globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: RS 125 2007 - nedrží volnoběh, při sytiči chcípne!
Ahoj,

rád bych poprosil o radu. Je to opravdu zepár dní, co se mlaďoch rozhodl, že si udělá řidičák, a zamiloval se do RS125. Byť jsem mu to rozmlouval s tím, že dvoutakt vyžaduje péči 50ujetých km/ 2hodiny v garáži, nedal si říct a já ovlivněn rodinnými vlivy, že jako mu do toho nemám kecat atd, jsem mu nakonec jednu prohlídl, zdálo se všechno v naprostým pořádku, tak se i koupila...

Hned druhý den jsem zjistil, že od jeho předchozího hraní si s palubním PC je vybitá baterka, tak jsem baterku výtáhl, dal nabít, další den namontoval, nastartoval, nechal chvíli natočené, a zaparkoval, pak to všechno začalo...

Přijdu třetí den, motám startérem jak vzteklá liška, nic. Kontroluju benzín, hadičky, nic.
Tak jsem se jal ( musím říct, jakožto zručný a poměrně zkušený motorkář a ještě k tomu automechanik, to jen abyjste si nemyslely ) rozdělat komplet karburátor do šroubku, a pročistit trysky a sítka.

Večer jsem to vzdal, zaparkoval rozdělaný, že jako dodělám až následující den, když při vykládání si s ženou o tom, jak by se ta motorka měla prodat, mě secvaklo 1+1 a šel jsem najisto k motorce, protože mi došlo, že já IDIOT jsem při nabíjení té baterky odpojil nádrž a pak k ní hadičky do karbecu připojil obráceně No, nenaliskal bych si, celej den práce v prdeli. Takže to hned chytlo bez potíží, jen karbec celej rozhašenej, od toho čistění se člověk netrefi na závit přesně s těma štelovátkama...



A teď konečne k té radě, už se mi to prostě nepodařilo naladit, pravda, zkoušel jsem to 10 minut a pak mě to přestalo bavit, ale potřeboval bych někoho, kdo bude v tomhle opravdu zkušený a bude mi schopen říct, co mám přesně štelovat ABY - za 1. za tepla držel volnoběh tak kolem 1800-2000 a při první přidání plynu se to jakoby nedusilo,( jakmile zatahnu podruhé nebo se rozjedu, tak se to dusit přestane) a za 2. když startuji za studena aby to vůbec chytlo a nemusel jsem to držet pod plynem, a za 3. když zapnu sytič po noci za studenýho motoru, mašina začne chcípat.

Děkuju mnohokrát, a snad jsem nikoho nenasral, že musel můj dlouhej příběh číst

Díky Dejv





Naposledy editováno 02.05.2013 12:24:23

RS 125 2007 - nedrží volnoběh, při sytiči chcípne!

2.5.2013 v 12:23 | Nahoru | #1
Vím, že ten šroub z černou umělou hlavou je na štelování volnoběhu, když motám dovnitř, zvyšuji volnoběh...

No a vedle něj ten stříbrný šroub na plochý šroubovák bude asi bohatost směsi... Zajímá mě jak ji nastavit, a taky jestli se dá nějak štelovat ten sytič.





Naposledy editováno 02.05.2013 12:23:57

RS 125 2007 - nedrží volnoběh, při sytiči chcípne!

2.5.2013 v 13:35 | Nahoru | #2
vyšroubovat šroubek na bohatost a nevědět kolik na něm bylo otáček? Dobře pane

Namotej tam 1,5 otáčky od utažena ..... a potom dle chodu motoru buď přidej nebo uber .... mělo by to být 1 - 2,5 otáčky max

Kabel od sytiče by měl mít vůli cca 2-3 mm .... jinak se to neladí

Volnoběh by tady na tom zmetku měl být okolo 1500ot/min .... to uděláš tim velkým plastovým

Zbytek tvých dotazů ovlivňuje směs...

PS: bacha je to dvoutakt = maže olejem v benzínu = pokud bude jezdit na špatnou směs může velmi rychle zadřít...
PS2: dal bych to do servisu

RS 125 2007 - nedrží volnoběh, při sytiči chcípne!

2.5.2013 v 17:00 | Nahoru | #3
Maro díky, nějaký dvoutakty jsem už spravoval a můj problém je, že mě tyhle motory zoufale nebaví... no a když tě něco nebaví, tak podle toho to taky vypada

Mimochodem, benzin ředíme s olejem už v nádrži projistotu, takže to s tím zadřením odpadá...
Jinak volnoběh jsem už seřídíl kolem 1800, což si myslím není nic strašnýho, 1400 mám já na GSX-R a to je trošku jinej motor že....

Za tu bohatost a tu informaci o tom utažení děkuju moc, tohle jsem přesně potřeboval vědět, jaký spektrum otáček na tom šroubu je... Teď nabíjím baterku, zítra to naladím, a dám vědět.

Jak říkám, děkuju moc za radu.

RS 125 2007 - nedrží volnoběh, při sytiči chcípne!

Skvělá odpověď, děkuji! 3.5.2013 v 09:37 | Nahoru | #4
Dejve, pozor i když liješ olej přímo do benzínu tak se nic nemění, když budeš mít špatně směs (moc vzduchu, málo benzínu)tak to bude málo mazat....

Osobní zkušenost s 2taktem a panem umělcem Fučíkem z Komína :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2890 Včera v 23:20 tomasNJ
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA


TOPlist