1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje ve vidlích
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje ve vidlích
Ten čas co mi zabrala výroba těch přípravků na povolení a to, že jsem je poprvé složil a špatně jsem si přeložil nastavení vrchní části(takže rozborka a doladit)-ti za to nestojí. Ty vidlice už jsou opravdu složité. Na jednodušších šavlích jsem to taky vylíval spodkem a pohoda. Tady, pokud jednu povolíš a vyleješ a druhá se ti protočí, tak jsi vprdeli. Navíc se ti tohle může stát i při dotahování(začne se ti protáčet a nedotáhneš měděné těsnění a zase jsi v hajzlu.
Jestli už ses díval na servisní manuál, tak tam je to snad na 4 stranách A4(návod na výměnu oleje a gufer)
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje ve vidlích
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích
Kamikadze-Ace píše: měnit olej u této vidlice jen tak opravdu nemá smysl, pokud tam nechceš dát jiné pružiny nebo celé catrige
Tvůj příspěvek jsem nepochopil. Ty jako neměníš olej ve vidlích, nebo jen v případech, kdy děláš na vidlích nějaké úpravy? Z toho co jsem se dočetl, právě olej ve vidlích je velice namáhaný a jeho vlastnosti a schopnosti absorbce používáním hodně klesají.
Boss.trx850 píše: Tvůj příspěvek jsem nepochopil. Ty jako neměníš olej ve vidlích, nebo jen v případech, kdy děláš na vidlích nějaké úpravy? Z toho co jsem se dočetl, právě olej ve vidlích je velice namáhaný a jeho vlastnosti a schopnosti absorbce používáním hodně klesají.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích
norma píše: Boss.trx850>Moto jsem koupil loni,je to r.v 2006.Najeto teď 14000.Jinak měla holka najeto 9.Je po prvním majiteli.Tak mě to zajímá,zda jste to třeba někdo nedělal bez rozhození celé vidle.Kdybych měl přípravky,tak to rozhodím,no problém,ale bez nich to vlastně stejně nejde .V manuálu je celá výměna i s guferem a to já nepotřebuji.Nechám to udělat v servise a stejně se nedozvím,jak to udělaj,jestli to vůbec udělaj.Už chápeš?
Já vezl vidle do Tanvaldu k pánoj jmenuje se Baláš a dělal je na počkání Je fakt dobrej.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích
3 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje ve vidlích
fandakk píše: Něco k tématu,dobrý mechanik se pozná!
http://www.drsnysvet...ena-motorka/ [/quote]
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích
Technicky vzato olej ve vidlici zas tak namáhaný není nebo se ti technicky zdá olej velmi namáhaný přepouštěním uvnitř? Žádné extra tepelné namáhání, kontakt se vzduchem, UV apd takže tomu oleji nemá co ublížit proto není třeba ho měnit jen tak, to bych určitě udělal gufera když olej
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje ve vidlích
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích
norma píše: Jen tak po 7 letech .
Žádnej problém to není, když se ti začne protáčet, narveš tam násadu od koštěte, kterou seřízneš do konusu, vycukneš kluzáky, musíš dost trhnout, ale neboj, jde to, vyleješ olej a vypláchneš petrolejem a nechš pořádně vykapat, dal bych ale nové gufera. Jak někteří píšou, že oleji se nemůže nic stát, tak až to rozebereš tak uvidíš co je to za bílé bahno co tam bude. Olej by se měl měnit každé dva roky. Neboj se toho, nic to není.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích
Kamikadze-Ace píše: Boss.trx850> olej měním ale vždy je součástí výměny vždy gufero jednotlivé šavle ale olej měnit jen tak mě opravdu smysl nedává
Technicky vzato olej ve vidlici zas tak namáhaný není nebo se ti technicky zdá olej velmi namáhaný přepouštěním uvnitř? Žádné extra tepelné namáhání, kontakt se vzduchem, UV apd takže tomu oleji nemá co ublížit proto není třeba ho měnit jen tak, to bych určitě udělal gufera když olej
Naposledy editováno 29.12.2013 22:20:50
Kamikadze-Ace píše: Boss.trx850>Technicky vzato olej ve vidlici zas tak namáhaný není nebo se ti technicky zdá olej velmi namáhaný přepouštěním uvnitř? Žádné extra tepelné namáhání, kontakt se vzduchem, UV apd takže tomu oleji nemá co ublížit proto není třeba ho měnit jen tak, to bych určitě udělal gufera když olej
dostávaj se tam nečistoty zvenku. Měním jednou za dva roky.
Naposledy editováno 29.12.2013 22:31:28
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje ve vidlích
v zasade je to na vsem stejne.
kdyz povoli ten horni sroub a celou tu stelovaci hlavici tak tam ma nasazenej lis s trnem kterej mu drzi distancni teflonovou (plastovou, nebo z jakeho je to matrose) cast ve ktere je dirka pro trn a pod tim je velka podlozka a docela silna pruzina. rozebrat to jde bez toho ,ale slozit to uz bez toho pripravku nejde. Ten trn je z obou stran a musi bejt presnej na diru a nesmi se samovolne rozvirat, ale zase ho tam nejak musis nasadit takze oteviraci musi byt ,ale musis mit moznost to zafixovat do pevne polohy, jinak se to bude zvejkat a kurvit. Dira kde je ten trn neni skrz, trn je kratkej a z obou stran! Uprostred vede dalsi trubicka s dlouhou jehlou (tu pak vytahuje ven). Pote co povoli kontramatici hlavice a odsroubuje celou tu stelovaci hlavici. Takze ten pripravek je dost atypickej a rukama to zpatky neslozis. cili pokud na to nemas vybaveni tak to neni tak jako na klasickejch vidlich.
Bez rozebrani, vycisteni do sucha to nema smysl delat. Nejvetsi usazeniny dostanes ven az prave hadrou. A to musis vytahat ven komplet streva, protoze bez vytahnuti stejne vsechen olej ven ani rozume nedostanes.
Hodne stesti .
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje ve vidlích
Kamikadze-Ace píše: Boss.trx850> olej měním ale vždy je součástí výměny vždy gufero jednotlivé šavle ale olej měnit jen tak mě opravdu smysl nedává
Technicky vzato olej ve vidlici zas tak namáhaný není nebo se ti technicky zdá olej velmi namáhaný přepouštěním uvnitř? Žádné extra tepelné namáhání, kontakt se vzduchem, UV apd takže tomu oleji nemá co ublížit proto není třeba ho měnit jen tak, to bych určitě udělal gufera když olej
No teď už to co jsi napsal dává větší smysl. Výměnu oleje s automatickou výměnou gufer beru.
Jinak k tomu opotřebení oleje s tebou nesouhlasím. Dočetl jsem se(už nevím kde):
-tím, že ten olej je přepouštěn drobnými kanálky pod tlakem, tak prý dochází k molekulárním změnám a proto ta degradace vlastností používáním.
-Další věcí, je že od brzdy vzniká celkem slušné teplo.
-v oleji plave právě tím třením vznikající drobné částečky kovu, které na rozdíl o motorového oleje nezachytí olejový filtr a tím pádem se z oleje stává časem celkem kvalitní brusná pasta, která pomáhá kluzným plochám do věčných lovišt.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje ve vidlích
dál ybch to tu nezahlcoval diskuzí a můžeme to řešit přes PM
Boss.trx850> že dojde ke změnám v molekulách to ano od brzdy vzniká teplo to je jasné když se musí pohybová energie změnit ale, že by vidlice byla slušně jak píšeš tepelně namáhaná s tím opravdu nesouhlasím a co se týče částeček tak ano něco se tam díky otěru styčných ploch dostane ale v minimálním množství díky tomu, že to je v oleji
PS.: pro autora vlákna olej vyměnit a gufera také :)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rozvody Yamaha FZ1 N | Wirri | 3 | 27.3.2024 v 13:16 ja1 |
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | závoďáček-r1 | 11 | 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream |
Baterka na fz1n a prohozené póly Yamaha FZ1 N | ondra-krajon | 14 | 22.11.2023 v 20:56 Garides |
FZ1 N 2009 - rotor a stator - amazon Yamaha FZ1 N | luke_87 | 4 | 24.8.2023 v 21:42 slejir |
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... | KulímR1 | 28 | 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker |