globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dynojet Stage 1 na VFR 750
30.5.2013 v 14:11
VFRáckej motor je bezesporu zábavnej a poměrně výkonnej, jen mě na něm štve patrná díra v krouťáku v oblasti 5-5,5 tis.ot. U Dynojetu slibují, že jejich Stg1 kit tohle dokáže krásně eliminovat, tedy celou křivku krouťáku zploštit a navíc ji celou zvednout. Na stránkách DK Racing je měření stock versus Stg1 s koncovkou Viper a je dobře vidět, že to zvedá krouťák v celém pásmu zhruba o 7-10 Nm a na těch 5000 ot. dokonce o 12 Nm, viz http://dkracing.cz/tuning-detail/vfr-750-f-94-97/, což by bylo skvělé a přesně to, co hledám. Otázkou je, zda by to takhle mohlo fungovat i se sériovou koncovkou (a K&N vložkou, pochopitelně) a zda by to nějak zvedlo spotřebu, která je jinak u RC36 velmi příznivá (5-6 litrů)? Máte někdo zkušenosti s touhle úpravou u karbecovýho VFR?

Naposledy editováno 30.05.2013 14:25:08

1 reakcí na tento příspěvek Dynojet Stage 1 na VFR 750

30.5.2013 v 14:24 | Nahoru | #1
Mělo by to být podobné, v návodu píšou že stage 1 je pro motorku s laďákem a filtrem, jen s filtrem a nebo jen s laďákem. Takže by to mohlo fungovat podobně.

(reakce na) Dynojet Stage 1 na VFR 750

30.5.2013 v 14:52 | Nahoru | #2

JindraITC píše: Mělo by to být podobné, v návodu píšou že stage 1 je pro motorku s laďákem a filtrem, jen s filtrem a nebo jen s laďákem. Takže by to mohlo fungovat podobně.


Taky právě doufám, ale chtěl jsem se pojistit, že to fakt u někoho už funguje. Psal jsem i do DK...

Dynojet Stage 1 na VFR 750

30.5.2013 v 15:04 | Nahoru | #3
A ty se bráníš laďáku? VFR s laďákem je fakt pastva pro uši! A ušetříš i pár kilo.

Naposledy editováno 30.05.2013 15:07:44

1 reakcí na tento příspěvek Dynojet Stage 1 na VFR 750

30.5.2013 v 15:08 | Nahoru | #4
Láďák jen v krajní nouzi - jednak mám rád co nejvíc origo stav (aspoň na pohled), jednak bych chtěl i do Rakous apod. a jednak mi to přijde jako zbytečná investice navíc. Ale někde na YT bylo video, jak si týpek origoš výfuk zkrátil o jednu přepážku a to bylo taky maso!

Dynojet Stage 1 na VFR 750

30.5.2013 v 15:11 | Nahoru | #5
Když koupíš homologovaný, tak se Rakouska nemusíš bát.

(reakce na) Dynojet Stage 1 na VFR 750

30.5.2013 v 15:27 | Nahoru | #6

Mr.Dan píše: Láďák jen v krajní nouzi - jednak mám rád co nejvíc origo stav (aspoň na pohled), jednak bych chtěl i do Rakous apod. a jednak mi to přijde jako zbytečná investice navíc. Ale někde na YT bylo video, jak si týpek origoš výfuk zkrátil o jednu přepážku a to bylo taky maso!



dynojet .. je proste jen sada trysek, jehel atd... podle toho kolik uprav na motorce je, tomu odpovida i ta sada trysek a jehel.

stage 1 ma kompenzovat to ze se na motorku nasadi nakej urvanej vyfuk, kdyz das tohle do seriovy motorky, je mozny ze ji to sedne, ale je mozny ze to bude moc bohaty treba.

vicemene jde o to ze se karbec ruznejma upravama doladi na "stav" motorky, tohle obvykle musi delat nekdo kdo tomu rozumi, ma vybaveni (treba brzdu) atd.

ten dynojet tohle nahrazuje, nekdo tuhle upravu udelal na podobne upravene motorce a prodava to jako sadu pro podobne upravene motorky, s tim ze v podstate uz tam nikdo nemusi s tim ladenim zapolit.

je to neco jako u vstrikovani kdyz se tam da commander, ale naka mapa od dynojetu, sice odladena na motorku s podobnejma upravama... ale ne stejnou...
tzn neco jako kdybys dal do seriove motorky se vstrikovanim commandera a nahral tam mapu pro ladak akrapovic... mozna to pojede lip.... mozna ne....

