globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

9.8.2013 v 21:41 | Nahoru | #841
Tak se připojím k debatě o spotřebě.Nejnižší spotřebu jsem měl při čistě silniční non-stop jízdě, cca 200km, a to 2,88L/100km.Nejvyšší byla 3,3L/100km při dojíždění do práce 5km+5km zpět.Při kombinaci cca 50km-ová vyjížďka s polňačko-šotolinovými "erzetami ", zbytek výše uvedené dojíždění mám spotřebu 3,15L/100km.Hodně mně přeqapilo, že terén má u CRFka na spotřebu mnohem menší vliv, než jsem čekal.Teď jsem na Hondičce jel 60km vyjížďku a poprvé jsem se dostal do už dost těžkého terénu, hlinito-kamenité výjezdy a sjezdy, vše jeto tak max na trojku a přesto první dílek palivoměru zmizel až po 47km a hladový dílek začal blikat po 177km, což odpovídá těm 3,1L/100km... .
Myslím že hladké obutí na motardovi má sakra velký vliv na nižší spotřebu, i rozdíl půl litru na sto je reálných(při normálním stylu jízdy).Je to stejné, jako když dáš na horáka hladké gumy, taky budeš mít po výletu o něco menší žízeň na pivo .
Na Yamaze Tricker 250 jsem jezdil na Dunlopech Trailmax, a přestože do motardově hladkých gum mají daleko, měl jsem nejčastější spotřebu 3,2 na sto a rekord jsem měl 2,7L/100km a to s pouze s pěti qalty a karburátorem, a s ještě menším výkonem než má CRF, při prakticky stejných rychlostech 80-90km/hod.Na CRFku jezdím kolem 90-95km/hod...

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.8.2013 v 07:31 | Nahoru | #842
intuic> Ahoj, nemohl by jsi napsat pár větama srovnání Trickera a CRF? Taky mi v garáži chybí malá, lehká a všadeprůchodná motorka. Dík.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.8.2013 v 09:10 | Nahoru | #843

intuic píše: Myslím že hladké obutí na motardovi má sakra velký vliv na nižší spotřebu, i rozdíl půl litru na sto je reálných(při normálním stylu jízdy).


Ahoj,
taky jsem si to dřív myslel, ale praktické a bezprostředně provedené srovnání endura Yamaha WR 250R na špuntech a motardu Yamaha WR 250X na čistě silničních gumách mě vyvedlo z této domněnky.

Nepopírám, že tam nějaký rozdíl ve valivém odporu je, ale ony ty špunty (ne drapáky) jsou hodně blízko u sebe, plynule na sebe navazují a nepředstavují tak významný nárůst jízdního odporu.
V praxi se z hlediska spotřeby nejvíce uplatní hmotnost stroje a jezdce při akceleracích a jízdách do kopce, a rovněž odpor vzduchu, který roste se čtvercem rychlosti, a oba tyto vlivy více než řádově převýšují ten v tomto případě skoro zanedbatelný rozdíl mezi hladkou gumou a špuntama.

A co se toho srovnání s horským kolem apod. týče, tak to je sice lákavá nabízející se analogie, ale bohužel zavádějící, protože rozdíl mezi tím, jestli se člověk na kole nadře čistě pouze kvůli použitým pneumatikám víc nebo míň představuje z hlediska výkonu maximálně tak asi 0.1 až 0.2 kW (podle trénovanosti a momentální fyzičky toho kterého cyklisty)...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.8.2013 v 11:47 | Nahoru | #844

Honza.FZS píše: SuperSic58>
Tak zajíždím takže s tím plynem nijak zuřivě netočím. Ono je to podle mě taky hodně o plynulosti jízdy, vhodném řazení, zbytečném nevytáčení nižších rychlostí a podobných zvyklostech. O tom obutí to tolik nebude jak říká Dovi. A asi by se to stejně vykompenzovalo tím, že mám v motohadrech skoro metrák.
Ta zadní brzda je stále naprd. O bloknutí kola se mi ani nezdá na štěrku, natož na asfaltu. Jinak lehkost řízení a obratnost je super.



Mě se to trochu rozbrzdilo čéče Už třikrát jsem odmašťoval kotouč, nejdřív tech benzínem, to nebylo nic moc. Pak sem ale vyhrál v jedný soutěži odmašťovač brzd Wurth a tam byl účinek znát. Ani sem nerozebíral třmen. Destičky mi ale odmašťovali na garanci. Teď to na štěrku či polňačce a v lese bloknu jak nic. A když víc šlápnu, tk i na asfltu v rychlosti kolem 50. Furt to ale neni účinek, kterej je u ostatních motorek standardní, nicméně ale v pohodě...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.8.2013 v 11:53 | Nahoru | #845

intuic píše: Tak se připojím k debatě o spotřebě.Nejnižší spotřebu jsem měl při čistě silniční non-stop jízdě, cca 200km, a to 2,88L/100km.Nejvyšší byla 3,3L/100km při dojíždění do práce 5km+5km zpět.Při kombinaci cca 50km-ová vyjížďka s polňačko-šotolinovými "erzetami ", zbytek výše uvedené dojíždění mám spotřebu 3,15L/100km.Hodně mně přeqapilo, že terén má u CRFka na spotřebu mnohem menší vliv, než jsem čekal.Teď jsem na Hondičce jel 60km vyjížďku a poprvé jsem se dostal do už dost těžkého terénu, hlinito-kamenité výjezdy a sjezdy, vše jeto tak max na trojku a přesto první dílek palivoměru zmizel až po 47km a hladový dílek začal blikat po 177km, což odpovídá těm 3,1L/100km... .
Myslím že hladké obutí na motardovi má sakra velký vliv na nižší spotřebu, i rozdíl půl litru na sto je reálných(při normálním stylu jízdy).Je to stejné, jako když dáš na horáka hladké gumy, taky budeš mít po výletu o něco menší žízeň na pivo .
Na Yamaze Tricker 250 jsem jezdil na Dunlopech Trailmax, a přestože do motardově hladkých gum mají daleko, měl jsem nejčastější spotřebu 3,2 na sto a rekord jsem měl 2,7L/100km a to s pouze s pěti qalty a karburátorem, a s ještě menším výkonem než má CRF, při prakticky stejných rychlostech 80-90km/hod.Na CRFku jezdím kolem 90-95km/hod...



Jj první dílek palivoměru mi zmizí po těch plus mínus 45km(plná nádrž, když je ponořená ta "klícka" těsně pod hrdlem) Další dílky se mi odečítaj po plus mínus 30km.

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.8.2013 v 12:17 | Nahoru | #846
Dovi, jak tedy vysvětlíš, že motorka s moderním motorem, vstřikováním a šesti kvalty má stejnou spotřebu, jako stroj sice o něco lehčí než CRF, ale s méně úsporným karbecem a 5 rychlostmi, tudíž točený ve vyšších otáčkách?Zdůrazňuji že můj styl jízdy je a vždy byl spíše čoprácký, prostě nakopat co nejdřív co nejvyšší rychlost a pak podřazovat jen v případě nutné potřeby(předjíždění, zatáčky, prudší kopce a větší obce).Napadá mně pouze, že Tricker mohl mít jiný průběh výkonové křivky a jinak odstupňovanou převodovku, tudíž mohl na 5ku točit i méně než Hondička na šestku...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.8.2013 v 13:21 | Nahoru | #847

Fešo píše: intuic> Ahoj, nemohl by jsi napsat pár větama srovnání Trickera a CRF? Taky mi v garáži chybí malá, lehká a všadeprůchodná motorka. Dík.


Zdarec, samozřejmě že mohl .
Tricker-malá, uzoučká a nerozbitná mašina, v podstatě mtb s docela odspodu silným a úsporným motorem,dokonalá na blbnutí a kratší výlety, těžší terén projede, ale v poklidu.
CRF-dospělé enduro,díky výkonu ve vyšších otáčkách o něco lepší na delší cesty a o dost lepší do terénu, ale trošku méně emotivní.








1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.8.2013 v 13:26 | Nahoru | #848

intuic píše: Dovi, jak tedy vysvětlíš, že motorka s moderním motorem, vstřikováním a šesti kvalty má stejnou spotřebu, jako stroj sice o něco lehčí než CRF, ale s méně úsporným karbecem a 5 rychlostmi, tudíž točený ve vyšších otáčkách?Zdůrazňuji že můj styl jízdy je a vždy byl spíše čoprácký, prostě nakopat co nejdřív co nejvyšší rychlost a pak podřazovat jen v případě nutné potřeby(předjíždění, zatáčky, prudší kopce a větší obce).Napadá mně pouze, že Tricker mohl mít jiný průběh výkonové křivky a jinak odstupňovanou převodovku, tudíž mohl na 5ku točit i méně než Hondička na šestku...


Toto bude ono-. Ta CRF má moc dopomala převody. Já je hned změnic z 40 na 38 zadek a jestli seženu 15Z pastorek,taky ho tam dám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.8.2013 v 16:45 | Nahoru | #849

intuic píše: Dovi, jak tedy vysvětlíš, že motorka s moderním motorem, vstřikováním a šesti kvalty má stejnou spotřebu, jako stroj sice o něco lehčí než CRF, ale s méně úsporným karbecem a 5 rychlostmi, tudíž točený ve vyšších otáčkách?


1)

Tady je těžko něco vysvětlovat, respektive není co vysvětlovat - porovnáváš spotřebu dvou různých a různě starých motorek dvou různých výrobců...

Klidně se proto lze dopracovat ke všem třem různým výsledkům, a bylo by to úplně v pořádku:

a)
spotřeba Hondy CRF menší a spotřeba Yamahy Trickera větší

b)
spotřeby obou strojů stejné

c)
spotřeba Hondy CRF větší a spotřeba Yamahy Trickera menší



2)

Neplatí automaticky, že karburátor je vždycky rozežraný a vstřikování vždycky úsporné.

Třeba starší čoprkrujzr Honda VT 750 Shadow s karbecem, který jsem měl dříve, byl velmi úsporný - stejně jako můj současný novější čopr Honda VT 750 Shadow Spirit se vstřikováním.

Dlouhodobou výslednou spotřebu Shadowky s karburátorem (jeden společný pro oba válce - odpadá starost o synchronizaci) jsem měl 3.41 l/100km.
U současné Shadowky Spiritky se vstřikováním mám zatím spotřebu 3.30 l/100km.

Na to, že se v obou případech jedná o čtvrttunově stroje (s jezdcem pak 350 kg), navíc s kardanem a s dvouválcovými motory o objemu 750 ccm, jsou to pozoruhodné, velmi slušné hodnoty.



3)

Pětistupňová převodovka není nutně horší než šestistupňová.

A co se otáček na nejvyšší kvalt týče, třeba můj boxer BMW R1100GS s 5kvaltem točil na 5. kvalt zhruba to samé co novější R1150GS na šestku. Je to tím, že mezi převodama u 1100GS jsou o trochu větší rozestupy než u 1150GS - velký krouťák pružného motoru s tím nemá žádný problém.




intuic píše: Napadá mně pouze, že Tricker mohl mít jiný průběh výkonové křivky a jinak odstupňovanou převodovku, tudíž mohl na 5ku točit i méně než Hondička na šestku...


Že má tato novější Honda CRF jiný průběh a jinak odstupňovanou převodovku než Yamaha Tricker, je zcela jisté.

A říkáš, že při jízdě 80-90 km/h u Trickera a 90-95 km/h u CRFka byly spotřeba zhruba stejné.
OK, není důvod nevěřit.

Ale kdybys jezdil s oběma trochu pomaleji, je vzhledem k menšímu výkonu Trickera pravděpodobné, že bys u něho dosáhnul menší spotřeby než u CRFka.
Naopak při jízdě většími rychlostmi u obou strojů by už měl Tricker skoro jistě vyšší spotřebu než výkonnější CBFka...

Čili odvozovat z toho, ze zhruba stejná spotřeba dvou odlišných strojů při jednom z mnoha různých stylu jízdy, že je to způsobeno obutím, je nesprávné.


Ale když jsem na dvou v podstatě identických motorkách lišících se obutím (WR 250X na hladkých gumách a WR 250R na špuntech) při naprosto identickém jízdním stylu a při stejných jízdních rychlostech stejnými trasami měl stejně nízkou spotřebu, tak to je hodně silný argument pro poznatek, že to obutí mělo na spotřebu vliv skoro zanedbatelný.



EDIT: doplněno srovnání spotřeby Shadowek s karburátorem a se vstřikováním.

Naposledy editováno 12.08.2013 21:58:53

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

10.8.2013 v 18:02 | Nahoru | #850
Dovi> Je pravda, že jsem si uvědomil, že 21" kolo je užší než širší 17", byť hladší, navíc větší kolo má i vyšší setrvačnost, takže tím se rozdíl ve vzorku vyrovnává...

Naposledy editováno 10.08.2013 18:14:04

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

12.8.2013 v 13:55 | Nahoru | #851
Pánové snad vás neurazím dotazem na 350 ... Ale Beta Alp 4.0 co si o tom myslíte? Zaujal mě vzduchem chlazený motor, a zajímavá cena mířící na 129 000 za novou.

Díky za názor

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

12.8.2013 v 13:58 | Nahoru | #852
Honda Jarov...V tehlech barvach to vypada uplne jinak hned.

Naposledy editováno 26.08.2013 21:33:55

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

12.8.2013 v 18:36 | Nahoru | #853
Skalik> řek bych, že je to docela drahý...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

12.8.2013 v 20:32 | Nahoru | #854

Skalik píše: Pánové snad vás neurazím dotazem na 350 ... Ale Beta Alp 4.0 co si o tom myslíte? Zaujal mě vzduchem chlazený motor, a zajímavá cena mířící na 129 000 za novou.


V letošním 1. čísle časopisu Motocykl vyšel velký srovnávací test, a na 7 stránce této diskuze je malý sken... http://www.motorkar...id=65&&pgr=7


EDIT: zde máš i Horácův odkaz na sken všech 8 stránek... http://www.jaho007.cz/img/test.pdf

Naposledy editováno 12.08.2013 22:00:51

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

13.8.2013 v 08:58 | Nahoru | #855
Dovi> Děkuji pane velkomožný! To je test všech motorek který mi padli do hledáčku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.8.2013 v 17:36 | Nahoru | #856
prackarr>
Rozeta na mém motardu má 39 zubů...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.8.2013 v 18:18 | Nahoru | #857
prackarr> 15Z pastorek ti udělají na http://www.motoretezy.cz/ Já jsem u nich teď kupoval 13Z

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.8.2013 v 19:57 | Nahoru | #858
intuic> Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.8.2013 v 20:17 | Nahoru | #859

Honza.FZS píše: prackarr>
Rozeta na mém motardu má 39 zubů...


A nepodíval by ses,kolik máš zubů na pastorku?

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.8.2013 v 22:08 | Nahoru | #860
Tam bude 14 zubů, to maj všichni stejný, i cbr 250r.

2 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

14.8.2013 v 22:27 | Nahoru | #861
Všimli jste si na crfu toho přepadu nebo co to je, jakoby pod olejovym filtrem? nějakej odtokovej kanálek, občas je tam kapka oleje. Technik z Hondy řikal, že je to něco kvůli vodní pumpě, nějakej přepad. Nikdy sem to u žádný motorky ještě neviděl..

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.8.2013 v 10:41 | Nahoru | #862
 

SuperSic58 píše: Všimli jste si na crfu toho přepadu nebo co to je, jakoby pod olejovym filtrem? nějakej odtokovej kanálek, občas je tam kapka oleje. Technik z Hondy řikal, že je to něco kvůli vodní pumpě, nějakej přepad. Nikdy sem to u žádný motorky ještě neviděl..


Ahoj, Hondu CRF 250L nemám (a mj. i proto ji až tak dobře neznám), takže nevím, jestli oba myslíme to stejné, ale s něčím podobným jsem se setkal u BMW F 650GS (Dakar)...

Hřídel vodní pumpy je "ze strany motoru" těsněna guferem (aby se olej z motoru nedostal po hřídeli dál do pumpy) a pak dál "ze strany vodní pumpy" je hřídel těsněna dalším guferem (aby se zase naopak chladicí směs procházející vodní pumpou nedostávala po hřídeli ven z pumpy nebo dokonce do motoru).

A ten "prázdný bezpečnostní" prostor mezi těmito dvěma gufery je odvzdušněn respektive "odvodněn" malou dírkou, ze které kdyby něco dlouhodobě nebo silněji vytékalo (olej nebo voda), signalizovalo by to navenek problém s gufery nebo s hřídelkou vodní pumpy (malá drážka na hřídeli časem vydřená guferem)...

Když se mrkneš na svoji CRFku, může to být ono?
 

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.8.2013 v 14:15 | Nahoru | #863
Dovi> jj to bude ono. Asi jsem jedinej majitel crfka, co si toho všimnul. Pokaždý to dole ten "odkapávač" otřu a stejně je tam po jízdě kapka oleje. Jinak úbytek oleje nepozoruju.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.8.2013 v 14:15 | Nahoru | #864
Dovi> jj to bude ono. Asi jsem jedinej majitel crfka, co si toho všimnul. Pokaždý to dole ten "odkapávač" otřu a stejně je tam po jízdě kapka oleje. Jinak úbytek oleje nepozoruju.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

15.8.2013 v 14:25 | Nahoru | #865
3g internet od t-mobile má krámy..

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

16.8.2013 v 08:06 | Nahoru | #866
prackarr>
Je tam 14 zubu jako u endura...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

16.8.2013 v 08:10 | Nahoru | #867
SuperSic58>
Tak jsem se všimnul, že mi taky sákne olej kolem hřídele řadičky jako se to dělo tobě. Asi vyčkám, jestli to taky samo přestane...
Jinak včera najeto 135km v kuse a je to teda masáž pro zadek-ještě dnes to cítím. Asi to budu časem řešit tou nafukovací podložkou na sedlo...

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

16.8.2013 v 14:37 | Nahoru | #868
Honza.FZS> Hle to gufero u řadičky už uplně v poho, asi si to nějak sedlo Mrkni se ale jak seš na tom s tim odkapávačem pod vodní pumpou, jesli to nemáš taky od oleje.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

16.8.2013 v 18:09 | Nahoru | #869
taky tam mívám po dojezdu olejovou kapku, ale nevidim v tom problem.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

16.8.2013 v 18:45 | Nahoru | #870
To značí lehkou netěsnost gufera hřídele vodní pumpy. Ale asi je to normál..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist