rád bych poprosil o radu. Je to opravdu zepár dní, co se mlaďoch rozhodl, že si udělá řidičák, a zamiloval se do RS125. Byť jsem mu to rozmlouval s tím, že dvoutakt vyžaduje péči 50ujetých km/ 2hodiny v garáži, nedal si říct a já ovlivněn rodinnými vlivy, že jako mu do toho nemám kecat atd, jsem mu nakonec jednu prohlídl, zdálo se všechno v naprostým pořádku, tak se i koupila...
Hned druhý den jsem zjistil, že od jeho předchozího hraní si s palubním PC je vybitá baterka, tak jsem baterku výtáhl, dal nabít, další den namontoval, nastartoval, nechal chvíli natočené, a zaparkoval, pak to všechno začalo...
Přijdu třetí den, motám startérem jak vzteklá liška, nic. Kontroluju benzín, hadičky, nic.
Tak jsem se jal ( musím říct, jakožto zručný a poměrně zkušený motorkář a ještě k tomu automechanik, to jen abyjste si nemyslely ) rozdělat komplet karburátor do šroubku, a pročistit trysky a sítka.
Večer jsem to vzdal, zaparkoval rozdělaný, že jako dodělám až následující den, když při vykládání si s ženou o tom, jak by se ta motorka měla prodat, mě secvaklo 1+1 a šel jsem najisto k motorce, protože mi došlo, že já IDIOT jsem při nabíjení té baterky odpojil nádrž a pak k ní hadičky do karbecu připojil obráceně No, nenaliskal bych si, celej den práce v prdeli. Takže to hned chytlo bez potíží, jen karbec celej rozhašenej, od toho čistění se člověk netrefi na závit přesně s těma štelovátkama...
A teď konečne k té radě, už se mi to prostě nepodařilo naladit, pravda, zkoušel jsem to 10 minut a pak mě to přestalo bavit, ale potřeboval bych někoho, kdo bude v tomhle opravdu zkušený a bude mi schopen říct, co mám přesně štelovat ABY - za 1. za tepla držel volnoběh tak kolem 1800-2000 a při první přidání plynu se to jakoby nedusilo,( jakmile zatahnu podruhé nebo se rozjedu, tak se to dusit přestane) a za 2. když startuji za studena aby to vůbec chytlo a nemusel jsem to držet pod plynem, a za 3. když zapnu sytič po noci za studenýho motoru, mašina začne chcípat.
Děkuju mnohokrát, a snad jsem nikoho nenasral, že musel můj dlouhej příběh číst
Díky Dejv
Naposledy editováno 02.05.2013 12:24:23
No a vedle něj ten stříbrný šroub na plochý šroubovák bude asi bohatost směsi... Zajímá mě jak ji nastavit, a taky jestli se dá nějak štelovat ten sytič.
Naposledy editováno 02.05.2013 12:23:57
Namotej tam 1,5 otáčky od utažena ..... a potom dle chodu motoru buď přidej nebo uber .... mělo by to být 1 - 2,5 otáčky max
Kabel od sytiče by měl mít vůli cca 2-3 mm .... jinak se to neladí
Volnoběh by tady na tom zmetku měl být okolo 1500ot/min .... to uděláš tim velkým plastovým
Zbytek tvých dotazů ovlivňuje směs...
PS: bacha je to dvoutakt = maže olejem v benzínu = pokud bude jezdit na špatnou směs může velmi rychle zadřít...
PS2: dal bych to do servisu
Mimochodem, benzin ředíme s olejem už v nádrži projistotu, takže to s tím zadřením odpadá...
Jinak volnoběh jsem už seřídíl kolem 1800, což si myslím není nic strašnýho, 1400 mám já na GSX-R a to je trošku jinej motor že....
Za tu bohatost a tu informaci o tom utažení děkuju moc, tohle jsem přesně potřeboval vědět, jaký spektrum otáček na tom šroubu je... Teď nabíjím baterku, zítra to naladím, a dám vědět.
Jak říkám, děkuju moc za radu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... | Beranidlo | 2890 | Včera v 23:20 tomasNJ |
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 | Tesin | 1 | 23.5.2023 v 20:19 kokoška. |
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 | Jawák81 | 19 | 6.5.2023 v 14:27 Jawák81 |
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... | frantisekkal | 7 | 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |