je tu nějaká sofistikovaná osoba která by mi dokázala vysvětlit funkci Airboxu a jeho klady a zápory oproti přímému sání.Jeden čas jsem uvažoval dát na motorku přímé sání,spíš z důvodu zlepšení průběhu motoru než kvuli honění výkonu.A taky abych se zbavil tý pánvičky na boku motoru v který je filtr.A pořád čtu fóra jak je to zbytečný kvuli pár Valachům a Nm,že se tím zvýší spotřeba,protože na přímé sání je už potřeba dát větší trysky.Taky mi přijde že airbox asi nějaký důvod na motorce má.No prostě v tom mám bordel.Výměna jehel,trysek,přímé sání a odladění taky neni zadarmo,tak je v tom vícero důvodů.Díkes
Airbox bývá umístěn v přední části vozidla, kde je nasáván chladný vzduch a tím se
zvyšuje hmotnostní naplnění válce. Hlavní funkcí airboxu v závodním použití (spojen
s rezonátorem v jeden celek) je to, že při průjezdu zatáčku musíme na vjezdu z fyzikálních
hledisek snížit rychlost – uzavřít škrtící prvek. Tímto dojde v airboxu ke vzniku přetlaku,
airbox je náporově přeplňován. Velikost přetlaku je závislá na povětrnostních podmínkách
a rychlosti vozidla. Tento přetlak je pak využit po průjezdu zatáčkou pro naplnění válců, to je nejaka prace studenta z brna na kit karu...
Naposledy editováno 24.12.2013 14:59:22
1 reakcí na tento příspěvek Airbox vs přímé sání
Ty stavby s primejma filtrama mívají vetsi výkon a spodek kompenzuje to ze je to obvykle převrtaný apod - hlavne jde o přestavbu, těžko by úpravce rekl ze to origo funguje nejlíp, proto na tom nic neupravil :)
Naposledy editováno 24.12.2013 14:46:46
assassin píše: Podle svých zkusenosti bych se podepsal pod to co píse petardak.
Ty stavby s primejma filtrama mívají vetsi výkon a spodek kompenzuje to ze je to obvykle převrtaný apod - hlavne jde o přestavbu, těžko by úpravce rekl ze to origo funguje nejlíp, proto na tom nic neupravil :)
mám to brát tak jako že ty motory jsou tak velkýho obsahu že budou mít spodek i když budou uškrcený?
Ale právě to pečlivé odladění velikosti(objemu)boxu, dělá v součinnosti s dalšími faktory hladký průběh a "spodek"...
1 reakcí na tento příspěvek Airbox vs přímé sání
Gonzo píše: pridej k otevrenemu sani jine laufy, vsechno to odlad na brzde a nebudes muset menit trysky ani jiny veci a o spodek taky neprijdes...
Hele a na ty brzde se to odladi jak aniz bys menil trysky a jiny veci? ( kdyz tedy pominunto ze dnes vetsina stroju ma fi, ale zasah do sw je ibdoba vymeny trysek,jehel atd u karbcu..)
Jinak nejvykonejsi HD kdyz pominu ty sileny stroje ala S&S s dva a vice litry objemu jsou vytvory od buella a tam jsou obrovsky airboxy, na tech orvnich fireboltech jsou to fakt krabice co tahaji za oci
Ja mam na TL vykuchanej airbox, i s doladenim smesi a vyfukama to vespod ztrati, zas to jece vic ve spicce - bez vetsich zasahu do vnitrku motoru jedina cesta jak ziskat naky kone navrch...
Jo a jak uz tu zaznelo, dost tech staveb navazuje stylem na drag racing a tam o prubeh a kroutak vespod nejde, ostate tyhle velky vecka asi nedostatkem kroutaku nebudou trpet nikdy...
1 reakcí na tento příspěvek Airbox vs přímé sání
Jsou výjimky kde si pomůžeš, ale to budou technický vykopávky typu HD nebo enfieldu
1 reakcí na tento příspěvek Airbox vs přímé sání
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Airbox vs přímé sání
Naposledy editováno 24.12.2013 17:31:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Airbox vs přímé sání
ilciuffo píše: Ještě tu nenašel, takové pravidlo, co dle mě platí. Když už hodláš ulehčit cestu vzduchu do válců, musíš ulehčit i cestu ven, jinak je to na nic. Takže pokud přímý filtr, tak i výfuk a ideálně zvětšit difuzor (větší karbec). Je to jako když foukáš do brčka, pokud ho rozšíříš jen na začátku, stejně tam víc vzduchu nenatlačíš. Dáš tam tolik vzduchu, kolik je "nejužší" místo. (mimo to kolik si jsou schopny nasát samy písty podtlakem, pokud už je to maximum, víc už tam stejně nedostaneš).
No jenze do vyfuku to ten pist vytlai at tak ci tak, ve valci zustat nic nemuze, u sani je vetsi sance ze se tam nedostane celej zdvihovej objem kdyz jsou tam restrikce.... Takze ty jednoduchy modely s dychsnim jsou casto dost zavadejici.
Bimbo: ad airbox, je to v podstate neco jako ladeny vyfuk, pri sani tam vznikaji pulsace a kdyz je ten objem spravnej tak tlakova vlna pomuze vzduchu do valce, u sportu jde naporovym sanim v boxu docilit i nejakyho pretlaku, stejne tak mas proudeni v sani pod kontrolou, jak si psal ze kolem tech primacu jsou pri jizde ruzny turbulence - tak ty ti muzou i vzduch strhavat, atd...v boxu kdyz je dobre navrzenej vzduch proudi porad stejne...
assassin píše: No jenze do vyfuku to ten pist vytlai at tak ci tak, ve valci zustat nic nemuze, u sani je vetsi sance ze se tam nedostane celej zdvihovej objem kdyz jsou tam restrikce.... Takze ty jednoduchy modely s dychsnim jsou casto dost zavadejici.
Nerovná se náhodou podtlak výtlaku? Dle mě jo. Tzn. že stejné množství a tlak vzduchu jakým nasáváš, po výbuchu jde to samé do výfuku. Píst se nepohybuje "rychleji" když jde dolů než nahoru. S restrikcema más pravdu. Dokonce někteří výrobci dělají v airboxu takové "bludiště", aby se tam vzduch štosoval. Taky je důležité odstínění od tepla z motoru, to dělá origo airbox většinou lépe. Pokud ti tam jde teplo od motoru, můžeš tam toho vzduchu taky naopak dostat méně, protože je teplejší - tepelná roztažnost.
Bimbo: Já s tím taky laboroval. Předělával jsem válec na větší objem z nikasilu, jinou kliku, dával větší karburátor s difuzorem, výfuk i se svody, laditelné zapalování a na karburátor přímý filtr. A sladit to byl docela problém. Stále věřím, že by to šlo naladit lépe A to nemluvím o převodech, spojce, variátoru atd, ale to se tě už netýka
Naposledy editováno 25.12.2013 09:43:56
1 reakcí na tento příspěvek Airbox vs přímé sání
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Airbox vs přímé sání
Výbuch = obecně nazývaná expanze, pokud se chceš bavit tedy odborně
Motor koná práci, né kvůli většímu objemu ve výfuku, ale kvůli adiabatický kompresi a zažehnutí jiskrou, čímž dojde k rychlému zvýšení tlaku. Tak koná plyn práci na úkor energie. Podívej se na p-V diagram.
A pokud vytláčíš z válce tekutinu stejně velkým otvorem jakým saješ, je to stejné
Nevím co děláš ty, že víš, že já nemám ještě teoretické znalosti, ale ja bych si nedovolil někoho osočovat, i kdyz všichni se stále učíme
Edit:
Koukám, že jsme skoro sousedi
Naposledy editováno 25.12.2013 13:09:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Airbox vs přímé sání
Naposledy editováno 25.12.2013 13:00:24