Téma: Honda a regulátor dobíjení
 
18.4.2013 v 12:55
Ahoj,

vím, že je to součástka která na Hondách relativně často odchází, ale to je tak vše. Rád bych znal odpovědi na pár otázek.

1. Co přesně regulátor dobíjení dělá?
2. Co způsobí, že odejde?
3. Dá se nějak ovlivnit jeho životnost?
4. Dá se s poškozeným regulátorem nějak nouzově dojet?
5. Jak se projevuje to, že odejde do kopru?

Chápu, že některé z těch otázek jsou dost triviální, u některých odpověď tuším, ale přijde mě zbytečné sem psát svoje dohady.

Díky za odpovědi

Naposledy editováno 18.04.2013 12:55:44

Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 13:05 | Nahoru | #1
reguluje

To budou majitelé ostatních sraček...pardón značek zasejc na koni

1 reakcí na tento příspěvek Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 13:06 | Nahoru | #2
Je to prostě rozesraná Hujdááááááááááááááááá. K

Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 13:07 | Nahoru | #3
1. Reguluje dobíjení
2. Stáří, přehřátí, nízká kvalita výroby etc.
3. Přijde na to.
4. Dokud stačí baterka, tak ano.
5. Přestane to dobíjet nebo to naopak dobíjí příliš (vyvaří to baterku).

1 reakcí na tento příspěvek Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 13:07 | Nahoru | #4
1) Udržuje stálé napětí z alternátoru aby se baterie ani nepřebíjela, ani nedobíjela.
2) Rozbije se
3) Regler hřeje - takže zajistit aby se moh chladit, může ho poškodit voda, hlavně se solí, může se poškodit přechodovými obvody v okruhu = zoxidované, nedotažené spoje, odpálí ho poškozený altík atd.
4) Poškozený regler buď přebíjí (dává vyšší napětí než cca 13,8 V), takže se vyvaří baterie + něco se může spálit, nebo nedobíjí (míň než cca 13,5 V), případně nedává vůbec nic a pak se ti vyšťaví baterka a přestane to svítit a následně dávat jiskru - takže na pár km pomůže vypnout vše co se dá, aby zbyla šťáva na zapalování + čerpadlo a CDI, případně dobít baterku a zas pár km popojet
5) viz 4)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 13:07 | Nahoru | #5

Kousek píše: Je to prostě rozesraná Hujdááááááááááááááááá. K



Jdi mi k šípku...ehm omyl, Ty ne Ty se tam nevejdeš

Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 13:08 | Nahoru | #6
1) reguluje kolik ampér poteče z altiku do baterky (pokud jedeš bez světel, je menší odběr a tím pádem potřeba tlačit do baterky méně proudu a naopak)
2) Když to laicky připrovnám k žárovce- praskne vlákno a odejde (prostě každá věc na světě má svou životnost - čili způsobuje to "opotřebení" regulátoru
3) Asi ne, ale nevím jistě (leda na motorce nejezdit )
4) Jsou dvě možnosti - buď nebude moto dobíjet, nebo bude přebíjet. Při přebíjení hrozí poškození baterie, žárovek atd..
Když nebude moto dobíjet, pomůžeš si tím, že zhasneš, každopádně pokud se baterie vybije, motorka se zastaví.
Pokud bys jel s druhou moto která má stejnou baterku, dají se střídat - dáš si jí po 100km dobít do motorky kde je dobíjení o.k. a pak zas vyměníš a zas dokud nejsi doma
5) viz. výše- pokud nedobíjí, rozsvítí se kontrolka dobíjení

1 reakcí na tento příspěvek Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 13:08 | Nahoru | #7
Jo a abych nezapomněl


Naposledy editováno 18.04.2013 13:09:16

(reakce na) Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 13:13 | Nahoru | #8

FiZzeR píše: Jo a abych nezapomněl



....co jsem komu udělala
(Země)

Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 13:25 | Nahoru | #9
Třífázový zkratový regler vypadá v jednoduchém provedení takto:



Jeho funkce je ze schémátka celkem jasná a pokud motorka přestaně dobíjet, obvykle jako první odejde referenční prvek (zenerka), pokud se prorazí i tranďák, tak potom taktéž tyristory spínají stále.
Odejít mohou pochopitelně i tyristory, nebo diody v můstku. Regler by sám o sobě byl relativně snadno opravitelný, pokud by nebyl zaléván hmotou.

