Pár motorek mám už v merku, ale píšu to sem z důvodu, kdyby měl někdo geniální nápad, co dalšího zahrnout do výběru. Konečnou selekci si už zvládnu sám po ošahání/projetí
S ohledem na to koleno ale hledám moto, kde nebude trpět zbytečně ostrým úhlem, bude co nejvíc chráněné pro případný pád (lehli jsme na Z750S a tam je ta podsedlovka vysloveně nešikovně a nese na úrazu svůj kus práce). Z toho vychází převážně cendura nebo velké naháče staré školy jééénže. Jezdíme spolu přes sezónu prakticky denně přes Prahu do práce, takže bych nerad něco vysloveně nekultivovaného v nízkých otáčkách a neobratného v koloně (i když to se vždycky nějak udělá).
Další a neméně důležité je, aby s tou motorkou byla trochu prdel... Blbě se to popisuje, ale jednoduše aby motor měl chuť blbnout a ne jen přesun z bodu A do bodu B. Dosažitelná rychlost alespoň 210/220+, pružnost při jízdě ve dvou.
Zaměření jen silnice, 40% město + 40% výlety ve dvou, zbytek blbnutí v jednom pro vyčištění hlavy.
Je mi jasný, že jdou požadavky dost proti sobě, takže z toho vyleze kompromis.
Cenový strop 100tis (za méně se zlobit nebudu), já mám cca 180cm a 90kg, mladá 160cm a 55kg.
Zatím mám ve výběru:
ETV Caponard 1000 - vesměs podle mého splňuje vše, ale mám trochu zakořeněný obavy z italky... možná neopodstatněné
Multistrada 1000 DS - zajímací, ale šeredná jak noc... nutno uznat, že čim déle o ní přemýšlím, tím míň mi vzhled vadí Taky strašák v podobě makarónů...
DL 1000 V-strom - nic moc recenze, všude se chválí malej stromek... jenže mi to papírově přijde ukrutně slabé, zvlášť pro dva. Tudíž velkej je zajímavější kandidát, tam rozhodne chování ve městě, od kterého čekám problémy.
TDM 900 - umí všechno... ale působí tak nějak... že uspokojí, ale nenadchne. Rozumově jasnej favorit, ale emočně je na chvostu.
GSX 1400 - naháče jsou pro mě srdcovka... a tenhle parní válec bych bral asi nejraději, ale u naháčů je ten posez sportovnější... U GSX mi ještě přijde nejpříznivější, zvlášť do roku 04, kdy měl dva laufy, alespoň podle fotek vypadají ty výfuky i stupačky níž.
Zavrhnul jsem:
CB 1300 - sportovni posez
NT 700V - motor
Varadero - nic mi nerika a bojim se u ni nudy
Transalp - motor
Versys - U té jsem ještě na vážkách, všude ji chválí... ale pořád mi přijde 650 pro dva mrtvá...
ZRX 1200 - sportovni posez
Tiger 955i - šeredka a stupačky hodně vystrčené od motorky, ale možná bude stát za okouknuti
Nemá cenu řešit počet válců a že jde o úplně odlišné motorky - jen si procházím, čemu má smysl se věnovat nějak víc.
Koukam, že mám za sebou slušně dlouhej elaborát, tak díky za trpělivost, pokud to někdo přelouská... a za každej rozumnej názor
1 reakcí na tento příspěvek Vybero moto - pohodli spolujezdce
Další věc píšeš obratný v koloně, je to o pazourách - pošlu ti nějaký necenzurovaný video .
Rychlost přesunu 2lidi na Vstrom650 -optej se Mooseho - má dost info i o srovnání DL650/DL1000
Přesun 220+ km/h no až spočteš spotřebu + pokecáš jak se to líbí mladý (zeptej se mý )
No a padání....tam si podle mne nevybereš, pochybuji že při množství faktorů které ovlivňují nehodu bude nějakou roli hrát podsedlák ... takže doufat že se sklouzneš a bude na tom mladá lépe/bůře podle modelu... až na specifické případy to nebude předem odhadnutelné a vybírat tedy stroj podle tohodle je scestný.
