globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!
20.6.2013 v 16:37
Čau chlapi, zkusím popsat problém s mojí 929kou...

Včera jsem si všimnul uniku oleje v přední části motoru, vypadalo na prolínání kolem snímače otaček klikovky,nic velkýho jen taková oslizlá ploška. Olej mezi ryskama, neřešil jsem, odpo jsem jezdil s tím že to utěsním večer, jenže na benzině po natankování a nastartování se ozvalo takové ufouknutí z levé části motoru - všimnul jsem si že těsnění ventilů je vyfouklé ven...stál tam se mnou kamoš, nechali jsme to zchladnout,zatlačil mi těsnění zpátky a já vpohodě odhrčel jsem domů...

Doma jsem přetěsnil ten snímač klikovky, vše očistil,že to projedu...Vše oká, pak jsem zastavil, že ještě zkusím jestli sepne ventilátor chladiče, teplota na 94 a najednou opět ofouknutí z té strany a opět ten samý problém. Takže jsme to nechal zchladit,zatlačil a odjel domů. V obou případech jel bike normálně. Vyfotil jsem to zde: Fotky

A teď vaše názory, jak moc jsem co posral, případně co dál...Díky moc a omluva za román

Update: Tak chlapi, problém vyřešen, je zničený stator alternátoru. Info jsem čerpal zde na fireblades.org, kde uživatel bugsy46 popisuje jako častý problém 929 ten, že v důsledku poškození statoru se natlakuje olej a vyletí těsnění víka ventilů. Současně se může projevovat problém s dobíjením, nebo jako například u mě, že motorka párkrát za den zdechne na volnoběh. Fotky statoru jsou ve složce na rajče, jak je popsáno výše.

Byť se mi to moc nezdálo, tak to dává logiku, takže objednám druhý stator, vyměním a bude klid...

Naposledy editováno 21.06.2013 22:17:40

1 reakcí na tento příspěvek Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

20.6.2013 v 17:04 | Nahoru | #1
tipuju na ucpane odvetrani klikove skrine do airboxu

(reakce na) Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

20.6.2013 v 17:09 | Nahoru | #2

dna píše: tipuju na ucpane odvetrani klikove skrine do airboxu



+1, a tesneni pod vikem ventilu bylo prvni co povolilo vzniklymu tlaku po zahrati ...

Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

20.6.2013 v 17:12 | Nahoru | #3
oká oká chlapi, jdu hodit oko do serviska a zkusím strejdu googla at mi poradí kde to odvětrávání najdu. taková lama otázka:bude třeba to těsnění měnit pokud bude závada tam jak říkáte vy, nebo to je prostě pak potřeba zkusit a podle toho se zařizovat dál?

omlouvám se za, pro vás možná hloupý dotazy, ale jsem zvyklej dělat na biku většinu věci sám a pořád se učím...

1 reakcí na tento příspěvek Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

20.6.2013 v 17:18 | Nahoru | #4
tomu tesneni podle mne nic neni. zkus z airboxu odpojit hadici, co vede do skrine a zkus, jestli pujde profouknou (resp. nasat). pokud pujde, tak rozebrat airbox a zkontrolovat vyusteni hadice ze strany airboxu

Naposledy editováno 20.06.2013 17:18:42

(reakce na) Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

20.6.2013 v 17:23 | Nahoru | #5
dna>
Kluk šikovná!

Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

20.6.2013 v 17:27 | Nahoru | #6
DéeNÁčku díky za radu, stejně vše ostatním a beru vercajk, pivo a jdu nato,snad pochodím

Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

20.6.2013 v 17:38 | Nahoru | #7
Hodně zdaru v tom hicu..

Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

20.6.2013 v 17:42 | Nahoru | #8
Jeste bych sundal dekl hlavy a spravne tam to tesneni usadil + do rohu techto pul kruhu se dava kapka silikonoveho tmelu..

1 reakcí na tento příspěvek Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

20.6.2013 v 18:40 | Nahoru | #9
Tak borci, shodil jsem airbox a hadice je průchozí v pohodě, tak nevím co dál

(reakce na) Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

20.6.2013 v 20:13 | Nahoru | #10

honzaVTR píše: Tak borci, shodil jsem airbox a hadice je průchozí v pohodě, tak nevím co dál



A tou hadici do motorovy skrine fouknes ?

Hele logicky, kdyz ti vylitava tesneni, musi se tam delat tlak. Pokud by fungovalo odvetrani, tlak tudy utece. Takze zrejme neutika ....

1 reakcí na tento příspěvek Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

20.6.2013 v 21:29 | Nahoru | #11
Nedá se tam fouknout, resp.když to zkusím tak to nejde a jde mi z motoru ven tlak...Odšrouboval jsem redukci z víka ventilů do hadice a byla čistá.Chápu na co narážíš ozzy, ale nemám tucha kde by mohl být další přetlakovej vývod či jak to nazvat...

Jako taky mi to nedává rozum, at si drbu za jedním nebo druhým uchem tak prostě nevím...

Nějaká idea co dál?V servisce jsem prd našel, je tam jen zmínka o té hadici, jak jsem ted zkoušel...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

23.6.2013 v 21:37 | Nahoru | #12
honzaVTR> napis nam cim si to vyresil at se to muze zavrit a hodit nekomu

(reakce na) Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

24.6.2013 v 08:36 | Nahoru | #13

z-x-r píše: honzaVTR> napis nam cim si to vyresil at se to muze zavrit a hodit nekomu



je to popsaný na začátku v posledním odstavci včetně odkazu

Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

24.6.2013 v 22:38 | Nahoru | #14
No pane jo, to mi pripada skoro az neuveritelne

Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

25.6.2013 v 09:12 | Nahoru | #15
Nebýt těch borců na firebladu foru, tak bych byl úplně ztracený, každopádně každý mechanik si klepe na čelo že jsem magor, že to s tím nemůže mít nic společnýho a vypadám jak idiot

Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

25.6.2013 v 09:58 | Nahoru | #16
Tak tomu fakt nevěřím, na stator olej jen "šplouchá" takže jak by vadný stator způsobil zvýšení tlaku v klikové skříni? Zkontroloval bych odvětrání ventil deklu. To, že to vyrazilo těsnění jsem zažil jen jednou a zde byli na vině zapečené pístní kroužky a tlak při výbuchu ve válci se dostal kolem kroužků do klikové skříně kde zatlačil na hladinu oleje, olej zatlačil na pojistný ventil v čerpadle a ten se zasekl a musel se měnit a zároveň vystřelilo těsnění olejového filtru. Tady to spíš vidím na zanesení odvětrávání ve spojení s odlepením toho půlkroužku v hlavě, tam to má být lepený.

Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

25.6.2013 v 14:22 | Nahoru | #17
Hele fugo, věříš nebo nevěříš...tvůj názor respektuju. Četl jsi odkaz na to vlákno ve kterým to kluci na tom fb foru řešily?Myslím že to něco do sebe má a kor když to pročteš od začátku. Příznaky jsem měl stejný...

To odvětrávání ventil deklu jsem zkoušel a ta hadice je průchozí bez problému, ostatně jak jsem psal o pár příspěvků výš.
Když jsme u toho - u ventil deklu jsem vymontoval tu šroubovici, na které je nasazená hadice toho odvětrávání. Ta šroubovice je v pořádku, tak jsem ji nasadil zpátky, na ní dal a hadici a zkoušel fouknout a vracel se mi zpátky tlak do pusy jak jsem foukal - to je dobře či špatně podle tebe???

Já mám zato, že ve chvíli, kdy se přepálilo vinutí na tom statoru, tak tlak stoupnul na tolik, že to už nepobralo odvětávání skrz ventil dekl a prolítlo to ven těsněním toho ventil deklu...

Nic to nemění na tom, že stator mám už objednaný nový, o víkendu ho vyměním, naliju olej, přetěsním kde to těsnění ventil deklu vylítlo a zkusím projet...

Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

25.6.2013 v 14:41 | Nahoru | #18
Bohužel nevládnu angličtinou tak abych si mohl číst něco na foru, ani nevím jak má odvětrání tvůj stroj, ale prostě tlak musí jít z odvětrání do air boxu, to, že to nešlo když jsi foukl dovnitř jako od filtru značí, že tam buď je jednosměrný ventil/klapka a teď je otázkou zda funguje či ne, pokud nastartuješ motor tak to musí tou hadicí foukat ven, jinak se to prostě tlakuje ve skříni a něco to vytlačí.

Verze se spáleným statorem a stoupnutí tlaku se mě zdá nesmyslná a jde spíš o souběh náhod, spálený stator a ucpaný odfuk/foukání tlaku kolem pístů a kroužků.

Aby se zvedl tlak ve skříni při spálení statoru tak to by muselo to spálení vyvolat výbuch plynů v klikové skříni a to by vytlačilo to těsnění.

Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

25.6.2013 v 14:57 | Nahoru | #19
Jo oká, tu angličtinu beru ..To s tím ventilem jsem nikde nevygooglil ani nikdo neporadil, každopádně při rozborce aixboxu byl uvnitř nános oleje, ale nic brutálního.

Jinak, když se dívám na partsdepot tak tam vidím ventil dekl, ale žádnej ventil odvětrávání, jako vyměnitelný díl tam není, tak jsem z toho jelec...

Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

25.6.2013 v 15:19 | Nahoru | #20
číslo 5, to je ta klapka

Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

25.6.2013 v 15:22 | Nahoru | #21
řekl bych, že na těch dvou přírubách co jsou mezi svíčkama 1/2 a 3/4 budou takový domečka s vývodama na hadici odvětrání a v těch domečcích budou ty klapky.

1 reakcí na tento příspěvek Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

25.6.2013 v 15:27 | Nahoru | #22
když na to koukám chvíli déle tak mě připadá, že ve ventil deklu je 4x díl číslo 3 to by měl být plíšek tý klapky, na něm díl čídlo 5 (tak 4x na ventil dekl) a na to díl číslo 2 to je ten domeček, konečně potřebný počet dílů je ve sloupci vpravo, takže problém hledej zde, myslím, že ty klapky budou slepené, pro otestování stačí jen ty vnitřnosti vyndat a věřím tomu, že těsnění už polohu nezmění.

Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

25.6.2013 v 15:46 | Nahoru | #23
Fugo, to co to říkáš je PAIR - systém snižování emisí, nesouvísí s odvětráváním klikovky.

Otvor na odvětrávání kliky je šroubovice v pravé horní části(když se díváš na obrázek) a z ní vede šipka k nápis F-18/F-18-2.

Mě šlo o to, jestli vespod toho ventilovýho deklu není nějaký ventil, který se dá oddělit od té šroubovice demontovat a nebo jestli je tady ta šroubovice přímo výdech odvětrávání klikovky a nic víc tam není...

Tady v odkaze je kluk, který mu to fouklo stejně jako mě(na strácne má dokonce 2 odkazy na imagehack na fotky) a za 3 dny mu ten stator zdechnul, takže se začínám utvrzovat v tom, že je to i navzdory názorů ostatních tak, jak říkám, tj.shořenej stator

Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

25.6.2013 v 15:49 | Nahoru | #24
Aktuálně čekám na dodání toho statoru, když to výjde o víkendu bych mohl zase jezdit, každopádně děkuju za chuť a čas vůbec se mnou diskutovat

Schválně pak dám vědět jak jsem dopadl, ať se to tady může uzavřít a v budoucnu třeba někomu pomoct...

Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

25.6.2013 v 15:56 | Nahoru | #25
jé to jsem ale vůl , každopádně tedy hadice mezi ventil deklem a airboxem, dle mého názoru když vyndáš víčko pro nalévání oleje a foukneš do tý hadice F-18/F-18-2 tak to musí dole foukat respektive když budeš sát tak ti vzduch do karteru pujde víčkem.

Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

25.6.2013 v 16:12 | Nahoru | #26
Dobrej postřeh, si tohle musím zapsat za uši až to budu dávat dohromady...jen se modlím ať to dám dokupy a až přejdou ty aktuální povodně tak vyrazit na cestu

(reakce na) Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

27.6.2013 v 07:28 | Nahoru | #27

Fugo píše: když na to koukám chvíli déle tak mě připadá, že ve ventil deklu je 4x díl číslo 3 to by měl být plíšek tý klapky, na něm díl čídlo 5 (tak 4x na ventil dekl) a na to díl číslo 2 to je ten domeček, konečně potřebný počet dílů je ve sloupci vpravo, takže problém hledej zde, myslím, že ty klapky budou slepené, pro otestování stačí jen ty vnitřnosti vyndat a věřím tomu, že těsnění už polohu nezmění.



ty dekle mas jak zde napsal HonzaVTR je to prisavani vzducchu do vyfuku...naipak to nepousti je to ventil jakoby.
U ZX10ky se to propoji hadici a zbytek vyrves ven...Nebude ti to pak strilet do vejfuku. a kdyz mas pcm jeho okecavat pri ladeni lambdu.

Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!

28.6.2013 v 22:41 | Nahoru | #28
Tak chlapi, dnes jsem to poskládal a byl projet - ještě jsem ověřil to odvětrávání klikovky - to bylo v pořádku!Motorka dobíjí jak má,jede jak má. Zkoušel jsem nechat zahřát na 106 stupňů celsia a vše v pořádku, tak snad bude sloužit.

Jinak stator jsem koupil nový, zde
Cena dobrá, aspoň mám záruku. Jako těsnění jsem použil klasicky červený silikon na motory, dal jsem ho tam rozumně a nikde žádný unik.

Resumé - ač se to zdá k nevíře, na vině byl spálený stator. Díky Vám za pomoc
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CBR 929 RR po demontazi vsech plast... Honda CBR 929RR Fireblade Kanister111 10 29.5.2023 v 10:40 Krautkopf
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade karloss200 58 10.4.2023 v 16:41 Gahan37
řidítka Honda CBR 929RR Fireblade Bogami 2 10.1.2023 v 13:58 Bogami
Neukazuje otáčkoměr Honda CBR 929RR Fireblade Bogami 0 21.11.2022 v 21:01 Bogami
Digitální tachometr Honda CBR 929RR Fireblade Houmr1 0 31.8.2022 v 14:56 Houmr1


TOPlist