Jinak byl by tu navrh pojmout to jinak a to srazem v patek na jednom miste popitim pokecem kde by se kazdemu rozdal predem vytvoreny itinerar na sobotu s trasou vyjizdky do jineho mista ubytovani kde se zase vecer vsichni sejdeme popijeme a rano vyrazime k domovu..
Toto je metoda ze starsich Hondafestu a bylo to super hlavni vyhoda je ze kazdy jede jinak a pro to je pro kazdeho spolecna vyjizdka ne zrovna zazivna. Tady se svezou vsichni podle gusta a hlavne neni to jen tak tupe sledovani motorky pred tebou.. Ruku na srdce! Jezdime preci hlavne pro zazitek z jezdeni a ne jako chopraci pro vytvoreni nejdelsiho strudliku a plahoceni se v nem nudne hodiny
No dík za čest vybrat termín, ale já bohužel pracuju v nepřetržitém provozu, a jedu podle tzv. diagramu, který se několikrát za rok mění, takže s určitostí jsem schopen říct, kdy mám volno, tak max měsíc předem, takže klidně to rozhodni, a ono se uvidí... Nakonec pokud máš nick, podle povolání, tak to asi dobře znáš...
Jezdím většinou z manželkou, takže jsem pro to, aby každý jel, jak mu to vyhovuje...
Jinak jsem pro jednoduchý srázek, pochybuju, že by se někomu chtěla připravovat bojovka, když ani nevíme, kolik se nás vlastně sejde! Mik!
Naposledy editováno 30.10.2013 13:50:39
Souhlasím s Igorem nejezdit ve skupině, protože já jsem brutální začátečník a určitě bych vás zdržoval a sraz by měl být určitě jednoduchý (prosím tě, ať se poučím, jak se taková bojovka hraje?). Manželky bereme s sebou, jenom s tím přesunem do dalšího místa, malá poznámka začátečníka. Není vzhledem k tomu, že se jedná pouze o dvě noci jednoduší, udělat okruh a večer se vrátit na základnu ? Alespoň se nemusí tahat všechny krámy s sebou. Jinak jsem ze severu a jih jsem navrhnul, protože odtamtud pochazí manželka. Takže kdyby byl zájem můžeme se srazit u nás v Lužických horách.
Co se termínu týče nechal bych to ještě otevřený, máme mraky času a třeba by jsme to mohli udělat i podle počasí.
Problém je, že jsme zatím pouze tři a kolega Mik je vzhledem k pracovnímu plánu nejistý.
Ale jak jsem psal, máme ještě dost času tak uvidíme.
Chlapi co si myslíte, nepřehnal jsem to s tím Crostourerem, mám zkušenosti jenom ze 125 skútru ?
1 reakcí na tento příspěvek Spolek Crosstourer
1 reakcí na tento příspěvek Spolek Crosstourer
Honda s CT měla jít trochu jinou cestou. Osobně bych CT bral všema desíti kdyby : měl řetez-to bych mu i odpustil , nemel zobák . Takže jak by měl vypadat faceliftované Crosstourer ? Podobný vzhled jako 450-ka pro Dakar vyjma světel a jenom větší moto, žádný zobák, řetěz/kardan? a ostatní technika klidne tak jak je to u CT. Nebo klidně tu Dakarku "nafouknout" a udělat z ní maxi enduro na cestování.
Je mi jasný, že Varana mohli také komplet předělat, ale to, že byl ve výrobě už 12 let bylo dlouho, doba a technika pokročila i když GS je ve výrobě od roku 1928 . A je jistý, že kdyby mi někdo nabízel GS jakýkoliv ročník, tak bych ho za Varana nevyměnil.
I tak si myslím, že z těch nových maxi cestovních endur (?) je CT to nejlepší na trhu, je to Honda a Honda je Honda.
1 reakcí na tento příspěvek Spolek Crosstourer
Dnes již legendární zakladatel kategorie velkých cestovních endur, "litrový Varan", patří minulosti a na jeho místo usedl následovník Honda VFR1200X Crosstourer. O Varaderou toho bylo napsáno za těch dvanáct let existence v téměř nezměněné podobě spousta. Nováček má již první testy za sebou a tak se pojďme společně podívat na srovnání těchto „maxi-endur“. Varan je snad největší enduro ve své třídě,a proto když si oba postavíte vedle sebe, zjistíte, že i Honda jde s dobou a nový model pojala střídměji. Při pohledu z boku je Nástupce menší s odlehčenou vzdušnou zádí, celistvým namísto rádoby dvojitého sedla, menší nádrží, která pojme místo 25 pouze 21.5 L, nižším štítkem v základu a řádně okleštěnou kapotáží. V zadní části se ukazuje inspirace u GS 1200, kterou dnes trpí většina výrobců a to díky letmo uloženému kolu, jen jedné koncovce výfuku a podsedadlovce. Předek je Hondě vlastní po vzoru VFR, tady navíc s lehkým zobanem pod předním světlem. Pro někoho kopie BMW, pro mě naprosto normální počin v tomto segmentu, kde ho měl například již v roce 1987 DR BIG. Celý ten 275 kilový drobeček stojí, namísto „loukoťových“ kol, konečně na drátech, které se přeci jen při občasném výjezdu mimo asfalt hodí víc. Po usednutí za řidítka zjišťuji, že jsou širší a vyšší než u Varana, což je jistě pohodlnější nejen při ostřejším vedení v zatáčkách, ale i při jízdě ve stupačkách. Pozice je celkově sportovnější s nohama víc pod sebou, a tady ode mě sbírá Tourer body. I když se to na první pohled vůbec nezdá, užší sedlo je nad zemí výš o 12mm i přes to z něj dosáhnou menší postavy lépe na zem. Při sklopení stojánku s údivem nechápu a žasnu, kam výrobce schoval oněch 275 kilo, protože váha, na kterou si musíte u Varana chvilku zvykat, je pryč a já sedím na mašině minimálně o 400 kubíků menší. Malé zklamání je již zmiňovaná nádrž, je oproti předchůdci vážně mrňavá. Dál jsou to kapoty před vámi, které tam vlastně ani nejsou a vše tak obstarává jen štítek menší než malý, který můžete naštěstí za příplatek, vyměnit za pořádné plexy. V kokpitu je vše digitální, a tak mi chvilku dá nedívat se pořád doprostřed, ale nahoru po otáčkoměru, na druhou stranu je to pokrok a ten nezastavíš. Po zasunutí a otočení klíčkem do tradiční „Hissky“ nacházím vše, co je potřeba, jako například dva ukazatele spotřeby, jak aktuální tak dlouhodobá, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, teplota vzduchu, hodiny či palivoměr. Na řidítkách jsou konečně ovladače stávající modelové řady, které se trochu lépe ovládají, ale hlavně nevypadají tak předpotopně jako u XL. Po startu se z koncovky line poměrně dunivý zvuk vyšší kadence a nezní vůbec špatně. Varadero je oproti tomu zaražený bráška, to je zapříčiněno V4kou. Motorka je pěkně zajetá, má něco přes 10 000 km, druhou sadu pneu, konečně držící na horší silnici, na rozdíl od sériových, a tak nebráni nic tomu zařadit jedna a hurá na srovnání těchto dvou mastodontů. Při prvním rozjezdu se mě zmocňují emoce. Průjezd přes město, start ze světel, kdy mě brzdí vypínatelný systém kontroly trakce před wheelie, pár kliček mezi auty, skůtr to není, ale po Varanovi lehkost sama a vyrážíme za město. Jakmile míjím ceduli, beru za plyn a s úsměvem od ucha k uchu se nestačím divit. Čtyřka se rozmotala ze dvou tisíc otáček jen s lehkým zabrněním a letí kupředu vysoko nad limit maximální povolené rychlosti. Přichází první zatáčka. Podřazuji za tři a lehce ťukám na brzdu jedním prstem tak, jak jsem zvyklý. V ten moment se dostavuje účinek, o kterém si můžu na velké, černé bestii nechat jen zdát. Gumy dobře znám, jelikož jsem na nich najezdil 34 tisíc, a tak se soustředím jen na chování mašiny. Vyjíždím lehce pod plynem do levé zátočiny kolem nohy a hned si troufám víc. Rovnám se s příjemnou lehkostí a hned zase doprava. Plyn a letí to jak splašené. Tohle se nedá s Varadérem srovnat, nemám problém s ním do zatáček prohnat kdejakého zmrzlináře, ale tohle je jiná liga. Po prvních kilometrech, kdy ze mě opadá euforie, se začínám soustředit na detaily. Vyšší plexy je parádní a kryje lépe než originál s deflektorem na Varanovi. Sedlo je tvrdší, což mi nevadí. A jelikož se povedl naladit konečně i podvozek, kde to není otázka tisíce kilometrů, je tu další univerzální nástroj nejen na dlouhé cesty, ale i na rozbité silničky třetí třídy při klouzání se kolem komína. I když bych řekl, že Varadero je větší cesťák a celkově na něm budete delší cesty snášet lépe, jeho měkké naladění vás ukonejší k pohodové jízdě a více vzpřímená pozice uleví nohám. Nesmíme zapomínat na název kategorie cestovní „enduro“. Je to Enduro, asi jako každé z jemu podobných, přesto v této kategorii není ani jedno do těžkého terénu a to ani R 1200 GS Adventure. A proto je limit vaše zkušenost, gumy, tučné konto na opravy a pud sebezáchovy. Polní cesta je zvládnutelná s prstem v nose. Na kořeny v lese ve stupačkách již potřebujete ruce dvě. Mít kousek, o který se nebojím, klidně si se špunty na kolech projedu MX trať a bude to stejně nepohodlné a těžkopádné jako na každém velkém cestovním „enduru“. Závěrem bych rád řekl, že se inženýrům od Hondy povedl další univerzální voják pro velké kluky, který nevyčnívá nijak extrémně z řady dnes nabízených strojů
Naposledy editováno 20.11.2013 16:05:33
1 reakcí na tento příspěvek Spolek Crosstourer
majanko> tak ochrana pred vetrem bych rekl, ze je v horni casti s velkym stitem lepsi, ale ve spodni casti horsi. Nejlepasi byla na modelu do 06, kdy ti prselo jen na spicky coz uz ani 07 neumela..
Pohodli je dobre i kdyz na Varanovi bylo pro spolujezdce lepsi kreslo a bylo na nem celkove vic mista..
Manevrovatelnost mnohem lepsi diky nizsimu tezisti
Brzdy brzdi ostreji a jsou lepsi
Vibrace jsou cetnesi diky V4, ale mnohem jemnejsi a diky tomu snesitelnejsi (na Varanovi je jezdeni od 6000 otacek neprijemne, kdezto na CT je jedno jestli jedes 4 6 nebo 8000 je to jedno motorce ale i tobe maximalne to vic rve) kolikrat se pristihnu ze jedu na ctyrku od vyjezdu z mesta kolik km a nejak mi to neprijde, CT na ni jede neco nad 200 takze je jen reakce na pridani ostrejsi
Zvedani nemam zkusenost, ale jelikoz mi nedal problem Varan tak tohle taky nebude
Naposledy editováno 21.11.2013 15:11:03
v nemeckem casopise "Motorrad" delaji dlouhodoby test CT ted jsou na 50 tisicich a v podstate krome gum a brzdoveho oblozeni se nic nemenilo....dokonce ho celyho rozebrali a prohledli valce, pisty a ja nevim co jeste...zaver vse v poradku, slozit a jede se dal...takze doufam, ze jsem si vybral dobre a nemuzu se dockat az na jare vyrazim...
jinak ta diskuze je zajimava, ale nic nemeni na skutecnosti, ze budoucnost patri CT...vyvoj se neda zastavit...
p.s. takze ten sraz v jiznich cechach udelame? klidne muzou prijet i Varani
1 reakcí na tento příspěvek Spolek Crosstourer
malej ignore-dovolím si nesouhlasit s tou ochranou na Varanovi 07-pokud mám nohy u nádrže prší mi opravdu jenom na špičky a to mám 08-čku-nesmím je ale moc roztahovat
nádražáku, klidně udelej sraz v již. čechách a dej to třeba i na stránku varadero.cz na mail martíka: varadero@varadero.cz tam už dvě akce na duben a květen jsou, ale to nevadí. Pokud bude čas a peníze, rád se podívám za Váma.
O tom, že CT je jiná motorka než Varadero není pochyb, to jenom mi majitelé Varader nevíme co dál až to budou mít naše mota za sebou, logicky se nabízí CT. Zkusil jsem už všechny cest. endura a zatím mne nic nechytlo pouze CT,žel s pár výhradama. Ale Varan je zatím mladej a v kondici, najeto jenom 75000km, takže lehce zajetej. Pokud udělá pan Honda lehkej facelift u CT /uříznout ten hroznej zobák a malinko víc,resp. jinak řešenou kapotáž/ , bude to jasný. CT je cesta po Varanovi. Ale pokud udělají nafouklou Dakarku-zdrhám na ni-jakože zatím nic se nechystá.
Jo nádražáku, proč nejezdíš i teď a čekáš na jaro ? Vždyť není ani sníh, ani led. To je hřích nechat zimovat CT. Já jezdím celoročne, min. víkend při teplotách 4-10°C najeto 1000km...ale mám málo času.
Naposledy editováno 22.11.2013 09:24:18
1 reakcí na tento příspěvek Spolek Crosstourer
majanko píše: nádražák : no nevím, jestli bude tolik CT-ček jako je Varanů, ty statistiky prodejnosti nejsou moc optimistické pro CT na rozdíl od toho, jak se prodával Varan....trochu to posrali s tím designem-hlavně tím zobákem, protože kdo chce zobákoidní motorku je zblblej reklamou a bere GS-a že to je teda škaredá moto-to GS.
Honda s CT měla jít trochu jinou cestou. Osobně bych CT bral všema desíti kdyby : měl řetez-to bych mu i odpustil , nemel zobák . Takže jak by měl vypadat faceliftované Crosstourer ? Podobný vzhled jako 450-ka pro Dakar vyjma světel a jenom větší moto, žádný zobák, řetěz/kardan? a ostatní technika klidne tak jak je to u CT. Nebo klidně tu Dakarku "nafouknout" a udělat z ní maxi enduro na cestování.
Je mi jasný, že Varana mohli také komplet předělat, ale to, že byl ve výrobě už 12 let bylo dlouho, doba a technika pokročila i když GS je ve výrobě od roku 1928 . A je jistý, že kdyby mi někdo nabízel GS jakýkoliv ročník, tak bych ho za Varana nevyměnil.
I tak si myslím, že z těch nových maxi cestovních endur (?) je CT to nejlepší na trhu, je to Honda a Honda je Honda.
Majanko: I když nerad, tak tě musim malinko popravit. První R32 bylo vyrobeno již v roce 1923, takže tvůj rok 1928 je chybný . A když už takhle piklíš za zády co takhle třeba pozvat kamárády s těma šerednejma motorkama aby bylo porovnání. P.S. Boty BMW už netlačí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spolek Crosstourer
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna zapalovacích svíček Honda VF... Honda VFR 1200F, Honda VFR 1200X Crosstourer | sydy | 17 | 3.4.2024 v 23:23 Deadman |
Cestovní enduro do 200k [1, 2] BMW R 1200 GS Adventure, Yamaha XT1200Z Super Tenere... | Qvitko | 34 | 29.11.2023 v 05:04 vaypor |
Automat nebo manuál [1 ... 11, 12] Honda VFR 1200X Crosstourer, Honda NC 750X, Honda NC... | art007 | 358 | 20.10.2023 v 20:46 Metric |
Výška jezdce na Honda VFR 1200X Cro... Honda VFR 1200X Crosstourer | poky.m | 29 | 20.7.2023 v 14:01 jirkajira |
výměna chladící kapaliny crosstoure... Honda VFR 1200X Crosstourer | fantomaz | 10 | 16.7.2023 v 09:32 JaroTA |