paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Přemotání světelné cívky
3.11.2013 v 16:40
Zdarec motorkáři, dost často jezdím na pincku v noci a zvláště teď když je brzo tma mě nevyhovuje osvětlení stroje, a proto mám otázku jestli je možné přemotání světelné cívky z 20W na 40W popř. jakým drátem a kolik závitů. Moc by mě to pomohlo. Děkuji za odpovědi a případné návrhy.
Alda
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 16:50 | Nahoru | #1
Clovece, nejak nerozumim otazce Co chces premotavat ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 16:58 | Nahoru | #2
fafo> civku, cemu na tom nerozumis?

Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 16:59 | Nahoru | #3
http://www.jawa-50.c...lektroinstalace.html Chong vyvinul a hezky popsal tenhle svuj alternátor, myslim že to bude něco co by světlum nepochybně pomohlo...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 17:05 | Nahoru | #4

WHTRDR píše: fafo> civku, cemu na tom nerozumis?

Jako ze civku na dyname, asi tak.

(reakce na) Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 17:07 | Nahoru | #5
fafo> Cívku na alternátoru...

(reakce na) Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 17:19 | Nahoru | #6
fafo> no zapalovaci asi nebude premotavat aby mu to vic svitilo

2 reakcí na tento příspěvek Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 17:27 | Nahoru | #7
Mám na mysli jestli je možný přemotat světelnou cívku v alternátoru z klasických 20W na 40W.

(reakce na) Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 17:30 | Nahoru | #8
Header> no zkus to navinout o neco tlustsim dratem a o treba 10% vic zavitu
ale jestli to stoji za to srani nevim

Naposledy editováno 03.11.2013 17:30:34

Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 17:33 | Nahoru | #9
Nebo to předělej na 30w verzi, a získáš 25w místo 15w pro to světlo...

(reakce na) Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 17:34 | Nahoru | #10

Header píše: Mám na mysli jestli je možný přemotat světelnou cívku v alternátoru z klasických 20W na 40W.

Nejsnadnejsi je ji koupit. Preci jen uz to ma nekdo vyzkouseny.

1 reakcí na tento příspěvek Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 18:12 | Nahoru | #11
Spíš by mě zajímalo jak si to vyrobit sám. Ale nevím jak se dokopat k počtu závitů a průměr drátu

(reakce na) Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 18:17 | Nahoru | #12

Header píše: Spíš by mě zajímalo jak si to vyrobit sám. Ale nevím jak se dokopat k počtu závitů a průměr drátu

Ono to de vypocitat. Ha kde je ta skola Nebo pokud se citis, odmotej stavajici. Spocitej zavity a odmer prumer. Cim vic zavitu tim vic napeti, kazdy zavit pridano napeti. Ale to je napeti. Vykon pridavas prumerem dratu. Ted kolik dokazes pridat, aby se Ti tam vesli a bylo to spravne napeti. I kdyz tam na nejakem voltu nezalezi.

Predpokladam, ze mas moznost sehnat lakovany drat.

Naposledy editováno 03.11.2013 18:20:49

Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 18:42 | Nahoru | #13
Drát není problém

Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 18:49 | Nahoru | #14
Já bych to řešil předělánim magneta na 30w verzi a koupenim nově napařené paraboly a třeba i novym sklem...nevěřil jsem kolik ta nová parabola udělá...a samozřejmě +10w na žárovce bude taky znát...

1 reakcí na tento příspěvek Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 21:17 | Nahoru | #15
Já to chci řešit předěláním světelné cívky místo 20W na 40W potom budu řešit předělání paraboly...

Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 21:31 | Nahoru | #16
Já mám na motokáře elektriku z Jawy 175 a je to nejvíc mazec rotor je menší než u fíka a stator se tam tak akorát vlez a je to to nejlepší co může bejt. Chytá na první (před tím než jsem ho nakopnul tak jsem málem umřel)a proudu jde až až. Ale stejně mám odpojený světla

(reakce na) Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 21:38 | Nahoru | #17

Header píše: Já to chci řešit předěláním světelné cívky místo 20W na 40W potom budu řešit předělání paraboly...



Za prvé: velká světelná cívka nemá 20W ale jen 15W a za druhé, na 40W se ti to nepodaří přemotat ani náhodou, protože by cívka byla tak tlustá, že by se ti nevešla do motoru. Když ji přemotáš silnějším drátem tak, aby se ti vlezla do motoru, tak z 15w získáš odhadem 20W, takže společně s cívkou co napájí zadní světlo, budeš mít 25W, což je ti na nic, protože to 15W žárovku spálí a 25W žárovku společně se zadním světlem neutáhne.

Měl jsem na pionýru taky 20W zapalování, ale po předělání na 30W zapalování a s nově pochromovanou parabolou můžu říct, že to svítí suprově. Když jedu za tmy a mám zapnuté dálkové světlo, tak na mě někteří protijedoucí řidiči blikají, ať si přepnu světlo, že je oslňuji, takže z mé zkušenosti doporučuji předělání na 30W zápalko a ne dělat nějaký pokusy, který stejně budou k ničemu

Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 21:51 | Nahoru | #18
Světelná cívka má podle mě 20W, 15W na přední světlo a 5W na zadní. Tak asi seženu 30W cívku a 25W žárovku. Chromování ve světle je naprosto v pohodě bez rzi škrábanců a čehokoliv ostatního.

1 reakcí na tento příspěvek Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 21:59 | Nahoru | #19
Má 15w...na zadní světlo je ta malá 5w cívečka. Abys získal 30w magneto, tak musíš vyměnit tu malou cívku za druhou velkou, takže budeš mít 15w+15w. Musíš změnit i zapojení elektroinstalace. Pak můžeš ddát 25w žárovku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 22:03 | Nahoru | #20

kolecko10 píše: Má 15w...na zadní světlo je ta malá 5w cívečka. Abys získal 30w magneto, tak musíš vyměnit tu malou cívku za druhou velkou, takže budeš mít 15w+15w. Musíš změnit i zapojení elektroinstalace. Pak můžeš ddát 25w žárovku...

hele a da se koupit i 20w civky myslim ni?to by dalo rovnych 40w hm

1 reakcí na tento příspěvek Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 22:04 | Nahoru | #21
Ne, cívky jsou pouze 15w.

1 reakcí na tento příspěvek Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 22:09 | Nahoru | #22
přemotat cívku na jinej výkon je nesmysl, jiným počtem závitů dá se změnit velikost napětí (proudu) který to produkuje ale ten výkon je danej velikostí změny mag. toku - tzn. jde o rychlost a velikost změny magnetickýho pole, musel bys změnit sílu magnetu v rotoru nebo velikost jha (a nejspíš obojí)

(reakce na) Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 22:11 | Nahoru | #23

kolecko10 píše: Ne, cívky jsou pouze 15w.

skoda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přemotání světelné cívky

3.11.2013 v 22:14 | Nahoru | #24
Header> 30W zapalování se skládá ze dvou sériově spojených 15w cívek http://www.fichtlkr.../svetelny_pol_1.html a http://www.fichtlkr...pol_2_s_dratkem.html . Dále je potřeba sehnat rotor na 30W zapalování, který má číselné označení 20 (s označením 05 je na 20W zapalování) a je potřeba i upravit elektroinstalaci na 30W zápalko. Je toho celkem dost, ale nic složitýho a uvidíš, že to za ten výsledek stojí

mrnuss> 20W cívky se nikdy nedělaly, vždy jen 15W

(reakce na) Přemotání světelné cívky

4.11.2013 v 01:55 | Nahoru | #25
combust> Rychlost změny, nebo velikost mag. pole asi nezmění (velikost by možná mohl změnit opětovnou magnetizací) Celkově to není úplně triviální problém - závisí na mnoha parametrech.

Uspokojivé vysvětlení je asi mimo rozsah diskuze, takže stručně:
Přidáním závitů je možné zvýšit indukované napětí, proud cívkou je integrál napětí avšak nepřímo úměrný indukčnosti cívky (která se vlivem přidání závitů zvýšila). Těžko soudit, jak se to bude chovat. Podstatný je, že se opravdu může stát, že přidání závitů ničemu nepomůže. Osobně bych šel cestou 2x15W a úpravou elektroinstalace, jak již bylo popsáno výše.

1 reakcí na tento příspěvek Přemotání světelné cívky

4.11.2013 v 08:49 | Nahoru | #26
frančík - jsem se to snažil max. zjednodušit (rozebírat Faraday,Amper-Maxwell, Hopkinsovy a jiný zákony je opravdu na jinou debatu) aby bylo jasný že vyšší výkon změnou počtu závitů prostě nedostane, jediná cesta je prostě zdvihnout hodnotu mag. indukčního toku nebo rychlost jeho změny.
- čili ještě jednou - výkon je danej průřezem železa, silou magnetu a otáčkama (tady je navíc ještě háček v nárůstu vlivu vlastní indukčnosti vinutí při vyšších otáčkách jak píšeš)

Naposledy editováno 04.11.2013 08:49:26

(reakce na) Přemotání světelné cívky

4.11.2013 v 09:44 | Nahoru | #27
combust> ono by se to vlastně nechalo maximálně zjednodušit tím, že když chce silnější žárovku, tedy větší zátěž, chce vlastně odebírat větší proud a ten je závislý na magnetickym toku. Tím, že nezvýší hodnotu nebo rychlost zmeny magn.ind. toku nedosáhne toho, čeho požaduje. Myslim, ale že by pro něj nebylo úplně od věci zkusit přemagnetovat rotor, třeba je slabej a proto se mu zdá, že mu to nesvítí

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přemotání světelné cívky

4.11.2013 v 15:12 | Nahoru | #28
Konny88> Tak třeba 555 má jednu 20W cívku společnou pro přední i zadní světlo Schéma Manuál

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přemotání světelné cívky

4.11.2013 v 16:36 | Nahoru | #29
cervik_cz> Co z toho plyne?

(reakce na) Přemotání světelné cívky

4.11.2013 v 21:50 | Nahoru | #30
kolecko10> Nic
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Barva Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr Mety21 7 3.5.2024 v 22:50 Kohlstein
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 2 27.4.2024 v 17:22 Frantas
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent


TOPlist