globalmoto_kveten





Téma: Zadřená TT600R???
 
25.12.2007 v 17:05
Tak jsem se byl dnes project a v nějakých 10km/h se mi přední kolo smýklo při přejezdu přes strom, který ležel přes cestu. Zvedl jsem, nastartoval a po nějakých 500m najednou motorka začala brzdit motorem(jako když z ničeho nic vypne zapalování, ale bylo to razantnější). Po zastavení jsem zjistil, že jsem urazil víko olejového filtru a všechen olej je pryč. Když jsem zkusil rukou otočit motorem vše vypadá v pořádku, ale eště jsem ho nerozebíral. Co trpí nejdříve nedostatkem oleje (vačka, vahadla)? Vypadá to že se něco tochu přidřelo a proto to z ničeho nic přestalo ject. Je možné že by se to stalo už po 500metrech bez oleje? Pasuje víko olejového filtru a pravé víko motoru z XT-čka? Trochu doufám že jsem si po tom pádu zapomněl pustit benzín a neni to zadřený. :(
Budu vděčný za každou radu
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

25.12.2007 v 17:08 | Nahoru | #1
A sakra, sice neporadím ale držím palce ať sou škody co nejmenší!
Mě se stala podobná věc že se mě vysmekl nějak hřídel u pastorku a začal mě vytíkat olej, ale naštěstí sem si toho hned všiml

Měl sis tam hodit ten festovní šusplech ze starýho DRka :D

(reakce na) Zadřená TT600R???

25.12.2007 v 17:14 | Nahoru | #2
Vespa>Jo pravda, koukal jsem na DR-ku je to víčko olejového filtru pěkně schovaný za plechem. Jen tady je nějak na ráně. Já to vůbec nečekal bylo to jen takový malý odložení motorky vlastně řekl bych téměř do měkýho (do toho stromu) :|

1 reakcí na tento příspěvek Zadřená TT600R???

25.12.2007 v 17:36 | Nahoru | #3
zavolej Konasovi měl ten motor nekolikrát rozhozenej bude to moc dobře vědět a hlavně aby si to měl co nejdřív v cajku
*yes*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

25.12.2007 v 17:48 | Nahoru | #4
TOM_TE450>Dík, taky mě napadlo že bych se ho mohl zeptat. Největší strach mám o ten motor. To víčko by šlo v nejhoršim i zavařit a nemuselo by se ani měnit. Jsem trochu optimista téměř bych řekl že stačí dolýt olej a pojede to dál.

(reakce na) Zadřená TT600R???

25.12.2007 v 18:10 | Nahoru | #5
Rumcajs>tak to doufej no..hodně štěstí

Zadřená TT600R???

25.12.2007 v 18:25 | Nahoru | #6
.. jak rikal Konas... motor XT (TT) znam uz tak dobre ze ho skladam i ve tme... :)

1 reakcí na tento příspěvek Zadřená TT600R???

25.12.2007 v 18:52 | Nahoru | #7
tak kdyz neotevres benzin tak to nejede to je jasny :thmubup:
de o to kolik oleje vychcalo ven,ale kdyz prihlidnu k tomu co je to za motor tak bych se toho nak nebal,prvni vec co pude je vacka myslim,ale chce to videt.je to skoda pane,ja padnul tolikrat a nikdy sem dekl neprovalil,ale zato sem utrhl ten susplech,a ten je festovni *yes*

(reakce na) Zadřená TT600R???

25.12.2007 v 18:53 | Nahoru | #8
jo maly vicko mam doma,omylem sem ho kopil,je jety a za dobrou cenu kdyztak,s bocnim delkem bud evetsi problem myslim,stary xt mely magnesiovej , ttr je tusim nake hlinik dural slitina ci co,ale varitelna udajne

Zadřená TT600R???

25.12.2007 v 23:43 | Nahoru | #9
Taky bych se tolik nebál. Na UKR kámošovi vypadla zátka redukčáku oleje i s kuličkou a pružinkou z DR400. Olej vystříkal po 40 metrech ale jeli jsme sjezd a kluci ho nemohli předjet. Zastavili jme až dole pod kopcem cca 1Km - dva jsme jeli hledat součástky (našli i s měděnou podložkou :) ), dva jeli schánět do vesnice olej (sehnali auto olej), nalili jsme a šlapala jak hodiny :). V tý době měla tak 6000Km. Ta tvoje bude už rozvolněnější no ale opatrně. Ať to dopadne. *yes*

Zadřená TT600R???

25.12.2007 v 23:53 | Nahoru | #10
zadělat nalít olej ,nastartovat a poslouchat myslím že tomu nic nebude , a jestli jsi použil PS23 tak olej v motoru ani nepotřebuješ :D

1 reakcí na tento příspěvek Zadřená TT600R???

25.12.2007 v 23:59 | Nahoru | #11
Já bych si spíš tipnul, že první na ráně je píst a válec, tam očekávám největší škody. Odhaduju, že vačka bude pořádku. A klika je na kuličkách a ojniční na váečkách tuším, takže tam by škoda být neměla. C o pístní čep, nevím, ale taky může bejt chycenej a s ním i ojnice u pístního čepu. toť můj odhad.

tak dej pak vědět, kde sem se zmýlil.

2 reakcí na tento příspěvek Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 00:25 | Nahoru | #12
Já bych zase tipnul kliku jako první která to odnese, respektive šálky na ojnici.
Pokud ti to "razantně zastavilo" tak už asi něco chytlé bude. S tím benzínem, ses podíval ne kde byl kohoutek když to přestalo jet ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 00:48 | Nahoru | #13
Fitipaldi>No bohužel nepodíval, ale zkoušel jsem potom vypustit benzín z karburátoru a byl plnej takže kvůli benzínu to nezastavilo. Bylo to zniceho nic pist se porad tocil (i po vymakcnuti spojky), ale zastavoval se mnohem rychleji nez jen kdybych vypnul zapalovani. Hned jsem si myslel že jsem přidřel válec až potom jsem zjistil že jsem bez oleje. Myslim že opravdu došlo k přidření ale po 500m?

(reakce na) Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 00:51 | Nahoru | #14
Rumcajs>Jo aj to je možne že se to přidře za pul kilometru :( Uvidíš jak tam naleješ olej jestli to bude klepat nebo ne.

(reakce na) Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 01:03 | Nahoru | #15
Motor se vlastně nekous, akorát to přestalo ject. Byl znát větší odpor než při normálním brždění motorem a píst se zastavil během dvou vteřin ne naráz.
Uvažuju že opravdu zkusim opravit to víčko filtru, doleju olej a budu poslouchat. Snad tim nenatropím nějaké další škody.

1 reakcí na tento příspěvek Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 01:03 | Nahoru | #16
Fitipaldi: konstrukce jednobuchů je taková, že šály na ojnici ani na klice nemají ;) což znamená, že nedostatkem oleje to za malou chvilku neutrpí žádnou újmu. Viděl sem nekolik motorů co trpěly nedostatkem oleje a ten co měl šály na klice byl jasnej, pak sem na pořadu dne byly písty a válce a kupodivu ani u jednoho nedostatkem oleje neutrpělo kluzné uložení vaček ;)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 01:06 | Nahoru | #17
Jo jinak to co popisuješ (rumcajs) to znám z jawky, zabíhání a nový píst - horší mazání=nadměrný ohřev pístu a kroužků a má to za následek zvadnutí motoru s tím že se zastaví a po lehkém vychladnutí zase valí. Neboli velkou teplotou namáhané pístní kroužky a píst se roztáhnou a je to. Což ve tvém případě znamená, že by maximálně mohl bejt chycenej píst a válec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 01:18 | Nahoru | #18
Dingo>Co to má na klice, jehly ?
To s tou 2T jawkou je trochu mimo mísu.

(reakce na) Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 01:19 | Nahoru | #19
Dingo>U těch dvoutaktů jsem o tom slyšel jen jsem si nevím proč pořád myslel, že na tom čtyřtaktu je nejnáchylnější vačka (ale jak by ten motor zastavil kvůli vačce si představit neumim). Najeto mam 4500km. Na dvoutaktu opravdu stačilo počkat až vychladne, zvětšit poměr oleje v benzínu a jezdit dál?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 01:29 | Nahoru | #20
Fitipaldi>mimo mísu seš ty!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 01:33 | Nahoru | #21
Rumcajs: hele konstrukce motorů jako takových je stejná, vzducháč je prostě vzducháč, v každým motoru běhá píst ve válci a musí se mazat, jakmile začne trpět nedostakem oleje, začne se nadměrným třením zahřívat víc než je zdrávo=zvětší objem a je vymalováno a je jedno jestli je to Jawa nebo Honda nebo Yamaha ;)
TT600R má na klice-ojnici válečky a na klice-hlavní kuličkový ložiska, tj. jako každej jednobuch co znám od japonců. Takže co nedřív trpí nedostakem oleje je ten PÍST S VÁLCEM A PÍSTNÍ ČEP - neboli třecí plochy, pokud není na jehlách. To že to neodnese vačka je jasný už z toho, že píst je namáhán jak třením, tak i spalováním - teplotně, což znamená, že než začne cokoli jiného v pořadí - vačka - trpět, tak motor už dávno nejede.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 01:39 | Nahoru | #22
Dingo>Ty už si toho asi viděl hodně co ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 01:42 | Nahoru | #23
Fitipaldi>Zadřená CBX750F (4vál), Transalp 600, XL600, GSX400, a nějaký MZ a Jawy ;)
Takže rozhodně mám z čeho vycházet.

Tady je například z manuálu TT600RE


stará XR600 a potažmo i XL


JAWA250

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 01:46 | Nahoru | #24
Dingo>No že si takový mistr teoretik, ono je docela podstatné (zvlášť u jednobuchů) že vůle mezi pístem a válcem je občas docela značná narozdíl od vačky nebo třeba kliky ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 01:52 | Nahoru | #25
Fitipaldi>jo zančná vůle pístu tam je - za studena ;) jenže si zapomněl, že za provozu nabyde tak, že nikde "nevaklá" nehledě na to, že pístní kroužky mají cca 0,2mm a stačí trochu a udělá ta mezera co? 0,0mm a pak to dělá co?

A taky bys neměl zapomínat co se po sobě jakou rychlostí pohybuje!! Tj. píst vs válec a vačka vs uložení. (nezapomínej na to, že u některých motoru je i vačka na ložisku a jediný třecí místo je styk vahadla s vačkou - kov na kov a toto místo by mohlo utrpět ještě dříve než kov-hliník a to protože vahadlo tlačí velkou silou na strašně malou plochu.

Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 09:52 | Nahoru | #26
To rumcajs: Mně takhle DRko taky přestalo jet, olej jsem tam měl, byl jsem naprosto zoufalej, nakonec to bylo tím, že mi vletěl nějakej bordel z nádrže do karburátoru a ucpal trysku (asi se tím položením zvířil kal na dně nádrže). Zkus se podívat i tam...držím palce.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 10:52 | Nahoru | #27
Dingo>pist se nenatahuje skoro pul milimetru a pístní kroužky (ocel) se tepelně nezvětší tolik co hliník. Pist se sice pohybuje daleko větší rychlostí ale porovnej síly co tlačí píst na stěnu válce a síly na klice - ty sou daleko větší, i vačka přenáší na svoje uložení větší sílu.
Ty tu propaguješ samou teorii, ja neřikam že není možné zadřít píst, stává se to běžně ale stejně běžné je zadřená klika a vačka. Tady sou na klice jehly, budiž pravděpodobnost je nižší.

(reakce na) Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 11:38 | Nahoru | #28
Fitipaldi>věr tomu že ten píst jde zadřít celkem rychle mám doma píst z motoru dominátora,píst ti můžu vyfotit a uvidíš že je hotovej a kliku ti můžu z toho stejnýho motoru vyfotit a tam bylo chycený na ojnici jen oko na pístní čep vyřešilo to vyvložkování slabým bronzovým pouzdrem

Tohle mi do tvojí teorie něják nesedí :)

Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 11:48 | Nahoru | #29
Rumcajs> videl jsem 2x XT600 - coz je ten samej motor, jak se zastavily presne jak popisujes kvuli nedostatecnymu mazani. S tim motorem neslo otocit ani startpakou, ale po vychladnuti uz to slo. Obe byly chyceny na valci a na pistu, nicmene dalo se s tim dal jezdit, ikdyz motor trochu zvonil kvuliva vulim. Vetsinou se to chytne smerem ke karburatoru, kde se to nejhur chladi. Vacka nebo vahadla jdou k sipku postupne a motor nezastavi. Na klice jsou valivy loziska a ty chvilku vydrzi - narozdil od pistu... Reseni je vyndat vlozku, udelat vybrus a pist s krouzkama a tu vlozku pomedit a nalisovat zpet do valce. Starsi XT600 na to dost trpely, ikdyz bylo oleje dostatek a tohle tomu motoru (krom pridavnych chladicu nebo nafuku) dost pomohlo.

Zadřená TT600R???

26.12.2007 v 11:49 | Nahoru | #30
se tady hádáte, vohovně, jestli píst není zaspoda u 4T chlazenej olejem tak se tak nahřeje roztáhne až zastaví.

majitel at spraví víčko nalije olej a nastarutuje tím už nic nepokazí
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist