Téma: Ježdění bez zadní brzdy
Vlastní blbostí jsem na jaře koupil stroj, u kterého byly mimo jiné zcela sjeté zadní destičky, ale to tak že na kov. Vzhledem k tomu, že zadní brzdu v podstatě nepoužívám, jsem si toho dílem nevšiml a dílem mi to poté nevadilo, navíc motor brzdí sám o sobě slušně (V4). Nejezdím po zadním apod., takže mi to nikdy moc nevadilo, a tak se chci zeptat, jaké jsou normální situace v provozu, kde by mi absence zadní brzdy mohla přijít "draho", případně zda je tu někdo takový, kdo brzdí jen přední a motorem? Mně se to třeba teď nevyplatilo při výjezdu na hlavní do prudkého kopce, ale s přední se to nakonec taky dalo...
P.S. origo desky mi zítra dorazí z Anglie.. ;)
Anketa: Jak často používám zadní brzdu
Při každym brzdění
36%
101
Jen při krizovym brzdění
10%
29
Jen při jízdě po zadním
2%
7
Jen při dobržďování do křižovatky apod.
10%
29
Kombinace předešlých třech možností
18%
51
Vůbec / nemám zadní brzdu
23%
66
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující

Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 11:45 | Nahoru | #1
Já osobně jsem zadní brzdu nikdy nepoužil. Brzdím jen přední a motorem.
Vlastně když tak nad tím přemýšlím, tak ani nevím v jakých situacích jí použít ... někdo jí používá často při brždění, že s ní lehce dobržďuje aby zlepšil brzdný účinek, já však místo toho používám motor který v mém případě brzdí znamenitě

1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 11:48 | Nahoru | #2
první dvě sezony jsem zadní brzdu používala jen při rozjíždění do kopce...jinak mi přišla zbytečná....pak jsem byla u Matyho v motoškole a používám ji o mnoho víc....hlavně při jízdě v kolonách, otáčení v malé rychlosti na malém poloměru atd....najednou nechápu jak jsem mohla bez zadní brzdy být

Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 11:49 | Nahoru | #3
Pokud clovek trochu prepali zatacku tak pres zadni brzdu se to da utahnout. A potom rozjizdeni do prudkeho kopce. Jinak ji nepouzivam.

Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 11:51 | Nahoru | #4
Jinak nevyhodou zadni brzdy je zkracovani zivotnosti a delani plosky na zadni gume. Takze pouzivat ji pri kazdem brzdeni fakt ne.

Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 11:55 | Nahoru | #5
...asi se ti to bude blbe skládat až poletíš proti překážce.

1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 12:00 | Nahoru | #6
Já používám brzdy obě je to zvyk z mota kde brzdit jedno kolo nebylo moc účinné. Dávám dle situace a stavu vozovky větší důraz na předek,ale jsou chvíle kdy brzdím pouze zadní brzdou a to většinou když:vezu baťoh,písek,štěrk,mokro,atd... Dost mi zadní brzda pomůže když je mi ouvej v zatáčce a potřebuji zpomalit. A do opravdu prudkého kopce s plně naloženou mašinou a nestabilním podložím se bez zadku já neobejdu.
Na youtube jsou na toto nějaká videa,kde padlo,že brzdná síla by se měla rozkládat na 70-80% předek a 20-30% zadek. Pokud vezeš spolujezdce,lze na zadní kolo vyvinout brzdný účinek silnější. Jelikož ta moje drahá se nachází v těžší váhové kategorii tak si dávám pozor na přední brzdu jinak mě posunuje jako vagon na nádržovou kolej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 12:04 | Nahoru | #7
Fazer-FZS> kdyby to tak četla tvoje roba

(reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 12:05 | Nahoru | #8
Vovce> to je nesmírně správná připomínka,že při malých rychlostech(např.při parkování)kdy dochází k zatáčení je lepší použít zadek,protože jakmile to jde moc na předek je z toho většinou pád do boku.

(reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 12:06 | Nahoru | #9
Kaštanisko> jaj to byl cirkus
Nedávno si nějaká paní v Rosicích rozhodla naprudko zastavit bo po chodníku se šinula E 516B (paní co má prdel jako kryt vytřásadel u velikýho kombajnu) a měla veliký pilno ji cosi povědět. A jsem za ní necelou 50tkou jel tak těch 20 metrů bylo docela málo k zastavení. Musel jsem vzít za obě brzdy fest a dobrý,30 čísel od nárazníku jsem zastavil. Akorát štěstí,že máme děcka,protože jsem ho málem o nádrž rozmačkal jak na mě moje drahá-stará padla.

Naposledy editováno 11.09.2013 12:16:46

Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 12:07 | Nahoru | #10
zadní brzdu používám jen při prudkém brzdění a pak při rozjezdu do kopce

Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 12:14 | Nahoru | #11


A je jasno hned

Naposledy editováno 11.09.2013 12:15:41

Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 12:17 | Nahoru | #12

1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 12:20 | Nahoru | #13
Ne zadní brzda u motorky je zcela zbytečná věc. Vůbec se divím, že jí tam z výroby ještě montujou Je to prostě od výrobců sviňárna a jen to navyšuje cenu motorky a další údržby. Já už jí dávno odmontoval a motorka je teď lehčí a sem ještě rychlejší

(reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 12:21 | Nahoru | #14

Mike70 píše: Ne zadní brzda u motorky je zcela zbytečná věc. Vůbec se divím, že jí tam z výroby ještě montujou Je to prostě od výrobců sviňárna a jen to navyšuje cenu motorky a další údržby. Já už jí dávno odmontoval a motorka je teď lehčí a sem ještě rychlejší



A hádám že ti to přidalo alespoň 5 koní

2 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 12:29 | Nahoru | #15
Tak nějak nevím, co si myslet. Dotaz, kde se zakladatel tématu zároveň přiznává, že vědomě nemá v pořádku na svém stroji déle než půl roku brzdy (byť jen zadní), mi přijde jako zcela mimo. Co víc by mělo být na motorce ve 100% stavu, než jsou brzdy a pneu??? Opět jsem se utvrdil, že na motorkách jezdí poslední dobou (myšleno cca 5 let zpět) lidé s inteligenčním kvocientem úrovně automatické pračky a horší. Co jsem o víkendu potkal při projížďce na různých zastávkách za tvory, to mi hlava nebrala. Co slovo, to perla. Abych ale odpověděl k tématu, tak ano, zadní brzdu využívám. Samozřejmě převážně při jízdě ve dvou či větším zatížení. Jedu-li sám, hodí se mi při manevrování v nízkých rychlostech a zajíždění do garáže, která je pod úrovní okolního terénu a musím do cí couvat.

Lidi proberte se, vždyť motorka je věc pro radost a měla by být ve 100% technickém stavu, pokud to s ježděním na ní myslím vážně.

Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 12:34 | Nahoru | #16
1. rozjezd v kopci kdy je třeba zároveň brzdit aby ses nerozjel vzad a zároveň přidávat plyn na rozjetí (dá se nahradit citlivým ovládáním spojky ale jak k tomu chudák spojka pak přijde)
2. brzdění na travnatých plochách, rolování po parcele, otáčení přes travnatou plochu. po trávě nelze brzdit přední, osobně jsem viděl následky u kamaráda který na SVčku brnknul na trávě v rychlosti chůze o předek a hned vystoupil.
3. přibrzďování a smýkání zadním kolem v krizových situacích jako položení motorky před překážkou jak psal MARIKK

osobně jsem jí používal zřídka ale vždy pro mne byla důležitá.

(reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 12:36 | Nahoru | #17

Smrči-GSX-F píše: Tak nějak nevím, co si myslet. Dotaz, kde se zakladatel tématu zároveň přiznává, že vědomě nemá v pořádku na svém stroji déle než půl roku brzdy (byť jen zadní), mi přijde jako zcela mimo. Co víc by mělo být na motorce ve 100% stavu, než jsou brzdy a pneu??? Opět jsem se utvrdil, že na motorkách jezdí poslední dobou (myšleno cca 5 let zpět) lidé s inteligenčním kvocientem úrovně automatické pračky a horší. Co jsem o víkendu potkal při projížďce na různých zastávkách za tvory, to mi hlava nebrala. Co slovo, to perla. Abych ale odpověděl k tématu, tak ano, zadní brzdu využívám. Samozřejmě převážně při jízdě ve dvou či větším zatížení. Jedu-li sám, hodí se mi při manevrování v nízkých rychlostech a zajíždění do garáže, která je pod úrovní okolního terénu a musím do cí couvat.

Lidi proberte se, vždyť motorka je věc pro radost a měla by být ve 100% technickém stavu, pokud to s ježděním na ní myslím vážně.


+1

2 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 12:38 | Nahoru | #18
Prej "navíc motor brzdí sám o sobě slušně (V4)".
VFR750 je naopak motorka, se kterou si můžeš v zatáčce řadit jak chceš, ubírat jak chceš a nic nebrzdí.

Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 12:40 | Nahoru | #19
Brzdim oběma trvale. Dulezita je pri brzdění na špatném podkladu - štěrk, tráva apod.
Ono nouzové to brzdi i jen tima plechama, akorát si nicis kotouč.

Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 12:46 | Nahoru | #20
taky ji používám pořád, ale hlavně když je někde snížená adheze tak jen zadní. Případně když někam pomalu dojíždím, motorce se nepotápí předek a mám volný obě ruce.

Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 13:03 | Nahoru | #21
Na sportu když jedu sám na zadní většinou nesáhnu, protože se přenese většina hmotnosti na přední, tak stačí zadek motorem.

U těžších strojů se brzdí zadní více, nebo i na sportu ve dvojko, ale taky ne moc.

Na štěrku, trávě atd. brzdím stejně hlavně přední, ale jen rovně! Zadek toho na štěrku moc neubrzdí. Na ledu nebrzdím vůbec.

Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 13:06 | Nahoru | #22
Na vefře jsem používal brzdu ve dvojko v zatáčkách, kdy jsem jel pod plynem a přitom jsem plynule přibrzďoval zadní - při ostřejší jízdě.

Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 13:10 | Nahoru | #23
Na RSV se mi brzda neustále zavzdušňovala, takže jsem jezdil cca 3 roky bez ní. Ale je fakt, že Aprilka brzdí fest motorem, takže stačí o 1-2 kvalty dolů a zadek je ve smyku. Na baworu zadek používám jen když dělám kraviny, na špatném povrchu (současně s předkem) a nebo při krizovce.
Jezdit se bez toho dá, ale ta zadní brzda by měla být v pořádku, kdyby náhodou přední selhala.

Ještě malý poznatek - postavil jsem si elektrolo a vzadu nemůžu dostat kotouč, tak jezdím asi rok jen s přední brzdou a nějak mi ten zadek nechybí. A to jsem na tom odjezdil i zimu, když byla ledovka a kalamita.

Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 13:12 | Nahoru | #24
Kdybyste řešili kolika prsty máte brzdit, tak Kevin Schwantz vám to vysvětlí. Prostě dle gusta každého soudruha.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 13:23 | Nahoru | #25

Smrči-GSX-F píše: Tak nějak nevím, co si myslet. Dotaz, kde se zakladatel tématu zároveň přiznává, že vědomě nemá v pořádku na svém stroji déle než půl roku brzdy (byť jen zadní), mi přijde jako zcela mimo. Co víc by mělo být na motorce ve 100% stavu, než jsou brzdy a pneu??? Opět jsem se utvrdil, že na motorkách jezdí poslední dobou (myšleno cca 5 let zpět) lidé s inteligenčním kvocientem úrovně automatické pračky a horší. Co jsem o víkendu potkal při projížďce na různých zastávkách za tvory, to mi hlava nebrala. Co slovo, to perla. Abych ale odpověděl k tématu, tak ano, zadní brzdu využívám. Samozřejmě převážně při jízdě ve dvou či větším zatížení. Jedu-li sám, hodí se mi při manevrování v nízkých rychlostech a zajíždění do garáže, která je pod úrovní okolního terénu a musím do cí couvat.

Lidi proberte se, vždyť motorka je věc pro radost a měla by být ve 100% technickém stavu, pokud to s ježděním na ní myslím vážně.


Ano, s tím nelze souhlasit, jen to urážení sis mohl nechat pro ty případy, kde je to opravdu na místě. Aby bylo jasno, gumy mám zcela v pořádku a vždy správně nafouknuté, stejně tak přední brzda, kapalina pochopitelně vyměněna hned po koupi motorky v obou okruzích. Kdybys viděl, v jakém technickém stavu byla motorka při koupi, asi by ses takových komentů zdržel, stejně tak jako kdybys viděl, v jakém stavu udržuju svůj vůz (byť je to veterán, po technické stránce je ve 100% stavu).
Za druhé ona ta brzda nějak brzdí, sice tupě, ale brzdí a pištivé zvuky to nevydává, takže mi to zprvu ani nepřišlo, že by tam to obložení chybělo, navíc na všechny doposud uvedené případy takto (ne)fungující zadní brzda dostačuje (dobržďování, pomalá jízda, přibržďování při obsazení spolujezdcem atd.), akorát chudák kotouč, jak už tu bylo řečeno, proto jsem jí využíval fakt jen zcela výjimečně.
Samozřejmě chápu tvoje postesknutí a invektivu, ale zkrátka myslím, že tentokrát nebyla úplně vhodně mířená. Je bohužel docela známý fakt, že většina motorkářů nejsou žádní géniové, na druhou stranu já mám třeba státnice z genetiky, molekulární biologie a biochemie, jen se tím nikde nechlubím, nicméně na automatickou pračku fakt nemám.
Účelem tohodle tématu mělo být zkrátka trochu něco jiného a jak je vidět, debata se tu jinak pěkně rozvinula a myslim, že by i mohla u mnoha individuí, včetně mě, přispět k zlepšení řidičských schopností.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 13:26 | Nahoru | #26

PetrL3 píše: Prej "navíc motor brzdí sám o sobě slušně (V4)".
VFR750 je naopak motorka, se kterou si můžeš v zatáčce řadit jak chceš, ubírat jak chceš a nic nebrzdí.


Tak jasně, jednovál nebo dvouvál to není, ale oproti R4 je to sakra rozdíl, na druhou stranu je to jak píšeš, ta motorka je trošku drsnější než R4, ale furt hodná oproti jedno a dvouválům. Kažopádně mi přijde, že obzvlášť na první tři kvalty to brzdí znaměnitě.. Možná máš výš volnoběh než já nebo nevím...

Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 13:30 | Nahoru | #27
Dvakrát sem hodil držku díky tomu že sem neměl zadní brzdu. Jednou na silnici na štěřku když sem musel prudce brzdit na křižovatce a podruhé na enduru na mokré trávě. V obou případech kdybych na těch motorkách ta brzda byla, tak bych tlamu určitě nehodil. Jde o to že když musíš fakt brzdit na podkladu jako štěrk či mokrá tráva atd. tak ti předek snadno ustřelí a ležíš ani nevíš jak Když ti ustřelí zadek dá se to ještě srovnat.

Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 13:32 | Nahoru | #28
Používám ji při ostrém brždění. Jen mě zarazila jedna věc.. Podle Lysého bychom měli kupovat motorky pouze s abs. To by některý firmy mohli zavřít krám. Proč pouští takový věci mezi lidi, to nechápu..

1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 13:33 | Nahoru | #29
Hosi a co nabrzdim tim zadkem kdyz jak jdu hodne na brzdy mi predek jde skoro do vzduchu..
Vysledek je zadek bloklej a rozhozeny...ucinek zadny..tedy vyhoda zadku

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy

11.9.2013 v 13:44 | Nahoru | #30
z-x-r> Rozjeď se do křižovatky, ještě z kopečka a když ti tam vletí auto a zem plná bordelu, štěrku a zahamuj to jen předkem... Než si uvědomíš co se stalo budeš dávno zemi, to mi věř
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda VFR 750 RC36 1, šíře ráfku a ... Honda VFR 750 Dejvo6 4 1.8.2024 v 11:41 Gahan37
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 6 25.7.2023 v 16:18 Gahan37
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 PetrZephyr 3 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 Lech 12 27.4.2023 v 16:33 Gahan37
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 Mates_Rider 10 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr


TOPlist