na jare se konecne pridam k majitelum tohoto krasneho stroje a pomalu se uz divam kolem sebe. Vim ze najezd neni nejdulezitejsi vec pri koupi motorky (obzvlaste u nas :) ), ale zajimalo by me, jaky mate ted stav km (a rok vyroby motorky) a co jste resili a po kolika km v servise... A mate predstavu, kolik asi muze tak motor vydrzet km, kdyz se o nej clovek bude poctive starat?
Jde mi o to, jestli se da cca urcit nejaky pocet km, kdy proste z motorky misto zabavy se stane kasicka...
A jak je to prosim se servisnimi intervaly? Jak casto a kolik cca korun to stoji?
Diky moc.
Spis se divam na motorky, ktere maji treba 32tis nalitano a tak jestli je to proste zajety a jeste 2x tolik v pohode bez vetsich nakladu nalita a nebo jestli treba uz je v polovine zivitnosti a pod.
1 reakcí na tento příspěvek Najezd/Servis
Perkelnik píše: Netočivej dvouvál vydrží navěky (s dostatečnym servisem uplně, samozřejmě). Řek bych že v pohodě 200-300 tisíc km.
Přesně tak, ty Véčkový dvouválce, a nejenom japonský, jsou předimenzovaný - podkoňovaný.
A při alespoň základní údržbě (olej, filtr olejový a vzduchový, ventilové vůle) jsou nesmrtelný.
Klidně takový stroj pak můžeš odkázat ještě vnukům.
Tady máš pro představu, jak se to má u srovnatelného podlitrového čoprkrujzru:
Všimni si těch otáček a taky střední pístové rychlosti (MPS) - u Shadowky se pohybuju spíš jen do maxima krouťáku, což je cca 3000 až 3500 ot./min)...
Když tak blíž o tom ve vlákně http://www.motorkar...ft=150156&fid=62
1 reakcí na tento příspěvek Najezd/Servis
Ale ted jste me uklidnili
F_a_n_o píše:
Diky kluci, presne tohle jsem chtel slyset ;) Nevim proc mam takovou predstavu, ale kdyz uz ma auto 200 tis, divam se na nej pres prsty, ze uz se s nimmuze stat kdykoli cokoli a u motorky to cislo delim minimalne 2ma
Ale ted jste me uklidnili
Nízký kilometrový nájezd je u mnoha typů motorek reálný. Nedej na to, že typická motorka "má mít" ročně najeto dejme tomu 10 tisíc km, takže např. 5 let stará mašina s 20 tisíci km na tachometru je určitě stočená. Není to pravda respektive vůbec to nemusí být pravda.
Třeba čopráci jezdí pokud možno jenom za krásného počasí, nádrž mívají typicky tak na dojezd 200, 250 nebo 300 km, výjimečně víc (viz např. moje maličkost s dojezdem přes 400 km při kochacích jízdách se spotřebou něco málo nad 3 litry na sto u Hondy Shadow VT750).
Ale i jiné typy motorek u mnoha lidí nebývají v provozu často a pravidelně, ale spíš jen občas, třeba v sezóně od pozdního jara do začínajícího podzimu klidně jenom jednou za týden nebo i za měsíc. A když má takový prodávající na sebe napsány ještě další dva tři stroje na značkách a s nepropadlými TK a platnými povinnými ručeními (je žádoucí toto všechno ověřit), tak je ten nízký roční nájezd u prodávaného stroje úplně logický.
1 reakcí na tento příspěvek Najezd/Servis
F_a_n_o>
Nechci Tě odrazovat, třeba přesně víš, co chceš, a nablýskaný čoprkrujzr je opravdu přesně ten Tvůj šálek čaje... Ale jestlis na tom ještě pořádně neseděl a neprojel ses, určitě to udělej (raději na více typech) ještě před koupí. Fakt Ti ve Tvém vlastním zájmu vřele doporučuju, než nějakou takovouto mašinu koupíš, abys už to měl trochu osaháno a abys dobře věděl, do čeho jdeš.
Abys pak třeba ve finále nebyl zklamán, nenastrkals do toho spoustu peněz a nemusels řešit odprodej nevyhovující mašiny, finanční ztrátu a případně ještě rozbroje v rodině apod. Takže ideálně - studuj a sbírej informace a názory i z jiných serverů (pro začátek bych Ti doporučil např. http://www.k1400.cz/chopper.htm a http://www.shoc.cz , kde najdeš vstřícné a trpělivé komunity, vesměs velmi ochotné Ti dobře poradit (nebo naopak rozmluvit zamýšlený eventuelní chybný krok). A jestli nemáš v okolí kamarády na těchto strojích, tak zajeď (případně i s manželkou/partnerkou) na nějaké to setkání, kde Ti spousta lidí ráda sdělí o svých strojích první poslední.
P.S.
Měl jsem cruisera (Shadowku - mimochodem velmi solidní, spolehlivý a úsporný stroj) a musel jsem si na ni chvíli zvykat - je to opravdu něco jiného než "normální" motorka. Dal jsem ho bohužel neprozřetelně před 3 roky pryč, ale teď po třech letech jsem si zase podobný stroj pořídil, ale tentokrát už více čoproidního vzhledu (Shadow Spirit). A je to krásný pocit si za pěkného počasí jen tak žbrblat krajinou a kochat se tou jízdou, i když pak v reálu (na našich silnicích) to ne vždycky musí být nutně taková pohoda, jak by se mohlo zdát z krásných fotek a filmů...
Snad Ti to trochu pomůže
Naposledy editováno 22.11.2013 11:58:15
Jinak ja jsem mel moznost vyzkouset nekolik ruznych stroju, DOnedavna jsem jezdil silnicku, ale s rodinou prisly i jine myslenky a dostal jsem svym zpusobem trochu strach. Pak jsem si pujcil DragStara 650, pak 1100 a zamiloval jsem se do kochani se krajinou za zvuku brumlajiciho vyfuku. Pak jsem testnul HD 68 a pak HD VROD a to bylo to nejlepsi pojezdeni, co jsem zazil. Bohuzel HD je cenove uplne jinde... M800 jsem mel "jen" osedlanou na vystavisti, ale strasne se mi libi, velikoste mi vyhovuje a i kdyz jsem se neprojel, verim ze vykonove i po jizdnich vlastnostech nebudu sklamanej. Na tu kochacku by stacil i DragStar 650, kterej zadnej blesk neni a presto jsem si tos nim uzil, proste uz mi nejde o rychlost, ale ten paradni pocit, kdyz si clovek klidne brumla krajinou a uz se nezene jen za rychlosti ...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr pneu na Suzuki Intruder M 800 Suzuki M 800 Intruder | OndrovoMotoStory | 13 | 27.2.2024 v 17:08 1Gabo |
rozvodový řetězy Suzuki M 800 Intruder | tahgun | 15 | 23.11.2022 v 11:39 Medved |
Co se to stalo s cruisery Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki LC 1500 Intruder, Su... | peta.mar | 24 | 15.7.2022 v 05:02 Yura |
Motor suzuki M 800 Suzuki M 800 Intruder | Alg3na | 2 | 13.6.2022 v 15:42 fatesmaker |
Cukání a zhasnutí motoru Suzuki M 800 Intruder | Qqww | 2 | 2.5.2022 v 07:23 Qqww |