Včera jsem si všimnul uniku oleje v přední části motoru, vypadalo na prolínání kolem snímače otaček klikovky,nic velkýho jen taková oslizlá ploška. Olej mezi ryskama, neřešil jsem, odpo jsem jezdil s tím že to utěsním večer, jenže na benzině po natankování a nastartování se ozvalo takové ufouknutí z levé části motoru - všimnul jsem si že těsnění ventilů je vyfouklé ven...stál tam se mnou kamoš, nechali jsme to zchladnout,zatlačil mi těsnění zpátky a já vpohodě odhrčel jsem domů...
Doma jsem přetěsnil ten snímač klikovky, vše očistil,že to projedu...Vše oká, pak jsem zastavil, že ještě zkusím jestli sepne ventilátor chladiče, teplota na 94 a najednou opět ofouknutí z té strany a opět ten samý problém. Takže jsme to nechal zchladit,zatlačil a odjel domů. V obou případech jel bike normálně. Vyfotil jsem to zde: Fotky
A teď vaše názory, jak moc jsem co posral, případně co dál...Díky moc a omluva za román
Update: Tak chlapi, problém vyřešen, je zničený stator alternátoru. Info jsem čerpal zde na fireblades.org, kde uživatel bugsy46 popisuje jako častý problém 929 ten, že v důsledku poškození statoru se natlakuje olej a vyletí těsnění víka ventilů. Současně se může projevovat problém s dobíjením, nebo jako například u mě, že motorka párkrát za den zdechne na volnoběh. Fotky statoru jsou ve složce na rajče, jak je popsáno výše.
Byť se mi to moc nezdálo, tak to dává logiku, takže objednám druhý stator, vyměním a bude klid...
Naposledy editováno 21.06.2013 22:17:40
1 reakcí na tento příspěvek Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!
omlouvám se za, pro vás možná hloupý dotazy, ale jsem zvyklej dělat na biku většinu věci sám a pořád se učím...
1 reakcí na tento příspěvek Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!
Naposledy editováno 20.06.2013 17:18:42
1 reakcí na tento příspěvek Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!
honzaVTR píše: Tak borci, shodil jsem airbox a hadice je průchozí v pohodě, tak nevím co dál
A tou hadici do motorovy skrine fouknes ?
Hele logicky, kdyz ti vylitava tesneni, musi se tam delat tlak. Pokud by fungovalo odvetrani, tlak tudy utece. Takze zrejme neutika ....
1 reakcí na tento příspěvek Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!
Jako taky mi to nedává rozum, at si drbu za jedním nebo druhým uchem tak prostě nevím...
Nějaká idea co dál?V servisce jsem prd našel, je tam jen zmínka o té hadici, jak jsem ted zkoušel...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!
To odvětrávání ventil deklu jsem zkoušel a ta hadice je průchozí bez problému, ostatně jak jsem psal o pár příspěvků výš.
Když jsme u toho - u ventil deklu jsem vymontoval tu šroubovici, na které je nasazená hadice toho odvětrávání. Ta šroubovice je v pořádku, tak jsem ji nasadil zpátky, na ní dal a hadici a zkoušel fouknout a vracel se mi zpátky tlak do pusy jak jsem foukal - to je dobře či špatně podle tebe???
Já mám zato, že ve chvíli, kdy se přepálilo vinutí na tom statoru, tak tlak stoupnul na tolik, že to už nepobralo odvětávání skrz ventil dekl a prolítlo to ven těsněním toho ventil deklu...
Nic to nemění na tom, že stator mám už objednaný nový, o víkendu ho vyměním, naliju olej, přetěsním kde to těsnění ventil deklu vylítlo a zkusím projet...
Verze se spáleným statorem a stoupnutí tlaku se mě zdá nesmyslná a jde spíš o souběh náhod, spálený stator a ucpaný odfuk/foukání tlaku kolem pístů a kroužků.
Aby se zvedl tlak ve skříni při spálení statoru tak to by muselo to spálení vyvolat výbuch plynů v klikové skříni a to by vytlačilo to těsnění.
Jinak, když se dívám na partsdepot tak tam vidím ventil dekl, ale žádnej ventil odvětrávání, jako vyměnitelný díl tam není, tak jsem z toho jelec...
1 reakcí na tento příspěvek Fouknuté těsnění víka ventilů?vyřešeno!
Otvor na odvětrávání kliky je šroubovice v pravé horní části(když se díváš na obrázek) a z ní vede šipka k nápis F-18/F-18-2.
Mě šlo o to, jestli vespod toho ventilovýho deklu není nějaký ventil, který se dá oddělit od té šroubovice demontovat a nebo jestli je tady ta šroubovice přímo výdech odvětrávání klikovky a nic víc tam není...
Tady v odkaze je kluk, který mu to fouklo stejně jako mě(na strácne má dokonce 2 odkazy na imagehack na fotky) a za 3 dny mu ten stator zdechnul, takže se začínám utvrzovat v tom, že je to i navzdory názorů ostatních tak, jak říkám, tj.shořenej stator
Schválně pak dám vědět jak jsem dopadl, ať se to tady může uzavřít a v budoucnu třeba někomu pomoct...
Fugo píše: když na to koukám chvíli déle tak mě připadá, že ve ventil deklu je 4x díl číslo 3 to by měl být plíšek tý klapky, na něm díl čídlo 5 (tak 4x na ventil dekl) a na to díl číslo 2 to je ten domeček, konečně potřebný počet dílů je ve sloupci vpravo, takže problém hledej zde, myslím, že ty klapky budou slepené, pro otestování stačí jen ty vnitřnosti vyndat a věřím tomu, že těsnění už polohu nezmění.
ty dekle mas jak zde napsal HonzaVTR je to prisavani vzducchu do vyfuku...naipak to nepousti je to ventil jakoby.
U ZX10ky se to propoji hadici a zbytek vyrves ven...Nebude ti to pak strilet do vejfuku. a kdyz mas pcm jeho okecavat pri ladeni lambdu.
Jinak stator jsem koupil nový, zde
Cena dobrá, aspoň mám záruku. Jako těsnění jsem použil klasicky červený silikon na motory, dal jsem ho tam rozumně a nikde žádný unik.
Resumé - ač se to zdá k nevíře, na vině byl spálený stator. Díky Vám za pomoc
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CBR 929 RR po demontazi vsech plast... Honda CBR 929RR Fireblade | Kanister111 | 10 | 29.5.2023 v 10:40 Krautkopf |
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade | karloss200 | 58 | 10.4.2023 v 16:41 Gahan37 |
řidítka Honda CBR 929RR Fireblade | Bogami | 2 | 10.1.2023 v 13:58 Bogami |
Neukazuje otáčkoměr Honda CBR 929RR Fireblade | Bogami | 0 | 21.11.2022 v 21:01 Bogami |
Digitální tachometr Honda CBR 929RR Fireblade | Houmr1 | 0 | 31.8.2022 v 14:56 Houmr1 |