Když prošla aktalnost mapy v autě, při každém startu mě tím obtěžuje, ale jinak makala bez problému. Asi za tři měsíce ale začala "zmatkovat" Ne že by nedovedla do cíle, ale začala mě vodit zbytečně složitě, zajížděla do zástavby domů a zase vyjela prostě zbytečně přidávala trasu, ale do cíle dovedla. S nastavením jsem nic neměnil. Bral jsem to, "že začala zlobit".
To bylo před rokem. Cca pře 3 měsíci mi skončila aktuální mapa na druhém Garminu, a problém je i u tohoto, opět by mě prohnala sídlištěm, zvolí složitý průjezd městem, kde se dá jet naprosto přímo aj. nesmysly. Vždy však dovede přesně do cíle, nezabloudí. Zdá se mi, že to dělají naschvál, aby uživatele donutili koupit novou aktuelní mapu. Neveřím, že by se rozdílné typy Garminů "pokazili" stejným způsobem a po stejné době po platnosti map.
Otázka zní: setkali jste se s tím také? Co na to řeknou ti, co se v navigacích vyznají jako odborníci? A také pokud nainvestuji do aktuelních map, zda tento "naschvál" zmizí?
Je tu někdo fundovanej?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) garmin - všimli jste si toho také?
Ty popisuješ nastavení nejkratší trasa
a já hovořím o nastavení nejkratší čas. Asi nejsme na stejné vlně.
1 reakcí na tento příspěvek garmin - všimli jste si toho také?
Kolic píše: Kov>
Ty popisuješ nastavení nejkratší trasa
a já hovořím o nastavení nejkratší čas. Asi nejsme na stejné vlně.
Nejkratší čas jsem na Garminu vůbec neměl. Jen tři možnosti trasy, ale o čase tam nic nebylo. Nemůže to fungovat stejně jako ta nejkratší trasa,co jsem o ní psal? Ta GPS asi nerozlišuje střed města od jiných silnic,ne?
Ani teď na Tomtom-u nemám nastavení trasy dle času,ale taky jako na Garminu 3 možnosti trasy.
-HAD- píše: Kuzmič*** Nastavil jsem dnes garmina dle popisu od Garmina a vyrazil. Při průjezdu Pardubicemi 3x ukazoval vpravo ale mělo se jet vlevo. Před Bohdančem mě nutil odbočit vlevo na cyklistickou stezku, to se pokusil ještě 2x. Pak to jakžtakž šlo, ale trasa byla jednoduchá. Vrcholem bylo kousek za Cholticema, kde se mě snažil natlačit vlevo, na cestu kde stěží projede traktor. Viz foto Použita pouze jedna mapa, a "méně paliva"
1 reakcí na tento příspěvek garmin - všimli jste si toho také?
to co jsem letos zazil v IT s Garminem mi stacilo, trasa presne vedena po bodech aby nemoh nikde uhnout - vysledek: vzdycky si nekde nasel nejakej offroad aby nas sved z pekny cesty a my tak ztratili min. dalsi pul hodinu -> jediny reseni zahodit ci zakopat
-HAD- píše: To mě taky, dokud jsem měl aktuelní mapy, blbnout začala až v momentě, když jsem si nezakoupil nové mapy. Stále se nemohu zbavit dojmu, že je to způsob jak donutit uživatele k nákupům nových map.
Já už mám víc jak rok starou mapu v Garminu a chová se pořád stejně, dokonce tento rok v létě i po Itálii, kromě kruháčů co vznikly nově. A minulej rok Chorvatsko, kde akorát neznala po cestě novou Slovinskou dálnici.
PS: ale stejně uvažuju nad koupí novýho Garmina s Lifetime aktualizací, protože kupovat tady k tomu starýmu jen Lifetime se mi zdá docela drahý.
Naposledy editováno 31.10.2013 08:07:47
S každým vylepšením bohužel přišly i nelogické až nebezpečné novinky.
*
Garmin GPSMAP 62s
+ Tlačítka která jdou ovládat i v rukavicích za jízdy (zkoušeno na bicyklu).
+ Citlivost přijímače.
+ Výdrž na dvě tužkové AA.
+ Jdou do toho i rastrové mapy.
- Nepředvídatelné trasa na routovací profily „motocykl” a „cykloturistika”.
- Při stání ve městě generuje nahodilé skoky a ty ještě zapisuje jako prošlé!
- Pomalé routování na delší trasu.
- Pomalý pohyb při prohlížení mapy.
- Při nahodilém přepnutí na koloniální míry ukazuje hodnotu v mílích a popis v kilometrech.
- Barevný displej je hůře čitelný, než mnohem starší LCD.
V navigaci nastaveno nejkratší čas, jen při nastavení nejkratší vzdálenost mě to někdy táhlo různýma cestičkama. Problém je jen v rychlosti počítání, ale u této řady se není čemu divit.
Naposledy editováno 31.10.2013 12:01:07
1 reakcí na tento příspěvek garmin - všimli jste si toho také?
- Hardwarově OK, ačkoliv na dnešní dobu pomalejší přepočet trasy, ovšem super rychle se najde po zapnutí
- SW, resp. především navigace je dost zoufalá. Při nastavení "nejrychlejší" se dost nesmyslně drží dálnic, po jejich vyloučení se spíš motá jak vítr v bedně. Po nastavení "nejkratší" umí poslat na nesjízdnou lesní cestu. Úplně potom chybí volba něco jako "ekonomická" s přihlednutím najeté vzdálenosti a času. Navigace z bodu A do bodu B bez dalšího zásahu uživatele je prakticky nepoužitená. Je potřeba záasahu uživatele vrámci předstartovní přípravy a zadání průjedních bodů. Bohužel, pokud však operativně dojde ke změně trasy, samozřejmě navigace trvá na projetí těchto bodů, což může vést k dalším zmatkům.
Za sebe teda:
Garmin už nikdy víc a považuju ho za trest.
Edit: ježděno v ČR, PL, A, IT, D, GB
Naposledy editováno 31.10.2013 15:00:06
Jenik píše: Garmin Zümo 500 + Lifetime
- Hardwarově OK, ačkoliv na dnešní dobu pomalejší přepočet trasy, ovšem super rychle se najde po zapnutí
- SW, resp. především navigace je dost zoufalá. Při nastavení "nejrychlejší" se dost nesmyslně drží dálnic, po jejich vyloučení se spíš motá jak vítr v bedně. Po nastavení "nejkratší" umí poslat na nesjízdnou lesní cestu. Úplně potom chybí volba něco jako "ekonomická" s přihlednutím najeté vzdálenosti a času. Navigace z bodu A do bodu B bez dalšího zásahu uživatele je prakticky nepoužitená. Je potřeba záasahu uživatele vrámci předstartovní přípravy a zadání průjedních bodů. Bohužel, pokud však operativně dojde ke změně trasy, samozřejmě navigace trvá na projetí těchto bodů, což může vést k dalším zmatkům.
Za sebe teda: Asi jsi to nejlépe vystihl
Garmin už nikdy víc a považuju ho za trest.
Edit: ježděno v ČR, PL, A, IT, D, GB
Cook píše: jojo pouzivej Garmina a na ceste nudu nezazijes
to co jsem letos zazil v IT s Garminem mi stacilo, trasa presne vedena po bodech aby nemoh nikde uhnout - vysledek: vzdycky si nekde nasel nejakej offroad aby nas sved z pekny cesty a my tak ztratili min. dalsi pul hodinu -> jediny reseni zahodit ci zakopat
A ty body jsi měl zadaný jak? Garmin je taky turistická navigace, takže jestli jsi si ťunknul bod kousek vedle silnice, tak tě tam moc rád dovede
Jinak
Zumo 550 + lifetime evropa + topo 1, 2
Garmin MobileXT + City Navigator 2008
Naposledy editováno 31.10.2013 19:18:17
1 reakcí na tento příspěvek garmin - všimli jste si toho také?
- GPS cip v telefonu ma zoufalou citlivost - nez se najde za jizdy, trva to mnohdy desitky minut. Zatim jsem nenasel telefon, ktery by byl schopen vyrovnat navigaci v tomhle ohledu.
- reseni drzaku na motorku + jeho povetrnostni odolnost. Na jezdeni na slunicku to je super, ale co s celodennim presunem v desti? Viditelnost na slunci taky nebejva uplne OK, to ale u nekterych navigaci na moto rovnez ne.
Tudiz s tim prezitkem bych byl trochu opatrnejsi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) garmin - všimli jste si toho také?
Pokud máš aktivní aGPS (potřebuje připojení k internetu, tak je fixace otázkou vteřin - rychlejší než u jakékoliv GPS. Pokud aGPS nemáš povolené (nemáš internet nebo jsi v zahraničí a nechceš platit) tak záleží na telefonu. Moje xperie se třeba chytá poměrně rychle i když jí mam v držáku v autě kdesi u rádia. Na motorce jsem nikdy problém neměl.
povětrnost řeší telefon tak jako u gps. Zumo a tomtom rider jsou vodotěsné. Jiné (třeba automobilové) nikoliv. Takže zase záleží na telefonu. Nabídka vodotěsných (nebo aspoň voděodolných) telefonů už je docela široká takže tě pak nemusí trápit slída přes displej
No prave, u navigace mas jakousi jistotu, ze se rychle fixne, ale u telefonu je to kus od kusu. U symbianove E52 jsem z toho byl dost rozpacity a to jsem netusil, co nastane u androidovych Alcatelu a Samsungu. Je to kus od kusu a zkousej si si, ktery telefon je na to jakz-takz pouzitelny a navic nabizi i nejakou odolnost a idealne i 2 simky. Pak zjistis, ze ten vyber zase tak siroky neni
Ale jinak souhlas, Sygic je super (i kdyz ma taky svoje mouchy), svym pojetim navigovani me osobne je nejblizsi.
Dnes jsem podle ní vyrazil. První dojem, více barevná, víc lesů a podrobností, chybí tam žel. tratě, naopak tam jsou vedení velmi vysokého napětí (VVN). Ještě tam je černobílá stopa, kterou jsem nepochopil. Cca z jedné třetiny to ukazuje snad plynovod, takový ty tyče u cesty žlutočerné, nebo oranžovočerné, z druhé třetiny vjezdy na pole nebo do lesa- možná dobrý pro enduristy, a z třetí třetiny to ukazuje něco co tam není
- za celý den (160km) se to spletlo jen jednou!!!!!, a to na křižovatce u Globusu v Pardubicích kterou dokončili před 3! týdny. Už tam byla!!!! Jen průjezd přes ní byl zbytečně komplikovaný. Prostě to funguje líp (rychleji) než když byla nová!!!!!!
- Nemohu se zbavit doměnky, že to je úmyslně, a že se dá mapovým podkladem a časem, který se nedá ovlivnit a je nastavován satelity, donutit uživatele k nákupu nových map. pokud by to bylo navigací, negungovala by dnes "jako z praku "
-Celou tuhle anabázi a způsob jak dostat mapy zdarma do navigace dám na naše stránky na kartu "RADY"
http://www.chopperstart.cz/
Mapy do Garmina se dají už spoustu let splašit na internetu i bez peněz, stejně tak, jako mapy do všech ostatních navigací. Kdo chce, ať se s tím drbe.. Já jsem na tohle pohodlnej a radši jsem koupil Lifetime.
Jak už jsem psal několikrát - názory typu TomTom je na houby, Garmin je nejlepší, nekupuj si nic jinýho než Mio, neexistuje lepší navi než Becker, atd... jsou podle mě nic neříkající.. Každej z nás má jinej styl jízdy, každýmu sedne jinej výrobce a jeho algorytmus výpočtu trasy..
Ve všech případech ale platí, že by se člověk neměl slepě spoléhat na to, co mu nav ukáže a měl by při tom alespoň i trochu myslet ať neskončí jako ty spousty kamioňáků na lesních cestách, cyklostezkách atp. Jenže schvalovat vlastní neschopnost rozumnýho uvažování na nějakou elektronickou krabičku je přece tak snadný.
má prostě snahu vodit po lepších cestách. Jinak spokojenost na 95%. To je myslím, dost slušný a to jsem ji chtěl zahodit. Na mapách tedy záleží mnohem víc, než jsem si myslel.