globalmoto_kveten





Téma: Zadřená TT600R???
 
25.12.2007 v 17:05
Tak jsem se byl dnes project a v nějakých 10km/h se mi přední kolo smýklo při přejezdu přes strom, který ležel přes cestu. Zvedl jsem, nastartoval a po nějakých 500m najednou motorka začala brzdit motorem(jako když z ničeho nic vypne zapalování, ale bylo to razantnější). Po zastavení jsem zjistil, že jsem urazil víko olejového filtru a všechen olej je pryč. Když jsem zkusil rukou otočit motorem vše vypadá v pořádku, ale eště jsem ho nerozebíral. Co trpí nejdříve nedostatkem oleje (vačka, vahadla)? Vypadá to že se něco tochu přidřelo a proto to z ničeho nic přestalo ject. Je možné že by se to stalo už po 500metrech bez oleje? Pasuje víko olejového filtru a pravé víko motoru z XT-čka? Trochu doufám že jsem si po tom pádu zapomněl pustit benzín a neni to zadřený. :(
Budu vděčný za každou radu
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 12:07 | Nahoru | #31
Fitipaldi>by ses hošánku divil jak se píst dokáže zvětšit ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 12:45 | Nahoru | #32
Děkuju všem za rady. Vidim to tak že vyndam motor, opravim víčko olejového filtru, kouknu na vačku a hned ji trochu promažu (dá se k ní celkem jednoduše dostat). Píst zatím vyndavat nebudu až co to bude dělat za zvuky po nastartování. Potom jesli to má vůbec smysl bych zkusil naředit olej s benzínem a pořádně to prošlapat aby se dostal alespoň mezi píst a válec. Vyměním za čistý benzín a zkusím nastartovat. Mám trochu strach aby se to nepoškodilo eště víc přece jenom chvíli trvá než to začne zase mazat tou novou olejovou náplní. Má to smysl podstupovat nějaké další kroky kvůli tomu aby olej byl tam kde má před tím než to nastartuji?

(reakce na) Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 12:49 | Nahoru | #33
to olejovy čerpadlo má takovej vykon,že olej je během vteřin všude, nebud měkej

Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 12:52 | Nahoru | #34
bych nalil olej, dal nový víčko, nastartoval a vidělo by se... imho s tim nic moc nebude...

Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 17:08 | Nahoru | #35
nalej olej daj víčko a uvidíš respektive uslyšíš

Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 20:39 | Nahoru | #36
Vše co tu bylo psáno,přichází do úvahy.Ja se kloním k verzi přehřátí a roztažení pístu ve válci.Ten se roztáhne a přidře.Záleží pak s jakými následky.Vyšrubuj svíčku,nalej tam trochu oleje,párkrát to prošlápni,dej svíčku a nastartuj.Samozřejmě s dolitým olejem.Pak uvidíš.Jestli to bylo přidřené,tak to trochu ztratí výkon.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

27.12.2007 v 12:14 | Nahoru | #37
Dingo>

První na ráně je vačka :| ta je uplně nahoře(nedostane se tam olej) páč nemá uložení v šálách ani na ložisku, ale jsou tam jenom vybraná sedla, je to cely dural, žádný kov, a vačka (ocel) běhá v hliníku - když to řeknu lajcky, a vůle je vymezována tlakem oleje, to je taková největší "bolest" těchto motorů, jakmile někdo nelhídá olej, odejde uložení vačky, na těch sedlech jsou pak trhliny a je to vydřený :| pokujd se ojej hlídá, je to zas "nesmrtelný" na to jak to mají udělaný.. A tahle je delaný XT600, TT600, TT350, XT350 atd..

Ale ohledně ty vačky, musel by jet mnohem dýl než 500m aby to fakt vydřel a uplně bez oleje.. A za 500m mu spíš došlo béňo(teda snad)

www.offmoto.cz

(reakce na) Zadřená TT600R???

