Naposledy editováno 04.05.2013 16:18:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?
Dolík.... píše: Daver84> ty tlumiču ať tam máš našroubované co chceš, klidně každou vidlu úplně opačně, se smetenýma gumama, tak zatáčku prostě projedeš úplně normálně, plynule tak, jak to tam pošleš... jestli to někdo nezvládne, chyba je jen v rukách. jel sem na pár křivých motorkách, se svařovaným rámem atd a jde to úplně normálně... nějaké nastavování vidlí a podobné blbosti se řeší u dost velkých kvapíků
jasně když je sucho tak jo ale když prší a je mokro tak mužeš mít zaděláno na průser ,váha se ti nerozloží na obě pneumatiky stejně a už se vezeš
1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?
cort píše: TC-Def> To na to šlapeš jako Venca Konopníků, botu by jsi měl mít cirka v třetině, tj. stupnu mezi prstama a spodkem nártu (si nevzpomenu, jak se to anatomicky jmenuje), pak tu nohu rovnáš k nádrži.
Schválně jsem se na to soustředil a čumím teďka na motogp a téměř všichni mají botu na stupačce tak na půlce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?
Packyn píše: Tady jak psal Mr.Dreamer je video www.youtube.com/watch s českýma tytulkama
Místy sekané video a titulky se zcela špatným časováním, myslím, že ten odkaz na uloz.to poslouží lépe .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?
Packyn píše: Mr.Dreamer> Aha já myslel že je to mim compem dost mi poslední dobou blbne
NN, tohle není u tebe . Stáhni ten film, na který jsem odkazoval na předchozí stránce a uvidíš, že kvalita bude mnohem lepší .
2 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?
on evidentně nechce závodit, či jezdit na hranici limitů, on chce jezdit čistě a svižně.
- víc koukat do zatáčky
- být uvolněný
- zvládnout kontra (sem si všiml že to vážně 50% motorkářů vůbec nepoužívá)
PS: vysedávej opravdu jen až najedeš do zatáčky opravdu tak blbě, že tě vynáší do škarpy...
pokud nezvládneš základy budeš vypadat spíš jako osel.... na tom videu vypadáš dobře, jen moc strnule. do zatáček se ti prostě nechce moc klopit, myslím rychle.
a k brždění v zatáčce - kdo ti tvrdí, že je to v poho a že si to můžeš dovolit je destruktivní blázen. brždění v zatáčce a při snaze zůstat v náklonu je nejleší recept jak se krásně vyválet... brzdit v zatáčce si můžeš dovolit opravdu tehdy, pokud máš ezervy prostorové protože to vždy povede k tomu, že tě to bude vyhazovet ven ze zatáčky.... lepší je mít před zatáčkou správně zařazenou rychlost a když tak jemně ubrat plyn a být připraven na úhybný manévr. Nejezdit prostě na limitu....
sice to i v tom videu strašně prosazují, ale to prostě patří na uzavřené okruhy ne v provozu.
rady amatéru zde na fóru jsou krásné věci, ale není na škodu si jít vyslechnout Pepu Šilera, Míru Lysího apd... Docela ti doporučuji jejich motokurzy... když už nic, za ty prachy máš aspoň zajímavou atrakci a atmosféru.
Zasada cislo jedna je neprat se s motorkou. Snazit se s ni srust. Vyzkouseno mam ze nejlepe se zatacka projede tak ze jsou nohy spravne na stupackach, vnejsi nohou se zapru o nadz. Sedim tak abych se drzel motorky jen od pasu dolu, od pasu nahoru je treba byt maximalne uvolneny. Ta motorka si sama najde idealni stopu. Kdyz se s ni budu prat a nutit ji delat neprirozene veci tak sebou drive flaknu. Samozrejme nesmim zapomenout na spravne divani tam kam chci jet a ne kudy zrovna jedu. Zatacku projedu bezpecne jen tehdy odhadnu-li spravne najezdovou rychlost abych nemusel v zatacce brzdit, budu plynule pracovat s plynem a budu uvolnene sedet.
Brzdit v zatacce je nebezpecne, ale kdyz to musi byt, delam to hlavne zadni brzdou, ta nema tak agresivni nastup jako predni, moto se mi lepe ovlada a snazi se samo naprimovat. Tim je mensi sance pretizeni predniho kola, nasledna ztrata adheze a mozny pad.
Co je dulezite, je cvicit tak dlouho az se odbouraji tzv. sebezachovne reakce, jako v zatackach zavirat plyn nebo brzdit, to je totiz to co veli instinkt kdyz je pruser, ale je to presne to co nejvic ublizi. Zkratka naucit se delat presny opak toho co mi veli zdravy rozum.
Byl jsem v motoskole u Pepy Silera, naucil me spoustu veci za dva dny. Oprvadu mohu doporucit. Sam nejak pojem kontra rizeni neuznava, proc to nevim, to se ho bude muset nekdo zeptat.
Jedu doleva, tlacim od sebe levy heft nebo taham k sobe pravy, to uz je o tom co komu vyhovuje. Mimo to, osobne jezdim zasadne a porad se dvema prsty na packach. Snizuje to dobu rakce pri brzdeni a zapesti je diky oprenym prstum stabilizovane a lepe se mi ovlada plyn. Navic mam stale jisty a pevny uchop riditek. Sice jsem prvni mesic trpel jak zvire nez si ruce zvykly, ale vyplatilo se to.
Kdyz sednu na masinu kde takhle kvuli nastaveni ridit nejde jsem na nervy a necitim se bezpecne
Naposledy editováno 06.05.2013 10:28:24
1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?
K témetu: Jako tu jednu zatáčku co tam jezdíš,tak jezdíš "naučeně",plánovitě s učelem ju projet co nejrychlejs.Jak dojde na obyčejnou jízdu,tak je vidět že se neumíš koukat ven ze zatáček,jedeš kostrbatě -neodhadneš poloměr zatáček a tím pádem jak rychle bys měl jet buď seš rychlej ,nebo pomalej. Snažíš se jet rychle a to je ten problém, seš v křeči.
Twist of the wrist 2
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?
možná by si měl míň teoretizovat a víc jezdit.. chci tě vidět, co bys udělal, kdyby se ti utáhla zatáčka, něco ti tam vletělo, byl tam štěrk atd. bez předku neuděláš ani hovno
a komu se motorka narovnává, když brzdí předkem ji neumí asi dostatečně ovládat...
myty_fakta píše: Mr.Dreamer> já nemůžu za to, že neumíš brzdit v zatáčce a že v ní brzdíš necitlivou zadní brzdou. To je celkem tvůj problém
možná by si měl míň teoretizovat a víc jezdit.. chci tě vidět, co bys udělal, kdyby se ti utáhla zatáčka, něco ti tam vletělo, byl tam štěrk atd. bez předku neuděláš ani hovno
a komu se motorka narovnává, když brzdí předkem ji neumí asi dostatečně ovládat...
No sakra, v zatáčce štěrk a ty tam brzdíš předkem, no já končím . Pitomec a ještě se do krve hádá, no, najdi si někoho jiného kdo ti vysvětlí jaké blbosti tu vykládáš, mně trochu chybí motivace...
To, že neumíš brzdit předkem neomlouvej tim, že by se to dělat nemělo
Radší zkoukni. Sleduj, pauzuj, přemejšlej, a pořád do kola...
Twist-of-the-Wrist-II-bible-zataceni
blaablaa dowland bblaablaa
3 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?
1 reakcí na tento příspěvek Delam neco spatne?
1/ Prostudovat teorii neni od veci. Ale stejne vsechno nepoberes hned, obcas se k ni vrat a precti si ji znova (viz twist of the wrist atd.)
2/ Kazdej druh motorky chce neco jinyho, po presednuti z nahace na SS jsem se ucil znova ridit, posaz jinak, pohyb na motorce jinak atd.
3/ Na jezdeni na limitu SILNE doporucuju okruh. Pokud nemas dost penez, tak Sosnova/Myto udela uzasnou sluzbu za par korun, a muzes to tam rvat co to jde a nepotkas auto v protismeru.
4/ Uzasny jsou cviceni na jakymkoli volnejsim kruhaci / dalnicnich najezdech. Ale PORAD MIT REZERVY.
5/ Neuc se jezdit pres pruhy jako to delas na videu. Jednu se blbe zapomenes a je z toho smrtak :(
6/ Zkus jezdit zatacky hned po zlomeni motorky pod plynem. Zjistis ze ti nekdo vymenil motorku.
7/ Vnitrni nohu mej na stupacce na spicce. Jednak usetris boty, a druhak se vyhnes pruseru a leknuti.
8/ kdyz se tak zamyslim tak mam prd co radit Sam bych poradit potreboval. Ale spis nez poradit preprogramovat hlavu. Holt zkusenosti nejdou ochcat, kazdej to musi najezdit sam za sebe
Uprimne ja se na silnici vysral. Jezdit kochacku me nebavi, a jezdeni rychle je strasnej hazard. Ale je to draha zabava no :/
Naposledy editováno 06.05.2013 16:07:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Delam neco spatne?
Ještě jsem si vzpomněl na vtipný a poučný video od kluků z MJ: