A teď k problému. Vyskytly se vibrace, které zcela ničí moje uši. Není to hlukem, špunty (kdy fakt skoro nic neslyším) nepomáhají. Vibrace cítím v uších pořád i přes špunty. A bolí to i několik desítek hodin po slezení z motorky. V podstatě se na tom takhle nedá jezdit. Mimo jiné to při zavření plynu šíleně střílí do výfuku. To se ale snad dá vyřešit poladěním power commanderu. Co s těma vibracema?
P.S. Zajímavý poznatek -Harley by dle TP měl mít z výroby 73 koní. Měl 60??? Po výměně všech popisovaných věcí a naladění má 80 kobyl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zkušenosti s laďáky V&H
Jezdi tam kazdej koho znam,jak SS tak Choppers :)
Jinak par zdejsis demetku asi nezna rozdil u ladaku a urezane trubky.
A hlavne ze na SS to rve jako krava taky. Koukam ze zde je tedka velka moda se do kazdeho navazet.
Forum proste snese hodne co?
Vazeni panove, je videt, ze vubec neznate zaklady funkce motoru. Pokusim se vam to vysvetlit treba u ctyrdobeho motoru. Prvni faze zacina pohybem pistu dolu, otevre se nasavaci ventil a nasava se smes paliva, tedy vzduchu a benzinu. Ve druhe fazi jde pist nahoru a stlacuje palivo z 1/8 na 1/12 své původní velikosti. Kdyz je pist nahore, je stlacena smes zapalena elektrickou jiskrou. Nasleduje exploze, ktera vzniklym tlakem vrhne pist opet dolu. V teto fazi motor pracuje! Po dosazeni dolni uvrate jde pist nahoru a zacina stlacovat vyhorele plyny. Otevira se vyfukovy ventil a vyhorele plyny jsou vyfouknuty z valce ven, pote se vyfukovy ventil zavre. A vsechno jde opet od zacatku.
Ve vztahu k vyfukum je pro nas nejzajimavejsi prave ctvrta doba, kdy dochazi k vyfuku vyhorelych plynu. Dame-li vyfukovanym plynum neco do cesty a zacneme-li je brzdit, logicky vime, ze tim brzdime pohyb pistu nahoru (tlakem) v dobe, kdy motor nevykonava jiz zadnou praci a pist se pohybuje jiz setrvacnosti. A tady je okamzik, kdy si spousta dementu mysli, ze ladakem zvysuji vykon motoru. Pravdou je ale naprosty opak. Zadny vyfuk nemuze zvysit vykon motoru, jelikoz k vyfuku vyhorelych plynu dochazi az po praci!!! motoru.
Diky tomu, ze pri vybuchu, tedy zapaleni smesi vznika take akusticky efekt, davaji se do vyfuku ruzne prepazky a tlumice, ktere maji za ukol, akusticky efekt vybuchu ztlumit. Tim ale samozrejme brani odchodu vyhoreleho plynu z valce a tim take brzdi pohyb pistu nahoru. A kdyz neco brzdi pist tak soucasne brzdi cely motor. Jeste jedno pripomenu, ze motor pracuje po vybuchu smesi, kdyz se pohybuje do dolni uvrate, nikoliv kdyz se pohybuje nahoru. Proto take vyfukovou soustavou nemuzeme nikdy zvysit vykon motoru, muzeme maximalne snizit jeho brzdeni.
Idealni je, kdyz vytlacovane vyhorele plyny nemaji zadny odpor. Zadna podivne zkroucena kolena natoz nejake prepazdy a brzdy ve vyfuku. Mozna to znate z filmu, kdyz ucpete vyfuk, udusite motor.
Takze, urezane trubky maji nejvetsi vykon, protoze vyfukove plyny maji nejmensi odpor. Tak snadne to je. Maly odpor plynum je ale take soucasne maly odpor zvuku. A tady jsme u principu "ladaku". Firmy se snazi s vetsim ci mensim uspechem vyrobit vyfuk, ktery dava maly odpor plynum ale tlumi zvuk. Jediny "high performance" vyfuk je tedy jen roura, ktera co nejmene brzdi plyny. Vsechno ostatni jsou brzdy vaseho motoru.
Doufam, ze jsem to vsem chytrakum nalezite vysvetlil a konecne jsem vyresil vecne tema "ladaky".
To ze je to slyset je pravda, ale na svem SS co jsem mel byl kompletni Akrap za xxx tisic kc.
A rvalo to taky jako krava, to same na Kawasaki co jsem mel to bylo tak hlasite ze jsem budil vsechny okolo. A to prosim bylo vse ok a vata taky. Proste me stve ze Chopperakum to rve a kazdeho to sere, ale ostatnim to nerve co? Bydlim kus od silnice, na tahu motorek a slysim vecer jak se vraci motorkari domu.
A prevazne slysim jen heeeennn heeeen heeeen je tam velka rovna silnice. Ale to je v poradku, ale jak zabubla bublak hnedka je to spatne :)
Me je to treba uplne jedno at si vrci jak chce, mam ty zvuky rad z obou stran. Ale chapu ostatni ze je to stve kdyz jim motorky nic nerikaji. Ale abych to tu cetl jeste od motorkaru co maji taky ladaky to me hlava nebere.
Naposledy editováno 24.04.2013 17:51:49
Přemapovali PC, což moc neudělalo. Takže ještě předělali vnitřní tlumící vložky (vibrace prý vznikají někde tam. Tlumící vložky prodloužili a přidali nějaké přepážky (přesně nevím).
Výsledek je takovej, že zvuk je příjemnější, není tak ostrý. Střílení při ubrání plynu však zůstalo, byť tlumenější a vibrace zůstaly, ale v užším spektru otáček (aspoň něco). Takže asi tak. Takže si na to buď zvyknu a jestli ne, tak tam přes zimu vrátím originály. (To bych ale nerad).