Pokud naopak se regulační obvod přeruší, tyristor přestanou spínat úplně a regler pak funguje pouze jako usměrňovač a přebíjí.

Jeho životnost se moc ovlivnit nedá, záleží na kvalitě součástek a provedení, taktéž na jeho umístění (aby se nepřehříval).
Vyplatí se (zdánlivě paradoxně) jezdit se zapnutými světly a dalšími spotřebiči, jelikož tak se regulačním prvkům v regleru odlehčí.

Toto však neplatí u alternátorů s buzenou kotvou, tak je princip regulace zcela jiný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 13:27 | Nahoru | #10

VOGELVFR píše: Jdi mi k šípku...ehm omyl, Ty ne Ty se tam nevejdeš



Nezaviď třasořitko. K

2 reakcí na tento příspěvek Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 13:29 | Nahoru | #11
Ty jo, na většinu otázek bych uměla odpovědět, buď jsem prudce inteligentní a nebo jsem holt měla pár let Hondy
Podstatné je vědět kde sehnat jiný a rozdoně ne od Ignitechu, nebo jetý z vrakoviště, to je velmi krátkodobé řešení

Naposledy editováno 18.04.2013 13:33:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 13:34 | Nahoru | #12

cat-nikita píše: Ty jo, na většinu otázek bych uměla odpovědět, buď jsem prudce inteligentní a nebo jsem holt měla pár let Hondy
Podstatné je vědět kde sehnat nový



A nebo maš v trenclach nemile překvapeni. K

(reakce na) Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 13:38 | Nahoru | #13

Kousek píše: A nebo maš v trenclach nemile překvapeni. K



Ups

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 13:39 | Nahoru | #14

Kousek píše: Nezaviď třasořitko. K



Jsem rád, že jsi vynechal háček

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 13:43 | Nahoru | #15

VOGELVFR píše: Jsem rád, že jsi vynechal háček



Nebudu Ti přece řikat jako Tvoje nebožka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 13:48 | Nahoru | #16

Kousek píše: Nebudu Ti přece řikat jako Tvoje nebožka.



Mi říká Martínku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 14:09 | Nahoru | #17

VOGELVFR píše: Mi říká Martínku



Ale jenom, když něco potřebuje.

A už si ji řekl, mezi jakou zparchantělou sebranku ji v květnu potahneš? K

Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 14:36 | Nahoru | #18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 14:41 | Nahoru | #19

cat-nikita píše: Ty jo, na většinu otázek bych uměla odpovědět, buď jsem prudce inteligentní a nebo jsem holt měla pár let Hondy
Podstatné je vědět kde sehnat jiný a rozdoně ne od Ignitechu, nebo jetý z vrakoviště, to je velmi krátkodobé řešení



Proc ne ignitech?

jinak vape ma novinku nejvyykonejsi..500w
http://www.vape.cz/e...ory-napeti/A-R106-1/

(reakce na) Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 16:06 | Nahoru | #20

z-x-r píše: Proc ne ignitech?

jinak vape ma novinku nejvyykonejsi..500w
http://www.vape.cz/e...ti/A-R106-1/ [/quote]

to vypada dobre

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 18:00 | Nahoru | #21

Kousek píše: Ale jenom, když něco potřebuje.

A už si ji řekl, mezi jakou zparchantělou sebranku ji v květnu potahneš? K



Raději ne, páč bych jel sám ...........No, možná ji to řeknu

(reakce na) Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 22:09 | Nahoru | #22

VOGELVFR píše: Raději ne, páč bych jel sám ...........No, možná ji to řeknu



Jednou řekneš, a už se ji nezbaviš. K

Honda a regulátor dobíjení

18.4.2013 v 23:42 | Nahoru | #23
Co jsem na pár rejžích měřil, Hondy měly nejsilnější alternátory. To znamená že mají rezervu pro přídavné spotřebiče, jako jsou vyhřívané hefty, přídavná světla atd. Například na takovou Sůzu GS500E je dost na hranici i přidání 30W vyhřívaných heftů. Hondy ukrmily veškerou spotřebu motorky (blinkry, světla) a dávaly plné napětí už na volnoběh.
Nevýhoda je, že přebytečný výkon tohoto typu alternátoru musí protopit svodový regulátor. Pokud je k tomu ještě blbě umístěn, vysoká teplota a její cyklování ho pomalu poškozuje.

Dále ho může poškodit zalévací hmota s výrazně jinou tepelnou roztažností, než má plošňák. Neustálé roztahování a smršťování dovede po dlouhé době utrhat součástky z plošňáku. To byl problém zapálek starých Transalpů a některých dalších strojů té doby.

Na ty odcházející CDI funguje (kromě výměny za novější výrobek, kde už ten problém zvládli) přemístit zapálko z pod nádrže někam dopředu, kde na něj tolik nemůže teplo z motoru a chladiče. Je k tomu potřeba ustřihnout konektor a prodloužit jeho dráty. A nebo rozmotat celý svazek.

Regulátor si výrazně topí sám, na tom je založen princip jeho činosti. Zcela jistě mu prospěje umístit ho někam, kde na jeho chladič půjde přímý proud vzduchu.

Honda a regulátor dobíjení

19.4.2013 v 00:22 | Nahoru | #24
Deadman: no ja ti nevim, ale ZX9R i ZX10R ma kolem 400W, zarovka ma 55W a zapalko sezere kolik? podle me urcite min nez ta zarovka. takze zbyva min. 300 W, tudiz nechapu, kde beres to, ze Honda ma nejaky vykonejsi altik aby to utahlo dalsi elektriku a 'omlouvalo' to uhyn regulatoru. regulatory na Firebladech nemely vubec zadny zebrovani, proste spatne navrzenej a prip. umistenej regulator, a zadny ze ma Honda vykonejsi altik

2 reakcí na tento příspěvek Honda a regulátor dobíjení

19.4.2013 v 11:55 | Nahoru | #25
Jestli jsem to správně pochopil tak regulátor bude míň topit když budu mít zapnuté třeba vyhřívané rukojetí a puštěná dálková světla, to by tedy teoreticky mohlo jeho životnost prodloužit je to tak?

(reakce na) Honda a regulátor dobíjení

19.4.2013 v 12:08 | Nahoru | #26

Firecracker píše: Jestli jsem to správně pochopil tak regulátor bude míň topit když budu mít zapnuté třeba vyhřívané rukojetí a puštěná dálková světla, to by tedy teoreticky mohlo jeho životnost prodloužit je to tak?

ano přesně tak. Samozřejmě zas aby to dobíjelo a pokud je vybitá baterka tak at pro ní zbyde víc na nabití ale podle mě tam je dost rezerva i s tím co píšeš.

Honda a regulátor dobíjení

19.4.2013 v 14:57 | Nahoru | #27
aby nebyli hondari smutni, tak me shorel regulator na s4rs a je to debilnim umistenim a spatnou konstrukci regulatoru, ted mam novej (jinej typ) a nehreje se vubec

(reakce na) Honda a regulátor dobíjení

22.8.2013 v 20:43 | Nahoru | #28

charlie.vtx1800 píše: 1) Udržuje stálé napětí z alternátoru aby se baterie ani nepřebíjela, ani nedobíjela.
2) Rozbije se
3) Regler hřeje - takže zajistit aby se moh chladit, může ho poškodit voda, hlavně se solí, může se poškodit přechodovými obvody v okruhu = zoxidované, nedotažené spoje, odpálí ho poškozený altík atd.
4) Poškozený regler buď přebíjí (dává vyšší napětí než cca 13,8 V), takže se vyvaří baterie + něco se může spálit, nebo nedobíjí (míň než cca 13,5 V), případně nedává vůbec nic a pak se ti vyšťaví baterka a přestane to svítit a následně dávat jiskru - takže na pár km pomůže vypnout vše co se dá, aby zbyla šťáva na zapalování + čerpadlo a CDI, případně dobít baterku a zas pár km popojet
5) viz 4)



No nevím, kde jsi byl na těch číslech, ale např. Honda VFR 800 r.v. 98-01 má dávat regulátor při 5.000 rpm 14,0 - 14,8 V, me dáva na volnoběh 12,5-12,8V a při otáčkách 2000 a víš dáva 14,6 V.
Teď to zrovna řeším.

(reakce na) Honda a regulátor dobíjení

23.8.2013 v 08:35 | Nahoru | #29
Firecracker> jak to dopadá když regulátor "přebijí" lze vidět zde: http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=124222&fid=6&pgr=#goto6218904

Baterka byla sice už starší, ale i tak to dost překvapilo, nafoukla se, rána jak z děla a celý motor od kyseliny.. moc fajn

no a když je v háji tak, že nedobijí a máš stříkačku tak jakmile se ti vybije baterka tak jsi prostě v prdeli já to poznal tak, že se mi za jízdy vyplo ABS..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist