paolo_novy Přidat reklamu

Téma: oziveni, cisteni karburatoru a dalsi
Zdravim ve spolek. koupil jsem starou, zanedbalou a zrejme nejmin 10let nepojizdnout yamahu XJ 500. samozrejme ze prvni o co se snazim je nakopnout motor, postupne odstranuji jednu zavadu za druhou, az jsem narazil ke karburatorum a jsem trochu v pasti.
karburator je zalepeny zelenym povlakem ktery jde dolu poradne jen mechanickym zasahem, coz samozrejme u kanalku neni docela mozne. povlak je podobny měděnce, hadyrkou dolu nejde, opravdu seskrabat. primo rozpoustece a cistice karburatoru od benzinovych usazenin jsem zatim nezkousel, jelikoz benzinova usazenina je lepkava, a tak necekam ze by spray zabral.
neznate nejaky vhodny opravdu vyzkouseny pripravek? ultrazvuk je pro me momentalne jak casove, tak vzdalenostne nedostupny. prosim budu rad za kazdou radu k tomu stroji na tema karburator a vseobecne problemy s ozivovanim.
dekuji
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oziveni, cisteni karburatoru a dalsi

19.1.2013 v 12:30 | Nahoru | #31

Mr.Magor-638S píše: nevim jak to maji nove masiny, ale ta jehla je hlinikova a ma akorad gumovou spicku. asi jsem mic zvyklej na ceny ND pro jawu...



no to jo... ono teda nebudu je hajit, jejich vyrobni naklady jsou jinde, ale nahradni dily je dobrej kseft, dneska kdy cenu finalniho vyrobku sundala konkurence na hranici ziskovosti je ten trh s dilama pro vyrobce dobrej kseft... zas na druhou stranu sam to za lepsi strany nevyrobis, kdyz budes tesneni strihat, stravis na tom tolik casu ze delat to cim se zivis vydelas na dve tesneni.....

(reakce na) oziveni, cisteni karburatoru a dalsi

19.1.2013 v 13:35 | Nahoru | #32

assassin píše: no to jo... ono teda nebudu je hajit, jejich vyrobni naklady jsou jinde, ale nahradni dily je dobrej kseft, dneska kdy cenu finalniho vyrobku sundala konkurence na hranici ziskovosti je ten trh s dilama pro vyrobce dobrej kseft... zas na druhou stranu sam to za lepsi strany nevyrobis, kdyz budes tesneni strihat, stravis na tom tolik casu ze delat to cim se zivis vydelas na dve tesneni.....


proto je nejlepsi co jde delat v pracovni dobe
ale to neresi to ze si stejne nevyrobi ventil

oziveni, cisteni karburatoru a dalsi

19.1.2013 v 20:24 | Nahoru | #33
panove, ted otazka. vsichni vite jak ten ventil funguje. jen pripomenu ze jej zveda plovak a ventil nasledne ucpe privod paliva gumovou jehlou. gumova jehla je v poradku a ventil tesni. jejich jedine poskozeni je to, ze 3 ze 4 ventilu maji zaseknuty pruzny nadstavec ktery se dotyka primo plovaku. to znamena ze je plovak spatne serizeny protoze kdyz nastavim plovakovou hladinu spravne i bez pruzneho nadstavce, motorka prece musi bez problemu jezdit i tak. rozdil je jen v tom, ze jelikoz je v jehle ten nadstavec ktery se primo dotyka plovaku zasekly v krajni poloze, tak ze karburator uliva a tudis prenastavim doraz plovaku. po serizeni to prece na funkci nemuze mit zadny vliv ne?

1 reakcí na tento příspěvek oziveni, cisteni karburatoru a dalsi

20.1.2013 v 12:21 | Nahoru | #34
magor: teoreticky mas pravdu, taky jsou plovakovy ventily ktery tu pruznou tycinku nemaj a funguji, ale pochybuju ze tam japonec narval odpruzenou tycku jen tak... tipuju ze to ma neco spolecnyho se spolehlivosti, zasekavani ventilu/plovaku nebo s prodlouzenim zivotnosti sedla.

to ta tycka urcite nejde rozhejbat?

(reakce na) oziveni, cisteni karburatoru a dalsi

20.1.2013 v 12:42 | Nahoru | #35

assassin píše: magor: teoreticky mas pravdu, taky jsou plovakovy ventily ktery tu pruznou tycinku nemaj a funguji, ale pochybuju ze tam japonec narval odpruzenou tycku jen tak... tipuju ze to ma neco spolecnyho se spolehlivosti, zasekavani ventilu/plovaku nebo s prodlouzenim zivotnosti sedla.

to ta tycka urcite nejde rozhejbat?


co jsem čet je kvuli vibracím, neničí se tak ta dosedací plocha ale co je na tom pravdy nevím

(reakce na) oziveni, cisteni karburatoru a dalsi

20.1.2013 v 17:53 | Nahoru | #36

Mr.Magor-638S píše: jawarmaniak » to je strasnej ranec a co me hlavne sokuje, za nic. oni chtej za 2 o krouzky, ktere navic v karburatoru vubec nemam, papir plovakovky a jehlu benzinoveho ventilu ventilu 360kč, to je 1450kč za nic a jeste k tomu ani nevim jestli to bude i pro tu 500.. ja vim ze jsou velmi podobne, ale 550 ma psanych 37KW a 500 ma psanych 40KW takze bych ten rozdil videl u karbu :((((
vydriduchove..



500vka má tuším vyšší kompresní poměr. Proto vyšší výkon. Karby by měly být stejný (Trysky možná ne). O-kroužky tam mít musíš. A pokud ne, tak je to špatně (těsnění šroubků a propojovacích trubiček.

http://www.mtsac.edu...Rebuild_Tutorial.pdf

Naposledy editováno 20.01.2013 18:20:31

oziveni, cisteni karburatoru a dalsi

20.1.2013 v 20:06 | Nahoru | #37
jawarmaniak » to pdf je super, jen bohuzel jediny co tam poradne neni popsane, jak seridit hladinu plovakovky. nebo takhle, klasickyma jawametodama to nejde a i kdyz tam vlozim funkcni ventil tak je hladina porad nizka. kdyz zacnu praktikovat jawametody, tak se mi podari zvednout maximalne 5mm pod horni hladinu (ma byt max 3mm). pokud se pokusim zvednout jeste vic, tak se ventil nezavre a karb se uleje.. ://

oziveni, cisteni karburatoru a dalsi

21.1.2013 v 13:43 | Nahoru | #38
S tím nepomůžu. Tohle jsem zatím nepotřeboval rozdělávat a hrabat se v tom. XJéčko jezdí a startuje a já razím názor, že když to funguje, tak do toho nehrabat.

Ale objevil jsem toto:
http://www.xj4ever.c...%20fuel%20levels.pdf

Naposledy editováno 21.01.2013 13:51:12

1 reakcí na tento příspěvek oziveni, cisteni karburatoru a dalsi

23.1.2013 v 16:32 | Nahoru | #39
super, diky. konecne mam hladiny dobre :) jehly jsem proste naprasaka smireny s tim, ze koupim nove vyvaril v octu, a ony povolily, pruzny doraz vyskocil a jiz funguji jak maji :) tak jsem je proplachl a namazal a behaj jak nove :)
s ulozenim jehel (vstup benzinu se sitkem) jsem slusne vydrbal :D bylo to vyzrane do hloubky a povrch byl hodne zvrasneny a jehly se v tom zasekavaly, tak je cekala lazen v octu, pak neutralizace.. vyrobil jsem si dreveny kolik uplne na milimetr presne do nej (do mist kde beha jehla), nanesl TEMPO, dal do vrtacky a valil :D vysledek je neuveritelnej. podobne jsem zabrousil i dorazy pro jehely a je to super, tesni to, krasne to v tom chodi a co je hlavni, muzu si udelat dalsi puntik :))

(reakce na) oziveni, cisteni karburatoru a dalsi

24.1.2013 v 12:31 | Nahoru | #40
Mr.Magor-638S> Na to bacha. Vyvařením v octu jsi defakto naleptal kalibrovaný rozměr. Vaření v octu bych bral, jako nezazší možnou variantu. Rozhodně to nedělat standardně. Nejlepší by bylo opravdu to dát vyčistit ultrazvukem. Zlikviduješ oxidaci, úsady i špínu a původní materiál zůstane netknutý...

oziveni, cisteni karburatoru a dalsi

24.1.2013 v 12:56 | Nahoru | #41
jawarmaniak » v octu byly jen jehly uzavirajici vstup paliva s jejich ulozenim. rikam byl to zoufaly posledni pokus pred koupi novych. zadarilo se a jiz mam plovakovky presne nastaveny a tesni to. jehly chodi dokonale takze ucel splnen. cely karburator bych si samozrejme netroufl vlozit do lazne, tak bohatej nejsem :)
apropo, o ten ultrazvuk bych casem zajem mel, ale nemam predstavu kdo to dela a za kolik..

oziveni, cisteni karburatoru a dalsi

31.1.2013 v 16:41 | Nahoru | #42
co zpusobuje obcasne klepani motoru? mala nebo velka vule ventilu? slysitelne dobre u volnobehu, jakoby intenzita klepani oscilovala synusove, napr pomalinku se klepani zesiluje, klepe 1sec a pak se zas pomalu zeslabuje az prakticky zmizi a obevi se treba az za 2sec..

oziveni, cisteni karburatoru a dalsi

7.2.2013 v 19:06 | Nahoru | #43
Nevypadává ti zapalování?

oziveni, cisteni karburatoru a dalsi

8.2.2013 v 09:46 | Nahoru | #44
nene, motor jde ochotne za plynem a nekope, je stabilni. jeste jsme s kolegou mysleli na kliku, ale prozatim to asi resit nebudu, myslim ze toho bude jeste hodne co jineho.

oziveni, cisteni karburatoru a dalsi

Skvělá odpověď, děkuji! 9.2.2013 v 14:19 | Nahoru | #45
Zdrojů hluku může být víc - ventilové vůle (velká), uvolněný spojkový koš (nemoc XJ), volný rozvoďák...

oziveni, cisteni karburatoru a dalsi

7.3.2013 v 14:42 | Nahoru | #46

oziveni, cisteni karburatoru a dalsi

23.12.2013 v 10:27 | Nahoru | #47

zdarec,právě jsem koupil Ymahu 500 a na stk po mě chtějí doplňující data,byl bys ochotný přeposlat mi ofocený velký tech.Samozřejmě začerni značku adresu vin jde mi opravdu o tech data díky

(reakce na) oziveni, cisteni karburatoru a dalsi

19.9.2016 v 16:32 | Nahoru | #48
Asaninek91> jdi s tím do prdele,dobytku
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek


TOPlist