitu. Podle informace z eshopu, kde tuto baterii prodávají, zase tvrdí opak. Ale obchod je zřejmě obchod. Já bych to také tak viděl, protože tyto baterie mají plošně až 3-4x větší elektrody při stejném rozměru pouzdra, tak tam asi to samovybíjení nebude malý.
Jinak podle odborníků je Optima Red Top S-4.2 schopna pracovat v jakékoliv poloze (prý dokonce dnem vzhůru), ale vzhledem k tomu, že je velká a má 17kg, se asi do přestavby nehodí...
Mimo téma: Ještě jsem zjistil, že v eshopech jako staniční se nabízejí olověné akumulátory do UPSek, což možná tam bude nějak asi specielně ošetřený, kvůli zátěži a plynování. Do problému to však vnáší ještě větší zmatek. Tyto baterie v UPS jak jsem psal, dostávají pěkně pokouřit. Ale ofiko staniční baterka je louhová s elektrodami nikl/kadmium a střídač by ji asi poslal k čertu.
Naposledy editováno 27.01.2014 02:03:44
Ten akumulátor čo sem dal Benda1 je naozaj prístrojový (do UPS), ale bežne sa používa do kosačiek na štartovanie. Má vybíjací prúd podľa EN cca 190A (teraz som to meral). Poznám človeka, čo si ju kupuje každý rok do BMW, vraj je to výhodnejšie ako motobatéria na 3 roky.