Dynojet Stage 1 na VFR 750

30.5.2013 v 16:05 | Nahoru | #7
Přílišnou bohatost vzhledem k sériový koncovce by měl "kompenzovat" vzducháč s vyšší prostupností, aspoň teoreticky, že jo.. ;) Jinak bych to nejspíš nechal stejně dělat u DK, aby to dobře odladili, sám ani náhodou. U většiny karb. mašiny ten Stg 1 nepřinesl skoro vůbec nic (aspoň dle grafů), ale zrovna u VFR by měl bejt rozdíl značnej, a proto se tu radši předem ptám, jestli to má někdo na svý mašině a co to udělalo s chodem motoru a případně spotřebou...

Dynojet Stage 1 na VFR 750

30.5.2013 v 17:06 | Nahoru | #8
Mám na své vfr najeto v podstatě jen cestu domů od prodejce,ale nějaký výrazný propad výkonu či kroutaku jsem nezaznamenal ...

Dynojet Stage 1 na VFR 750

Skvělá odpověď, děkuji! 30.5.2013 v 17:20 | Nahoru | #9
dan: no to jsou takovy zjednoduseny "motorkarsky" teorie... proudeni vzduchu poradne nemaj zmakly nejlepsi fyzici, ale motorkari daj vetsi prumer trubky a maj jasno co to bude delat

grafu z DK bych se moc nedrzel, tam maj motorky po instalaci koncovky o 20koni vic a podobny nesmysly...

ja osobne bych mel problem s tim spolehnout se na nekoho s ladenim karbce, ono je to blba prace, kdyz se to ma udelat poradne, je to treba na nekolik dni, to uz samo je poradnej balik penez... kdyz jsme se stevem ladili jeho VTR tak sme na tom stravili nekolik dni a to po tom co motorka prijela od ladice z brzdy, ale stev nebyl s tim jak to funguje spokojenej...

jinak jo, zkusenost majitelu je dobra k tomu mit se od ceho odrazit.. snad tu nekdo takovej je... ja VFR neznam....

Dynojet Stage 1 na VFR 750

30.5.2013 v 17:48 | Nahoru | #10
Okec, to zní rozumně se na to raději aspoň prozatím vyprdnout. Asi mi bude stačit sundat náhubek z airboxu a srovnat kapoty. ;) Časem možná to KNko a třebas i STG1 sadu, když budou peníze (a nervy). Ale když tu někde s VFR napíše, že je to super a ať jdu do toho, tak jedině dobře!

Dynojet Stage 1 na VFR 750

30.5.2013 v 18:57 | Nahoru | #11
mám od DK Stage2 na DUC M900, doplněný otevřeným airboxem s KNkem, k tomu carbonový Arrow, a nikdy jsem žádnej problém s touto kombinací neřešil......
Jede jak pila, a nezlobí
Nevím, čeho by ses měl obávat, ale přemlouvat tě nechci.

Dynojet Stage 1 na VFR 750

Skvělá odpověď, děkuji! 30.5.2013 v 21:50 | Nahoru | #12
DK se vyhni,na papir napisou vse
jed radši k ešnerovi

1 reakcí na tento příspěvek Dynojet Stage 1 na VFR 750

Skvělá odpověď, děkuji! 30.5.2013 v 22:20 | Nahoru | #13
no nemam VFR ,ale mam taky Hujdu :)

protoze original filtr na moji masinu stoji zhruba to same jako KN filtr tak sem se rozhodnul ,ze si poridim KN filtr a aji s emi to s mym rocnim najezdem 20 000km vyplati.

namontoval sem KN filtr do original air boxu ( jednalo se jen o KN vlozku primo do boxu) a motorka na spodku uplne umrela, pri razantnim pridani plynu se dusila a skubala, ve vyssich otackach az se to tam dokuckalo jela dobre.

Vysledek ten ,ze dat pouze KN filtr na karbec je holej nesmysl. (mam teda aji nejake vejfuky, ale to je jedno). ZKratka to nejelo.
Prolezl sem net a zavolal do DK racing. Pote co sem si pohovoril s technikem sem sadu pretryskovani karbecu objednal. S tim ,ze mi bylo receno ,ze to vyresi chod motoru s KN vlozkou a s tema BOS vejfukama co tam mam, ze to pojede dobre ,ale nevyresi to ten vykonovej propad mezi 5-6k. otackama.
A ted pan rekl neco cemu az tak moc nerozumim a co sem nepochopil (pokud nekdo mate kapacitu a naladu na to mi to vysvetlit tak budu tad).
Ten propad vykonu v urcitem rozmezi je danej konstrukci a to casovanim vacek. Moc to nechapu zas tak tomu nerozumim. KAzdopadne mi rekl to hlavni. za 2600 vam to vyresi ten Kn filtr se kterym vam to ted logicky ani jet nemuze (protoze mate uplne spatnou smes),ale vykonovej propad ze tam bude porad. Pochopil sem z toho rozhovoru, ze u karburatorovejch motorek ,ktere maji tento vykonovej propad je to neresitelnej (ne problem, ale VLASNOTS).