27.12.2007 v 12:17 | Nahoru | #38
MaraTT-R>a co se dělá když se to uložení vydře? Se to nějak vypouzdří?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

27.12.2007 v 12:29 | Nahoru | #39
MaraTT-R>Ano to máš pravdu, že vačka je taky v první řadě, jenže víš co sem psal dávno - že díky více namáhaným jiným dílům, které se "hlodnou" k tomu prostě nedojde.
Dole v polici mám zadřený motor z Alpíka - majitel nedolil olej, myslíš, že sou vačky a jejich uložení poškozený? Ani náhodou!!

Ono se stačí podívat jakou má píst "rychlost" - kolik metrů za sekundu "odjede" po válci a kolik udělá metrů za sekundu vačka a máš hned jasno, kde je problém. Vačka udělá za vteřinu pár centimetrů, kdežto pís udělá za vteřinu (jak kde) 10-20metrů !!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

27.12.2007 v 12:57 | Nahoru | #40
Dingo>

Jo to máš pravdu, rychlost pístu je tak cca 15-16 m/s při cca 6000 o/'min ( TT600), vačka běhá polovinou(3000 ot/min). Myslel jsem to tak, že trvalý nedostatek oleje poškodí i sedla vaček, samozřejmně že odejde i válec a píst, a pokud jde o uplnou ztáru oleje, tak dřív je na řadě píst, to je pravda a souhlasím...
jen jsem narážel i na to, že nehlídání oleje u vzducháču prostě "kurví" všechno, pokud se olej hlídá a pravidelně mění, jsou tyto motory prakticky "nesmrtelné".. ale to už je mimo téma..

Vespa : hele tohle ti nedokážu říct, páč to opravdu nevím a taky bych to rád věděl, jestli je vůbec někdo schopnej opravit uložení vačky u TT nebo XT. Když sem minulý týden zkoumal mojí hlavu na TT350, tak tam by to byl vůbec problém to nějak repasovat, páč na nějaký vložkování a úpravy je tam málo místa :| a ke všemu to je DOHC, 4 uložení, 4x most. Byla by to fakt pakárna to nějak repasovat, a zas si nedokážu představit, že by nějaký "borec" nanášel do vydřenýho uložení vrstvu duralu (navařoval) a potom to nechal přesně ofrézovat, nechají se sice dělal mistrovský kousky co se týče strojařiny, ale fakt netuším jak by se nechala repásnou hlava - uložení. A vím, že mě to za pár let třeba potká, pokud ještě budu doma držet TT350. uložení mám teď jako nový - kromě jednoho sedla, které je lehce chycený u sání, ale vím prd co se stane :| Sem tam v inzerátech vídám, jak se prodávajicí starýho XT nebo TT pišní, že má halvu a vačky po repasi, to by mě fakt zajímalo jak to repasoval... :mad:

Tady mrkej na fotky mojí hlavy TT350, je krásně vidět uložení vačky.

http://offmoto.cz/a...full=&pic_id=400

A co je největší bolest pro tyto motory, když to rádoby nějaký kokot kutil rozebírá a hlrabě se do do toho, pak to skládá a strhne závity v uložení vaček, respektvie když přitahujou mosty vačky, tak do kreténi prasecky přetáhnou, závity se utrhnou, a nedrží to, tím pak vznikne provozem velká vůle jak se to povoluje a "vymlátí" se to. já to naštsti zachránil, motorka dovezená i itálie, tak jsem hned udělal rozborku, a čučel jsem, jak jsou mosty na vačkách volné - šli jehlce povolit, a samozřejmně závity strhané... *no* Nezbylo mi nic joného než to vyvložkovat, a je to teď ok a musí to vydržet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

27.12.2007 v 15:50 | Nahoru | #41
tuším že uložení vaček atp se dělá někde v Brně kde sou na to odborníci, uložení vyvaří hliníkem a potom zabrousí na vačku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

27.12.2007 v 18:48 | Nahoru | #42
Jo něco takového jsem slyšel, bych rád někdy viděl takovou hlavu po repasi, jak to mají vychytaný

(reakce na) Zadřená TT600R???

27.12.2007 v 19:10 | Nahoru | #43
MaraTT-R>>
já pár hlav po opravách od profiku viděl a když ti nikdo neřekne že je to opravené, tak to ani poznat nejde :)

2 reakcí na tento příspěvek Zadřená TT600R???

27.12.2007 v 19:25 | Nahoru | #44
Jeste ze mam u XTecka vacku na valivych loziskach :thmubup: Az mi ji bracha vrati, tak ji vyfotim a ukazu vam, co taky dokazou "odbornici", ktery zrejme navarovali material na povrch vacek... :(

(reakce na) Zadřená TT600R???

27.12.2007 v 20:41 | Nahoru | #45
Slávek-TDM>>
tak na vačky jestli někdo navařoval tak nějakej lojza, koukal sem jak se na klikovku napéká kov to je hlava,mapa,buzola,kompas :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

27.12.2007 v 21:03 | Nahoru | #46
Slávek-TDM> třeba takhle? :lol: :lol: :lol: :lol: *no* *no*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

27.12.2007 v 22:12 | Nahoru | #47
Dingo>

Přesně takovej obrázek jsem čekal :lol: Nedokonale nanesená vrstva kovu, bublinky, atd atd :lol: a nějak podobně to bude vypadat i u nanášení vstvy duralu(hliníku), tam to je vůbec pakárna aby to nebublalo... =o

bych chtěl vidět, kterej vocas dá pak takovou vačku do motoru =o

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

27.12.2007 v 22:49 | Nahoru | #48
MaraTT-R>se zeptej Tráwníkáře odkud to koupil, třeba bude vědět, jaký jelito je tohohle schopný - asi takový co nutně potřebuje prodat šrot a tak ho na chvilku zpojízdní tímhle *no*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

27.12.2007 v 22:58 | Nahoru | #49
no pěkne, :lol: někdo to navařil elektrikou flexou zabrousil a možná nechal "zakalit" :lol: :lol:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

28.12.2007 v 00:03 | Nahoru | #50
Mirek12>

Zakalil to tak ze hodil vacku do sudu s destoou vodou :lol:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

28.12.2007 v 00:07 | Nahoru | #51
Lenny58>Popř. zacementoval cementem co našel na stavbě :thmubup:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

28.12.2007 v 00:08 | Nahoru | #52
Fitipaldi>

Staci natrit vypalovaci barvou :lol:

(reakce na) Zadřená TT600R???

28.12.2007 v 00:12 | Nahoru | #53
Lenny58>Náhodou, ta vačka je těmi póry perfektně odlehčená =o

1 reakcí na tento příspěvek Zadřená TT600R???

28.12.2007 v 06:43 | Nahoru | #54
a eště se v těch pórech může držet tolik potřebné mazivo :lol: :lol: :lol: :lol:

(reakce na) Zadřená TT600R???

28.12.2007 v 11:27 | Nahoru | #55
:lol: :lol: :lol:

1 reakcí na tento příspěvek Zadřená TT600R???

28.12.2007 v 11:42 | Nahoru | #56
Dingo> jojo, nejak takhle. :D Ja mam jen od vahadel vydrenej stred, takze na krajich je videt puvodni material a mezi tim je udoli strachu o hloubce dvou milimetru :thmubup: Vacka uz je objednana, vahadla taky. Jen musim overit, ze mi to do hlavy opravdu maze, jinak si hodim maslu...

(reakce na) Zadřená TT600R???

30.12.2007 v 20:09 | Nahoru | #57
Tak dnes jsem nechal zavařit pravé víko motoru, jen tak provizorně připevnil to staré víčko olejového filtru s ulomenýma pacičkama, dolil olej a nastartoval. Sice už byl večer, ale nezdálo se že by nějak kouřila. Motor možná krapet hlasitější, ale těžko říct možná je to pořád stejný (žádný cinkání a tak). Byl jsem to project a nějaký rozdíl jsem nepozoroval. Zítra s tím eště zajedu za místním opravářem motorek aby si to poslehl, ale vypadá to že budu jezdit dál bez dalších zásahů. *yes*
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist