P.S. origo desky mi zítra dorazí z Anglie.. ;)
Vlastně když tak nad tím přemýšlím, tak ani nevím v jakých situacích jí použít ... někdo jí používá často při brždění, že s ní lehce dobržďuje aby zlepšil brzdný účinek, já však místo toho používám motor který v mém případě brzdí znamenitě
1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy
1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy
Na youtube jsou na toto nějaká videa,kde padlo,že brzdná síla by se měla rozkládat na 70-80% předek a 20-30% zadek. Pokud vezeš spolujezdce,lze na zadní kolo vyvinout brzdný účinek silnější. Jelikož ta moje drahá se nachází v těžší váhové kategorii tak si dávám pozor na přední brzdu jinak mě posunuje jako vagon na nádržovou kolej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
Nedávno si nějaká paní v Rosicích rozhodla naprudko zastavit bo po chodníku se šinula E 516B (paní co má prdel jako kryt vytřásadel u velikýho kombajnu) a měla veliký pilno ji cosi povědět. A jsem za ní necelou 50tkou jel tak těch 20 metrů bylo docela málo k zastavení. Musel jsem vzít za obě brzdy fest a dobrý,30 čísel od nárazníku jsem zastavil. Akorát štěstí,že máme děcka,protože jsem ho málem o nádrž rozmačkal jak na mě moje drahá-stará padla.
Naposledy editováno 11.09.2013 12:16:46
1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy
Mike70 píše: Ne zadní brzda u motorky je zcela zbytečná věc. Vůbec se divím, že jí tam z výroby ještě montujou Je to prostě od výrobců sviňárna a jen to navyšuje cenu motorky a další údržby. Já už jí dávno odmontoval a motorka je teď lehčí a sem ještě rychlejší
A hádám že ti to přidalo alespoň 5 koní
2 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy
Lidi proberte se, vždyť motorka je věc pro radost a měla by být ve 100% technickém stavu, pokud to s ježděním na ní myslím vážně.
2. brzdění na travnatých plochách, rolování po parcele, otáčení přes travnatou plochu. po trávě nelze brzdit přední, osobně jsem viděl následky u kamaráda který na SVčku brnknul na trávě v rychlosti chůze o předek a hned vystoupil.
3. přibrzďování a smýkání zadním kolem v krizových situacích jako položení motorky před překážkou jak psal MARIKK
osobně jsem jí používal zřídka ale vždy pro mne byla důležitá.
Smrči-GSX-F píše: Tak nějak nevím, co si myslet. Dotaz, kde se zakladatel tématu zároveň přiznává, že vědomě nemá v pořádku na svém stroji déle než půl roku brzdy (byť jen zadní), mi přijde jako zcela mimo. Co víc by mělo být na motorce ve 100% stavu, než jsou brzdy a pneu??? Opět jsem se utvrdil, že na motorkách jezdí poslední dobou (myšleno cca 5 let zpět) lidé s inteligenčním kvocientem úrovně automatické pračky a horší. Co jsem o víkendu potkal při projížďce na různých zastávkách za tvory, to mi hlava nebrala. Co slovo, to perla. Abych ale odpověděl k tématu, tak ano, zadní brzdu využívám. Samozřejmě převážně při jízdě ve dvou či větším zatížení. Jedu-li sám, hodí se mi při manevrování v nízkých rychlostech a zajíždění do garáže, která je pod úrovní okolního terénu a musím do cí couvat.
Lidi proberte se, vždyť motorka je věc pro radost a měla by být ve 100% technickém stavu, pokud to s ježděním na ní myslím vážně.
+1
2 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy
VFR750 je naopak motorka, se kterou si můžeš v zatáčce řadit jak chceš, ubírat jak chceš a nic nebrzdí.
U těžších strojů se brzdí zadní více, nebo i na sportu ve dvojko, ale taky ne moc.
Na štěrku, trávě atd. brzdím stejně hlavně přední, ale jen rovně! Zadek toho na štěrku moc neubrzdí. Na ledu nebrzdím vůbec.
Jezdit se bez toho dá, ale ta zadní brzda by měla být v pořádku, kdyby náhodou přední selhala.
