P.S. origo desky mi zítra dorazí z Anglie.. ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
PEPAFJR píše: MARIKK> Jenže to už mají zadní dávno odbržděno.
To se mi nezdá...musím si to overit
1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy
Na asfaltu teda nepoužívám vědomě, občas si vzpomenu a přibrzďuji před vesnicí.Zkoušel jsem i kombinaci, a na mojí motorce je to základ dobrého brždění, ale nemám to zažité,takže budu trénovat.Ale pochybuji, že v krizi bych si vzpomněl šlápnout na zadní bo mám nohu dost mimo pedál.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
No a tech 20% ci 10%, to jsou cisla vytazena jak kralici z klobouku.
Petaksmetak píše: Zadní používám teda spíše když sjíždím trávu, nebo po štěrku někde na polňačce.
Na asfaltu teda nepoužívám vědomě, občas si vzpomenu a přibrzďuji před vesnicí.Zkoušel jsem i kombinaci, a na mojí motorce je to základ dobrého brždění, ale nemám to zažité,takže budu trénovat.Ale pochybuji, že v krizi bych si vzpomněl šlápnout na zadní bo mám nohu dost mimo pedál.
jsem na tom úplně stejně
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
PEPAFJR píše: Franta.> Hele já to beru tak,že většina z nás nebrzdí s pozvednutým zadním kolem. Takže zadní kolo se silnice dotýká ale s malou přilnavostí,ale i ta malá přilnavost zadního kola při použití brzdy dokáže v brzdné dráze udělat rozdíl který někdy je zásadní.
pokud nebrzdíš s odlehčeným zadním kolem, těžko ti může vzniknout zásadní rozdíl v brzdný dráze použitím zadní brzdy, mnohem větší rozdíl bys totiž dostal kdybys pořádně použil tu přední.
Používání zadní brzdy jako takový ale nijak nerozporuju, je to dobrá věc. Ale spíš k ovládání motorky, a ne ke zkrácení brzdný dráhy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
Franta. píše: PEPAFJR> Pokud z 200 km/h zastavis na 200 m, tak by to sedelo. Ale opravdu to jsou aspon ty 3%? Vezmeme v uvahu tento test: zastaveni ze 100 km/h na 0 (http://motodenik.cz/clanek/1190-velky-test-brzd.html). Brzdna draha od 39.22 m do 71.46 m, z toho jsou 3% 1.17 az 2.14 m. Jenze podivej se na ty rozptyly, M. Lisy zastavi na BMW S1000RR jednou 41.43 m a podruhe na 44.16 m (rozdil 2.73 m - tzn. poprve zabrzdil na o 6.2% kratsi vzdalenosti), takze ty 3% jsou tak maly rozdil, ze se to da pricist nahode pokud se neprovede testovani hypotez…
No a tech 20% ci 10%, to jsou cisla vytazena jak kralici z klobouku.
dobře napsáno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
Franta. píše: PEPAFJR> Treci sila zavisi jen na koeficientu treni a na kolme sile, ne na treci plose, takze z tohoto hlediska je jedno jestli brzdis predni nebo obema… Jediny co me napada, ze kdyz clovek seslapne zadni tak se primackne predni kolo a tim se rychleji zvysi kolma sila na predni kolo a tim padem i treci sila (a lze brzdit drive tvrdeji), jinak nevidim proc by melo brzdeni zadni nejak pomoct. Jestli tam nejaky rozdil je, tak asi neni zasadni. No skoda, ze nemame k dispozici zadnou vedeckou studii, aby se to rozhodlo jednou pro vzdy, nakej ustav jako http://www.cdv.cz/ to snad resit musel…
Správně píšeš,že kvalitního brždění předního kola dosáhneš za pomoci zadní brzdy,zadní brzda použitá těsně před brzděním předního kola dokáže to,že předek jde dolu a je větší přítlak na přední kolo a tím i jeho větší účinnost.
1) ježdění ve dvou
2) brždění na povrchu se špatnou adhezí
3) rozjezdu do kopce
4) a hlavně STABILIZACI motorky
Zadní brzdu používám prakticky před každým příjezdem do zatáčky a pokud jsem v ním delší než jsem zamýšlel. Nikdy bych nesedl na moto bez funkčních nezávislých dvou okruhů brzd už z principu. Dobře je fce zadní brzdy vysvětlená v DOKONALÁ JÍZDA NA MOTOCYKLU
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
Danielos píše: Sršeň tvrdí, že když se budete dívat dostatečně dopředu, tak uvidíte štěrk "hektar" dopředu. Takže prý na něm nebudete muset nikdy brzdit
Jak se na našich silnicích můžu dívat dost dopředu, když je to samá díra a je umění se jim vyhnout a ještě slědovat provoz...
Mike70 píše: Jak se na našich silnicích můžu dívat dost dopředu, když je to samá díra a je umění se jim vyhnout a ještě slědovat provoz...
To je to, na co stále čekám odpověď .... někdy to řeším tím, že rychle střídám "potkávací a dálkové oči".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
PEPAFJR píše: Správně píšeš,že kvalitního brždění předního kola dosáhneš za pomoci zadní brzdy,zadní brzda použitá těsně před brzděním předního kola dokáže to,že předek jde dolu a je větší přítlak na přední kolo a tím i jeho větší účinnost.
Tak to jo, ale to zvládneš i jen postupnou přední výhodu zadní vidím v tom, že tio to "sedne na zadku" a je to klidnější...a vysral bych se na nějaké "těsně před přední zadní". Když to dáš oboje zároveň, funguje to stejně.
1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy
1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy
adamstast píše: My chcete říct, že když vás chytí náhlý slejvanec a musíš kvůli něčemu dupnout na brzdy v zatáčce, že na zadní nehrábnete? Je mi to nějaký divný
Ne. Nejezdím za náhlých slejvanců a brždění v zatáčce je jiná alchymie... nedej Bože za mokra.
1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
Ty duální brzdy (jestli je to spřažený předek a zadek), určitě je to o typu motorky, s nějakým ABS nebo různými vychytávkami to může dobře fungovat. Já bych to ale nechtěl. Když chci brzdit tou či onou brzdou z různých důvodů, tak zkrátka chci brzdit tou či onou brzdou. I velká motorka je motorka.
1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy
kdyz brzdis hodne z vyssi rychlosti tak se to hodi, ale ja kdyz brzdim na pecky tak se mi prizveda zadni takze je spis lepsi tocici se zadni kolo nez zasekly zadni kolo.
ja osobne pouzivam minimalne, kdyz ale letim rychle tak tam tu nohu pro jistotku dam. to pak nejdriv brzdim hodne zadni + mirne predni a kdyz vidim ze to nestaci na dostatecny zpomaleni tak pridam na predni a trochu uvolnim zadni + pridam spojku(pokud to neni krizovka to pak spojka jde hned). kdyz uz je to mala rychlost tak predni skoro na pecky a zadni vubec, prizveda se zadni kolo a je blby kdyz se zasekava
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 6 | 25.7.2023 v 16:18 Gahan37 |
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 3 | 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr |
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 | Lech | 12 | 27.4.2023 v 16:33 Gahan37 |
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 | Mates_Rider | 10 | 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr |
Honda VFR750F RC36 Honda VFR 750 | Honda_VFR | 14 | 26.1.2022 v 12:10 Slávek-TDM |