Mam dotaz (zejména) na zkušený jezdce - jak řešit snížení trakce na zadnim kole?
Už se mi to stalo dvakrát na výjezdu ze zatáčky, jednou moc plynu, podruhý studená guma na studenym asfaltu.
No a pořád mi vrtá hlavou, jak to nejlíp řešit. Dost jsem toho prohledal a řešení jsou podle všeho dvě:
1) lehké ubrání plynu a guma se zas chytne
2) natočit předek ve směru smyku, tedy dát kontra a motorka se (prý) srovná sama
Moje instinktivní řešení bylo mírně ubrat plyn a trochu narovnat motorku a pokaždý naštěstí v pohodě, tedy možnost č. 1.
Jen nevim, tak by mě zajímaly vaše názory a především zkušenosti. Případně jestli někdo neví co na tohle téma řekl Míra Lisý nebo Sršeň.
Dík.
1 reakcí na tento příspěvek Snížená trakce zadního kola
Mně párkrát ustřelila prdel na okruhu. Mylslel jsem, že moc náklon, moc plynu. No, bylo to gumou, ikdyž nevypadala, tak byla v řiti. Ubral jsem a čekal, co se stane.
Vyměnil jsem gumu a bylo po problému.
Pak v Mostě, výjezd z vracáku - suchej slick, a právě popršelo, byl tam takovej ten klasickej kluzkej potah....tam jsem ubral plyn, a i malá modlitbička byla, poser proužek na trenkách taky.
V provozu nikdy nicht.
Perkelnik_Zamyslel bych se nad směsí pneu a zda není pneu podhuštěný.
Ikdyž teda, jak jsem četl, tak místním superstřelcům to lítá taky a ti budou mít asik ty nejlepivky. Obzvláště ti, co radí a maj v profilu CBF500, GS...
To, že ti to klouzlo na studené a na studeným - tak to je snad předpokladatelný.
1 reakcí na tento příspěvek Snížená trakce zadního kola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížená trakce zadního kola
dewwil píše: Nejvíc mi klouzaly právě ultra lepifky než se zahřály, studená guma-studenej motorkář
Tak určitěěěě.....ale tak to není žádnej dif, že to studený klouzá . Jen by mě zajímalo, jak asi kloužou gumy, který jsou tvrdý i po hidině jízdy. To musí být kurwa zážitek.
Není nad to mít nahříváky
2 reakcí na tento příspěvek Snížená trakce zadního kola
E: já měl dvouvál 2roky, konkrétně SP1ku, jestli měla něco se spojkou nevím, ale utrhnout zadní kolo byl nadliskej výkon. Podařilo se mi to jednou a to jsem roztočenou 4ku skopal na dvojáka, ladně klouzl zadek (jakoby nic) a jelo se dál. Jen chci říct, že tím bych urval i 600ccm. Nikdy mě V2 nenakopala jako Ř4ka. Proto furt zírám, jak si všichni stěžujou, že je V2 zlá
Naposledy editováno 23.08.2013 22:05:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížená trakce zadního kola
edit: já v provozu radši zatáčky, do který letím tak na 3,4....skopat v zatáčce 2 dolů, tak bych se posral na výjezdu
Naposledy editováno 23.08.2013 22:11:56
1 reakcí na tento příspěvek Snížená trakce zadního kola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížená trakce zadního kola
E: to víno mi leze na mozek, tekaže jednou a KO
Naposledy editováno 23.08.2013 22:41:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížená trakce zadního kola
Naposledy editováno 24.08.2013 12:18:06
Jinak tomu že mi to klouzlo na studenym se samozřejmě nedivim, jak jsem řekl jde mi o to co dělat když už se to stane... ale samozřejmě to teď víc předvídám, resp. sžívám se s novou gumou.
Na SVčku jsem měl conti road attack 2 a nich jsem moh jít na stupačku málem po výjezdu z garáže, na Triplu jsou pirelli rosso corsa a holt je budu muset pořádně zahřát, když budu chtít blbnout
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížená trakce zadního kola
Serge píše: dewwil> Přijed do Varů, na úseku Vary-Bečov máš takových zatáček na 180-200km/h hned několik Pojedu za tebou a chci vidět pořádné drifty
Tam jestli nekdo touhle rychlosti lita po tech hadech tak ho nechapu. Jel jsem tam klidnych 120-150km/h a porad mi utikalo zadni kolo... Ja radeji o kousek vedle Becov - Mnichov, tam jsou zatacky pomalejsi ale s daleko lepsim povrchem.
Ale tedka bacha pokud pojedeš, opravujou to tam všude jak das a přitom nevim co.. kde to bylo hezké dali záplaty.. přidali spoustu dalších hadů apod.. a kulví nam tento hezky usek
1 reakcí na tento příspěvek Snížená trakce zadního kola
V první řadě si musíš říct, jak budeš jezdit - jestli sportovně, chtělo by to asi sportovní gumy(na Streetu jsou origo Rosso Corsy - ty ti kloužou?). Ty se pak v druhý řadě musej dostat na svojí teplotu - do tý doby než něco ujedeš bys za to zase asi tolik tahat neměl. No a v třetí řadě pokud se dostaneš do takový situace, chce to vypnout tu reakci v hlavě, že při sebemenším náznaku uklouznutí ti mozek chce zpomalit a zavřít plyn úplně - to už pak je do kapitoly lítání. Takže jak tu psali jiní - opatrně ubrat o kousek výkon a modlit se.Dobrá rada je taky, jak tu někdo psal, neukroutit z výjezdu rukojeť a přidávat s úměrou k reakci motoru. Chtěl bych vidět někoho na asfaltu jak v driftu dává "kontra" ...
Jinak na Streetu jsem něco najel a podvozek i motor dávají velkej potenciál ke sportovní jízdě
Jinak ty Corsy držej skvěle, ale jak píšeš, je potřeba je zahřát. To byla samozřejmě moje blbost, že jsem k nim přistupoval stejně jako k RA2, co jsem měl na Svčku. A samozřejmě i motor je někde jinde, za SVčko moh člověk tahat jak chtěl a nic se nestalo, ale 110 koníků u Streetu se už přeci jen dokáže splašit.
Jinak práci s plynem mam docela nacvičenou, to už jsem naštěstí mozek naučil, že zavřít to uplně prostě nesmí
1 reakcí na tento příspěvek Snížená trakce zadního kola
2 reakcí na tento příspěvek Snížená trakce zadního kola
1 reakcí na tento příspěvek Snížená trakce zadního kola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížená trakce zadního kola
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížená trakce zadního kola
Rider-bandit píše: Ano ale tu skvrnu jsem netrefil ... myslím si že jsem neměl dostatečně zahřátou gumu a moc jsem přidal :((
Ono to vypadá, jak kdybys fakt cíleně hned neubral. Nebo se to jen zdá?