Bavil sem se s nim dal a protoze sem mel s motorkou drobnou nehodu tak sem zjistil ,ze bez predni kapotaze pri jizde nejde vytocit vic jak 5000 otacek. Ptal sem se ho proc a odpoved byla prosta. Nema to spravnej prisun vzduchu. Cele sani , airbox a pruduchy v kapotazi pro nasavani vzduchu sou tak dobre spocitane ,ze jakykoli amatersky zasah zpusobi ,ze se rozhodi smes a pak to nejede jak ma.
Proto nechape ze si nekdo dobrovolne zkurvi motorku prestavbou na streat.

Ja teda oproti tobe mam tu vyhodu ,ze jeden kluk z maxximum fora (forum pro blackbirdy) tuhle upravu ma a psal mi at do toho jdu ,ze je to v pohode. Motorka ozije a je s tim spokojenej. Takze to byl dalsi impulz abych to objednal.
Ale pokud to nemas v planu a jako ja nemas jiz koupenej KN filtr tak se na to vyprdni a nebo kup KN filtr a aji vejfuky a pak aji tu sadu aby to fungovalo... jinak to nema smysl.

Pokud chces dat jen KN vlozku tak ti to bez pretryskovani karbecu nepojede a vyhodis zbytecne penize za KN filtr.
Pretryskovani karbecu nebude uplne dobre pokud k tomu nepridas jeste vejfuky a tak stejne samotne vejfuky nemaji krom zvuku smysl pokud nedas KN a nepretryskujes.

Uprimne, pokud bych nemel koupenej ten KN filtr tak sem to vubec neresil ,ale rikal sem si..tak za 2600 dam smysl jak KN filtru tak aji vejfukum co tam mam a bude to lepsi a nebo to necham tak s original filtrem a bez pretryskovani karbecu ,ale vyhodil sem penize za KN filtr, kterej odeme nikdo nikdy nekoupi a muzu se na nej jen divat na policce. Takze sem do toho sel.

Preber si to sam jak chces, pokud ti vykonove staci, zvuk neresis, vejfuky nechces tak do toho nechod a pouzivej papirovej filtr, kterej je stejne co se tyka filtracni schopnosti lepsi a zachyti vice necistot nez KN filtr :)

a na zaver mi jeste technik rekl ,ze ta sada je odladena na KN filtr a nejake ty "otevrene" vyfuky a ze pak staci dodrzet prilozeny montazni manual a bude to fungovat a nikam s tim pak nemusim jezdit na stelovani. Ono totiz tam stejne nic vic nejde postelovat. S hladinou paliva ani volnobeznyma otackama se niceho nedosahne, takze namontovat dle navodu a hotovo.

Sou tam v navodu pry varianty, kdy je pouzit pouze filtr a nebo pouze vyfuky a tak a podle toho se pak dava na jehlu segrovka bud do prvni, druhe, nebo treti drazky, ale rikal mi ,ze nejlepsi je to mit komplet, ze jedno bez druheho a druhe bez tretiho postrada smysl.

Tak snad ti muj rokan dal neco navic nez bylo napsano a preju pekne pojezdeni. VFR je super motorka. Taky sem o ni uvazoval.

Dynojet Stage 1 na VFR 750

30.5.2013 v 22:47 | Nahoru | #14
To je divný, moje VFR začne rvát od spoda až do omezovače. Žádná díra kolem 5 tis. Na rozjezd podělám v podstatě jakýkoliv stroj.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dynojet Stage 1 na VFR 750

31.5.2013 v 09:32 | Nahoru | #15
cuir> hezky ses rozepsal, mám v podstatě podobný zkušenosti, jen s tím rozdílem že BMC filtr co jsem zkoušel mi leží doma ve skříni. To už jsme dva s karburátorovou hondou a podobnejch konstrukčních let. Moc šancí tomu VFR nedávám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dynojet Stage 1 na VFR 750

31.5.2013 v 09:40 | Nahoru | #16

Stev píše: cuir> hezky ses rozepsal, mám v podstatě podobný zkušenosti, jen s tím rozdílem že BMC filtr co jsem zkoušel mi leží doma ve skříni. To už jsme dva s karburátorovou hondou a podobnejch konstrukčních let. Moc šancí tomu VFR nedávám


máš klasickej papírák?

mě tohle čeká na inazume a taky jsem se dočet, že chlapík co to dělal se s origo papírákem dostal na lepší hodnoty, o ty me až tak nejde, mám to chudý kvuli laufu a ke kn jsem prisel taky jak slepej k houslim tak dyno je u me jasný ale hodila by se mi ta pratelnost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dynojet Stage 1 na VFR 750

31.5.2013 v 11:08 | Nahoru | #17
DRN.> jo, papírák. To že se dostal s origo filtrem na lepší hodnoty tomu věřím. Já už četl i zkazky že origo filtr třeba používal tým superstock ve wsbk, on ten vliv na výkon ještě nikdo pořádně neprokázal, i když věřím že 1-3 koně to dá (to by chtělo třeba přetryskovanou naladěnou motorku s papírovym filtrem, a stejně tak znova naladěnou s propustnym). Ale určitě nevěřit blbostem že se musí motor pořádně nadechnout, když má výdech (výfuk).
Konkrétně vtr dá hodně úsilí naladit to tak aby to s propustnym filtrem jelo dobře, ale jde to. Záleží hodně na konstrukci airboxu, u nějakejch motorek je to vyloženě jedno.

Já jsem ale odpůrce těhle pratelnejch filtrů. Nelíbí se mi nižší filtrace, a taky že se o to musím starat Těch 600 jednou za dva roky za novej přežiju.

(reakce na) Dynojet Stage 1 na VFR 750

31.5.2013 v 11:33 | Nahoru | #18
Stev> tam bylo psáno jenom lepší hodnoty, tak predpokládám že myslí výkon, nekomunikuje tak se nemuzu preptat

já si stejne myslim ze to tak dopadne, papírák a kn bude lezet v garáži v regále, ale chci to zkusit

1 reakcí na tento příspěvek Dynojet Stage 1 na VFR 750

31.5.2013 v 12:12 | Nahoru | #19
Okej, tož diky moc za vyčerpávající reakce a myslim, že jsem si obrázek už udělal. Takže zatím, tj. aspoň pro tuto sezónu, nechám Hiflo a vůbec se v tom raději nebudu vrtat.. :) Mně se prostě jen líbil ten graf a vyhlazení křivky krouťáku, nic víc, žádný hypervýkony za tím nehledám.
Jinak vysoce propustný filtry nebo často i hříbky místo airboxu a výměna výfukového potrubí za pořádný třípalcový roury jsou nejčastější úpravou motoru u tzv. švédských tanků, tj. starších Saabů a Volv s přeplňovanými čtyřválci 2.0 a 2.3, kde si to ale obvykle motor vždy dobře přechroustá, protože má jak lambdu, tak váhu vzduchu, takže změny v přístupu vzduchu nebo odporu spalin dokáže do určité míry dobře korigovat. Žádné trysky ani jehly se tam zkrátka neřeší, maximálně se dávají jiné blow-off ventily, mění se "hodnota" wastegate na turbodmychadlu apod. Lepší a hlubší zvuk po takových úpravách je jen vedlejším produktem...
Jenže já jsem primárně na origoš stav, takže i na autě mám papírák a normální výfuk, ale tam to má smysl, protože už v základu je křivka točivýho momentu hezky srovnaná. Jak tu psali majitelé VFR, ten motor táhne pěkně odspoda až nahoru a je to pravda, ale přeci jen než že by kolem těch 5000 ot. byl cítit výrazný propad během akcelerace, to ne. Ale naopak je to znát, když vezmete za plyn v těchto otáčkách a nebo když přeřadíte o stupeň výš, dostanete se na nějaký 4000 a zaberete tam, tak to paradoxně má subjektivně větší sílu, přestože tam máte vyšší rychlost a nižší otáčky. A tenhle můj dojem se dost prolíná s grafy, který jsem viděl na netu. Je to i na 800i, viz tento graf: http://www.simonevans.co.uk/v-four/images/800power.jpg.
Takže zkusím ještě kontaktovat pana Ešnera, mám to k němu beztak coby kamenem, ale přednostně se budu soustředit na ladění podvozku, protože tam jsou daleko větší rezervy (a třeba 36 poloh předpětí zadní pružiny :)... (takže brzo čekejte dalších 20 vláken o vidlicích, ladění útlumu a tak )

1 reakcí na tento příspěvek Dynojet Stage 1 na VFR 750

Skvělá odpověď, děkuji! 1.6.2013 v 11:21 | Nahoru | #20
u ladeni motoru plati stary znamy pravidlo - kdyz kone zerou, musej i srat.

Origo vejfuky v naprosty vetsine pripadu zbytecne dusej ostrej prubeh motoru kvuli stupidnim hlukovejm/emisnim normam. Proto se to dela najednou - tj. pruchodnejsi filtr, otevrenej vejfuk a na to doladit karby/mapy. Pokud se dela jenom jedno z toho, byvaj z toho akorat problemy - nehlede na to ze vetsina tehle kitu to vyzaduje nebo alespon durazne doporucuje.

A jak uz tu nekdo psal - prznit skvelej zvuk vfr origo koncovkou to je snad zlocin, ten motor buci jak americky osmivalce

(reakce na) Dynojet Stage 1 na VFR 750

1.6.2013 v 12:13 | Nahoru | #21
xtas>

(reakce na) Dynojet Stage 1 na VFR 750

Skvělá odpověď, děkuji! 2.6.2013 v 12:14 | Nahoru | #22
Mr.Dan> Tak jsem se dočetl, že tam máš Hiflo. Já jsem ho tam kdysi dal taky ve snaze
něco ušetřit, ale byla to blbost. Mělo to o poznání horší tah, než s origoš filtrem,
na kterým už bylo najeto 20k. Když se podíváš na Hiflo a na origo proti světlu,
je vidět, že originál víc prosvítá, má prostě vyšší propustnost. Je sice dražší,
ale příště radši kup filtr od Hondy. Jo, a laďák mám taky, karbonovej, motorka
má krásně hlubokej zvuk, a když jedu za hranice, dávám dB killer. Stejně jsem všude
slyšel i o hodně uřvanější motorky

Dynojet Stage 1 na VFR 750

Skvělá odpověď, děkuji! 2.6.2013 v 18:28 | Nahoru | #23
Zdravím. Kamarád má RC36-I a KN filtr, o pět stovek větší trysky a otevřený výfuk mu dost vyhladil křivku. Jenže tyto verze mají 36 mm karbce a přechod z nízkých do vysokých byl podstatně výraznější, než u novějších verzí, takže i ta změna byla markantnější. Proti tomu RC36-II má 34 mm karby s plochým šoupátkem a jiný časování vaček a v serii o dost plynulejší průběh. Těžko ti někdo řekne, jak by se u ní stejná úprava projevila. Předpokládám, že největší změna by byla o 0,5 až litr větší spotřeba. Zvuk je jiná věc (u VFR jedinečný). Na druhou stranu neorigo výfukem riskuješ prohloubení propadu ve středních ot., kterého se stejně úplně nezbavíš. Za mě-nech ji, jak je. Jestli chceš změnu, věnuj se se svým šroubovákem podvozku. Já chvíli uvažoval o streetboxu , ale vzhledem k nájezdu za poslední tři roky, to zatím řešit nebudu.

Dynojet Stage 1 na VFR 750

4.6.2013 v 12:15 | Nahoru | #24
Chlupovi a Marfymu moc děkuju za naprosto věcný a skvělý odpovědi! Mně z toho zkrátka vychází, že nejvíce získám a nejmíň ztratim pouhou výměnou Hilfa za origoš filtr (na Ebayi ale nejmíň za 24 liber + poštovný) a případně budu koumat možný jemný úpravy origoš výfuku a zda jsou vůbec možný.

Streetbox vypadá dost zajímavě, ale já mám pocit, že u mýho kousku je zadní jednotka v dobrym stavu - teď jsem předpětí vrátil do zcela standartní polohy (s útlumem nikdo nehýbal, a tak to vykazovalo trochu nevyvážený tlumení v zatáčkách, ale teď už snad dobrý), zato přední vidle je furt nějaká měkká, asi je potřeba ještě trochu dolít olej a pak možná lehce přidat předpětí. Hlavně mi ale přijde, že je tam někde vůle (brýle i krk jsem povoloval a zase řádně dotáhnul, takže v tom to nebude).

1 reakcí na tento příspěvek Dynojet Stage 1 na VFR 750

7.6.2013 v 22:35 | Nahoru | #25
takze hotovo a rozdil je obrovskej. Ale jak sem psal. Idealne oboji, jak filtr tak vejfuky. Pak se pouzije nejvetsi tryska. jinak se daji mensi. Jestli chces muzu ti vyfotit manual na montaz.

(reakce na) Dynojet Stage 1 na VFR 750

7.6.2013 v 22:40 | Nahoru | #26
cuir> 2x kamos kit na dr650se a oboje rozdil raznatni..oboje doporucuji...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist