globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Snížená trakce zadního kola
21.8.2013 v 10:34
Zdravim.
Mam dotaz (zejména) na zkušený jezdce - jak řešit snížení trakce na zadnim kole?
Už se mi to stalo dvakrát na výjezdu ze zatáčky, jednou moc plynu, podruhý studená guma na studenym asfaltu.
No a pořád mi vrtá hlavou, jak to nejlíp řešit. Dost jsem toho prohledal a řešení jsou podle všeho dvě:
1) lehké ubrání plynu a guma se zas chytne
2) natočit předek ve směru smyku, tedy dát kontra a motorka se (prý) srovná sama

Moje instinktivní řešení bylo mírně ubrat plyn a trochu narovnat motorku a pokaždý naštěstí v pohodě, tedy možnost č. 1.

Jen nevim, tak by mě zajímaly vaše názory a především zkušenosti. Případně jestli někdo neví co na tohle téma řekl Míra Lisý nebo Sršeň.
Dík.
Anketa: Řešení je prosté:
Lehce ubrat plyn
43%
13
Dát kontra
10%
3
Jiné
7%
2
Zavolat Iljovi Hurníkovi
40%
12

(reakce na) Snížená trakce zadního kola

23.8.2013 v 17:16 | Nahoru | #31

Kubát píše: dewwil> totok sice 200 ne ale při 180 je to rachot jak prase. tam začít utíkat zadek, tak nevím nevím co by s tím kdo dělal



Myslíš tu Hřbitovní??? Výstižnej název ulice na učení kontrolovaných driftů

(reakce na) Snížená trakce zadního kola

23.8.2013 v 17:30 | Nahoru | #32
Kamy> no, jenže kolo ti začne většinou ujíždět, když to přeplynuješ, tzn, když držíš furt plyn, kolo cestuje dál a dál a pak už cestuje asi tvoja prdel. a ve chvilce, kdy držíš volné řízení se stane, že narazí na doraz a je to.. to není osobní zkušenost z krizovky, ale z toho, jak sem se hezky rozházel po ulici a házení salt a sudů moc příjemné není.

Snížená trakce zadního kola

23.8.2013 v 20:45 | Nahoru | #33
ariba
fakt s tim něco udělej chlape

1 reakcí na tento příspěvek Snížená trakce zadního kola

23.8.2013 v 20:53 | Nahoru | #34
Kurwa tomu se říká "snížená trakce zadního kola"? to sou mně názvy.
Mně párkrát ustřelila prdel na okruhu. Mylslel jsem, že moc náklon, moc plynu. No, bylo to gumou, ikdyž nevypadala, tak byla v řiti. Ubral jsem a čekal, co se stane.
Vyměnil jsem gumu a bylo po problému.
Pak v Mostě, výjezd z vracáku - suchej slick, a právě popršelo, byl tam takovej ten klasickej kluzkej potah....tam jsem ubral plyn, a i malá modlitbička byla, poser proužek na trenkách taky.
V provozu nikdy nicht.
Perkelnik_Zamyslel bych se nad směsí pneu a zda není pneu podhuštěný.
Ikdyž teda, jak jsem četl, tak místním superstřelcům to lítá taky a ti budou mít asik ty nejlepivky. Obzvláště ti, co radí a maj v profilu CBF500, GS...
To, že ti to klouzlo na studené a na studeným - tak to je snad předpokladatelný.

1 reakcí na tento příspěvek Snížená trakce zadního kola

23.8.2013 v 21:00 | Nahoru | #35
Nejvíc mi klouzaly právě ultra lepifky než se zahřály, studená guma-studenej motorkář

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížená trakce zadního kola

23.8.2013 v 21:05 | Nahoru | #36

dewwil píše: Nejvíc mi klouzaly právě ultra lepifky než se zahřály, studená guma-studenej motorkář


Tak určitěěěě.....ale tak to není žádnej dif, že to studený klouzá . Jen by mě zajímalo, jak asi kloužou gumy, který jsou tvrdý i po hidině jízdy. To musí být kurwa zážitek.
Není nad to mít nahříváky

(reakce na) Snížená trakce zadního kola

23.8.2013 v 21:10 | Nahoru | #37
KawaSV> Nejlepší na drift jako takovej byla BT021, krásně kontrolovatelně sem tam se utrhla

2 reakcí na tento příspěvek Snížená trakce zadního kola

23.8.2013 v 21:59 | Nahoru | #38
Vy volové, jak to klouzání děláte? Já dal 1mm na pyln. rukojeti a už jsem jel po prdeli. Milisisekunda, by mě zajímalo, kde vzít čas aspoň říct : je to v řit, je to v řiti Když jsem jel cirka v kilu po prdeli, potom hnusným asfaltu v brně první co mě napadlo bylo: já to věděl

E: já měl dvouvál 2roky, konkrétně SP1ku, jestli měla něco se spojkou nevím, ale utrhnout zadní kolo byl nadliskej výkon. Podařilo se mi to jednou a to jsem roztočenou 4ku skopal na dvojáka, ladně klouzl zadek (jakoby nic) a jelo se dál. Jen chci říct, že tím bych urval i 600ccm. Nikdy mě V2 nenakopala jako Ř4ka. Proto furt zírám, jak si všichni stěžujou, že je V2 zlá

Naposledy editováno 23.08.2013 22:05:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížená trakce zadního kola

23.8.2013 v 22:07 | Nahoru | #39
..Roko..> Nálet do zatáčky na brzdách, kvalt dva dolů a plynule přidáváš plyn, ještě než se vidle vrátěj z ponoru zpět a zadek je odlehčenej, podřazením se kolo utrhne/začne klouzat a plynem ho držáš v kontrolovaném prokluzu Ale já ti to neradil

(reakce na) Snížená trakce zadního kola

23.8.2013 v 22:09 | Nahoru | #40
..Roko..> musišrychlemluvitvezkratkách jtvř
Jinak mám taky 2V a taky nechápu ty pomluvy. SV má něco jako "antihop", tak že by to bylo tím?
Při podřazování mně taky víc "cestovalo" Gixero 600.

(reakce na) Snížená trakce zadního kola

23.8.2013 v 22:10 | Nahoru | #41
dewwil> tak na to seru, to je na mě moc věcí najednou To jen než bych si odříkal, tak jsem za zatáčkou, natož se pak na to soustředit.

edit: já v provozu radši zatáčky, do který letím tak na 3,4....skopat v zatáčce 2 dolů, tak bych se posral na výjezdu

Naposledy editováno 23.08.2013 22:11:56

1 reakcí na tento příspěvek Snížená trakce zadního kola

23.8.2013 v 22:15 | Nahoru | #42
dewwil: Jinak zdravím, znáš Bačiho, můj kámoš Nepotřebuju návod, mám z podobnej akcí památky zevnitř kombi v oblasti sedinky V2ku mám rád, ikdyž mi nesedí, s SPčkem jsem jezdil fakt na ucho a koledoval jsem si tak dlouho, až to odnesla moje páteř, naštěsí jen kopresinví zlomenina. I ten blbej blejd mi naliskal hodněkrát, ale SPčko bylo nekompromisně skálopevný Ale bylo ze Švajcu, takže možná něaká modifikace proběhla

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížená trakce zadního kola

23.8.2013 v 22:24 | Nahoru | #43
..Roko..> No já to zrovna dvakrát taky nevyhledávám, ale tak dlouho se lítaj zatáčky až se guma utrhne a taky už nejsem nejmladší a všechno se hůř hojí

Snížená trakce zadního kola

23.8.2013 v 22:37 | Nahoru | #44
Jak říkáš Dnes moje Spčko dále jezdí, lehlo několikrát, semnou teda jen jednou a docela zle, ale vrčí dál. Holt starej závoďák co snese i ránu. Dnešní vylehčeniny jednou a OK

E: to víno mi leze na mozek, tekaže jednou a KO

Naposledy editováno 23.08.2013 22:41:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížená trakce zadního kola

24.8.2013 v 12:17 | Nahoru | #45
dewwil> Přijed do Varů, na úseku Vary-Bečov máš takových zatáček na 180-200km/h hned několik Pojedu za tebou a chci vidět pořádné drifty

Naposledy editováno 24.08.2013 12:18:06

(reakce na) Snížená trakce zadního kola

24.8.2013 v 12:26 | Nahoru | #46
KawaSV> Jj, jak řikám, něco jsem k tomu pohledal a tohle by měl bejt výstižněj název
Jinak tomu že mi to klouzlo na studenym se samozřejmě nedivim, jak jsem řekl jde mi o to co dělat když už se to stane... ale samozřejmě to teď víc předvídám, resp. sžívám se s novou gumou.
Na SVčku jsem měl conti road attack 2 a nich jsem moh jít na stupačku málem po výjezdu z garáže, na Triplu jsou pirelli rosso corsa a holt je budu muset pořádně zahřát, když budu chtít blbnout

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížená trakce zadního kola

24.8.2013 v 14:47 | Nahoru | #47

Serge píše: dewwil> Přijed do Varů, na úseku Vary-Bečov máš takových zatáček na 180-200km/h hned několik Pojedu za tebou a chci vidět pořádné drifty



Tam jestli nekdo touhle rychlosti lita po tech hadech tak ho nechapu. Jel jsem tam klidnych 120-150km/h a porad mi utikalo zadni kolo... Ja radeji o kousek vedle Becov - Mnichov, tam jsou zatacky pomalejsi ale s daleko lepsim povrchem.

