globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proudloužení stálého převodu / převodovky
11.1.2014 v 03:17
Ahoj,
napadlo mě, že by možná Viragu prospělo prodloužení převodů. Točit na nejvyšší rychlost při 90tce kousek přes 3tis. otáček je dost a při 110 už 4tis., to je moc. Nemá někdo tip, zkušenost nebo DOBROU radu?
Jde mi o možnost to vůbec provést a jak by to bylo finančně náročné?

Díky

H.

1 reakcí na tento příspěvek Proudloužení stálého převodu / převodovky

11.1.2014 v 07:03 | Nahoru | #1
Dát vnitřek kardanu z V-maxe. Virago 1100 má poměr na pátém kvaltu 1:3.03 V- max má 1:2.72 To by ti mělo snížit otáčky při 110 kmh cca o 10%

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proudloužení stálého převodu / převodovky

11.1.2014 v 09:26 | Nahoru | #2
seikos: Ten poměr je ale daný převodkou v motoru, ne soukolím hruška/talíř. To má myslím Vmax s Viragem stejné.

Co funguje rozhodně, ale není to legální, je větší zadní pneu. Bez problémů se tam dá strčit 150/90, která má o fous delší obvod. A svůj stroj jsem koupil s nasazenou 170/80 a ta byla na turistické šudlání nej. Jenže se tam nedá dostat nafouknutá - musí se vypustit, kolo procpat na místo s trochou násilí a pak teprve nafoukat. A chce to lehce přihnout táhlo zadní brzdy.

Proudloužení stálého převodu / převodovky

11.1.2014 v 10:10 | Nahoru | #3
kdyz pojedes z dobryho kopce bude ti tocit 1200 .boha neres picoviny dal ses na kardan tak trp.

(reakce na) Proudloužení stálého převodu / převodovky

11.1.2014 v 10:45 | Nahoru | #4

1100Virago píše: seikos: Ten poměr je ale daný převodkou v motoru, ne soukolím hruška/talíř. To má myslím Vmax s Viragem stejné.



Pomer je danny v prevodovke ako hovoris ale da sa zmenit aj spominanym kardanom. to uz ci su kardany rovnake alebo nie neviem..

1 reakcí na tento příspěvek Proudloužení stálého převodu / převodovky

11.1.2014 v 12:43 | Nahoru | #5
Při pneu 140/90 je obvod kola cca 1989mm=Při 100km/h ot. kola 837,9ot/min na 5r.je převod xv1100 1,660x0,853x3,003=ot.motoru 3562.9ot/min.Pokud použiješ pneu 150/90 je obvod kola cca 2045mm=Při stejné rychlosti a převodu máš ot.kola 815 ot/min a motoru 3465ot/min.Dle mě žádný přínos.Já to nyní řeším na xv750 tam mám možnost změnit převod 3,207 na 3,003(použitím dvou kol z 1100)tam to vychází ze3804ot.mot.na tvých3562.Bohužel je to o rozebrání komplet motoru a cena cca7500kč materiál.

(reakce na) Proudloužení stálého převodu / převodovky

11.1.2014 v 12:56 | Nahoru | #6
coffman: Teoreticky je ten výpočet správně, ale v praxi je to trošku jinak. Ta pneu 150 se více "zavře" a vyboulí a reálný obvod je o něco větší.

Proudloužení stálého převodu / převodovky

11.1.2014 v 12:58 | Nahoru | #7
A pokud bych chtěl jen prodloužit pětku? Proti čtyřce je rozdíl celkem malý, motor má i na poslední rychlost síly dost. Vím, že by šlo o výměnu "koleček" pětky, ale jestli to jde udělat z něčeho, co už existuje, ne si nechat vše na zakázku vyrobit.
Nešlo by třeba vzít (plácnu) kolečka trojky a prohodit je na hřídelích?
Měl jsem 150/90, teď mám 140/90 a rozdíl je nepatrný. Když zohledním špatné sjíždění pneu většího rozměru, nemá to cenu...

Naposledy editováno 11.01.2014 14:00:09

Proudloužení stálého převodu / převodovky

11.1.2014 v 13:39 | Nahoru | #8
JohnyMetal:Mám na to stejný názor i jsem tomu věnoval čas ale nic jsem nesehnal.xv750 i 1100 má stejné převody až na 1st. a sekundární.což ti nepomůže a z jiného typu je to risk že nebude pasovat ledaže má někdo praktickou zkušenost což mne taky zajímá.

1 reakcí na tento příspěvek Proudloužení stálého převodu / převodovky

11.1.2014 v 16:26 | Nahoru | #9
Na stránkách www.dfens.cz jeden borec řešil podobný problém na svém předválečném BMW.
Delší pětka by možná šla, ale musely by se udělat kolečka.
Ale je celkem možné, že to i existuje...jako třeba delší pětka na CR250...
Přehodit kolečka de tak akorát na pinckovi...

Naposledy editováno 11.01.2014 16:27:52

(reakce na) Proudloužení stálého převodu / převodovky

11.1.2014 v 17:22 | Nahoru | #10
Zdenalbenal> Právě té výrobě na míru jsem se chtěl vyhnout, bude to určitě drahé jak čert. Proč nejdou prohodit kolečka na hřídelích? Myslím z jiné převodovky do té mé.

Proudloužení stálého převodu / převodovky

11.1.2014 v 17:54 | Nahoru | #11
No to by se musel najít nekdo, kdo se v tom vyzná, esli to de čili nic.
Já to teda, bohužel, nejsu...

Proudloužení stálého převodu / převodovky

11.1.2014 v 18:33 | Nahoru | #12
OK, díky. Čekal jsem, že takových zkušeností moc nebude. Snad se někdo do začátku sezóny objeví a poradí.

Proudloužení stálého převodu / převodovky

11.1.2014 v 20:33 | Nahoru | #13
Tak tohle by mě taky zajímalo. Je fakt že pětka má i na konci dost síly.

Proudloužení stálého převodu / převodovky

11.1.2014 v 21:33 | Nahoru | #14
Teoreticky by se to dalo vyřešit v diferáku o 1 zub větší hruškou a k tomu vyrobeným planetárním kolem ,ale musel by to někdo vše spočítat aby se to tam vlezlo .Na ruských motorkách Dněpr,Ural to předělávám běžně kdy se dá taková sada normálně koupit.
Dle mého názoru by tě taková výroba třeba u firmy ozubenakola.cz vyšla na 6000kč ,ale jak už jsem psal výše musí to někdo spočítat a vše oměřit aby se to tam vlezlo všechno

1 reakcí na tento příspěvek Proudloužení stálého převodu / převodovky

12.1.2014 v 19:18 | Nahoru | #15
Převodovka je na většině motorek sestavena, aby na poslední rychlostní stupeň dosáhla motorka nejvyšší rychlost při nejvyšším výkonu.

A nečekaně to platí i pro Yamaha XV 1100.

Pokuď šáhneš do poměrů, tak se připrav, že ti klesne maximální rychlost a celkově pružnost.

Já sám jsem také měnil poměry, ale šel jsem opačnou cestou. Do síly. Originální převod byl "nekonečně" dlouhý, takže omezovač by zastavil 5ku na skoro 270Km/h. Což je hloupost. Takže teď mám poskládáno, tak aby skutečně výkon vrcholil při maximální rychlosti. Musel jsem jít na předním kolečku o 2 zuby dolu.

Takže být tebou, tak do toho nehrabu.

1 reakcí na tento příspěvek Proudloužení stálého převodu / převodovky

12.1.2014 v 20:04 | Nahoru | #16
Být tebou taky do toho nehrabu. Neoplatí se to. Kup si jinou motorku, se kterou budeš spokojený.

(reakce na) Proudloužení stálého převodu / převodovky

12.1.2014 v 22:39 | Nahoru | #17
AndělČK> To je sice pravda, ale maximální rychlost pro mě není klíčová Hlavní je, aby při vyšších rychlostech tolik nevibrovala (tj. snížit otáčky), hodil by se i větší rozdíl mezi čtyřkou a pětkou. Převodovka Viraga je šílená - 1 rozjezd, 2 o kousek rychleji, 3 zas jen o kousek a při 50km/h se už jede na 4ku. Pětka jede od 65km/h v poho dál, ale při 110 je komfort limitní. Že by spadla maximálka se stát může, ale 180 je na Virago až moc (stejně brzdy funujou jen do stovky ), 150km/h by úplně stačilo. BTW když bych motor na 5ku vytočil až do 7tis. (maximum), tak teoreticky jedu +/- 200km/h - to je pitomost. Ideálně by mi sedlo, kdyby při 130km/h točil motor 4tis. proti nějakým 5tis., co točí teď.

(reakce na) Proudloužení stálého převodu / převodovky

12.1.2014 v 22:41 | Nahoru | #18
laďa-prášil> Právě tohle se tu snažím zjistit, jestli se to opravdu nevyplatí. Jinou motorku bych za současných podmínek těžko vybíral (rozměry garáže).

2 reakcí na tento příspěvek Proudloužení stálého převodu / převodovky

13.1.2014 v 02:13 | Nahoru | #19
Zrovna jsem koukal do manálu k dragstaru 1100 a mýmu viragu - mají stejný převodový poměry na převodovce, ale liší se sekundárním převodem (3 X 2,8) - nešlo by tedy vzít tohle z "draka"? Taky jsem koukal na počty zubů jednotlivých stupňů:
1.stupeň 39/17 ( 2,294 )
2.stupeň 40/24 ( 1,667 )
3.stupeň 36/28 ( 1,286 )
4.stupeň 32/31 ( 1,032 )
5.stupeň 29/34 ( 0,853 )
...a zas přišla ta myšlenka sehnat kola trojky a dát je místo pětkových, ale obráceně. Rozdíl proti std. pětce by byl malý (jen 1 a 2 zuby na kolech), ale poměr pro mě příznivější (0,7777) - tj. prodloužení skoro o 9%. Fakt by to nešlo?? Myslím fyzicky kvůli hřídelím, zasouvacím vidlicím atp.?? Díky

Naposledy editováno 13.01.2014 03:17:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proudloužení stálého převodu / převodovky

13.1.2014 v 10:01 | Nahoru | #20
JohnyMetal: Koukni do mikrofiší - ta kola vypadají úplně odlišně, nemáš šanci je prohodit tak, aby to pasovalo. Opravdu leda vyrobit na zakázku, ale to už by fakt vyšlo snáz předělat soukolí hruška/talíř v rozvodovce zadního kola. Dostat se k převodovce Viraga je sám o sobě dost opruz, protože kartery se půlí jako u Jawy a musí se očesat skoro všechno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proudloužení stálého převodu / převodovky

14.1.2014 v 13:13 | Nahoru | #21
1100Virago> OK, takže se budu shánět po infu a možnosti okolo změny na sek. převodu. Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proudloužení stálého převodu / převodovky

14.1.2014 v 14:11 | Nahoru | #22
JohnyMetal: Ještě mě napadla jedna možnost - použít vyplétaná kola (novější modely je mají a kola pasují) a naplést dozadu ráfek většího průměru s příslušnou pneu.

(reakce na) Proudloužení stálého převodu / převodovky

14.1.2014 v 16:18 | Nahoru | #23
1100Virago> Zdar borci, koukám na to, co tady špekulujete Taky bych bral mět na 5tce klidně o 500 ot. méně. Ten ráfek není špatnej nápad!! Co tak 16tku. Stačilo by to??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proudloužení stálého převodu / převodovky

16.1.2014 v 13:50 | Nahoru | #24
JohnyMetal> Na XVS1100 je převod mezi motorem a zadním kolem na 5 st.1,660(78/47zubů)x0,853(29/34z)x2,88(44/47x19/18x32/11z) a pneu.170/80/15(obvod2051mm)=při100km/h má motor 3307rpm(naXV1100 3563 rpm),při 130km/h-4299rpm(XV1100-4632rpm).Musel bys vyměnit oz.kola pozice v katalogu 22 a 25(teoreticky by to mělo jít ale hřídel poz.12 na které je kolo22 má jiné číslo??) a použít pneu. budˇ170/80 nebo150/90.Já osobně sháním jiný koncový převod(u kola)XV700 až1100+xvs1100 má všechny 32/11,hledám i na jiných typech ale zatím nic vhodného.

(reakce na) Proudloužení stálého převodu / převodovky

19.1.2014 v 21:43 | Nahoru | #25
coffman> Děkuju za informace. Bude to pravděpodobně nakonec tolik komplikovaný, tak se na to asi vyprdnu. No, ještě uvidíme. Třeba nakonec bude výroba "pětky na míru" to nejlevnější a možná i za rozumné peníze.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10416 Dnes v 16:52 rancher
studený start na bočáku Yamaha XV 1100 Virago LenkaLucka 27 29.4.2024 v 11:20 Weisner
Jaký olej do Yamaha XV 1100 [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago HonzaXV1100 85 14.1.2024 v 10:27 intra
Synchronizace zkoušel to někdo? [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago vajdi217 70 1.11.2023 v 13:20 Gumovník
dotaz Yamaha XV 1100 Virago Pernek 2 26.9.2023 v 09:52 Kolja73


TOPlist