globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Airbox vs přímé sání
 
24.12.2013 v 12:25
čus,
je tu nějaká sofistikovaná osoba která by mi dokázala vysvětlit funkci Airboxu a jeho klady a zápory oproti přímému sání.Jeden čas jsem uvažoval dát na motorku přímé sání,spíš z důvodu zlepšení průběhu motoru než kvuli honění výkonu.A taky abych se zbavil tý pánvičky na boku motoru v který je filtr.A pořád čtu fóra jak je to zbytečný kvuli pár Valachům a Nm,že se tím zvýší spotřeba,protože na přímé sání je už potřeba dát větší trysky.Taky mi přijde že airbox asi nějaký důvod na motorce má.No prostě v tom mám bordel.Výměna jehel,trysek,přímé sání a odladění taky neni zadarmo,tak je v tom vícero důvodů.Díkes
Předchozí
1 2
Následující

Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 14:02 | Nahoru | #1
Velmi zjednodušeně: právě airbox Ti "dělá" průběh+krouťák zespoda a naopak přímé filtry (po pečlivém doladění) můžou přinést pár koníků hlavně ve špici, ale spodek bude slabší a "rozhašenější"...

Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 14:36 | Nahoru | #2
takže v případě v-twinu by byl vhodnější airbox?U všech staveb HD,SS,Rev Tech a pod. je přimý sání a řekl bych že u těhle motorů jde právě o spodek.Tím nechci řict že co píšeš neni pravda,ale nějak mi to nedává smysl.A jak teda funguje ten airbox?

Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 14:38 | Nahoru | #3
Kdys to odladis tak prima cesta ja ta nejlepsi jak dovnitr tak ven ... ale asi nic se nema prehanet... airbox nejak vyrovnava tlaky a proudeni at jde do každeho valce stejne množstvi vzduchu...
Airbox bývá umístěn v přední části vozidla, kde je nasáván chladný vzduch a tím se
zvyšuje hmotnostní naplnění válce. Hlavní funkcí airboxu v závodním použití (spojen
s rezonátorem v jeden celek) je to, že při průjezdu zatáčku musíme na vjezdu z fyzikálních
hledisek snížit rychlost – uzavřít škrtící prvek. Tímto dojde v airboxu ke vzniku přetlaku,
airbox je náporově přeplňován. Velikost přetlaku je závislá na povětrnostních podmínkách
a rychlosti vozidla. Tento přetlak je pak využit po průjezdu zatáčkou pro naplnění válců, to je nejaka prace studenta z brna na kit karu...

Naposledy editováno 24.12.2013 14:59:22

Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 14:39 | Nahoru | #4
Pokud vím, tak jednoduše řečeno.
Krátký sání = dobrej vršek.
Dlouhý sání = dobrej spodek.

1 reakcí na tento příspěvek Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 14:45 | Nahoru | #5
Podle svých zkusenosti bych se podepsal pod to co píse petardak.
Ty stavby s primejma filtrama mívají vetsi výkon a spodek kompenzuje to ze je to obvykle převrtaný apod - hlavne jde o přestavbu, těžko by úpravce rekl ze to origo funguje nejlíp, proto na tom nic neupravil :)

Naposledy editováno 24.12.2013 14:46:46

(reakce na) Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 14:54 | Nahoru | #6

assassin píše: Podle svých zkusenosti bych se podepsal pod to co píse petardak.
Ty stavby s primejma filtrama mívají vetsi výkon a spodek kompenzuje to ze je to obvykle převrtaný apod - hlavne jde o přestavbu, těžko by úpravce rekl ze to origo funguje nejlíp, proto na tom nic neupravil :)


mám to brát tak jako že ty motory jsou tak velkýho obsahu že budou mít spodek i když budou uškrcený?

Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 14:56 | Nahoru | #7
A já se podepíšu pod to co píše assassin stavby co jmenuješ, mají jednak výkonu na rozdávání a hlavně prioritně jde o vzhled a ten, obvykle, airbox kazí.
Ale právě to pečlivé odladění velikosti(objemu)boxu, dělá v součinnosti s dalšími faktory hladký průběh a "spodek"...

Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 15:00 | Nahoru | #8
aha,takže v případě motoru co mám já je lepší nechat airbox a v něm KNko a doladit to Dynojetem.Je asi nesmysl u tohohle dvouválce honit výkon v otáčkách

Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 15:13 | Nahoru | #9
hm,teď na to koukám na grafu že s KNkem v airboxu je nástup krouťáku v nižších otáčkách a výkon celkově o pár koní vyšší.Kdežto s přímým sáním krouťák ve stejných otáčkách jako v serii ale výkon úplně jinde




Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 15:21 | Nahoru | #10
Co tak sleduju, tak čím výkonnější a technicky pokročilejší motor, tím víc je náchylnější na změny v sání. Takže motory do čoprů, HD a starý moto guzzi asi jo, ale jinak bych přímý filtry nedával, on je diskutabilní i přínos KN. Dragstery jsou mimo, tam ten motor funguje úplně jinak.

Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 15:22 | Nahoru | #11
Zdar každopádně přímák bude hezčí ale nastane ti probléz s odladěním motoru , protože zvýšíš průtok vzduchu tak tím pádem ochudíš směs a nepojede to ani nahoře ani dole , budeš muset na brzdu a nechat to naladit to znamená jiný trysky jehly atd.

1 reakcí na tento příspěvek Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 15:22 | Nahoru | #12
pridej k otevrenemu sani jine laufy, vsechno to odlad na brzde a nebudes muset menit trysky ani jiny veci a o spodek taky neprijdes...

Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 15:32 | Nahoru | #13
když dám přímý filtry tak nebudou vidět,protože se schovaj pod nádrž viz foto.Koncovky už mám jiný a pochybuju že po tom všem nebude třeba měnit trysky s jehlama.Co bych po tom měl ladit na brzdě?šroub s bohatostí?




(reakce na) Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 15:37 | Nahoru | #14

Gonzo píše: pridej k otevrenemu sani jine laufy, vsechno to odlad na brzde a nebudes muset menit trysky ani jiny veci a o spodek taky neprijdes...



Hele a na ty brzde se to odladi jak aniz bys menil trysky a jiny veci? ( kdyz tedy pominunto ze dnes vetsina stroju ma fi, ale zasah do sw je ibdoba vymeny trysek,jehel atd u karbcu..)

Jinak nejvykonejsi HD kdyz pominu ty sileny stroje ala S&S s dva a vice litry objemu jsou vytvory od buella a tam jsou obrovsky airboxy, na tech orvnich fireboltech jsou to fakt krabice co tahaji za oci

Ja mam na TL vykuchanej airbox, i s doladenim smesi a vyfukama to vespod ztrati, zas to jece vic ve spicce - bez vetsich zasahu do vnitrku motoru jedina cesta jak ziskat naky kone navrch...

Jo a jak uz tu zaznelo, dost tech staveb navazuje stylem na drag racing a tam o prubeh a kroutak vespod nejde, ostate tyhle velky vecka asi nedostatkem kroutaku nebudou trpet nikdy...

Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 15:40 | Nahoru | #15
Bimbo: hele u nekterejch konstrukci tohle asi funguje, ale uz je to slozitejsi a je tam hodne ruznejch faktoru, treba me se na tomhle systemu nejvic nelibi to ze je tam velka mozost ze to bude sat vzduch ohratej od valcu - to dokaze zabit hezkejch par koniku...

1 reakcí na tento příspěvek Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 15:44 | Nahoru | #16
můj styl jízdy je strop 130 dálnice,to už mě musí chytit rapl že jedu 170,to zvládnu tak 10 min. a bolej mě třísla jak mi to tahá nohy od sebe.Chci spíš ten spodek abych mohl přidat plyn a svižněji předjet auto před sebou.Z rychlýho ježdění je mi už šoufl,všechno se to už nějak rychle míhá kolem mě,nestíhám nic sledovat,navíc honit se můžu v práci,motorku mám na relax

Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 15:49 | Nahoru | #17
assassin:těžko říct co se tam potom děje,když jsem to ukazoval v jedný nejmenovaný firmě kde maji brzdu s ventilátorem tak se mi to snažil vyvrátit s tím že se za jízdy dělá stejne u takhle obnaženýho motoru vír že je tam toho horkýho vzduchu minimum.No nevim,fakt těžko říct když to nemám jak vyzkoušet

Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 16:45 | Nahoru | #18
jo ona je to 99´
sem nevedel, ze jde o karbec

Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 16:46 | Nahoru | #19
Bimbo: jo proto rezolutne nepisu ze primy sani je vzdy horsi a ze vezme vzdy horkej vzduch, vim ze jsou motorky kd e funguje lip nez origo airbox i vespod - problem je v tom obtekani motoru, aerodynamika je strasne slozita veda a neda se to odhadnout co se tam bude dit... Tzn prime sani ano pokud je to overene, podlozene serioznim merenim a kladnejma referencema vice lidi. Ja xvs takhle podrobne neznam... Takze konkretne ti bohuzel neporadim.

(reakce na) Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 16:56 | Nahoru | #20
Bimbo-ze-Žižkova> spodek od přímejch filtrů nečekej, v nízkejch otáčkách nepotřebuješ co nejmenší odpor při cestě vzduchu, spíš stabilní průtok a tlak, a právě to dělá airbox.

Jsou výjimky kde si pomůžeš, ale to budou technický vykopávky typu HD nebo enfieldu

1 reakcí na tento příspěvek Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 17:11 | Nahoru | #21
no ještě to zkusím pořešit v DK a uvidíme do čeho mě naverbujou.Teď si jdu dát řízek,cukrovího jsem už přežranej,ale zaplať bůh za něj,jinak bych už dávno viděl to prase.Kluci díky za poznatky,sice jsem se moc nedozvěděl co přesně dělá ten airbox,i tak díky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 17:30 | Nahoru | #22
Ještě tu nenašel, takové pravidlo, co dle mě platí. Když už hodláš ulehčit cestu vzduchu do válců, musíš ulehčit i cestu ven, jinak je to na nic. Takže pokud přímý filtr, tak i výfuk a ideálně zvětšit difuzor (větší karbec). Je to jako když foukáš do brčka, pokud ho rozšíříš jen na začátku, stejně tam víc vzduchu nenatlačíš. Dáš tam tolik vzduchu, kolik je "nejužší" místo. (mimo to kolik si jsou schopny nasát samy písty podtlakem, pokud už je to maximum, víc už tam stejně nedostaneš).

Naposledy editováno 24.12.2013 17:31:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 17:42 | Nahoru | #23

ilciuffo píše: Ještě tu nenašel, takové pravidlo, co dle mě platí. Když už hodláš ulehčit cestu vzduchu do válců, musíš ulehčit i cestu ven, jinak je to na nic. Takže pokud přímý filtr, tak i výfuk a ideálně zvětšit difuzor (větší karbec). Je to jako když foukáš do brčka, pokud ho rozšíříš jen na začátku, stejně tam víc vzduchu nenatlačíš. Dáš tam tolik vzduchu, kolik je "nejužší" místo. (mimo to kolik si jsou schopny nasát samy písty podtlakem, pokud už je to maximum, víc už tam stejně nedostaneš).



No jenze do vyfuku to ten pist vytlai at tak ci tak, ve valci zustat nic nemuze, u sani je vetsi sance ze se tam nedostane celej zdvihovej objem kdyz jsou tam restrikce.... Takze ty jednoduchy modely s dychsnim jsou casto dost zavadejici.

Bimbo: ad airbox, je to v podstate neco jako ladeny vyfuk, pri sani tam vznikaji pulsace a kdyz je ten objem spravnej tak tlakova vlna pomuze vzduchu do valce, u sportu jde naporovym sanim v boxu docilit i nejakyho pretlaku, stejne tak mas proudeni v sani pod kontrolou, jak si psal ze kolem tech primacu jsou pri jizde ruzny turbulence - tak ty ti muzou i vzduch strhavat, atd...v boxu kdyz je dobre navrzenej vzduch proudi porad stejne...

(reakce na) Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 17:53 | Nahoru | #24
ilciuffo> pravidlo zní pěkně, ale nikde nemáš psáno jak moc ti airbox brání ve větším výkonu, stejně tak výfuk, a nakoli se vzájemně ovlivňujou. Tady neplatěj obecný poučky, jen konkrétní zkušenosti s konkrétním modelem.

Airbox vs přímé sání

24.12.2013 v 21:39 | Nahoru | #25
ty vole to jsem přežranej.Tak jsem z toho trošku zklamán,chtěl jsem dát to přímý sání a teď se toho bojim.Uvidim co mi napíše Richard z DK.Každopádně jsem koukal i na situaci svíček,jestli to neni teď po těch úpravách černý nebo moc bílý a na to že tam je tovární natryskování bych řekl že to je ukázkově nastavený.Ale uvidíme co řekne brzda

(reakce na) Airbox vs přímé sání

25.12.2013 v 09:33 | Nahoru | #26

assassin píše: No jenze do vyfuku to ten pist vytlai at tak ci tak, ve valci zustat nic nemuze, u sani je vetsi sance ze se tam nedostane celej zdvihovej objem kdyz jsou tam restrikce.... Takze ty jednoduchy modely s dychsnim jsou casto dost zavadejici.



Nerovná se náhodou podtlak výtlaku? Dle mě jo. Tzn. že stejné množství a tlak vzduchu jakým nasáváš, po výbuchu jde to samé do výfuku. Píst se nepohybuje "rychleji" když jde dolů než nahoru. S restrikcema más pravdu. Dokonce někteří výrobci dělají v airboxu takové "bludiště", aby se tam vzduch štosoval. Taky je důležité odstínění od tepla z motoru, to dělá origo airbox většinou lépe. Pokud ti tam jde teplo od motoru, můžeš tam toho vzduchu taky naopak dostat méně, protože je teplejší - tepelná roztažnost.

Bimbo: Já s tím taky laboroval. Předělával jsem válec na větší objem z nikasilu, jinou kliku, dával větší karburátor s difuzorem, výfuk i se svody, laditelné zapalování a na karburátor přímý filtr. A sladit to byl docela problém. Stále věřím, že by to šlo naladit lépe A to nemluvím o převodech, spojce, variátoru atd, ale to se tě už netýka

Naposledy editováno 25.12.2013 09:43:56

1 reakcí na tento příspěvek Airbox vs přímé sání

25.12.2013 v 10:19 | Nahoru | #27
Ilciuffo: za prve zadnej vybuch se v benzinovym motoru nekona, po spaleni smesi jde do vyfuku mnohem vetsi objem, kdyby sel stejnej, motor nekona praci.... Vytlacit objem tekutiny z valce je snazsi nez to tam nasat - hele neber to zle ale jeste nemas teoreticke znalosti na to abys delal zavery z proudeni plynu ve spalovacim motoru.

Airbox vs přímé sání

25.12.2013 v 10:53 | Nahoru | #28
ted teda nevim jestli je origo box stejnej jako u bulldoga ale pokud jo tak se jen rezalo hrdlo sani dovnitr kn a strcit na brzdu nikdo tam snad uplne primy nedaval.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Airbox vs přímé sání

25.12.2013 v 12:00 | Nahoru | #29
assassin>

Výbuch = obecně nazývaná expanze, pokud se chceš bavit tedy odborně
Motor koná práci, né kvůli většímu objemu ve výfuku, ale kvůli adiabatický kompresi a zažehnutí jiskrou, čímž dojde k rychlému zvýšení tlaku. Tak koná plyn práci na úkor energie. Podívej se na p-V diagram.

A pokud vytláčíš z válce tekutinu stejně velkým otvorem jakým saješ, je to stejné

Nevím co děláš ty, že víš, že já nemám ještě teoretické znalosti, ale ja bych si nedovolil někoho osočovat, i kdyz všichni se stále učíme

Edit:

Koukám, že jsme skoro sousedi

Naposledy editováno 25.12.2013 13:09:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Airbox vs přímé sání

25.12.2013 v 12:59 | Nahoru | #30
ilciuffo> blbě jsi to jen pochopil...assasin to tu řekl správně... motor nasaje určitý objem, ten se stlačí do komprese, a zažehne - prudce se zvýší tlak, ale je to kvuli tomu, že objem zůstává stejný - následně se soustava chce dostat do rovnovážného stavu, vykonává práci - tlak jde dolů ALE objem plynu se zvětšuje, píst se dostává do dolní úvrati - objemově stejně jako na začátku ale při větším tlaku (to zase plyne z rovnovážené termodynamické rovnice). Prostě pokud zahřeješ plyn, tak buď A)zvětší objem, tlak zustane, nebo B)zvýší se tlak, objem zustane) při otevření výfukového ventilu nastává situace A)vyrovnání tlaků tudíž do výfukové soustavy uníká ojemově více plynu, než který byl nasán.

Naposledy editováno 25.12.2013 13:00:24
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist