paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Experiment - spojka
Při kontrole spojky mě napadlo vyhodit podložku s talířovou pružinou na dně spojkového koše, která byla uvnitř lamely s největším vnitřním průměrem, kde taliřová pružina tlačí na plech mezi lamelami v kterém už byla od ní vyjetá trochu drážka. No, před tímto upgradem jsem cítil jak spojka blbě zabírá a rozjezdy z místa byly ucukaný, takový jakoby krokový chod, pomalu pouštím spojku, rozjíždí se plynule a pak mrd a sepla úplně a přískokem kupředu... Za jízdy řazení v poho, ale zas ve vysokejch ot./min už se mi zdálo, že prokluzuje a nejede mi to tak jak by mělo. Lamely úplně v pohodě, změřeny a pro jistotu porovnány s novými a rozměrově OK. Pružiny dány silnější a o krapet delší a úplně jsem vyhodil tu lamelu s mega vnitřním průměrem a fláknul tam klasickou s větší plochou pro lepší záběr. Po upgradu spojka chodí plynule a moto jede zas jak z praku. Dle mě je tam ta talířovka(tlačila proti spojkovým pružinám) proto, aby umožnila rychlejší vypnutí spojky a mírné rozepnutí(prokluz, něco jako antihop) při podřazení při ubraném plynu, kdy se vyřadí z provozu nízkými otáčkami "Lock-Up". Jízdou jsem nezjistil při podřazování nějaké výraznější blokování zadního kola, asi tím, že už jsem si zvykl při zkopání kvaltů níže používat vrknutí plynem a je to tak plynulejší, naopak při přidání plynu je záběr díky Lock-Upu razantnější a moto je trošku víc divočejší než bylo a možná je trošku hlučnější, ale je to můj subjektivní pocit z toho mýho kolovrátku, kterej už třikrát objel zeměguli
Ví někdo k čemu jinému tam ta talířová pružina mohla být než jsem tu popsal? Nikde jinde jsem princip tý talířovky nevyčetl a v manuálu o ní nic není, jen že se tam má dát
Takže vaše názory a domněnky sem, ať vím co jsem posral, připomínám, že se to za jízdy chová mnohem líp než s talířovkou...


Naposledy editováno 23.06.2013 10:49:26
Anketa: Posral jsi to???
Jo
56%
9
Ne
31%
5
Vyřadil jsi Antihop
13%
2

(reakce na) Experiment - spojka

26.6.2013 v 11:40 | Nahoru | #31
t_freedom> No blok je komplet překopanej, obsah 3200ccm, ten výkon je s pšoukancem rajčáku. Jinak je to opravdu jen na sprint, zahřát oil na 80°C, start, do depa a po čtvrt míli je 8litrů závodního benálu v řiti cca 1l/200Kč + plyn...Dál by to ani nedojelo, vůle na ventilech žádný(fakt jen, aby se zavřel) kvůli delší době otevření a hlavně by se to neuchladilo...

1 reakcí na tento příspěvek Experiment - spojka

26.6.2013 v 11:58 | Nahoru | #32
ja vim proc tam je

(reakce na) Experiment - spojka

26.6.2013 v 11:59 | Nahoru | #33

spalovac píše: ja vim proc tam je



Tak se pochlub vědomostmi

1 reakcí na tento příspěvek Experiment - spojka

26.6.2013 v 12:02 | Nahoru | #34
vis jak se opravuje cukajici spojka na JAWA 350 ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

26.6.2013 v 12:15 | Nahoru | #35
spalovac> hmm, nevím

(reakce na) Experiment - spojka

26.6.2013 v 12:22 | Nahoru | #36

Pepa1098 píše: Honzo myslím velký posun do předu



Ahoj, no zatím je vše se spojkou spojené lepší než to bylo s tou talířovkou a origo pružinama, výdrž a případné nedostatky ukáže čas Jinak zmáčknutí spojky vyžaduje jen o malinko větší sílu než předtím kdy pomáhala ta tal. pružina, ale mám v ruce stisk jak kousnutí australský želvy, takže pohoda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 26.6.2013 v 12:46 | Nahoru | #37

dewwil píše: spalovac> hmm, nevím



pridas tam "talirovou pruzinu"

takze mas tu talirovou pruzinu asi jiz unavenou...

voni soudruzi u Suzuki vi, proc tam tu talirovou pruzinu davaji

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

26.6.2013 v 15:03 | Nahoru | #38
spalovac> no jo, ale proč mi to cukalo s tou talířovkou a když jsem ji vyhodil tak to necuká, to by mělo bez ní tedy cukat o dost víc, ne? Jako má to logiku, ta talířovka ztlumí sílu těch šesti spojkovejch pružin a mělo by to mít sametovej přítlak a pak těm šesti pružinám pomůže v otáčkách Lock-Up přetlačit tu talířovku, jenže ta se mi unavená nezdála, když mi vyjížděla do spojkovýho plechu drážku, nebo byla už fest přehřátá, že se zakalila a ztratila pružnost, je pravda, že byla trochu do modra

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

26.6.2013 v 16:21 | Nahoru | #39
dewwil>

to nevim,ale mozna ten zaber bez toho není takovej sametovej...tezko rict

ja si myslim,ze je to talirove pero po smrti i s tou lamelou,co je v ni vydrena ta drazka...

jo a jestli je to fialove,tak je to vyhrate....tim to pero zmekne a muze byt i zkroucene

co jsi delal,ze jsi tu spojku vyhral?

co povida moudra kniha?

promeril jsi rovinnosti vsech lamel, chakteristiky pruzin, jejich volne delky?

Naposledy editováno 26.06.2013 16:23:44

(reakce na) Experiment - spojka

26.6.2013 v 16:34 | Nahoru | #40
spalovac> jo, ta talířovka nejspíš po smrti bude, neznám nikoho kdo by ji kdy měnil, takže je to ještě nejspíš původní část spojky, já ji taky nikdy neměnil Při 175tkm, ale má na vyhřátí už nárok, lamely nový, u plechů jsme měřil pouze jejich tloušťku a je v toleranci. Moudrá kniha praví velký kulový o tý talířovce, pouze, jak tam má bejt usazená, její význam tam nepopisujou nebo jsem to tam přehlídnul (zkouknu manual večer). Pružiny nový silnější než origo, délka stejná max o 3desetinky delší jako origo(ty jsem dal až po upgrejdu spojky)...

1 reakcí na tento příspěvek Experiment - spojka

26.6.2013 v 21:08 | Nahoru | #41
a pak že franta nemá čas

(reakce na) Experiment - spojka

26.6.2013 v 22:17 | Nahoru | #42
YOSH_BOY> No asi fakt moc ne, stal se dragsterovým mechanikem/výrobcem/konstruktérem + nějaký další práce s kterejma ho občas přijedu otravovat Jinak jsem měl v pazouře tu titanovou osu co má pro tebe a musel mě chvíli přesvědčovat, že na moje Tele opravdu nepůjde, když máš jiný kola, tak jsem ji odevzdal zpět, že mi ji kdyžtak vyrobí

1 reakcí na tento příspěvek Experiment - spojka

26.6.2013 v 22:19 | Nahoru | #43
Už si sepisuju seznam co po něm budu chtít

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

26.6.2013 v 22:22 | Nahoru | #44
YOSH_BOY> já radši ne, toho co bych od něj chtěl je fakt moc a mladá by mě zabila kdyby uviděla konečnou cenovku

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

27.6.2013 v 07:04 | Nahoru | #45

dewwil píše: YOSH_BOY> já radši ne, toho co bych od něj chtěl je fakt moc a mladá by mě zabila kdyby uviděla konečnou cenovku



nesmíš hned taky doma všechno vyslepičit... a ceny se před zveřejněním doma korigují "koeficintem domácí pohody " ...něco mezi 0,8 a 0,45

(reakce na) Experiment - spojka

27.6.2013 v 07:31 | Nahoru | #46

t_freedom píše: nesmíš hned taky doma všechno vyslepičit... a ceny se před zveřejněním doma korigují "koeficintem domácí pohody " ...něco mezi 0,8 a 0,45



no jo, jenže to začne něco tušit, že budu jak milius Ale už mám plán

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

27.6.2013 v 07:45 | Nahoru | #47
dewwil> Je to přesně jak píšeš. Jinak antihop má i TL-s od roku 98 tuším od půlky. Já mám 97 a tam není.

(reakce na) Experiment - spojka

27.6.2013 v 07:55 | Nahoru | #48
8314> jo,jo TL1000S má od roku 99 stejnou spojku jako TL1000R, bývá to píslý i na krabici od lamel

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

27.6.2013 v 08:10 | Nahoru | #49
t_freedom> Tady se můžeš pokochat jaký má Fanda z FRDESMO zlatý ručičky, komplet Titanový svody i s laufama, suchá spojka s úpravou deklu motoru, zvětšený průměr sacích hrdel alá Bimota SB8R, větší klapky, ALU airbox a pár věciček z titanu, namátkou osy kol, padáky atd + ALU kryt pod podsedlovkou nad kolem atd... atd... vždycky si nad Jaskovým TL1000S zaslintám A když na tom občas přifrčí tak na to čumím jak tele

Experiment - spojka

27.6.2013 v 09:07 | Nahoru | #50
Sice mám jiný moto, ale na DRku tu podložku s talířovou pružinou na dně spojkového koše taky nemám nějaký 2 roky a už takhle ke mě přišla od předchozího majitele takže kdo ví kolik má takhle najeto a spojka je v pohodě :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

27.6.2013 v 10:39 | Nahoru | #51
dewwil>
Asi budu mít průser,v pondělí jsem Fandovi odvez ten erkovej motor a dalo mi moc práce ho ukecat,že nechci víc jak 1200ccm

(reakce na) Experiment - spojka

27.6.2013 v 11:26 | Nahoru | #52

8314 píše: dewwil> Je to přesně jak píšeš. Jinak antihop má i TL-s od roku 98 tuším od půlky. Já mám 97 a tam není.



No neni to tak úplne antihop a je i v te 97... Ten mechanismus co stlačuje lamely v závislosti na přeneseném momentu je stejnej. 98, 99 spojky se liší tím ze jsou lepe nadimenzovane, 5vs6 pruzin apod.

(reakce na) Experiment - spojka

27.6.2013 v 17:05 | Nahoru | #53
Jasek> no ty voe Se zas Fanda vyřádí

Experiment - spojka

27.6.2013 v 19:58 | Nahoru | #54
Dnes trošku víc projeto a je to pecka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

27.6.2013 v 23:03 | Nahoru | #55

dewwil píše: t_freedom> Tady se můžeš pokochat jaký má Fanda z FRDESMO zlatý ručičky, komplet Titanový svody i s laufama, suchá spojka s úpravou deklu motoru, zvětšený průměr sacích hrdel alá Bimota SB8R, větší klapky, ALU airbox a pár věciček z titanu, namátkou osy kol, padáky atd + ALU kryt pod podsedlovkou nad kolem atd... atd... vždycky si nad Jaskovým TL1000S zaslintám A když na tom občas přifrčí tak na to čumím jak tele



ty fole, to by mě asi na motor sfouklo jak svíčku ...ale nějak se neorientuju..kdo je Fanda a kdo Jasek (a proč má Jašek tu Fandovu Mrůču v avataru ? ) ...ale jinak se na ní musel vyřádit řádně, to všechna čest...pán asi umí

Naposledy editováno 27.06.2013 23:03:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

28.6.2013 v 07:56 | Nahoru | #56
t_freedom> Fanda je hodně šikovnej strojní mechanik a umí vyrobit a sehnat na motorky skoro vše co si na něj vymyslíme kromě toho je nadšenec do motorek a aut. Jasek je majitel Mrůčy, kterýho mu právě Fanda z rozjíždějící se firmy FRDESMO upravoval dle jeho představ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

28.6.2013 v 09:36 | Nahoru | #57
dewwil> já mám tohle hrozně rád. Dobře udělaná práce na "starý vráně"(a TLko je prostě dobře udělanej funkční dvoubuch) s kterou pak můžeš trápit pózéry na S4RSkách ...jen ten podvozek- zekjména zadní kyva potřebuje dost pomoc...
No nic, motorky na podvalu ... paraglidy v báglech v Tranzitu... nálada na 100% ...hoši, Rakouský, Italský Alpy volají !!! ... tak hlavně, silnici pod kolama a nebe s plachtou padáku vždy nad hlavou !!!!!!!!!!!!

(reakce na) Experiment - spojka

28.6.2013 v 11:44 | Nahoru | #58
t_freedom> Tak pěknou dovolenou, s paraglidem v luftu a s motorkou po asfaltu a ne naopak

1 reakcí na tento příspěvek Experiment - spojka

13.11.2013 v 20:19 | Nahoru | #59
Tak spojka fachá furt naprosto v pohodě, po kontrole koše, žádné nežádoucí opotřebení takže talířovka na dně koše mi do motoru už nesmí, jen jsem si všimnul, že to brzdí víc motorem, sem tam to pošle zadek do driftíku, ale nic z čeho by jsem si vyrobil paragánský trenky(vpředu mapu a vzadu škrtátko) Nejspíš to tam opravdu je jen na deceleraci, kdy ta talířovka po vypnutí "Lock-Upu" odtáhne lamely od sebe a umožní proklouznout lamelám a tím ulehčí zadnímu kolu Doporučuju, je to hned zábavnější vyslat do zatáčky s podřazením bez plynu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Experiment - spojka

28.12.2013 v 20:59 | Nahoru | #60
dewwil> zdar dewwil,vidim ze uz nemas na bazari tvoju TL,uz si predal alebo si ju nechavas?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R Wanislav 35 7.5.2023 v 16:09 assassin
Hledá se mý bývalý Tele [1, 2] Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R dewwil 39 15.4.2023 v 19:21 dewwil
Motor TLR/TLS Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R Rolda89 2 23.10.2022 v 09:06 Rolda89
Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl... [1, 2] Suzuki TL 1000R JENDA426 31 2.9.2021 v 10:24 Anti


TOPlist