(reakce na) Snížená trakce zadního kola

24.8.2013 v 18:06 | Nahoru | #48
SirIndy> šak jo, na mnichov a zpátky se foukne vždycky najednou A hele já tam s těma hadama tolik problém ani nemám, ono sem přišel na to, že to dělá do těch 150 a od 180 vejš už to nedělá

Ale tedka bacha pokud pojedeš, opravujou to tam všude jak das a přitom nevim co.. kde to bylo hezké dali záplaty.. přidali spoustu dalších hadů apod.. a kulví nam tento hezky usek

Snížená trakce zadního kola

25.8.2013 v 07:39 | Nahoru | #49
až se 3x vyválíš tak to budeš už určitě umět

1 reakcí na tento příspěvek Snížená trakce zadního kola

Skvělá odpověď, děkuji! 25.8.2013 v 08:17 | Nahoru | #50
Rozumně to tu psalo tdost lidí... myslím si ale, že základ je spíš "jak to do toho driftu nedostat" ...kecy, že je to zábava a že to je fajn jezdit bokem ze zatáčky (např. v 80km/h)jsou řekněme výplody borců z motorkářů.cz ... podle mě je každej takovej exces pro každýho o hnědej proužek.
V první řadě si musíš říct, jak budeš jezdit - jestli sportovně, chtělo by to asi sportovní gumy(na Streetu jsou origo Rosso Corsy - ty ti kloužou?). Ty se pak v druhý řadě musej dostat na svojí teplotu - do tý doby než něco ujedeš bys za to zase asi tolik tahat neměl. No a v třetí řadě pokud se dostaneš do takový situace, chce to vypnout tu reakci v hlavě, že při sebemenším náznaku uklouznutí ti mozek chce zpomalit a zavřít plyn úplně - to už pak je do kapitoly lítání. Takže jak tu psali jiní - opatrně ubrat o kousek výkon a modlit se.Dobrá rada je taky, jak tu někdo psal, neukroutit z výjezdu rukojeť a přidávat s úměrou k reakci motoru. Chtěl bych vidět někoho na asfaltu jak v driftu dává "kontra" ...
Jinak na Streetu jsem něco najel a podvozek i motor dávají velkej potenciál ke sportovní jízdě

(reakce na) Snížená trakce zadního kola

25.8.2013 v 15:38 | Nahoru | #51
t_freedom> Naprostej souhlas. Nejsem žádnej hustokrutej střelec, takže driftování rád přenechám jiným...
Jinak ty Corsy držej skvěle, ale jak píšeš, je potřeba je zahřát. To byla samozřejmě moje blbost, že jsem k nim přistupoval stejně jako k RA2, co jsem měl na Svčku. A samozřejmě i motor je někde jinde, za SVčko moh člověk tahat jak chtěl a nic se nestalo, ale 110 koníků u Streetu se už přeci jen dokáže splašit.
Jinak práci s plynem mam docela nacvičenou, to už jsem naštěstí mozek naučil, že zavřít to uplně prostě nesmí

1 reakcí na tento příspěvek Snížená trakce zadního kola

25.8.2013 v 17:16 | Nahoru | #52
od klavesnice je kazdej chytrej, stejne az to prijde znova, na nejaky rady z fora zapomenes a z leknuti to proste zavres a budes cekat jak moc to kopne..

2 reakcí na tento příspěvek Snížená trakce zadního kola

25.8.2013 v 19:43 | Nahoru | #53
Takhle jezdím já výjezdy a zatím dobrý ale drahý

(reakce na) Snížená trakce zadního kola

25.8.2013 v 19:53 | Nahoru | #54
Rider-bandit> tam byla nějaká skvrna, ne, co jsem tam viděl???

1 reakcí na tento příspěvek Snížená trakce zadního kola

25.8.2013 v 20:00 | Nahoru | #55
Ano ale tu skvrnu jsem netrefil ... myslím si že jsem neměl dostatečně zahřátou gumu a moc jsem přidal :((

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížená trakce zadního kola

25.8.2013 v 20:34 | Nahoru | #56
Rider-bandit> Ja pred par dny prepalil zatacku cestou na Jested. A pak jsem kolem vas nejspis jel s ocesanou motorkou a rikal si hlavne at to nepolozim znova

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížená trakce zadního kola

25.8.2013 v 20:56 | Nahoru | #57

Rider-bandit píše: Ano ale tu skvrnu jsem netrefil ... myslím si že jsem neměl dostatečně zahřátou gumu a moc jsem přidal :((



Ono to vypadá, jak kdybys fakt cíleně hned neubral. Nebo se to jen zdá?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížená trakce zadního kola

25.8.2013 v 22:17 | Nahoru | #58
SirIndy> myslím že jsem tě viděl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížená trakce zadního kola

25.8.2013 v 22:22 | Nahoru | #59
Danielos> asi máš pravdu ... čekal jsem že motorka jen trochu škubne a ne že se celý přetočím... myslel jsem že už se ze zatáčky rovnám .... ale byl to fofr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Snížená trakce zadního kola

25.8.2013 v 22:27 | Nahoru | #60
Rider-bandit> nepřibrzdil sis předkem? mám pocit, že v té zatáčce se znovu rožne brzdové světlo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist