globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: po přidání chcípá
24.9.2013 v 20:43
Zdravím, kamarád má problém s motorkou a jelikož zde nemá profil, poprosil mě, abych to sem hodil za něj :)

Motorka poté, co dva týdny stála v garáži nestartovala. Problém mně byl hned jasný, stejný problém jsem měl i na začátku sezony a to zanesený karburátor. Postupoval jsem teda stejně, karburátor sundal, vyčistil co se dalo. Nedostal jsem se ke komoře s membránou kvůli šroubům. Během sundávání nádrže jsem přišel i na příčinu znečištění karburátoru - palivový filtr volně plaval v nádrži. Všechno jsem dal zase dohromady a moto startuje, ale po přidání plynu začne chcípat. Pokud přidávám plyn opravdu pomalu, tak motor jde do otáček ale po chvíli se zase začne dusit. Volnoběh normálně zvládá. Napadá mně několik možných závad:

1) samotný přívod paliva do karburátoru - když se přidá tak se nestíhá plnit plováková komora. Toto se mně nezdá moc pravděpodobné, podtlakové čerpadlo i palivový kohout jsem sice rozebral a vyčistil ale nenapadá mně, co by se na tom dalo pokazit.

2) Nevím jak se nastavuje bohatost směsi a je možné, že jsem to třeba omylem přenastavil na chudou směs.

3) Nevím, jak se nastavuje hladina v plovákové komoře a jestli jsem si ji nějak nerozhodil.

4) Třeba brání dostatečnému průtoku paliva z nádrže právě ten palivový filtr, který byl předtím vypadlý.

5) Zanesený vzduchový filtr. Není nejčistší, ale dva týdny v garáži by na něm moc změnit neměly. Každopádně jsem totéž dělal i na jaře a motorka jela výborně. Četl jsem všechny možné topicy, kde se tento problém řešil, ale nikde jsem nenašel řešení. Pokud takový topic je a třeba jsem ho přehlédl, budu rád, když sem dáte odkaz.

Díky moc.

Naposledy editováno 24.09.2013 20:46:37

po přidání chcípá

24.9.2013 v 22:30 | Nahoru | #1
1. Pripoj si na odkalovaci sroub pruhlednou hadicku a ohnu do U smerem ke karburatoru a povol odkalovaci sroub. Uvidis aktualni hladinu v karburatoru.
Vorago ma stejne membranovy cerpadlo ne ?
2.Pokud by to bylo chudy tak po ubrani sytice by to strilelo jak divy a projevovalo by se to spise na maly natoceni plynu, protoze hlavni strysku si asi nemenil ze.
3.Nepravdepodobnejsi pricina hejbnul si hladinou zjistis v popisu bodu 1. JInak jaka ma byt hladina najdes v manualu i postup nastaveni.
4.nepravdepodobny
5.Tak ho profoukni vyfoukni .

Naji si topic hyppieguy resi neco podobneho.

po přidání chcípá

25.9.2013 v 08:06 | Nahoru | #2
Ano, má membránové čerpadlo. Zjistit hladinu zvládnu, ale jak ji mám nastavit? A už vůbec nevím jak vysoko má být. V manuálu je popsané pouze nastavení volnoběhu.
A topic hyppieguy jsem pročetl, ale on má lehce jiný problém. Stále na tom ujede 3km, já na jedničku ujedu tak pět metrů než to chcípne nebo dám spojku. Taky je možné, že je to stejný problém v jiném rozsahu.

po přidání chcípá

25.9.2013 v 09:52 | Nahoru | #3
Tady je odkaz na 250 manual. POrad l;epsi nezli nic. NEbo podle typovyho cisla karberce najdi jaka ma byt hladina.

Nastaveni se provadi tak, ze karburator drzis svisle tak jak je namontovanej na motorce pak snim pomalu zacnes otacet (davas ho vzhuru nohama) v okamziku kdy ti dosedne plovak na jehlovej ventlil, otaceni zastavis a zmeris suplerou vzdalenost mezi plovakem a spodni hranou karburatoru. Kdyztak si otevri haynes manual pro transalpka nebo afriku tam je to pekne nakresleny. Nebo stahni nejakej manual od yamahy tam to maj taky s rozkresem myslim.

po přidání chcípá

25.9.2013 v 15:33 | Nahoru | #4
Tak už mám profil . Dík moc za odkaz, tady jsem našel ten samý manuál, ale místo portugalštiny v angličtině. Je to o poznání srozumitelnější .

Podle troubleshootingu v tom manuálu to bude jedna z těchto možností:
1)porucha membrány
2)špatně nastavená hladina
3)ucpaná nebo uvolněná hlavní tryska
4)improper jet needle clip position (překladem si nejsem jistý)
5)ucpaný vzduchový filtr
6)vadná palivová pumpa

Zkusím se na jednotlivé věci podívat. Díky moc.

po přidání chcípá

25.9.2013 v 15:34 | Nahoru | #5
já to tipuju na ucpanou trysku ;)

po přidání chcípá

25.9.2013 v 15:36 | Nahoru | #6
Tryska by ucpaná být neměla, čistil jsem ji zároveň s plovákovou komorou, když to nestartovalo.

po přidání chcípá

25.9.2013 v 22:41 | Nahoru | #7
Stejnej problém sem dneska řešil na svý motorce, mam taky virago 125. Skoro nešla do otáček, s plynem se muselo otáčet hrozně pomalu a skoro nejela. Předtim sem čistil karburátor a při montáži sem poškodil přírubu mezi motorem a karburátorem. Byla ještě původní a zkřehlá. Po zapatlání příruby lepidlem vše funguje. Předtim to tahalo falešnej vzduch.

Vem si WD-40 a postříkej přírubu olejem. Pak nastartuj motorku a sleduj, jestli ti někde " nemizí, nebo jestli se na ní neobjevují bublinky. Pokud jo, máš jí špatnou a bere ti to falešnej vzduch.

po přidání chcípá

26.9.2013 v 14:45 | Nahoru | #8
Hippieguy: Dík, jdu to zkusit. Nevíš, jak se u viraga nastavuje jehla?

po přidání chcípá

26.9.2013 v 16:15 | Nahoru | #9
Tak s falešným vzduchem problém není. Svíčky jsou černé. Může to začít chcípat kvůli příliš bohaté směsi?

A ještě jednou, protože to s tím může souviset: Jak se nastavuje jehla?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10416 24.5.2024 v 16:52 rancher
zrychlení yamaha xv 125 Yamaha XV 125 Virago vaclav11 15 12.5.2024 v 09:24 ŘezníkTom77
Yamava Virago 125 - seřízení volnob... Yamaha XV 125 Virago Zachovalj 3 14.4.2024 v 19:38 Slávek-TDM
Problém s naštartovaním motorky Yamaha XV 125 Virago Tenjebonamotorke 1 21.3.2024 v 16:48 Rick_James
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009


TOPlist