v červenci plánujeme motovýlet do Paříže , za kamarádem, který tam nedaleko žije. Autem mam nacestováno celkem dost ale, anikdy jsme neabsolvovali tak dlouhý trip na motorkách, měl jsem jen malorážky a jezdili maximálně na Mácháč. Táta mi půjčí svýho Dragstara XVS 650 a kamarád má Transalpa 600, pojedem na každý motorce ve dvou. Snad se nám to podaří zdárně uskutečnit .
Prosím tedy o rady a zkušenosti jako třeba kolik km se dá pohodlně zvládnout za den na těchto motorkách ve dvou, zda plánovat cestu po dálnicích, nebo okreskách, na co si dát pozor při cestování po Německu a Francii, zkušenější určitě ještě něco napadne ....
Předem moc díky za jakékoli doporučení a zkušenosti
Naposledy editováno 23.05.2013 19:14:05
1 reakcí na tento příspěvek Francie na Dragstar 650 + Transalp 600
1 reakcí na tento příspěvek Francie na Dragstar 650 + Transalp 600
1 reakcí na tento příspěvek Francie na Dragstar 650 + Transalp 600
Podle mě budete poměrně solidně schopni to ujet podobně jako my. Tzn první den asi 700km a druhý den asi 400.
Pozor si nemusíš dávat vůbec na nic. Maximálně na pumpy na německých dálnicích, které jsou někdy i 60km od sebe, tak aby vám nedošel benzín. Když míjíš ukazatel k pumpě na dálnici, pod ním je dodatková tabulka kde je napsáno po kolika km bude další pumpa. Tak se podle toho orientuj.
Jinak francouzskej středozemní venkov je fakt krásnej. Pokud pojedeš ve všední den, tak je tam naprosto minimální doprava. Překvapivě všichni makají a neflákají se jako tady v Čechystánu.
Naposledy editováno 23.05.2013 22:11:55
1 reakcí na tento příspěvek Francie na Dragstar 650 + Transalp 600
Opravil bych nejdriv seikose se vzdalenostma pump na nemeckych dalnicich, jedna se kolikrat i o 200km, nekdy i vic. U auta to neni tak dulezity, ale s motorkou musis sjet z dalnice a najit nejakou venkovskou lokalni pumpu, mela by v tomhletom fungovat podobna hustota cerpacek jako v Cechach. Pokud pomastite po dalnici, tak se mi vic osvedcila severni trasa, v Nemecku Chemnitz - Koln, pak v Belgii Liege - Mons, ta jizni cesta je vic opruz mi pripada. Ve Francii se plati dalnice, ceny najdes tady.
Pokud si chces cestu uzit bez dalnic, tak je to v podstate fuk kudy pojedes, dobry planovac cest je tohle. Benzinky jsou povetsinou zavreny pres noc a o nedelich, vyjimky jsou na dalnicich a hodne frekventovanych mistech, treba vetsich mestech, tam byvaji i nonstop. Ostatni jsou na platebni karty, a to dost casto pouze na francouzsky banky, se kteryma maji pumpy uzavreny smlouvy. Proc sakra nemuzou mit automaty u pump na cash jako maji treba jejich mytny brany nechapu a nevim.
Radary jsou vetsinou stacionarni, dost casto i s varovnou ceduli (ne vzdy), obcas nekde umisti prenosny, nikdy jsem je nevidel smrdet v aute za bukem, tak nemusis hlidat kolem cesty podezrele zaparkovany auta. Pokuta pri prekroceni do 20 km/h je 45 euro, jak prekrocis pres 50 jdes automaticky brucet na 2 mesice.
Motorkari tady drzi hodne spolu, v pripade poruchy nebo problemu se ti budou snazit pomoct. Dokonce i poldove na motorce jsou v prvni rade motorkari a az potom poldove, tak se podle toho k nim chovej. Funguje tu hodne nepsanych pravidel, zdravi se, kdyz te pusti auto vykopnes jako podekovani pravou nohu po predjeti, pokud te dojede ze zadu moto, vykopnes levou nohu jako ze o nem vis a muze te predjet atp. Plechovkari jsou na moto zvykly, v zacpach jezdis po delici care a necumis co kde lita, jinak dostanes od motorkare za tebou kteryho zdrzujes pohlavek po helme
FI hotely jako vsude jinde, postavit stan bude bez problemu pokud ho nebudes stavet nekde v parku na namesti a nebudes kolem sebe delat svincik. To je snad vse.