globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...
Chtěl sem naposled před zimou protočit motor a zkontrolovat fridex a ejhle...mašina nemá sílu točit,zkoušel sem to jak přez baterku ,tak přez druhou tak přez kabeli a auto,vše naběhne,čerpadlo sepne,ale zmáčknu starter,dvakrát se překulí a tím to hasne začne cvakat v relatkách jako by prostě neměla proud,přitom má.kontakty jsou dotažený,jak na civce tak na baterce...jak kdyby se někde ztracel proud...ale kde? :( nemáte někdo zkušenost? někdo mi řikal že by to mohla být i řídící jednotka

Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

Skvělá odpověď, děkuji! 3.11.2013 v 11:25 | Nahoru | #1
A co takhle starter ten to být nemuže.

Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

Skvělá odpověď, děkuji! 3.11.2013 v 11:31 | Nahoru | #2
Pokud po posledním protočení zůstanou svítit světla a bez problému, bude to nejspíš startér. A jinak nemůžeš tam mít někde zkrat? Případně oholený drát VS nadměrná vlhkost?

Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

Skvělá odpověď, děkuji! 3.11.2013 v 11:47 | Nahoru | #3
změř proud za start. relem. bud rele nebo starter

1 reakcí na tento příspěvek Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

Skvělá odpověď, děkuji! 3.11.2013 v 12:31 | Nahoru | #4
A co takhle rele: at ti nekdo pri pokusu o startovani zkratuje ty dva kontakty na rele, co k nim vedou silny draty. Nastartuje? Je to rele. Nenastartuje: vem startovaci kabely a pripoj je primo pri zmacknutym tlacitku start k vyvodum starteru. Nenastartuje? Teprve pak muzes rict, ze je startrr ASI v haji!

Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

Skvělá odpověď, děkuji! 3.11.2013 v 13:39 | Nahoru | #5
Prvni bych sel po kabelech a zkontrolovalkostru, studenaky a prechodovy odpory......

Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

3.11.2013 v 14:28 | Nahoru | #6
nebo volnoběžka...

Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

Skvělá odpověď, děkuji! 3.11.2013 v 14:37 | Nahoru | #7
Podle mě to bude vyhřátý kabel. Nebo nějaký konektor. Kouknul bych u konektorů na oxidaci a těsně u bužírek. Zkus jestli náhodou není po startování nějaký kabel teplý.

Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

3.11.2013 v 14:55 | Nahoru | #8
oukej,musím nejspíš podrobně projít tu kabeláž,mám dojem že tam je snad zakopanej pes...rele je nové a starter to snad bude až v krajním případě,volnoběžka mi odešla u pegasa a ta dávala vědět předem...jsme přikloněnej k tý kabeláži,díky pánové

Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

3.11.2013 v 15:59 | Nahoru | #9
99 procent v CR prodávaných "startovacích" kabelů má tak malý průřez, že snaha jimi nastartovat je holý nesmysl - ztrátat na nich samých je tak vysoká že ti motka cvaká relátky právě z důvodu nízkého napětí při zatížení - tj pokud nemáš, zajisti si pořádný bago kabel (bacha bago kabel nikoli slabý kabel a kolem něj bago izolace) nebo napoj baterku přímo n asvorky aybs opravdu vyloučil vadu akumulátoru - nevím jak jsi zjistil že máš baterku nabitou, to že to píše nabíječka zdaleka nic nezanmená a může být naopak totálně v háji.

jinak samo přechodový odpor na cestě ke starteru - stačí mít povolené svorky na baterce a už se to chová stejně

Naposledy editováno 03.11.2013 16:00:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

3.11.2013 v 18:35 | Nahoru | #10

pesastor píše: A co takhle rele: at ti nekdo pri pokusu o startovani zkratuje ty dva kontakty na rele, co k nim vedou silny draty. Nastartuje? Je to rele. Nenastartuje: vem startovaci kabely a pripoj je primo pri zmacknutym tlacitku start k vyvodum starteru. Nenastartuje? Teprve pak muzes rict, ze je startrr ASI v haji!


Já tomu asi nerozumím, ale když připojím startovacími kabely přímo startér (předpokládám od externího zdroje, nebo i přímo od baterky v motorce) proč musím držet tlačítko "start". V tu chvíli do toho to tlačítko nemá "co kecat".

(reakce na) Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

3.11.2013 v 18:42 | Nahoru | #11

Milos1 píše: Já tomu asi nerozumím, ale když připojím startovacími kabely přímo startér (předpokládám od externího zdroje, nebo i přímo od baterky v motorce) proč musím držet tlačítko "start". V tu chvíli do toho to tlačítko nemá "co kecat".



Protože pochybuje že dotyčný připojil kable přímo na starter - - jako většina lidí prostě paralelně k stávající baterii připojil druhou z motky a následně další z auta

Naposledy editováno 03.11.2013 18:42:37

Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

3.11.2013 v 18:46 | Nahoru | #12
Aha

1 reakcí na tento příspěvek Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

3.11.2013 v 19:56 | Nahoru | #13
Baterku jsem proměřil jak obyčejným měřákem tak i zatěžákem a kabeli mám taky kvalitní,staruju snima jak osobáky tak zmáknou i 24v v náklaďákách a když je nouze tak i motorky. neměl sem pořádně čas na to ještě mrknout,jsem pořád v práci,ale pevně doufám že to bude jen někde v kabeláži na motce eventuelně třeba někde na budíkách,na podzim dostala prdu a skončil sem s ní v poli,ale od te doby ještě motor klapal každopádně děkuju uvidíme

Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

4.11.2013 v 01:34 | Nahoru | #14
Zkus zmerit napeti primo na starteru (pri startovani) a hned uvidis jestli je to kabelama

Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

4.11.2013 v 10:06 | Nahoru | #15
V990 Rotax a cvaka rele? Tak je to na 100% KO baterka, vymen a bude klid

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

Skvělá odpověď, děkuji! 4.11.2013 v 10:18 | Nahoru | #16

zfik píše: Baterku jsem proměřil jak obyčejným měřákem tak i zatěžákem a kabeli mám taky kvalitní,staruju snima jak osobáky tak zmáknou i 24v v náklaďákách a když je nouze tak i motorky. neměl sem pořádně čas na to ještě mrknout,jsem pořád v práci,ale pevně doufám že to bude jen někde v kabeláži na motce eventuelně třeba někde na budíkách,na podzim dostala prdu a skončil sem s ní v poli,ale od te doby ještě motor klapal každopádně děkuju uvidíme



ikdyz ti baterka na zatezaku ukazuje, ze je OK neznamena, ze je dobra. Stalo se mi to u Tuona, baterka obcas neotocila a neslo nastartovat. Kdyz se dala na zatezak, byla pry OK... Nakonec jeem zjistil, ze i pri 12,5V na svorkach nedokazala otocit motorem. A jina vybitejsi baterka na 11,5V a dokazala s motorem otocit... Vymenil jsem baterku a dva roky mam klid... Ale predtim jsem se s tim trapil rok. Zkus jinou baterku a urcite to pobezi

Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

4.11.2013 v 19:22 | Nahoru | #17
ok moc a moc dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

5.11.2013 v 07:03 | Nahoru | #18

dakarista píše: ikdyz ti baterka na zatezaku ukazuje, ze je OK neznamena, ze je dobra. Stalo se mi to u Tuona, baterka obcas neotocila a neslo nastartovat. Kdyz se dala na zatezak, byla pry OK... Nakonec jeem zjistil, ze i pri 12,5V na svorkach nedokazala otocit motorem. A jina vybitejsi baterka na 11,5V a dokazala s motorem otocit... Vymenil jsem baterku a dva roky mam klid... Ale predtim jsem se s tim trapil rok. Zkus jinou baterku a urcite to pobezi


V tomto případě bych začal tím, že bych zahodil ten "zátěžák"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

5.11.2013 v 08:14 | Nahoru | #19

Milos1 píše: V tomto případě bych začal tím, že bych zahodil ten "zátěžák"



joo byl profi a meril dobre. Ale chyba byla v baterce, mela vnitrni chybu. Jednou dala 190A na start a podruhe nedala... Proste KO baterka... jak jsem psal i pri svorkovem napeti 12,6V nebyla schopna otocit motorem. A treba za chvilku s nim otocila... Dovnitr clovek nevidi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

6.11.2013 v 23:56 | Nahoru | #20

dakarista píše: joo byl profi a meril dobre. Ale chyba byla v baterce, mela vnitrni chybu. Jednou dala 190A na start a podruhe nedala... Proste KO baterka... jak jsem psal i pri svorkovem napeti 12,6V nebyla schopna otocit motorem. A treba za chvilku s nim otocila... Dovnitr clovek nevidi



Ty píšeš : Zkoušel jsem to jak přes baterku ,tak přes druhou tak přez kabeli a auto ,vše naběhne,čerpadlo sepne,ale zmáčknu starter,dvakrát se překulí a tím to hasne
.... no a nakonec to byla baterka?

Naposledy editováno 08.11.2013 00:08:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

7.11.2013 v 05:32 | Nahoru | #21

dedek_new píše: Zajimave: Zkoušel sem to jak přez baterku ,tak přez druhou tak přez kabeli a auto,vše naběhne,čerpadlo sepne,ale zmáčknu starter,dvakrát se překulí a tím to hasne



A jakou jsi zkousel baterku? Je tam YTX12BS a snad jedina od yuasy umi dat 190A proud, Varty a podobne jsou jen na 150 a u tohodle motoru je to hned znat... Staci aby byla trosku horsi a neotoci... dvakrat prekuli a pak zhasnou budiky nebo zacne cvakat rele pod sedlem?

1 reakcí na tento příspěvek Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

7.11.2013 v 07:41 | Nahoru | #22
Hledal bych tedy chybu někde kolem startovacího relé. Zkus kusem silnějšího drátu propojit na relé kontakt vedoucí ke startéru s kontaktem vedoucím k baterce (tím vlastně vyřadíš startovací relé). Pokud se bude startér normálně točit, máš jistotu kde je chyba.
Pro Dakaristu: Startovací proud je hodnota, kterou akunulátor max umí dát. To neznamená, že ten proud do startéru natlačí. Akumulátor není tlakové čerpadlo a startér nepracuje na principu hydromotoru (čim větší tlak tam nacpu, tím větší sílu to bude mít). Při výběru baterky bych se držel údajů vyrobce motorky.

(reakce na) Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

7.11.2013 v 09:12 | Nahoru | #23
Milos1> je videt, ze o baterkach nemas moc tuseni. Startovaci proud vypovida o tom, jaky proud je schopna baterka dodat a jak je tvrda . Kdyz mas jeden typ baterky a kazdy vyrobce udava jiny startovaci proud, tak je videt rozdily v provedeni. Zkusenost s temito motory V990 je takova, ze potrebuji velke startovaci proudy, kdyz je nemaji, tak znici baterku a prestanou brzo startovat....

Priate to lepe nastuduj ...

edit:

cim vetsi proudy umi dat baterka, tim je tvrdsi a nepada ji pri zatizeni napeti. Pokud das baterku s nizkym startovacim proudem, je mekkci a driv ji pada napeti. Ve finale ti ta mekkci baterka ze zacatku startuje, ale po jejim mensim opotrebeni prestane rychle stacit...

doboruceni pro ty co maji Aprilky s V900 Rotaxem, nejlepe baterku co ma minimalne 190A startovaci proud. Jinak vzdy zacnou po chvilce problemy

Naposledy editováno 07.11.2013 09:17:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

7.11.2013 v 09:27 | Nahoru | #24

dakarista píše: A jakou jsi zkousel baterku? Je tam YTX12BS a snad jedina od yuasy umi dat 190A proud, Varty a podobne jsou jen na 150 a u tohodle motoru je to hned znat... Staci aby byla trosku horsi a neotoci... dvakrat prekuli a pak zhasnou budiky nebo zacne cvakat rele pod sedlem?



To jsem citoval tebe, pises ze jsi zkousel ruzne varianty a nakonec,ze to byla baterka, tak tomu nerozumim.

1 reakcí na tento příspěvek Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

7.11.2013 v 09:39 | Nahoru | #25
Až budeš příště někomu chtít psát, že něco neví, pozorně si přečti co napsal. To co jsem napsal vyžaduje lehkou znalost fyziky (doporučuji prostudovat). Kolik proudu potřebuje ten italský startér? Zkoušel si to měřit? Např. startér Felicie může brát až 400A. Přesto baterie tam montované mají běžně startovací proud "pouze 420A". Pro pochopení doporučuji prostudovat
např: http://www.honoris.cz/dulezite-pojmy

Naposledy editováno 07.11.2013 09:40:00

(reakce na) Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

7.11.2013 v 09:54 | Nahoru | #26

dedek_new píše: To jsem citoval tebe, pises ze jsi zkousel ruzne varianty a nakonec,ze to byla baterka, tak tomu nerozumim.



tak jako, ze jsem porad hledal chybu v kabelech a nakonec to bylla baterka, ktera se obcas tvarila , ze je OK

Naposledy editováno 07.11.2013 10:07:04

(reakce na) Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

7.11.2013 v 10:03 | Nahoru | #27

Milos1 píše: Až budeš příště někomu chtít psát, že něco neví, pozorně si přečti co napsal. To co jsem napsal vyžaduje lehkou znalost fyziky (doporučuji prostudovat). Kolik proudu potřebuje ten italský startér? Zkoušel si to měřit? Např. startér Felicie může brát až 400A. Přesto baterie tam montované mají běžně startovací proud "pouze 420A". Pro pochopení doporučuji prostudovat
např: http://www.honoris....lezite-pojmy [/quote]

ten starter bere velke proudy, cca 180A mereno pri zatezi. Proc to asi pisu . Prave, ze ta fyzika ti nejde. Prave proto pisu, ze je potreba baterie s vetsim startovacim proudem. Kdyz das s mensim, tak ti pri startu pada napeti a starter s tim neotoci

pokud ti to neni jasne, napis to presne a vysvetlim ti to

1 reakcí na tento příspěvek Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

7.11.2013 v 10:10 | Nahoru | #28
Je to marný, je to marný, je to... Seš majitel absolutní pravdy. Na fyziku genius, zřejmě super pedagog, akorát s chápáním čteného textu je problém. No nic, hádání zakladateli vlákna problém vyřešit nepomůže.

Naposledy editováno 07.11.2013 10:14:42

(reakce na) Baterie je nabitá,ale mašina nemá sílu točit...

7.11.2013 v 10:14 | Nahoru | #29

Milos1 píše: Je to marný, je to marný, je to... Seš majitel absolutní pravdy. Na fyziku genius, žřejmě super pedagog, akorát s chápáním čteného textu je problém. No nic, hádání zakladateli vlákna problé vyřešit nepomůže.



a muzes napsat co jsem napsal za blbosti? Jinak to beru, ze se tu snazis mast... A kolik techto aprilii jsi uz opravil? Pisu ze zkusenosti s opravami techto stroju

k vlaknu je to tak, ze vzdy je to baterie na 99%.. A plno lidi hleda problem jinde, nez ve skutecnosti je... Nejsou to dedukce ale praxe v oboru.

Naposledy editováno 07.11.2013 10:20:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motodíly Aprilia RST 1000 Futura Jarek100 5 24.8.2023 v 19:32 Jarek100
Ložisko zadního kola Aprilia RST 1000 Futura Kubánec85 5 3.6.2023 v 17:36 taxisprint
motor točí ale nenastartuje Aprilia RST 1000 Futura cxmtd 12 25.5.2023 v 23:59 Julip2
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... Kejbls 54 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst
Barva Aprilia RST 1000 futura Aprilia RST 1000 Futura divocaci. 2 23.4.2022 v 22:46 divocaci.


TOPlist