vím, že je to součástka která na Hondách relativně často odchází, ale to je tak vše. Rád bych znal odpovědi na pár otázek.
1. Co přesně regulátor dobíjení dělá?
2. Co způsobí, že odejde?
3. Dá se nějak ovlivnit jeho životnost?
4. Dá se s poškozeným regulátorem nějak nouzově dojet?
5. Jak se projevuje to, že odejde do kopru?
Chápu, že některé z těch otázek jsou dost triviální, u některých odpověď tuším, ale přijde mě zbytečné sem psát svoje dohady.
Díky za odpovědi
Naposledy editováno 18.04.2013 12:55:44
1 reakcí na tento příspěvek Honda a regulátor dobíjení
1 reakcí na tento příspěvek Honda a regulátor dobíjení
2) Rozbije se
3) Regler hřeje - takže zajistit aby se moh chladit, může ho poškodit voda, hlavně se solí, může se poškodit přechodovými obvody v okruhu = zoxidované, nedotažené spoje, odpálí ho poškozený altík atd.
4) Poškozený regler buď přebíjí (dává vyšší napětí než cca 13,8 V), takže se vyvaří baterie + něco se může spálit, nebo nedobíjí (míň než cca 13,5 V), případně nedává vůbec nic a pak se ti vyšťaví baterka a přestane to svítit a následně dávat jiskru - takže na pár km pomůže vypnout vše co se dá, aby zbyla šťáva na zapalování + čerpadlo a CDI, případně dobít baterku a zas pár km popojet
5) viz 4)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda a regulátor dobíjení
Kousek píše: Je to prostě rozesraná Hujdááááááááááááááááá. K
Jdi mi k šípku...ehm omyl, Ty ne Ty se tam nevejdeš
2) Když to laicky připrovnám k žárovce- praskne vlákno a odejde (prostě každá věc na světě má svou životnost - čili způsobuje to "opotřebení" regulátoru
3) Asi ne, ale nevím jistě (leda na motorce nejezdit )
4) Jsou dvě možnosti - buď nebude moto dobíjet, nebo bude přebíjet. Při přebíjení hrozí poškození baterie, žárovek atd..
Když nebude moto dobíjet, pomůžeš si tím, že zhasneš, každopádně pokud se baterie vybije, motorka se zastaví.
Pokud bys jel s druhou moto která má stejnou baterku, dají se střídat - dáš si jí po 100km dobít do motorky kde je dobíjení o.k. a pak zas vyměníš a zas dokud nejsi doma
5) viz. výše- pokud nedobíjí, rozsvítí se kontrolka dobíjení
1 reakcí na tento příspěvek Honda a regulátor dobíjení
Jeho funkce je ze schémátka celkem jasná a pokud motorka přestaně dobíjet, obvykle jako první odejde referenční prvek (zenerka), pokud se prorazí i tranďák, tak potom taktéž tyristory spínají stále.
Odejít mohou pochopitelně i tyristory, nebo diody v můstku. Regler by sám o sobě byl relativně snadno opravitelný, pokud by nebyl zaléván hmotou.
Pokud naopak se regulační obvod přeruší, tyristor přestanou spínat úplně a regler pak funguje pouze jako usměrňovač a přebíjí.
Jeho životnost se moc ovlivnit nedá, záleží na kvalitě součástek a provedení, taktéž na jeho umístění (aby se nepřehříval).
Vyplatí se (zdánlivě paradoxně) jezdit se zapnutými světly a dalšími spotřebiči, jelikož tak se regulačním prvkům v regleru odlehčí.
Toto však neplatí u alternátorů s buzenou kotvou, tak je princip regulace zcela jiný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda a regulátor dobíjení
VOGELVFR píše: Jdi mi k šípku...ehm omyl, Ty ne Ty se tam nevejdeš
Nezaviď třasořitko. K
2 reakcí na tento příspěvek Honda a regulátor dobíjení
Podstatné je vědět kde sehnat jiný a rozdoně ne od Ignitechu, nebo jetý z vrakoviště, to je velmi krátkodobé řešení
Naposledy editováno 18.04.2013 13:33:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda a regulátor dobíjení
cat-nikita píše: Ty jo, na většinu otázek bych uměla odpovědět, buď jsem prudce inteligentní a nebo jsem holt měla pár let Hondy
Podstatné je vědět kde sehnat nový
A nebo maš v trenclach nemile překvapeni. K
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda a regulátor dobíjení
Kousek píše: Nezaviď třasořitko. K
Jsem rád, že jsi vynechal háček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda a regulátor dobíjení
VOGELVFR píše: Jsem rád, že jsi vynechal háček
Nebudu Ti přece řikat jako Tvoje nebožka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda a regulátor dobíjení
Kousek píše: Nebudu Ti přece řikat jako Tvoje nebožka.
Mi říká Martínku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda a regulátor dobíjení
VOGELVFR píše: Mi říká Martínku
Ale jenom, když něco potřebuje.
A už si ji řekl, mezi jakou zparchantělou sebranku ji v květnu potahneš? K
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda a regulátor dobíjení
cat-nikita píše: Ty jo, na většinu otázek bych uměla odpovědět, buď jsem prudce inteligentní a nebo jsem holt měla pár let Hondy
Podstatné je vědět kde sehnat jiný a rozdoně ne od Ignitechu, nebo jetý z vrakoviště, to je velmi krátkodobé řešení
Proc ne ignitech?
jinak vape ma novinku nejvyykonejsi..500w
http://www.vape.cz/e...ory-napeti/A-R106-1/
z-x-r píše: Proc ne ignitech?
jinak vape ma novinku nejvyykonejsi..500w
http://www.vape.cz/e...ti/A-R106-1/ [/quote]
to vypada dobre
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda a regulátor dobíjení
Kousek píše: Ale jenom, když něco potřebuje.
A už si ji řekl, mezi jakou zparchantělou sebranku ji v květnu potahneš? K
Raději ne, páč bych jel sám ...........No, možná ji to řeknu
Nevýhoda je, že přebytečný výkon tohoto typu alternátoru musí protopit svodový regulátor. Pokud je k tomu ještě blbě umístěn, vysoká teplota a její cyklování ho pomalu poškozuje.
Dále ho může poškodit zalévací hmota s výrazně jinou tepelnou roztažností, než má plošňák. Neustálé roztahování a smršťování dovede po dlouhé době utrhat součástky z plošňáku. To byl problém zapálek starých Transalpů a některých dalších strojů té doby.
Na ty odcházející CDI funguje (kromě výměny za novější výrobek, kde už ten problém zvládli) přemístit zapálko z pod nádrže někam dopředu, kde na něj tolik nemůže teplo z motoru a chladiče. Je k tomu potřeba ustřihnout konektor a prodloužit jeho dráty. A nebo rozmotat celý svazek.
Regulátor si výrazně topí sám, na tom je založen princip jeho činosti. Zcela jistě mu prospěje umístit ho někam, kde na jeho chladič půjde přímý proud vzduchu.
2 reakcí na tento příspěvek Honda a regulátor dobíjení
Firecracker píše: Jestli jsem to správně pochopil tak regulátor bude míň topit když budu mít zapnuté třeba vyhřívané rukojetí a puštěná dálková světla, to by tedy teoreticky mohlo jeho životnost prodloužit je to tak?
ano přesně tak. Samozřejmě zas aby to dobíjelo a pokud je vybitá baterka tak at pro ní zbyde víc na nabití ale podle mě tam je dost rezerva i s tím co píšeš.charlie.vtx1800 píše: 1) Udržuje stálé napětí z alternátoru aby se baterie ani nepřebíjela, ani nedobíjela.
2) Rozbije se
3) Regler hřeje - takže zajistit aby se moh chladit, může ho poškodit voda, hlavně se solí, může se poškodit přechodovými obvody v okruhu = zoxidované, nedotažené spoje, odpálí ho poškozený altík atd.
4) Poškozený regler buď přebíjí (dává vyšší napětí než cca 13,8 V), takže se vyvaří baterie + něco se může spálit, nebo nedobíjí (míň než cca 13,5 V), případně nedává vůbec nic a pak se ti vyšťaví baterka a přestane to svítit a následně dávat jiskru - takže na pár km pomůže vypnout vše co se dá, aby zbyla šťáva na zapalování + čerpadlo a CDI, případně dobít baterku a zas pár km popojet
5) viz 4)
No nevím, kde jsi byl na těch číslech, ale např. Honda VFR 800 r.v. 98-01 má dávat regulátor při 5.000 rpm 14,0 - 14,8 V, me dáva na volnoběh 12,5-12,8V a při otáčkách 2000 a víš dáva 14,6 V.
Teď to zrovna řeším.
Baterka byla sice už starší, ale i tak to dost překvapilo, nafoukla se, rána jak z děla a celý motor od kyseliny.. moc fajn
no a když je v háji tak, že nedobijí a máš stříkačku tak jakmile se ti vybije baterka tak jsi prostě v prdeli já to poznal tak, že se mi za jízdy vyplo ABS..