1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolinko
poli46 píše: .... Jen nato obuj pořádný gumy kterejm můžeš věřit. Mam nejake gumy z moto3 když by jsi chtěl
ganialni rada, tuhle gumu v zivote nezahreje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolinko
Ozzy_ píše: Kdyz sem byl mladej a blbej, myslel sem si to co ty. Pak me lidi co umi jezdit na motorce, a co o tom navic neco vedej ukazali, ze koleno a velkej naklon jde mit ve ctyricitce. Pokud si myslis ze na koleno (nebo proste velkej naklon) je potreba velka rychlost, jses uplne mimo, a uz to tu neopakuj, budou se ti smat.
Mimochodem v sosnovy se vetsina zatacek o moc rychlejs nez 40 nejezdi, a forky Mr Havlika na seriovym zedu mas o kousek vejs.
Kouzit nekde na parkovisti nebo na okruhu kde mas dlouhou tahlou zatacku urcite jo. Ale klasicky na silnici normalni ostrou zatacku jezdis ve 40 s kolenem dole ?
Ja si to teda vubec nedokazu predstavit protoze kdyz si vysednu a jedu trochu pomalejc (80-90 urcite ne 40) ... teziste je jinde (jak jsem vysedlej) a zatacim "az moc" a nemam zdaleka koleno dole protoze nepotrebuju tak velkej naklon. Kdybych chtel dat koleno tak bych musel vylozene zlomit ten bike hodne rychle na chvilicku se dotknout a pak zase hodne rychle zvednout moto abych nezaficel do protismeru.
Nevim ... mozna spatne formuluju svoje myslenky ... nebo delam neco spatne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolinko
Flisker píše: Kouzit nekde na parkovisti nebo na okruhu kde mas dlouhou tahlou zatacku urcite jo. Ale klasicky na silnici normalni ostrou zatacku jezdis ve 40 s kolenem dole ?
Ja si to teda vubec nedokazu predstavit protoze kdyz si vysednu a jedu trochu pomalejc (80-90 urcite ne 40) ... teziste je jinde (jak jsem vysedlej) a zatacim "az moc" a nemam zdaleka koleno dole protoze nepotrebuju tak velkej naklon. Kdybych chtel dat koleno tak bych musel vylozene zlomit ten bike hodne rychle na chvilicku se dotknout a pak zase hodne rychle zvednout moto abych nezaficel do protismeru.
Nevim ... mozna spatne formuluju svoje myslenky ... nebo delam neco spatne.
... jen proste v mensi rychlosti pusobi na motorku mensi sily, takze se to snadno prezene s naklonem a skoncis tak jak pises ... motorka je "precitlivela" v rizeni, zvlast supersport delany na rychle zatacky. ALe nerikej ze to nejde, jde, a znam spoustu lidi co to umi a jde jim to moc hezky.
Naposledy editováno 19.06.2013 11:19:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolinko
PetrL3 píše: Docela bych se přisral s dotazem k zatáčení na ty, co se trochu vyznaj ve správný technice jízdy (tzn. kdo o tom něco ví). Když klopíte zatáčky, který sou tak z kopce a tak kroucený, že si ještě pozřebujete přibržďovat (třeba serpentiny dolu v normálním provozu), jak se to má dělat správně, aby třeba na mokru bylo zatížení co nejlepší?
Přibrzdim a podřadim si podle potřeby tak, abych mohl ject zatáčku aspoň trochu pod plynem a při výjezdu přidávám.
V zásadě to co motorku nejvíc znejistí je jízda bez plynu. Samozřejmě to neni z mojí hlavy ale z hlavy Keitha Codea, mě se to každopádně v praxi osvědčilo, motorka je v zatáčkách klidnější a celkově jistější.
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolinko
Perkelnik píše: Přibrzdim a podřadim si podle potřeby tak, abych mohl ject zatáčku aspoň trochu pod plynem a při výjezdu přidávám.
V zásadě to co motorku nejvíc znejistí je jízda bez plynu. Samozřejmě to neni z mojí hlavy ale z hlavy Keitha Codea, mě se to každopádně v praxi osvědčilo, motorka je v zatáčkách klidnější a celkově jistější.
Já právě řeším případ,kdy musíš brzdit do zatáčky - ať už je důvod chyba nebo jiná situace (kterou brzdu použít, jestli jen zadní atd.).
Že se jinak dozatáčky přidává sem vůbec nevěděl, díky zaradu .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolinko
Ozzy_ píše: ... jen proste v mensi rychlosti pusobi na motorku mensi sily, takze se to snadno prezene s naklonem a skoncis tak jak pises ... motorka je "precitlivela" v rizeni, zvlast supersport delany na rychle zatacky. ALe nerikej ze to nejde, jde, a znam spoustu lidi co to umi a jde jim to moc hezky.
Mas pravdu, kdyz je na to optimalni zatacka tak verim ze to jde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolinko
PetrL3 píše: Já právě řeším případ,kdy musíš brzdit do zatáčky - ať už je důvod chyba nebo jiná situace (kterou brzdu použít, jestli jen zadní atd.).
Že se jinak dozatáčky přidává sem vůbec nevěděl, díky zaradu .
Jak zněla první věc, co jsem slyšel na okruhu. "Ať tě ani nenapadne v zatáčce zavřít plyn, vždycky tam musíš něco mít, jinak se vyválíš přes přední kolo."
PetrL3 píše: Já právě řeším případ,kdy musíš brzdit do zatáčky - ať už je důvod chyba nebo jiná situace (kterou brzdu použít, jestli jen zadní atd.).
Že se jinak dozatáčky přidává sem vůbec nevěděl, díky zaradu .
no obecne na mokru vsechno plynuleji, jinak je to podobne jako na suchu, ne? .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolinko
Flisker píše: Mas pravdu, kdyz je na to optimalni zatacka tak verim ze to jde.
Ta cesta na Míšov je na tohle ideální. Popřípadně Petrovice - Petrovičky, to máš blíž. Tam dáš koleno v 50 km/h...
PetrL3 píše: Já právě řeším případ,kdy musíš brzdit do zatáčky - ať už je důvod chyba nebo jiná situace (kterou brzdu použít, jestli jen zadní atd.).
Že se jinak dozatáčky přidává sem vůbec nevěděl, díky zaradu .
Zadni brzdou toho moc nenabrzdis a myslim ze tuplem ne treba v krizovce. Asi urcite neni blbost ji pouzit, ale to musis mit slusnej cit v noze + se budes min soustredit na cestu a danou situaci.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolinko
Krawatasakin píše: Jak zněla první věc, co jsem slyšel na okruhu. "Ať tě ani nenapadne v zatáčce zavřít plyn, vždycky tam musíš něco mít, jinak se vyválíš přes přední kolo."
Ale na silnicích sou i úseky, kde to jinak prostě nejde. Jedině brzdit. Ať už předkem, nebo motorem/zadní brzdou.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolinko
Krawatasakin píše: Ta cesta na Míšov je na tohle ideální. Popřípadně Petrovice - Petrovičky, to máš blíž. Tam dáš koleno v 50 km/h...
Petrovice - Petrovicky je super, ale urcite tam mam vic nez 50 kdyz dam koleno. Tohle mi ted bude lezet v hlave a priste budu sledovat rychlost
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolinko
Flisker píše: Petrovice - Petrovicky je super, ale urcite tam mam vic nez 50 kdyz dam koleno. Tohle mi ted bude lezet v hlave a priste budu sledovat rychlost
Čum před sebe a ne na tachometr
PetrL3 píše: Já právě řeším případ,kdy musíš brzdit do zatáčky - ať už je důvod chyba nebo jiná situace (kterou brzdu použít, jestli jen zadní atd.).
Že se jinak dozatáčky přidává sem vůbec nevěděl, díky zaradu .
No to záleží... Podle mě to vždycky můžeš víc položit, protože asi málokdy se jezdí v provozu na limtu... Popřípadě motorku narovnat a jít tvrdě na brzdy a pak zatáčet.
Záleží na konkrétní situaci.
Jinak za co se rady týká, neni zač
PetrL3 píše: Ale na silnicích sou i úseky, kde to jinak prostě nejde. Jedině brzdit. Ať už předkem, nebo motorem/zadní brzdou.
Můj názor je ten, že když už je člověk někde dlouhej, tak je píčovina brzdit, protože půjdeš po tečně ze zatáčky ven. Lepší je lehce přidat (aby se zatížilo kolo) a ještě víc naklopit. Dnešní gumy udržej neuvěřitelně, víc než svěrač pilota co je dlouhej....
Krawatasakin píše: Čum před sebe a ne na tachometr
To je moudra rada
PetrL3 píše: Ale na silnicích sou i úseky, kde to jinak prostě nejde. Jedině brzdit. Ať už předkem, nebo motorem/zadní brzdou.
Jasne ze muzes ubrat pripadne i lehce pribrzdit kdyz to situace vyzaduje. Serpentyny se nedaji jet porad kotel.
Flisker píše: Petrovice - Petrovicky je super, ale urcite tam mam vic nez 50 kdyz dam koleno. Tohle mi ted bude lezet v hlave a priste budu sledovat rychlost
Jeste si uvedom ze v zatacce ti keca tachometr (do plusu, a to o hodne)
Protoze ve velkym naklonu jedes po o hodne mensim prumeru gumy -> pri stejny rychlosti jako na rovine mas daleko vetsi otacky motoru.
Ja mam treba v prvni zatacce v Brne po cilovce na tachometru pres 140 v hodine, ale myslim ze s bidou atakuju stovku ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolinko
PetrL3 píše: Ale na silnicích sou i úseky, kde to jinak prostě nejde. Jedině brzdit. Ať už předkem, nebo motorem/zadní brzdou.
Gumy maj nastesti obrovsky rezervy, ale pokud chces jit na jejich hranu (okruh) nebo se ptas jak je co nejmin zatezovat, tak je jedina cesta, a to delat co ti radej kluci / knizky atd.
Proste i kdyz jedu zatacku pomalu a jako posera, tak min zatizim gumy kdyz po zatoceni budu plynule pridavat, nez kdyz pojedu celou zatacku bez plynu, a zaberu az na vyjezdu ...
A ze to "tudle a tady nejde" snad neni predmetem diskuze. Jde to vsude, a prave proto ze v provozu tam muze bejt auto nebo traktor, tak ma mit clovek patricny rezervy.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolinko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolinko
PetrL3 píše: Ozzy_> Dobře, tak si právě dojel v zatáčce z prudkýho kopce auto, zatáčka se utahuje, auto zpomaluje, ty musíš taky, narovnat to nelze, leje jako z konve. Čím budeš brzdit, aby šance na smyk zůstala co nejmenší?
Tady bych to viděl na 60 % přední + 40 % zadní + 1000% i očima
Naposledy editováno 19.06.2013 12:17:10
1 reakcí na tento příspěvek kolinko
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolinko
PetrL3 píše: Ozzy_> Dobře, tak si právě dojel v zatáčce z prudkýho kopce auto, zatáčka se utahuje, auto zpomaluje, ty musíš taky, narovnat to nelze, leje jako z konve. Čím budeš brzdit, aby šance na smyk zůstala co nejmenší?
když leje jako z konve,tak takhle pojede jen nějaká pyča z Prahy!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kolinko
PetrL3 píše: Ozzy_> Dobře, tak si právě dojel v zatáčce z prudkýho kopce auto, zatáčka se utahuje, auto zpomaluje, ty musíš taky, narovnat to nelze, leje jako z konve. Čím budeš brzdit, aby šance na smyk zůstala co nejmenší?
Pak se ale puvodne ptas spatne. Zalezi na situaci. Pokud proste musis zpomalit v zatacce, a do protismeru nemuzes (prekazka + auto v protismeru), proste ti nezbyva nez zkusit s citem brzdit a modlit se, ze rezervy prilnavosti gum jsou dost velky aby to dali. Kdyz te ta guma udrzi ve 150ti v rychle zatacke na koleni, urcite zvladne v 80 nejake brzdeni v normalnim naklonu.
Poznat jak moc muzes jit na brzdy jde jen a pouze cvikem zkousenim, to ti na foru nikdo nenapise. To se neda z zadne teorie ziskat ...
Podivej rychli jezdci (MGP/WSBK i v narodnich sampionatech) VZDYCKY BRZDI az hluboko do zatacky ... na hranici smyku predniho kola, aby jeli po rovine co nejdal pod plnym plynem. A pak zase po zlomeni motorky co nejdriv zrychlujou.
Ale takhle na silnici ani jezdit nejde. Kazdej zavodnik ti rekne ze i treba v horicich kvuli vetsimu riziku nikdy nejede tak jako na dromu ....
Dolph-cz píše: kdo nemá odřené slajdry a jezdí na podlitru je jen poloviční motorkář.
domluv se s kámošem co má auto,otevři kufr,přádně se chytni auta,klekni na zem a nech se kousek táhnout.tvoje sedřené slajdry pak budou nenápadně okukovat všichni motorkáři...
v naší bandě to tak máme udělané všichni a je to supr
To by mě zajímalo, s kým jezdíš