1 reakcí na tento příspěvek 6.10.2013 Nehoda
(kor zatačníci si ani nezkouší brzdit).. ale i tak jsou prostě situace kdy tomu nejde uplně zabránit ..ale já z vlastní zkušenosti reaguji tak že, když to někdo předemnou zahamstne tak záměrně vybrzduji vedle auta(v ČR jsou většinou dost široké silnice) a dostkrát se mi stalo že jsem to dobrzdil až vedle auta v ůrovni zadních dveří.Není špatné se naučit i v krizovkách hledat alternativní řešení a nespoléhat na brzdy...mimo to dost naučí zkušenosti když jedeš s nějakýma střelcama co jezdí hlava-nehlava to máš krizovku každé brzdy,takže se člověk naučí reagovat a přemyšlet u toho....i když se to nesmí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 6.10.2013 Nehoda
choze69 píše: sharkis> pokud budu mít reakční dobu 0,5s(a to si myslím je hoodně dlouho), ujedu nějakých bezmála sedm metrů, pokud auto zastaví na sedmi metrech, mám pořád "celých" deset metrů na zastavení. jasně,je to jen teorie...ale pořád se mi nezdá, že bych pak ještě někam letěl...a to mám odzkoušeno na sobě..
na něco co nečeká za půl vteřiny nezareaguje ani rosi, shumacher, ani špičkový pilot nadzvukové stíhačky... zajdi si na psychotesty kde se reakční doba testuje, ať víš jaká je realita - pokud se dostaneš pod 0,8s tak se to dá považovat za hodně slušný výsledek - jo a nepleť si to s nějakou trapnou flashovou hrou na pc kde klikáš běžící ovečky...
a s tou brzdnou dráhou z 50tky na 10m je to také spíš teorie - za ideálních podmínek to vytrénovaný jezdec dá, ale v praxi je to většinou horší
Naposledy editováno 09.10.2013 17:15:52
Měl jsem to samé frajerka valila v chrochtávě cca 50 z ničeho nic mi to zadupla, a já do ní vlítnul zezadu, naštěstí jsem motorku udržel nespad a jen si odřel závaží na řídítkách a trošku polámal blatník, jinak vše ok. A to jsem si myslel že mám velký odstup, vteřina nepozornosti a je to tam ) Ale na druhou stranu mi to moc nevadilo, motorce nic nebyla a dáma měla 4ky prsa s výstřihem, tak jsem trošku pokoketovali a já jel dál
Yura píše: A můžou dát spoluvinu? Jeden nebliká, druhej nedodržuje bezpečnej distanc. Páč jeden jako druhej budou těžko dokazovat, že mluvěji pravdu. Pak by oba dostali flastr a body, a od pojišťoven hovno.
Nebo musí bejt vždy určen viník?
V případě spoluviny 50:50 hradí každá z pojišťoven polovinu škody. Při jiném poměru zavinění pak odpovídající části.
2 reakcí na tento příspěvek 6.10.2013 Nehoda
1 reakcí na tento příspěvek 6.10.2013 Nehoda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 6.10.2013 Nehoda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 6.10.2013 Nehoda
netvrdim ze za idealnich podminek se nada zareagovat za 0.5s viz prsy na packach a max. pozornost... A pak jde prave o to JAK clovek zareaguje. Ono ani to ze si nekde v motoskole nebo sam na parkovisti parkrat ty bzdy vyzkousi neznamena ze takhle zabrzdi v realu pri krizovce. Strach je hrozna svine a vetsina jezdcu podlehne a predek prebrzdi viz tvuj pripad i tohle vlakno... Podle me pouze intenzivnim treninkem muzes dostat tyhle krizovy manevr natolik do podvedomi abys to byl schpen v realu udelat. Teoreticky nejlepsi je se do ty situace vubec nedostat respektive si o ni alespon nekoledovat.... Takze radsi at me par pritloublejch v kolone predjede nez to hrotit. 10m pri 50tce je fakt kurevsky malo!!! A pak po milionte ty voci - hlavne pro amatery: "necumte na auto co jede pred vama...!!!
Sry za preklepy dazluju na tel a hrozne blbe se to edituje
Naposledy editováno 09.10.2013 21:22:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 6.10.2013 Nehoda
stejne si tim asi kazdy musi vice ci mene bolestne projit... To muzes mlit v autoskole furt dola a stejne pak vidis mlady frajirky na dvacach (mezi nimi i sve zaky) co si fakt koledujou... A to nemam na mysli jen bezpecny odstup ale dalsich xy souvislosti... Ktery ti dojdou casem (pokud mas stesti)
v motoskole uz to malinko vetsi dopad - tam uz ti lidi jdou pro to ze se chtej ucit ale stejne i po absolvovani jednodenniho kurzu bez dalsiho treninku nemaj moc sanci...
Osobne vidim nejvetsi problem v tom ze lidi vc. Profi ridicu jsou lini u rizeni premyslet... Nejvic je to videt treba na spotrebe (kdyz teda umis jezdit eko)
Ume osobne u moji plechovky je to rozdil cca 1l/100 kdyz jedu vedome a podvedome.
2 reakcí na tento příspěvek 6.10.2013 Nehoda
PS: já tipnul 10 metrů ... možná to bylo víc .. protože já si pamatuju jak byla obrovská díra mezi mnou a autem a strašně rychle jsem se k němu přibližoval takže ze začátku to mohlo být klidně 40 metrů vím,že se dost liší,ale ze začátku jsem byl strašně daleko od něj a on jel jel jel a už začal brzdit ..
PS: ještě jsem nebyl u výslechu a to co jsem napsal doufám,že mi neřeknou .;)
Naposledy editováno 09.10.2013 22:20:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 6.10.2013 Nehoda
...jednoznačně je to tvoje chyba, buď rád, že jsi dostal možnost se poučit, ber to tak, že v každém autě sedí tvůj možný vrah - pro začátek si dej větší odstup, dva prsty na páčku brzdy a měj za autem vybráno, kam to případně pošleš (nejezdi za prostředkem kufru)
...brzké uzdravení, motorka se dá vždycky opravit...
Naposledy editováno 09.10.2013 23:08:19
Stiflik píše: Snad dají 50:50 ...
Teda sorry, vidím, že jsi pořád mega optimista!
Jinak, jak už zmiňovali borci výše, při náhlém brzdění je dobré mířit někde těsně vedle toho auta vpředu. To může dost pomoci.
Buď je tam krajnice, kde se dá nějak vlézt, nebo středová čára.
Motorka je naštěstí dost úzká, tak se v nouzi dá profičet i malou mezerou.
Nedobrzdíš třeba jen kousek a jsi v pohodě vedle jeho zadního kola.
Stiflik píše: Zajímalo by mě kdo jezdí 30 metrů od dalšího vozidla.. když to nedodržují ani vtom našem městečku co natož v praze,brně,ostravě, kde jsou auta na sobě nalepený nechci být hnusnej vím,že jsem to nedobrzdil .. ale tohle se skoro dodržovat nedá 30 metrů od sebe ... při rychlosti 50
tohle není argument "oni to nedodržují" -to je jako "vy zase mlátíte černochy" je irelevantní proč zastavil na fleku - to je jak s The Jessie, která teda měla víc smůly a spadla do protisměru pod auto. Ale opět-je to jen vaše vina.
Takový malý tip - ono se dá jezdit i blíže, ale jednak musíš počítat s nečekanou situací (viz prsty na brzdě a spojce) a nejezdit za středem auta, ale po krajích - při nouzovém brždění tak zastavíš třeba u jeho zadního kola, ale nenarveš to do něj.
Jo a pražákům, co se vztekali - neviděl jsem, že když je tak hustý provoz, že visí auto nárazníkem na nárazníku, že by se jelo víc, jak 30. Všude ve velkých městech to je stejné - Praha, Brno, OV, ČB, Liberec, HK, Pardubice, ale i mnohem menší města
1 reakcí na tento příspěvek 6.10.2013 Nehoda
pokud bys jel 40m za autem, tak to musíš dobrzdit minimálně 2x nebo 3x
jak tu psal dewil - jezdi tak, jako by tě chtěl každý sejmout. toto jsem se naučil a několikrát se mi to vyplatilo na moto i v autě. ale chce s i tím projít, nikdo nejezdil od začátku jak pánbůh. ber to jako lekci do budoucna a buď rád, že se ti opravdu nic vážného nestalo