Uzavřeno 29.07.2013 v 21:18 uživatelem Ascaris
Uzavřeno 29.07.2013 v 21:19 uživatelem Ascaris
Uzavřeno 29.07.2013 v 21:20 uživatelem Ascaris
Uzavřeno 29.07.2013 v 21:21 uživatelem Ascaris
Ale díky tomu mám nějakou tu zkušenost na víc, vyzkoušel jsem si jak se dají hezky válet sudy po asfaltu, otestoval jsem hadry ... a teď už řeším podobné situace s trochu chladnější hlavou
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spadl/a jsem nebo teprve spadnu?
Kamy píše:
to že to někteří viz SLEEPER nedovedli vyčíst je mi líto
Sleeper nesouhlasi s tvrzenim: " Bez padu nepoznas hranici."
..., ale nechci se dostat do slovickareni teoretiku, protoze uz cely tento topic ("jsem husta a mam koule, protoze se nebojim jezdit na motorce..., uz ted pracuji na ridicaku...") mi prijde hodne na palici...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spadl/a jsem nebo teprve spadnu?
Mr.Dreamer> tys nic sice špatně neuvedl, podstatě jen říkáš co říkám já, takže nevím kde hledáš problém (já detaily pitvat nechci, protože o tom všem co tady píšeš učení a sbírání zkušeností je - jen snad uznáš, že je irelevantní se bavit o tom, jestli dostáváš smyk na studené gumě nebo na písku či jemném štěrku, když umění se s tím vypořádat vychází ze stejné podstaty záměrně to nespecifikuju do detailů aby z toho nevznikal flame), ale prosím vysvětli přístup pana Lysího. V čem že je nebezpečný? A čím jsou jeho rady životu nebezpečné? A co bys doporučoval nám laikům a teoretikům? A co třeba pan Sršeň?
zrovna zde je na to myslím si velmi vhodné téma ! A doporučení uvítá asi každý
Naposledy editováno 29.07.2013 15:28:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spadl/a jsem nebo teprve spadnu?
A co Sršeň? Ten vykládá plno hloupostí, jako když se prý dle něj budeme dívat dostatečně dopředu tak nás nikdy štěrk nemůže překvapit a uvidíme ho o "hektar" dřív. Tvrdí, že se nedá brzdit na štěrku
Tvrdí, že motorka v zatáčce zpomaluje kvůli toho, že se kola otáčí na menším poloměru na kraji dezénu a tím motorka brzdí. Tohle a podobné věci učí v "jeho" motoškole.
E: už mě baví jak Izer
Naposledy editováno 29.07.2013 15:40:31
Vůbec nechápu jak jsem mohla takovouhle začátečnickou chybu, po 20ti letech ježdění, udělat. Udělala. Jeden nikdy neví .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spadl/a jsem nebo teprve spadnu?
Ad Pepík Sršeň - to tak nějak odpovídá popisu Pepy, který popírá i kontra, tím nechci do něj rejpat, je to chalan s gulema co jezdit ve výsledku umí dobře... Jen jsem jej záměrně zmínil, protože mám tušení, že Dreamerova averze proudí právě ze Školy Pepíka....
Míra vs Pepa, to jsou dva odlišné světy... Pepa je sice dobrej kaskadér, za to Míra se zaměřuje víc právě na běžnou praxi a umí jí vysvětlit.... Pepa to dělá víc podle toho jak on to cítí... Od obou si beru něco... Ale kdybych měl někomu důvěřovat slepě vše co řekne, budu raději věřit víc Mírovi.
Kamy píše: Danielos> diky za korekci
Ad Pepík Sršeň - to tak nějak odpovídá popisu Pepy, který popírá i kontra, tím nechci do něj rejpat, je to chalan s gulema co jezdit ve výsledku umí dobře... Jen jsem jej záměrně zmínil, protože mám tušení, že Dreamerova averze proudí právě ze Školy Pepíka....
Míra vs Pepa, to jsou dva odlišné světy... Pepa je sice dobrej kaskadér, za to Míra se zaměřuje víc právě na běžnou praxi a umí jí vysvětlit.... Pepa to dělá víc podle toho jak on to cítí... Od obou si beru něco... Ale kdybych měl někomu důvěřovat slepě vše co řekne, budu raději věřit víc Mírovi.
Jo, možná jsou to kule s chlapem Jezdit umí o tom žádná, ale vykládá hlouposti. Kdybych si měl slepě vybrat jestli věřit Pepovi nebo Mirovi, tak věřím jen sám sobě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spadl/a jsem nebo teprve spadnu?
Kamy píše: SLEEPER> sleepere, pointa byla, že při hledání hranic, může přijít pád..... Naopak to čteš jenom ty a ti co to naopak číst chtějí.
Mr.Dreamer> tys nic sice špatně neuvedl, podstatě jen říkáš co říkám já, takže nevím kde hledáš problém (já detaily pitvat nechci, protože o tom všem co tady píšeš učení a sbírání zkušeností je - jen snad uznáš, že je irelevantní se bavit o tom, jestli dostáváš smyk na studené gumě nebo na písku či jemném štěrku, když umění se s tím vypořádat vychází ze stejné podstaty záměrně to nespecifikuju do detailů aby z toho nevznikal flame), ale prosím vysvětli přístup pana Lysího. V čem že je nebezpečný? A čím jsou jeho rady životu nebezpečné? A co bys doporučoval nám laikům a teoretikům? A co třeba pan Sršeň?
zrovna zde je na to myslím si velmi vhodné téma ! A doporučení uvítá asi každý
No, rozhodně netvrdíme to samé, já ti naopak říkám, že padáním se opravdu hranici nenaučíš a i kdyby ses jí naučil, v další zatáčce bude ta hranice zase jinde, toto není inerciální soustava, s tolika informacemi prostě nelze pracovat přesně, většinu z těch informací nemáš ani k dispozici, vždy je výsledek prostě jen aproximace, nic víc.
Pokud jde o pana Lisého, tak celkově nesouhlasím s jeho stylem učení, s jeho marketingem a tak bych mohl dlouho pokračovat.
Jeho neschopnosti cokoli naučit krásně ukazuje například zde, jestli jsou toto "velmi pokročilí", tak jsem rád, že jsem neviděl video začátečníků, i když, jestli to není tak, že tyto chudáky už stihli naučit všechny zlozvyky a teď je tam jen předvádí.
O panu Šilerovi toho moc nevím, viděl jsem jeho videa z okruhu, kde jel dost dobře, ale to, že to někdo umí neznamená, že to umí i učit.
Teorie není nic špatného, nejlepší si vzít pár učebnic fyziky, pár knih o ježdění Klasika Twist of the Wrist 2, MotoVudu, pak už se to dost opakuje. Pak se sebrat, jít na okruh, trénovat. Také není špatné si na okruhu vyhlídnout ty s nejlepší jízdou a jít k nim vyzvídat .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spadl/a jsem nebo teprve spadnu?
Jinak zastávám názor, že než abych trénoval chování motorky v krizovkách, radši přemýšlím jak jim zamezit. Pro příklad to může být třeba výběr stopy na silnici, předvídání, nebo opatrná práce s plynem. A se svižnou jízdou se to nijak nevylučuje. Co je určitě fajn je natrénovat si plný brždění někde na prázdný rovince, ale u toho padat nemusím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spadl/a jsem nebo teprve spadnu?
Stev píše: Mr.Dreamer> ono může jít i třeba o jízdu na hranici adheze, ale myslím že není moc lidí co to dovedou aplikovat na okruhu.....
Jízda na hranici adheze , četl jsi vůbec, co jsem psal? Jasně, to, že jsem za hranicí adheze poznám tak, že mi uklouzne kolo (u zadního to většinou uklouzne kvůli tomu, že lidé neumí pracovat s plynem), ale jak z pádu poznáš, kde máš hranici adheze? To si myslíš, že je nějaký pevně daný úhel, který udává, kdy už se ti motocykl sklouzne? Záleží na povrchu, teplotě, vlhkosti, nastavení podvozku, sjetí gum, nahuštění gum, teplotě gum, teplotě povrchu, plnosti nádrže, jestli jsi už obědval etc. Prostě příliš velký náklon (příliš rychlé projetí zatáčky) je jezdecká chyba jako každá jiná.
Ascaris píše: Díky všem za zkušenosti a komentáře. Chtěla jsem se radovat, že mám pád v nulové rychlosti už za sebou...tak nic no
Kdo si přečetl můj profil tak ví, že na RSV se učit nechci. Když už jí, ale mám tak se na ní určitě párkrát projedu. Nejsem žádný bez mozek, který neslyší a nevidí co tahle motorka dokáže .
Kdo si mysli ze na motorce nikdy nespadne, tak by nemel na motorku vubec lezt.
Na silnici vlastni vinou 2x
Na silnici jednoznacne cizim zavinenim: 1x
Na okruhu vlastni vinou 2x
Na okruhu sestrelenej: 1x
V terenu na trialce: Nepocitanekrat
Zacatecnicky nedoslapy a odlozeni na padak asi 3
Vyjezdy do kacera a travy ktery sem ustal nepocitam
Dotazy ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spadl/a jsem nebo teprve spadnu?
Mr.Dreamer píše: Jízda na hranici adheze , četl jsi vůbec, co jsem psal? Jasně, to, že jsem za hranicí adheze poznám tak, že mi uklouzne kolo (u zadního to většinou uklouzne kvůli tomu, že lidé neumí pracovat s plynem), ale jak z pádu poznáš, kde máš hranici adheze? To si myslíš, že je nějaký pevně daný úhel, který udává, kdy už se ti motocykl sklouzne? Záleží na povrchu, teplotě, vlhkosti, nastavení podvozku, sjetí gum, nahuštění gum, teplotě gum, teplotě povrchu, plnosti nádrže, jestli jsi už obědval etc. Prostě příliš velký náklon (příliš rychlé projetí zatáčky) je jezdecká chyba jako každá jiná.
Zaprvý jsem s tebou nechtěl polemizovat, víceméně souhlasím s tím co píšeš, ale když už ...
Snad se shodneme na tom že jízda na hranici adheze jde natrénovat. Dále bychom se mohli shodnout na tom, že taková jízda se projevuje změněným chováním motorky. A abych to chování identifikoval a uměl s ním pracovat, musím na tý hranici jezdit. A to s sebou nese pády.
Teorie o měnících se podmínkách je taky mimo, to by těžko silniční závodníci trénovali na kroskách, když je to pak na silnici vlastně uplně jiný.
e: kdybys snad chtěl slovíčkařit, že si rozporoval že se člověk učí z pádu, a ne ze stylu jízdy kterej pády vyvolává, tak si teda vyhrál ...
Naposledy editováno 29.07.2013 17:06:55
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spadl/a jsem nebo teprve spadnu?
Stev píše: Zaprvý jsem s tebou nechtěl polemizovat, víceméně souhlasím s tím co píšeš, ale když už ...
Snad se shodneme na tom že jízda na hranici adheze jde natrénovat. Dále bychom se mohli shodnout na tom, že taková jízda se projevuje změněným chováním motorky. A abych to chování identifikoval a uměl s ním pracovat, musím na tý hranici jezdit. A to s sebou nese pády.
Teorie o měnících se podmínkách je taky mimo, to by těžko silniční závodníci trénovali na kroskách, když je to pak na silnici vlastně uplně jiný.
Jízda na hranici adheze tedy rovnovážnost sil je stav, kterého lze dosáhnout pouze při přechodu mezi stavem, kdy má vyšší hodnotu dostředivá síla na stav, kdy má hodnotu odstředivá síla. V našich podmínkách s našimi možnosti tento stav není možno udržet po žádný časový interval, tedy minimální okolí zaznamenání každého výskytu tohoto stavu bude prázdná množina.
1 reakcí na tento příspěvek Spadl/a jsem nebo teprve spadnu?
2 reakcí na tento příspěvek Spadl/a jsem nebo teprve spadnu?
No a Lysej se v tech videich taky zptrapnil, jak tam učí "pokročilé" studenty totálně špatnou stopu a posez.
Já už půjdu jedině k Michalu Fillovi. Ten je z nich nejrychlejší a narozdíl od nich nemá velkohubé kecy...
Naposledy editováno 29.07.2013 17:59:15