Ještě malý poznatek - postavil jsem si elektrolo a vzadu nemůžu dostat kotouč, tak jezdím asi rok jen s přední brzdou a nějak mi ten zadek nechybí. A to jsem na tom odjezdil i zimu, když byla ledovka a kalamita.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
Smrči-GSX-F píše: Tak nějak nevím, co si myslet. Dotaz, kde se zakladatel tématu zároveň přiznává, že vědomě nemá v pořádku na svém stroji déle než půl roku brzdy (byť jen zadní), mi přijde jako zcela mimo. Co víc by mělo být na motorce ve 100% stavu, než jsou brzdy a pneu??? Opět jsem se utvrdil, že na motorkách jezdí poslední dobou (myšleno cca 5 let zpět) lidé s inteligenčním kvocientem úrovně automatické pračky a horší. Co jsem o víkendu potkal při projížďce na různých zastávkách za tvory, to mi hlava nebrala. Co slovo, to perla. Abych ale odpověděl k tématu, tak ano, zadní brzdu využívám. Samozřejmě převážně při jízdě ve dvou či větším zatížení. Jedu-li sám, hodí se mi při manevrování v nízkých rychlostech a zajíždění do garáže, která je pod úrovní okolního terénu a musím do cí couvat.
Lidi proberte se, vždyť motorka je věc pro radost a měla by být ve 100% technickém stavu, pokud to s ježděním na ní myslím vážně.
Ano, s tím nelze souhlasit, jen to urážení sis mohl nechat pro ty případy, kde je to opravdu na místě. Aby bylo jasno, gumy mám zcela v pořádku a vždy správně nafouknuté, stejně tak přední brzda, kapalina pochopitelně vyměněna hned po koupi motorky v obou okruzích. Kdybys viděl, v jakém technickém stavu byla motorka při koupi, asi by ses takových komentů zdržel, stejně tak jako kdybys viděl, v jakém stavu udržuju svůj vůz (byť je to veterán, po technické stránce je ve 100% stavu).
Za druhé ona ta brzda nějak brzdí, sice tupě, ale brzdí a pištivé zvuky to nevydává, takže mi to zprvu ani nepřišlo, že by tam to obložení chybělo, navíc na všechny doposud uvedené případy takto (ne)fungující zadní brzda dostačuje (dobržďování, pomalá jízda, přibržďování při obsazení spolujezdcem atd.), akorát chudák kotouč, jak už tu bylo řečeno, proto jsem jí využíval fakt jen zcela výjimečně.
Samozřejmě chápu tvoje postesknutí a invektivu, ale zkrátka myslím, že tentokrát nebyla úplně vhodně mířená. Je bohužel docela známý fakt, že většina motorkářů nejsou žádní géniové, na druhou stranu já mám třeba státnice z genetiky, molekulární biologie a biochemie, jen se tím nikde nechlubím, nicméně na automatickou pračku fakt nemám.
Účelem tohodle tématu mělo být zkrátka trochu něco jiného a jak je vidět, debata se tu jinak pěkně rozvinula a myslim, že by i mohla u mnoha individuí, včetně mě, přispět k zlepšení řidičských schopností.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
PetrL3 píše: Prej "navíc motor brzdí sám o sobě slušně (V4)".
VFR750 je naopak motorka, se kterou si můžeš v zatáčce řadit jak chceš, ubírat jak chceš a nic nebrzdí.
Tak jasně, jednovál nebo dvouvál to není, ale oproti R4 je to sakra rozdíl, na druhou stranu je to jak píšeš, ta motorka je trošku drsnější než R4, ale furt hodná oproti jedno a dvouválům. Kažopádně mi přijde, že obzvlášť na první tři kvalty to brzdí znaměnitě.. Možná máš výš volnoběh než já nebo nevím...
1 reakcí na tento příspěvek Ježdění bez zadní brzdy
Vysledek je zadek bloklej a rozhozeny...ucinek zadny..tedy vyhoda zadku
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ježdění bez zadní brzdy
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda VFR 750 RC36 1, šíře ráfku a ... Honda VFR 750 | Dejvo6 | 4 | 1.8.2024 v 11:41 Gahan37 |
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 6 | 25.7.2023 v 16:18 Gahan37 |
Bajonetové šrouby na kapotáž VFR 75... Honda VFR 750 | PetrZephyr | 3 | 2.7.2023 v 18:22 PetrZephyr |
Držáky spolujezdce Honda VFR 750 | Lech | 12 | 27.4.2023 v 16:33 Gahan37 |
VFR 750 F-jaký rok výroby Honda VFR 750 | Mates_Rider | 10 | 26.1.2023 v 13:44 bocusvfr |