Téma: Pád-zlomený kotník-léčení-návrat na dvě kola

25.8.2013 v 22:18
Tak jsem si konečně udělal čas,abych se s Váma podělil o s vůj "zážitek".
Byla neděle 21.4. a já jsem se domluvil s kamarádama,že jako vždy sraz ve 13hod na benzince.Když budete číst dál,pochopíte,že jsem na ni už nedojel.
Vytahl jsem motorku z garáže,nastartoval,obul boty,nasadil helmu,rukavice(kombošku jsem měl už na sobě z domu)a vyrazil.Jenže v první ostré levotočivé zatáčce(v obci)mě podjelo zadní kolo a už jsem ležel.Bohužel tak nešťastně,že jak jsem se klouzal po asfaltě tam mě levá noha zůstala nějak pod zadním kolem.To by ještě tak nevadilo,kdyby tam nebyl tem vysoký patník.Motorka mě tu nohu k němu přirazila.Co si budem,nemít silniční boty,tak mě to tu nohu ušmiklo.Skončilo to zlomeným vnějším i vnitřním kotníkem a přetrhanýma vazama.Odvezla mě rychlá a na druhý den jsem šel pod kudlu.Výsledkem bylo 10 šroubů a nějaká destička-přidám fotky.Doktor mě oznámil,že léčení potrvá 8 měsíců až rok.Jsem myslel,že mě jebne.Řekl jsem si,že se z toho musím za každou cenu dostat dřív.První tři týdny jsem strašně trpěl.Prokrvování té nohy bylo na umřítí.Nehorázná bolest.Jenže čas běžel a já se už cítil líp.
Přeskočím detaily,protože i tak je to už dost dlouhé-po dvou měsících mě sundali sádru.Noha byla totálně ztuhlá.Nedalo se sní hýbat.Nastoupil jsem na rehabky,které jsem po pěti návštěvách vzdal s tím,že to rozhýbu sám.Asi po dvou měsících a čtrnácti dnech jsem zase seděl na motorce.Chodit jsem ještě pořádně nemohl,kulhal jsem.Asi tak tři měsíce po operaci jsem se odvážil na okruh.Posledních pět minut z té pětadvacetiminutovky bylo už na tu nohu celkem masakr.Dnes je to něco málo přes čtyři měšíce a jezdím už jako dřív.Už ani nekulhám.
Největší motivace pro mě byla ta,že jsem ze všech stran slyšel,že si na motorce letos určitě nezajedu.Chtěl jsem všem,ale hlavně sám sobě dokázat,že to tak nebude.Podařilo se :)V noze mám teda pořád devět šroubů(jeden už je venku),ale už funguju dá se říct skoro jako dřív.
Jo a proč mě vlastně to kolo klouzlo?Byla to moje blbost-studené gumy+velký náklon.
Motorka skončila po pádu hodně dobře.Všechno pochytali padáky.Akorát zadní kolo jsem musel vyměnit.
Od té doby si dávám v "mojí" zatáčce už pozor.

26.8.2013 v 00:18 | Nahoru | #1
Dopadlo to teda nad očekávání dobře, palec hore .
To byl tvůj první crash?

26.8.2013 v 05:08 | Nahoru | #2
Par hrubek, ale jinak dobry...
Libi se mi jak strelci tveho razeni hned maji onu kouzelnou formulku o studenych gumach...

Jo a ten zip na noze je dost praktickej - az zase budes mit studeny gumy tak ti ho rozepnou a hned se dostanou na kost;)...

26.8.2013 v 08:28 | Nahoru | #3
Dobrá motivace

Co si měl za boty?

Pád-zlomený kotník-léčení-návrat na dvě kola

26.8.2013 v 08:53 | Nahoru | #4
Měl jsem loni obdobný příběh života :) Sice jsem se nezranil na motorce ale při takovém debilním triviálním přeskoku branky pozemku - ale i tak to stálo zato
Když pominu neschopnost doktorů v Brandýse nad Labem tak měl jsem vícečetnou a vnitrokloubní frakturu patní kosti. Na-rozdíl od tebe jsem lidově řečeno utekl hrobníku z lopaty tím, že jsem to neměl hnuté a dali mi na výběr. Buď šrouby co máš ty - nebo 8 týdnů ležet a ani se nehnout. Měl jsem tu možnost tak než dělal ze sebe kyborga tak jsem tedy ležel. Stalo se mi to v létě a jak sám říkáš zajímavé bylo, že největší motivace na vzdory všem bylo sednout si do konce roku na moto. Podařilo se mi to v říjnu (za 1 min dvanáct )Sice jsem nemohl pořádně došlapovat na pravou nohu - ale tak na super-sportu k čemu,že ? Sehnal jsem si rozkládací hůlku kterou jsem měl narafičenou v batůžku, že jak jsem ji tahal přes rameno tak se mi poskládala. Opřel se, kopnul stojánek a tradá :D Byla to docela groteska když si sám na sebe vzpomenu. Ani 20km jsem nevydržel s nohou pokrčenou na stupačce tak jsem jezdil s pravačkou ze stupačky Je fakt, že jsem také jezdil kochačku aby se toho někdo nechytl šlo prostě o tu motivaci "svézt se" Mám takovou hezkou momentkovou památku z té doby - pár lidí mi pak chvilku i říkalo "dr.House"
Motorka je nejen nástroj k ublížení si - ale i silná motivace do života, to po téhle zkušenosti říkám já

[img]

Naposledy editováno 26.08.2013 08:55:45

Pád-zlomený kotník-léčení-návrat na dvě kola

26.8.2013 v 09:10 | Nahoru | #5
jj, mám to též za sebou, ale v mírnější podobě (já sem zapadnul do kanálu, z něhož kdosi šlohnul víko). Utrhaný vazy, naštíplej kloub a popraskaný kloubní pouzdra (nebo tak nějak to říkal doktor). První nástřel byl 6 měsíců. Po necelých 4 jsem to udělal přesně jako ty, ukončil sem rehabilitaci, a podepsal reverz, že dobrovolně končím léčbu a ukončuju PN. O to nic - nohu sem rozhejbal, nebolí, funguje. Noha mi trvale zůstala mírně oteklá (před tim mě varovali), jinak je plně funkční. Ale jen do doby, než se začne výraznějc měnit počasí - pak ujít pěšky víc jak 3 km, nebo se narvat do bot na motorku - to bych se připosral. A co je úplně nejblbější - tohle začalo asi 3 roky po úrazu. Nic už s tím nenadělám po zbytek žití. Tak jen bacha na ukvapený rozhodnutí (sory, že poučuju, je to jen tvá volba), i když ve tvým případě už je taky "po"

26.8.2013 v 10:34 | Nahoru | #6
Ten zip je best

Jinak znám něco podobného s nohou- bérec+lýtková. Vnější fixaci na 6 měsíců, za 3 měsíce jsem s tim seděl na motorce a řadil "tahem" celou nohou. Poslední měsíc jsem chodil bez berle a po sundání jsem se učil znovu chodit, jak byla noha o 2 kg lehčí.... Letos to bylo 10 let a jen při velké změně počasí nohu lehce cítim.

26.8.2013 v 12:57 | Nahoru | #7
a ukážeš i fotky motorky? jinak ať máš vše v pohodě

(reakce na) Pád-zlomený kotník-léčení-návrat na dvě kola

26.8.2013 v 16:27 | Nahoru | #8
Riddick> ano první.doufám,že poslední

26.8.2013 v 16:34 | Nahoru | #9
sqwer> ničím jiným jsem si ten pád vysvětlit nedokázal.na silnici bordel nebyl a nejsu si vědomý,že bych udělal něco špatně....guma byla to ContiSportAttack,jen pro zajimavost

Naposledy editováno 26.08.2013 18:32:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pád-zlomený kotník-léčení-návrat na dvě kola

26.8.2013 v 16:36 | Nahoru | #10
kubacech> boty Suomy racing

(reakce na) Pád-zlomený kotník-léčení-návrat na dvě kola

26.8.2013 v 16:40 | Nahoru | #11
JardelT> fotky motorky po pádu po pravdě nemám.nebylo ani co fotit.byly na ní jen drobné odřeniny.všechno je už opraveno.mám akorát fotku toho zadního kola

26.8.2013 v 22:16 | Nahoru | #12
zdenalgsxr> z obrázku to nevypadá moc velká opora pro kotník, ale to v této kategorii skoro žádné Mě právě zajímalo, jestli to bylo něco s kloubem, nebo bez, když by ten kloub měl kotník chránit