Z toho soupisu klido TDM, vzal bych 900 je to jinej stroj - s tim tu souhlasim s ostatními. A že se na tom dá prasit .... možná ukážu až se k nám nakrátko vrátí žába ... MBJ ji nejspíš bude rok vodit .... tedy když mi ji půjčí ... pramatku žab.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce
Kolona - o obratnost mi až tolik nejde, i když tam je taky znát rozdíl. S Inou jsem si musel místama trochu "udělat místo", zatímco na Zedovi to bylo o dost jednodužší... V každym případě víc než o prostupnost mi jde o to, abych nemusel mít pořád pracky na spojce, protože se to bude pod 4tis dusit. To, že Ty jsi v tomhle směru magor neberu v potaz, jezdit na tom budu já - a přetlačovat se s tramvají nemam v plánu, i když je mi jasný, že pro Raptorka je to stejná váhová kategorie
Stavit se za Tebou a Moosem jsem měl pak stejně v plánu, alespoň omrknout a vyzpovídat, zatim spíš teoretizuju, protože stejně dřepím s mladou doma a nikam se moc nedostanu
Rychlost 220+ je spíš pro pocit - přesun Praha - Brno stabilně 200+- Jítě problém nedělal a s tím se docela spokojím, ale chci mít rezervu. Nerad v čemkoli/na čemkoli jezdim úplně na doraz bez možnosti v případě potřeby trochu zrychlit :) A když jsem tu zaznamenal od jednoho majitele malého Stroma, že si do deníčku jednou mohl zapsat překročení 200 dle tacho, docela mě to vyděsilo protože to pak ve dvou musí být od 170 dál naprosto mrtvé.
Podsedlák - není to zcestný Když jsem viděl, že teď k problémům přispěl, připadal bych si trochu jako hovado, kdybych to nezohlednil - jasně, je malá šance, že by podlesdlák příště mohl hrát roli, ale když můžu alespoň něco málo ovlivnit, tak proč ne. Podsedlák u Zeda vychyluje baťůžku kolena od motorky, tak to prostě je
Btw: Takze Zeda asi muzu zacit resit jinak, jestlize jdete do TDM?
Naposledy editováno 02.08.2013 09:00:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce
Prim píše: FishX3>
Btw: Takze Zeda asi muzu zacit resit jinak, jestlize jdete do TDM?
Upeklo se to (i začlo péct) včera ...dnes bych ti večer psal info - je tam vic aspektu - osobnich. takže až osobně (mailem) vysvětlím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce
1 reakcí na tento příspěvek Vybero moto - pohodli spolujezdce
Vstrom:
+ vysloveně podařenej motor. Trochu hrubší vychování, vibruje, trochu se občas zakucká, ale letí jak píchnutý prase.
+ sportovně střižená přístrojovka
+ zvuk i v sérii příjemně dunivej, asi bych neměl nutkání tam rvát laďák
- kolena se při prudkym brždění nemají moc o nádrž jak zapřít
- docela sportovní posez... což bych z principu nebral jako mínus, ale momentálně hraje spíš proti
- do města ten motor skutečně neni nejvhodnější, dole hodně nervózní a reakce na plyn jsou pak trochu skokové
celkově, motorka není špatná, nemít teď až přehnaný požadavky na pohodlí spolujezdce, bylo by to dost nerozhodné. Nicméně musim i sebekriticky přiznat, že z motoru bych měl slušnej respekt - patrně by mě hodně lákala kravit, navíc tolerantní k chybám jezdce rozhodně nebude.
Cponord:
+ je to fakt létající kanape... ta mašina působí ohromně veliká Pohodlí se nedá srovnávat s ničim, na čem jsem seděl.
+ vzhledově okamžitě upoutá. Je hodně odlišná, Stromek vedle ní působí jako chudej příbuznej
+ přívětivej motor... dává najevo, že tam někde je a docela narostl, ale podává výkon tak nějak s přehledem, nenásilně a čitelně
+ ta ergonomie nemá chybu. Mam 180cm a 90kg, přitom dosáhnu pohodlně na zem, kolena zapadnou do nádrže a dávají velkou jistotu. Navíc se po rozjetí vede jako kolo...
- motor sice je přívětivej, ale na druhou stranu rozhodně nic, co by vyrvalo ruce z ramen. Nedostavil se očekávaný nástup dvouválu, ani žádné velké brždění motorem (oproti Stromku)
- Brzdy mají docela vlažnej nástup, s tím asi budu muset něco udělat
- Hranu plexi mám přesně ve výhledu, takže super... taky bude chtít upravit.
- origo výfuky jsou hodně decentní... takhle prostě litrový dvouvál znít nemá
Takže výsledek je pro mě jasnej - Capoš... charismatická mašina, která výkonově trochu ztrácí, ale jinak splňuje všechno, co jsem od ní čekal. Jedna je teď žhavej kandidát, tak by s trochou štěstí mohla být brzy doma. Snad nebudu za dva měsíce nadávat na špageťáky, kudy budu chodit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce
Ale upřímně jsem zvědavej, jestli se nespálim...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce
Prim píše: FishX3> S motorem v dl 1000 nemam problém, právě naopak. Jenže mi u Capa víc vyhovuje posed, na tom 650 nic nezmění...
Ale upřímně jsem zvědavej, jestli se nespálim...
přesto to zkus, je to hravý, obratný, rozumně výkoný.... sice bych dnes už do toho nešel, ale opradu si myslím, že to není blbá volba
Nenech se zviklat a stůj si za svým nic pod litr neber, Dl-650 pro 2 lidi na cestování o ničem, je to slabota a věř mi, já taky vybíral hodně dlouho. Jasko další + si ke pro Suzuki doplň lepší dostupnost a levnější náhradní díly.
Pokud bys chtěl zachovat značku tak převlečený strom - Kawa klv-1000.
1 reakcí na tento příspěvek Vybero moto - pohodli spolujezdce
DL 1000 ,mi dramaticky ostřejší nepřišel a že se dá jet na DL 650 svižně naloženi a ve dvou? jo dá. navíc pohodlnější manipulace a tím i jízda v lehoučkém terénu či na horším podkladu
To jsou důvody proč bych nezatracoval DL 650 ...pokud tedy chci stroma
1 reakcí na tento příspěvek Vybero moto - pohodli spolujezdce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce
Navic uz je rozhodnuto a v garazi bude prvni ital
w.o.l.f.> Dily a obecne servis (uz jen sehnat sikovneho servisaka na suzu proti aprilii) bude jednoduzsi, ale uz jsem rozhodnutej
Prim píše: FishX3> Tveho nazoru si vazim, mas najeto 10x tolik co ja (a napadano asi taky ), ale 650 mi vazne nic nerika... zvlast, kdyz mi litr v tuhle chvili nevyhovuje posezem a velikosti. Netvrdim, ze je to spatna motorka, jen ne pro me - kdybych volil Stroma, tak velkeho.
Navic uz je rozhodnuto a v garazi bude prvni ital
w.o.l.f.> Dily a obecne servis (uz jen sehnat sikovneho servisaka na suzu proti aprilii) bude jednoduzsi, ale uz jsem rozhodnutej
Urco sezenes, na aprilie jich je potreba mnohem víc jinak myslim ze caponord proti Dl 1000 je lepší volba ... ale znam uskalí těžších motorek ... tak přeju aby se nám ty padací skore nevyraovnaly ...chcešli kontakt na Base1 - pošli PM/mail/sms a muzes s nim jeste pred koupi pokecat. cus parde - takže koupis a jedes polsko, nebo pujdes ve slepejich comatta a kdyz bude motorka nebudes jezdit (s nami)
Naposledy editováno 12.08.2013 20:41:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce
Takze 7.9. uz na vlastnim Jinak se "streleckym dnem" pocitam
1 reakcí na tento příspěvek Vybero moto - pohodli spolujezdce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce
Chtelo by to alespon nejakou vikendovku, at nekam vyjedem
Btw ty pady asi s nalozenou byt muzou, je to hrozny slune
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce
Prim píše: FishX3> Singl je spatnej
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce
Prim píše: karf> Nechci, aby to vyznelo, ze je podle me nepohodlna, to vubec - ostatne jakekoli z tehle velkych cendur nabidne vcelku luxisni prostor. Jen po presednuti ze Stroma na Capo je citit znatelnej rozdil. Vstrom (KLV) na me pusobil telem i dusi vyrazne sportovnejsim a nevychovanejsim dojmem. Capo pohodlnejsi a ukaznenejsi (a taky tim padem asi trosku nudnejsi)
Jako jo. asi by to mohlo mít lepší důlek na zadním sedle a třeba taťku z toho zadek bolí (má 650). já na tom zatím jel lehce přes 400 v kuse za jeden den a byl jsem v pohodě.
co si vzpomínám, tak třeba varadero (99 rok) byl ještě krapet lepší. taky takovej že hned padnul do ruky...to ještě přehodnoť. fakt ale je, že je těžkej jako prase
btw: jediný, co mě momentálně na KLV sere, je motor. to cukání a vibrace kolem 3 tisíc otáček. To staré TLko nedělalo..ale když pokračuju dál k 5ti nebo 7mi tisícům, tak z toho mam dojem, že tam to TeLe krapet je ...ale když jsem se kouknul na Caponorda (teď je tu rally raid v bazaru) tak se mi vůůůbec nelíbí asi je to tím kulatým plexi - to by mu slušelo rovný
Naposledy editováno 12.08.2013 21:14:20
U Stromku, co jsem byl zkouset, byla nervozita v nizsich otackach taky, navic co me prekvapilo, obcas se zakuckal i pri konstantnich otackach. Ale mohlo to byt kusem, navic testovaci jizda nebyla dlouha a tak mi podobny projevy pripadaly prijemny - nicmene pri pravidelne jizde po meste asi nepotesi
Na fotkach se mi taky nelibil, ale osobne docela jine kafe. Navic ze sedla pusobi hodne robusne Jen ta pristrojovka je designove peklo
Naposledy editováno 12.08.2013 21:27:44
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce
FishX3 píše: strom neni alp... a když se podíváš na čem jezdím (a je mi to málo) , tak asi mnebudu hnán strachem z výkonu.
DL 1000 ,mi dramaticky ostřejší nepřišel a že se dá jet na DL 650 svižně naloženi a ve dvou? jo dá. navíc pohodlnější manipulace a tím i jízda v lehoučkém terénu či na horším podkladu
To jsou důvody proč bych nezatracoval DL 650 ...pokud tedy chci stroma
nemluvím o žádném alpu, nevím s čím si to spojuješ. Já sice alpa kdysi vlastnil ale to je tak vše. DL-650 mám v rodině. Takže můžu srovnávat objektivně, narozdíl od ostatních, kteří stále melou dokola že malý strom je zábavnější, do lehkého terénu lepší atd...Jet na malým stromu do táhlého kopce se spolujezdcem a kuframa ...Rozdíl spotřeby minimální.
Manipulace s moto je úplně v pohodě, není to žádný Varan. Tak asi tak
karf,
dej dozadu velkou kappu nebo maxii s opěrkou a hotovo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce
w.o.l.f. píše: nemluvím o žádném alpu, nevím s čím si to spojuješ. Já sice alpa kdysi vlastnil ale to je tak vše. DL-650 mám v rodině. Takže můžu srovnávat objektivně, narozdíl od ostatních, kteří stále melou dokola že malý strom je zábavnější, do lehkého terénu lepší atd...Jet na malým stromu do táhlého kopce se spolujezdcem a kuframa ...Rozdíl spotřeby minimální.
Manipulace s moto je úplně v pohodě, není to žádný Varan. Tak asi tak
karf,
dej dozadu velkou kappu nebo maxii s opěrkou a hotovo
lidi se kterými jezdím téměř vše (a dost z toho se jezdilo s babama a bagáží tj minimálně 3 kufry + vaky) 1x TA 650Xl, 1x Vstrom 650
E: ale je to fuk, vybráno jest
Naposledy editováno 12.08.2013 22:36:13
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce
Prim píše: Na fotkach se mi taky nelibil, ale osobne docela jine kafe. Navic ze sedla pusobi hodne robusne Jen ta pristrojovka je designove peklo
Hele mně se normálně to KLV děsně líbí tak jako ze předu z boku. To vynikne to vysoký plexi no a pak ze zadu se 2 kuframa vypadá dost majestátně. Co myslíš s tou přístrojovkou? 2 kulatý rafikový budíky a k tomu celkem dost informací na digitálním prostředku je skvělý pozorovat, jak ty rafiky na 4ku letííí
w.o.l.f. píše: karf,
dej dozadu velkou kappu nebo maxii s opěrkou a hotovo
už takhle sebou tahá fén nasrat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybero moto - pohodli spolujezdce
FishX3 píše: lidi se kterými jezdím téměř vše (a dost z toho se jezdilo s babama a bagáží tj minimálně 3 kufry + vaky) 1x TA 650Xl, 1x Vstrom 650
E: ale je to fuk, vybráno jest
volf má pravdu 650 je dobrej,ale ve dvou prostě a´t chceš nebo ne nestačí ve dvou když jedou na litru tak to je...a myslím že lidi s kterýma jezdím je hodně co to mají..a jsou spokojeni ti i ti..ale znají svoje přednosti i slabiny...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Shinko Adventure Trail 804/805 [1, 2, 3] Aprilia ETV 1000 Caponord | jasp | 61 | 30.10.2024 v 13:47 ZdendaZB |
V Storm 2014 + Suzuki DL 1000 V-Strom | Patton | 11 | 12.10.2024 v 11:36 Patton |
Rozsvícení kontrolky po umytí Suzuki DL 1000 V-Strom | alpik-62 | 9 | 30.9.2024 v 17:09 alpik-62 |
Posunutí plotny Givi monokey M7 na ... Suzuki DL 1000 V-Strom | Niki76 | 17 | 24.9.2024 v 19:53 Niki76 |
V-strom 1000 K7 houpe volnoběh, vyn... Suzuki DL 1000 V-Strom | DariusXT | 6 | 15.8.2024 v 19:01 Rooks |