paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Vlnění řidítek
Zdravim,pred par tydny jsem koupil fz6n.Ted po par svezeni jsem zjistil ze pri jizde nad 155km/h se zacnou chvet riditka ze by mi to zahodilo.Daval jsem hned novou gumu,jeste nez sem se poradne svezl,kolo je vyvazene,ale mekke vidle,vymenu oleje a gufer budu teprv delat .Kdyz jsem to zkousel s batuzkem tak to ani netukne.Ma to spolu neco spolecnyho? Naky zkusenosti?

Vlnění řidítek

Skvělá odpověď, děkuji! 25.4.2013 v 01:40 | Nahoru | #1
no ma,ja kdyz natankuji plnou tak se mi riditka netrepou,ale je pravda ze se mi trepou tak pri 60km. muzes mit spatny lozisko v krku,nebo taky muze byt vse ok a stejne to bude delat,nektere motorky a nektere pneu to delaji. pokud mas novou neoskakanou gumu,tak rychle sprav predni vydle a vymen olej a pak zistis jak na tom si. pri rozebirani taky zistis jak je natom to lozisko v krku a v kolech.

Vlnění řidítek

25.4.2013 v 01:40 | Nahoru | #2
neka me blbne mobil

Naposledy editováno 25.04.2013 01:41:56

1 reakcí na tento příspěvek Vlnění řidítek

25.4.2013 v 04:32 | Nahoru | #3
JO, zatížení a jeho rozložení má zásadní vliv - poznáš až dáš kufry či cokoli jiného. Nastavení předku by to mohlo kompenzovat .

Jiank obvyklé je to u nevyvážené či oskákané, blbě sjeté přední gumy ...ale tu máš novou

(reakce na) Vlnění řidítek

25.4.2013 v 05:29 | Nahoru | #4

FishX3 píše: Nastavení předku by to mohlo kompenzovat

Mám za to, že u FZ-6N můžeš laborovat maximálně s viskozitou oleje a popuštěním vidlí v brejlích. Žádný nastavovací element na předních vidlích není

Vlnění řidítek

25.4.2013 v 07:28 | Nahoru | #5
jestli jezdíš s kufrem, tak ho zkus sundat a vyzkoušej.

Vlnění řidítek

25.4.2013 v 08:41 | Nahoru | #6
Ještě možnost a nebo vyměnit stroj

1 reakcí na tento příspěvek Vlnění řidítek

Skvělá odpověď, děkuji! 25.4.2013 v 08:53 | Nahoru | #7
Hele mě se rozvlňovala motorka když jsem měl předpětí zadní pružiny moc natvrdo.

(reakce na) Vlnění řidítek

25.4.2013 v 09:17 | Nahoru | #8

mira-xj píše: Hele mě se rozvlňovala motorka když jsem měl předpětí zadní pružiny moc natvrdo.



To by vysvetlovalo, proc se to neprojevuje se spolujezdcem.

Vlnění řidítek

25.4.2013 v 10:10 | Nahoru | #9
Souhlasim s rebelem... Tlumic na riditka a muzes jet klidne s bouchlou gumou

1 reakcí na tento příspěvek Vlnění řidítek

25.4.2013 v 11:39 | Nahoru | #10
S kuframa nejezdim,zatim zadnej delsi vylet nebyl. No uvidim az vymenim olej, pak zkusim ten zadni tlumic,kdyz uz jsme utoho nevite nekdo jak ma byt dlouha pruzina ve vidlich? V manualu je zdvih,ale vic k tomu nic.

2 reakcí na tento příspěvek Vlnění řidítek

26.4.2013 v 08:27 | Nahoru | #11
hele na vibrace je mnoho zajímavých studií. člověk po prostudování zjistí, že o to nic neví

ne ale vážně, já jsem teď celý měsíc v jednom kuse v garáži na silnici a testuji různé možnosti.

můj případ je opačný, když zadek odlehčím, tak se motorka zklidní a kmity jsou pryč (téměř) přičemž stačí zadek naložit za těžiště o cca 5kg a v tu ránu už se rovnovážný stav v přední ose rozhodí a po chvíli se rozkmitají (protože osa není tak zatížená)

V tvém případě je dobré rozlišit, jestli jsou to kmity se kterými bojuješ opravdu ikdyž řídítka držíš, nebo když je mírně pustíš se pomaličku začínají rozkmitávat až se rozlítnou jak splašený čokl na fenu. Pokud cítíš že kmity začínají pozvolna, vyřešit to mohou v poklidu těžší závažíčka na řídítkách, pokud jsou docela kmity rázné samy o sobě už v počátku, pak v tvém případě může jít buď o:

1) nastavení světlé výšky přední nebo zadní osy (pokud máš stavitelné prvky) - to dělá sakra moc
2) předpětí tlumičů
3) stará nebo nevhodná kapalina v předních tlumičích
4) (špatné ložisko v krku jak někdo řekl)

- pokud rozumím dobře, že ty máš problém když jedeš sám v lehkém stavu, máš tedy při konstatní rychlosti menší zatížení na přední ose... Z toho vycházej, hend první věc co mě napadne, je nezatížený krk, ložisko, projeví se tam vůle, pořád platí i výměna kapaliny v tlumičích, to udělej raději taky, zůžíš hodně pole problémů a je to jen za pár korun..

ale co já vím, sem jen vůl na ER5, čekal bych že ti s tímto poradí zkušení borci na supersportech

(reakce na) Vlnění řidítek

26.4.2013 v 08:37 | Nahoru | #12

Prochy8 píše: S kuframa nejezdim,zatim zadnej delsi vylet nebyl. No uvidim az vymenim olej, pak zkusim ten zadni tlumic,kdyz uz jsme utoho nevite nekdo jak ma byt dlouha pruzina ve vidlich? V manualu je zdvih,ale vic k tomu nic.



v servisním manuálu je napsaná délka u modelu rok 2008 délka standartní 354mm. Limit na výměnu je 347mm.

http://www.motorkari...ilenska_prirucka.pdf

dobře si to zmínil, protože pokud je pružina volná menší než zástavbová 347mm, utopí se ti v nezatíženém stavu vidle a změní se tím těžiště a všechno. Špatné propružení špatně tlumí a vytváří kmity.

Naposledy editováno 26.04.2013 08:39:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlnění řidítek

26.4.2013 v 08:59 | Nahoru | #13

Kamy píše: ale co já vím, sem jen vůl na ER5, čekal bych že ti s tímto poradí zkušení borci na supersportech

U FZ-6N ,vzhledem ke konstrukci tlumících prvků, moc poradit ani nelze

(reakce na) Vlnění řidítek

26.4.2013 v 11:50 | Nahoru | #14
Rebel83> zkouskl sem tu servisku a máš recht... Klasická jednoduchá koncepce... Tím lépe, pokud nejde vyloženě o vlastnost, příčinu hledat vyloženě v opotřebení komponent

Vlnění řidítek

27.4.2013 v 21:04 | Nahoru | #15
Mě to dělal bandit taky,ale při nižších rychlostech jen při puštění řidítek,bylo to samozřejmě hlavně oskákanou gumou.Teď se to dost zlepšilo,ale neni to úplně v pohodě.Zkus dle mého ty vidle.Ložiskem to nebude...Mě zase fascinuje,že se mi řidítka rozvibrujou někdy ve 190-195km/h(než tam z téhle rychlosti vleze dvěstě trvá snad dvě minuty .Tahám dál za plyn a po chvíli je klid asi nějaký vibrace ve vysokejch,který při nižších kvaltech nevnímám.Ovšem je pravda,že pokud si sednu blíž k nádrži třeba v 50-100km/h a pustím řidítka,tak to nehází,pokud posunu tu metrákovou prdel dál k zadku,tak to hází,ale alspoň je větší adrenalin že jo..

Vlnění řidítek

6.5.2013 v 23:56 | Nahoru | #16
Takze olej,gufera vymeneny.Pruzina vypada nova,jen 2mm zmackla.Vcera sem se byl opet projet a dela to furt.Asi zkusim zkouknout to lozisko.

(reakce na) Vlnění řidítek

6.5.2013 v 23:58 | Nahoru | #17
[quote=Kamy]

V tvém případě je dobré rozlišit, jestli jsou to kmity se kterými bojuješ opravdu ikdyž řídítka držíš, nebo když je mírně pustíš se pomaličku začínají rozkmitávat až se rozlítnou jak splašený čokl na fenu. Pokud cítíš že kmity začínají pozvolna, vyřešit to mohou v poklidu těžší závažíčka na řídítkách, pokud jsou docela kmity rázné samy o sobě už v počátku, pak v tvém případě může jít buď o:

Ty riditka se rozklepou hned jak splasenej cokl na fenu. Kdyz drzim porad plyn tak to prestane nad 200 se uz zas ani nehnou. tak 155-180km/h

Naposledy editováno 07.05.2013 00:00:10
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
záběr spojky Yamaha FZ6 N Dymus 8 26.5.2024 v 17:13 kuzmič
nastavení páky řazení - na lepidlo ... Yamaha FZ6 N zero1724 2 23.10.2023 v 08:31 zero1724
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... matesh13 7 9.9.2023 v 21:06 _Michal
Nádrž Yamaha FZ6 N RTSbike 10 30.7.2023 v 08:15 RTSbike
Oprava moto [1, 2] Yamaha FZ6 N RTSbike 52 24.7.2023 v 14:43 smap


TOPlist