paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Xenony
6.12.2013 v 23:37
Zdravím, měl bych jenom takový malý dotázek na xenony... Na netu jsem si našel xenony přímo na motorku (viz. odkaz) http://www.xenony-l...motocyklova-sada-12V
No a zajímalo by mě jestli jsou za to pokuty jak je to s technickou a popřípadě jestli to oslňuje nebo ne (bavím se pořád o těch v odkazu). Nechci to kvůli tomu, že to je "machrovinka" ,ale kvůli tomu aby mě bylo vidět na silnici a abych něco viděl i já, protože když koupím "kvalitní" čínskou masku (jiná ani neexistuje a nebo je drahá) tak vdím tak akorád velké ho...
Důvod je spíš takový že do těch obyč šitných masek se dávají žárovky H4S které jak všichni vímě svítí opravdu "moc" no a když dám silnější tak mi to roztaví parabolu takže mě ani jiné řešení než xenony nenapadá.... Máte stím nějaké zkušenosti? budu rád za každou radu :) díky předem
Předchozí
1 2
Následující

Xenony

6.12.2013 v 23:49 | Nahoru | #1
Taky pořizuju, ale mám ve světle čočku, na TK vrátím žárovku.
Jinak ti doporučím sehnat autosadu SLIM za stejný prachy seženeš a budeš mít vše náhradní...

2 reakcí na tento příspěvek Xenony

6.12.2013 v 23:58 | Nahoru | #2
no jo jenže já tam nemám čočku a kdybych koupil auto sadu tak to bych oslňoval a to nechcu

Xenony

7.12.2013 v 00:05 | Nahoru | #3
Xenony mam a je to oka,policajti to na motorkách tolik neřeší jako v autech tam to nedoporučuji
Na technický s tím oficiálně neprojdeš takže bud vynadat a dát origo žárovku nebo přes známí.
Mam auto sadu vyjde to levněji a mam je i na dalkach,akorát když je zapneš po delší době tak trvá cca 4s než se rozsvítí na 100%,ale pak když přepínáš mezi auty tak se prožhaví ihned.

Xenony

7.12.2013 v 00:08 | Nahoru | #4
pecka takže to pořídím díky

1 reakcí na tento příspěvek Xenony

7.12.2013 v 00:08 | Nahoru | #5
Auto i motosada je uplně to stejný (nebo je snad rozdíl mezi H4 v autě a motorce (teď neberu případnou vyšší mechanickou odolnost)). Akorát u motosady máš za plnou cenu jenom jeden pár To co jsi poslal je klasický bixenon s clonkou, nic převratného ale aspoň to svítí trochu kam má. Počítej s tím, že to oslňovat prostě bude vždy a flastr za to není až tak malý.

(reakce na) Xenony

7.12.2013 v 01:22 | Nahoru | #6

S.M-A-RT píše: Auto i motosada je uplně to stejný. Akorát u motosady máš za plnou cenu jenom jeden .


přesně tak.

Naposledy editováno 07.12.2013 09:32:46

1 reakcí na tento příspěvek Xenony

7.12.2013 v 09:12 | Nahoru | #7
Mám xenony v čirý optice, 2x H7 a neoslňuje to - krátká výbojka jede furt, dlouhá se přidává, ale start jí trvá cca 5 vteřin do plnýho výkonu. Jestli chceš H4 bixenon - s posuvnou clonkou, tak to musí být v čirý optice, jinak to nemá cenu. A jestli a jak moc to bude oslňovat záleží jak si sedne tvar paraboly s ohniskem výbojky - může to být OK, ale taky ne - musíš to vyzkoušet. Koupit Slim sadu 4300 K, buď moto, nebo do auta a máš vše 2x - já kupoval ZDE a spokojenost - lepší cena než máš ty. Slim sada má zvlášť vysokonapěťový trafo a balast, takže trafa jsem dal do světla a jediný místo na balasty bylo až u zadního blatníku - tak jsem nastavil kabely a funguje to.
Jinak - je to proti předpisum, na STK bez protekce bude problém, s cajtama zatim bez problémů, nikdo na mě ještě neblikal že bych oslňoval, na světle mám udělaný stavění šroubem k přesnýmu nastavení sklonu světla, nastavený to mám na regloskopu. Originál světlo byla neskutečná bludička, teď jsem vidět a i v noci krásně vidím.
A ještě taková perlička - v zákoně nejsou omezený přímo xenony (aut. stavění světel, ostřikování atd.), ale zdroje se světelným tokem nad nějakou hodnotu - takže Škodovka to v Rapidu obešla tím, že má xenony s 25 W, který maj světelný tok pod tou mezní hodnotou a nepotřebují všechny ty fíčury. Takže vždycky můžeš ještě zkusit tvrdit, že sice xenon máš, ale jen s 25 W a - třeba by to prošlo...

1 reakcí na tento příspěvek Xenony

7.12.2013 v 09:13 | Nahoru | #8
Vozidlo vybavené xenony musí mít automatické naklápění světel dle zatížení.Musí být také vybaveno vysokotlakým ostřikovačem.Kdo to nemá , těm bych sbíral techničáky.A abych neremcal kdysi jsem je dodatečně nechal montovat na saaba.Cena byla 40 tisíc komplet jako přestavba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Xenony

7.12.2013 v 09:35 | Nahoru | #9

thor2010 píše: Vozidlo vybavené xenony musí mít automatické naklápění světel dle zatížení.Musí být také vybaveno vysokotlakým ostřikovačem.Kdo to nemá , těm bych sbíral techničáky.A abych neremcal kdysi jsem je dodatečně nechal montovat na saaba.Cena byla 40 tisíc komplet jako přestavba.


No tak to je v háji, já tam nemám ostřikovače, natož vysokotlaký.

Xenony

7.12.2013 v 09:59 | Nahoru | #10
Měl jsem HID 7 let v autě a až nedávno mě za to chytli, platil jsem 400 Kč pokutu, do motorky bych to nedal, protože tam musí být každému jasný, že to tam nepatří...

Xenony

7.12.2013 v 10:06 | Nahoru | #11
Ale zas to cajti víc tolerujou, než u aut. Jedeš-li s dálkovýma na moto v osvětlený zóně, taky tě nikdo nestaví......je to o tom abys byl líp viděn a o to na moto jde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Xenony

7.12.2013 v 10:58 | Nahoru | #12
baks> Předpokládám, že bmw má homologaci jako celek a třeba i vyjímku.Nebo jsi ten xenon bastlil doma.Zkus si přečíst homologační směrnice.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Xenony

7.12.2013 v 11:03 | Nahoru | #13
charlie.vtx1800> Jenomže 25w je výkon nic nevypovídající o svítivosti udávané v candelech, nebo o světelném toku v lumenech.

(reakce na) Xenony

7.12.2013 v 11:15 | Nahoru | #14

thor2010 píše: baks> Předpokládám, že bmw má homologaci jako celek a třeba i vyjímku.Nebo jsi ten xenon bastlil doma.Zkus si přečíst homologační směrnice.


Mě nezajímá směrnice, tam kde je mám jsou origo a nedával bych je tam, kde nemají být.
Jsem jenom chtěl říct, že to není černé nebo bílé a vždy nějaká vyjímka je.

1 reakcí na tento příspěvek Xenony

7.12.2013 v 11:21 | Nahoru | #15
No a ten rozdíl je ten , že tvoje jsou homologované a jakýkoliv bastl prostě není.

Xenony

7.12.2013 v 11:35 | Nahoru | #16
jj jak píše Astráček je to o tom abych byl vidět, už se mi párkrát stalo že mě někdo přehlídl i chodec a nebo to udělal schválně... každopádně to asi koupím protže jiné řešení mě už fakt nenapadá... nebo jsou nějaké vysokosvítivé žárovky které tak nehřejí? a jestli jo tak to asi bude dražší jak bixenon

1 reakcí na tento příspěvek Xenony

7.12.2013 v 12:13 | Nahoru | #17
z homo jedine Philips NightGuide nebo Osram night breaker ty pry sviti nejvice ale s xenonem to nejde srovnat......

(reakce na) Xenony

7.12.2013 v 12:30 | Nahoru | #18

thor2010 píše: charlie.vtx1800> Jenomže 25w je výkon nic nevypovídající o svítivosti udávané v candelech, nebo o světelném toku v lumenech.


Nechce se mi to hledat, ale jestli si dobře vzpomínám, tak ta hranice je snad 2800 lm? 35W xenon má kolem 3200 lm, 25W xenon kolem 2400 lm, H4 1200-1500 lm. Možná jsou ty hodnoty jinak - tahám je z hlavy, ale neni problém zagůglit. Ale podstatný je, že neni důležitý, jestli je či není použit xenon, ale jestli světelný tok přesáhne určitou hodnotu (teoreticky i s jiným sv. zdrojem!) - takže nelze automaticky říct xenon = nezákonný. Vim, že je to slovíčkaření a hraní si na kdyby - ale prostě jen říkám, že v rámci kličkování mezi paragrafy tu možnost je - mám sice xenon, ale o světelném toku nižším než xxxx lm - a to je OK - dokažte mi že ne! Prostě Škoda s Rapidem to má takhle ošéfovaný - xenon 25 W se světelným tokem nižším než je ta hranice. Sice sem zatim na HID sadu s 25 W nenarazil - ale jak říkám - ta by měla jít homologovat k přestavbě bez dalších podmínek (naklápění, ostřikovače) - pokud by seděla poloha ohniska výboje jako u vlákna žárovky, tak tomu dle mě nic nebrání, jen se prokousat povolovacím řízením.

1 reakcí na tento příspěvek Xenony

7.12.2013 v 12:31 | Nahoru | #19
Taky by se mi líbil na detko Jestli něco pak koupíš tak se ozvy co a jak docela mě to zajímá
Btw. Na homologaci chčije bílej tesák

(reakce na) Xenony

7.12.2013 v 12:32 | Nahoru | #20

Pjercak píše: z homo jedine Philips NightGuide nebo Osram night breaker ty pry sviti nejvice ale s xenonem to nejde srovnat......


Měl sem, svítí slušně ale prostě 1500 lm x 3200 lm je jasný.

(reakce na) Xenony

7.12.2013 v 12:37 | Nahoru | #21

thor2010 píše: No a ten rozdíl je ten , že tvoje jsou homologované a jakýkoliv bastl prostě není.


Homologovaný to sice nemám, ale sem vidět, vidim a neoslňuju. Mě to ke štěstí vcelku stačí. Snad budu mít štěstí na tolerantní cajty, na vlídnou domluvu sem připraven.

(reakce na) Xenony

7.12.2013 v 12:40 | Nahoru | #22
ScaniaR500> přesně tak na pravidla sere pes já to koupím na technickou přehodím žárovky a chlupatým budu tvrdit že tam mám 25w xenony doufám že mi to projde

Xenony

7.12.2013 v 12:45 | Nahoru | #23
Ono je to takový prazvláštní. Totiž xenonová výbojka by měla mít ostřikovače vždy

Předpis EHK č. 48 (Jednotná ustanovení pro schvalování typu vozidel z hlediska montáže zařízení pro osvětlení a světelnou signalizaci.)
Zajištění čištění světlometů – xenonová výbojka vyzařuje velice intenzivní světlo, které se na znečistěném světlometu láme a způsobuje nepříjemné oslňování protijedoucích řidičů, proto musí být podle tohoto předpisu na vozidle zařízení pro čištění světlometu (ostřikovač).



avšak automatické sklápění musí mít jen světelný zdroj nad určitou hodnotu

Zajištění automatické regulace sklonu světlometů - velká intenzita vyzařovaného světla musí být za jízdy výškově automaticky korigována v hodnotách stanovených výrobcem pro seřízení světlometů.



Kdo si chce počíst, přepis 48 začíná na straně 48
Odkaz

(reakce na) Xenony

7.12.2013 v 13:15 | Nahoru | #24

nightman píše: no jo jenže já tam nemám čočku a kdybych koupil auto sadu tak to bych oslňoval a to nechcu



Oslnovat budes za kazdych podminek, kdyz nemas cocku

1 reakcí na tento příspěvek Xenony

7.12.2013 v 14:33 | Nahoru | #25
Lepší lehce oslnit, než být přehlídnut....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Xenony

7.12.2013 v 14:44 | Nahoru | #26

Astráček píše: Lepší lehce oslnit, než být přehlídnut....



Ale na nocni jezdeni nepraktocke, protoze ti kazdej bude prat dalkove do oci a jedes po slepu

Xenony

7.12.2013 v 15:00 | Nahoru | #27
Jsou i světlomety, kde jde použít oboje (jak žárovka tak xenon), ale jsou speciálně označené a je jich pramálo. Ale s přestavbou samozřejmě souvisí právě přidání ostřikovačů (a sklápění pokud to přesahuje limit). Pro příklad, tuším že dvojková octa po faceliftu byla adaptibilní jak pro halogeny tak xenony.

(reakce na) Xenony

7.12.2013 v 15:12 | Nahoru | #28

nightman píše: no jo jenže já tam nemám čočku a kdybych koupil auto sadu tak to bych oslňoval a to nechcu

Jsem rád,že řešíš hlavně to,abys nikoho neoslňoval Docela dost lidí si myslí,že musí vidět hlavně oni Pak to dopadá tak,že mi pořád někdo svítí do ksichtu,např.když zastaví u krajnice a nepřepnou na parkovačky,svítí zbytečně mlhovkama,atd.Edit:Lepší nehomologovaná světla,která neoslňují,než homologovaná,která oslňují.

Naposledy editováno 07.12.2013 15:19:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Xenony

7.12.2013 v 15:15 | Nahoru | #29
dakarista> Tak kdo nemá čočku, víc sklopit světlo.....ale je to na každým co tam chce i když to není jak by mělo.
Já pro xenon jsem rozhodně.

1 reakcí na tento příspěvek Xenony

7.12.2013 v 16:15 | Nahoru | #30
tak zase když někdo zapne dálkové tak je zapnu taky a on si to pak rozmyslí ne? ale jako samozdřejmě nechci oslňovat taky nadávám když někdo svítí jak prase a hned mu zapnu dálkové ať si to taky trošku užije
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Na co si dát pozor při koupi Yamahy... Yamaha DT 125 X martin12424 4 22.1.2024 v 17:25 Kohlstein
haže jiskru jen pri malych otačkách Yamaha DT 125 X Odstranovac 8 9.11.2023 v 16:38 malypavlicek
Výměna jehly Yamaha DT 125 X Jezdec76 6 25.9.2023 v 13:12 Bugs
Yamaha dt 125 motor Yamaha DT 125 R, Yamaha DT 125 X, Yamaha DT 125 E, Y... Aposhtol 1 13.8.2023 v 19:10 chiro2
Koupě dt125 Yamaha DT 125 R, Yamaha DT 125 X, Yamaha DT 125 E, Y... Begineer 4 23.3.2023 v 10:44 kokoška.


TOPlist