Když nekdo neco opravuje, tož se to hned půlí a dělá výbrus, když to nejede, tak se hned šteluje předstih.
Každý výrobce k motorce vydává návod, v kerém je napsané, jaké sů hranice opotřebení.
Normální mechanik napřed všecko pořádně proměří a potom uváží, jak a co dál.
V opačném případě cesta k použitelnému stroji se pořádně prodraží s nejasným výsledkem, protože aj generálka se dá udělat špatně.
Kór v dnešní době, kdy je skutečných odborníků pomálu, zato zlatokopy jak kdyby nekdo od nekáď zhazoval.
Esli je to tvoja první motorka a chceš získat nejaké zkušenosti, tak nejlepší je najít si v blízkém okolí nekeho, kdo je ochotný se ti věnovat a ty se neco od něho naučit. V neposlední řadě je dobré si taky o této problematice neco přečíst, myslím seriózní technicků literaturu a né pindy na internetu.
Jo, tych výbrusů by mělo byt tak sedm možných, nikdy sem to neštudoval, ale vem si to tak - 175 čtyři, 180ka taky snáď čtyři, ale tá je v originálu 3. výbrus 175ky, takže ve finále o jeden míň.
Když motorka jede a splňuje parametry, dané výrobcem, je v pořádku.
Naposledy editováno 12.04.2013 09:47:10
dělal jsem na ni postupně..jak byl čas a hlavně peníze
Zdenal, Carlos
Každopádně k Tvýmu dotazu, z fotky je hovno vidět musíš to mít v ruce s příslušným měřidlem. Ale nemusíš nutně dělat výbrus, třeba bude stačit přehonovat válec a překroužkovat píst. Motor po sto tisících na čz 175/487 nemusí nutně znamenat výbrus.. Ale z hlavy kolik má Tvůj Ti neřekne nikdo jinej než člověk s meřidlem v ruce, který s ním umí měřit.
Každopádně musíš vědět co chceš, jestli chceš laborovat s motorem, a upravovat ho, nebo chceš aby jezdil. Jawy byli dělaný na to aby jezdili, jak to už moc nikoho nezajímalo, ačkoli mě to taky sere, tak to je.. Já zvolil tu první možnost, ale abych se k ní dostal tak musím získat zkušenosti, který nenahradíš ničím jiným než mořem času, ale opravdu mořem. A pak taky musíš vědět jak rozebrat, složit, proměřit díly, a vědět co je k čemu, jak nemáš základ, barák nepostavíš, nebo ho stlučeš hřebíkama a vítr Ti ho sfoukne.
a řeknu Ti jednu věc, je to trať na roky s kapsou plnou zlaťáků.
Apropo: Nevíte někdo jestli se na čízu 175/180 dělal 4 kanál? nebo hliníkovej válec ?
Naposledy editováno 12.04.2013 11:44:18
1 reakcí na tento příspěvek vybrus
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vybrus
cbr6set píše: Hlavně si srovnej tu ojnici, máš to křivé! A kroužky chrčí v každém dvoutaktu. Spíš nechápu, jak jsi na to se svýma "zkušenostma" přišel. Nutně potřebuješ nekoho z Tvého okolí, kdo tomu aspoň trochu rozumí. Tady budeš akorát za vola...
Hele já sem tady za vola už několik let, ale co, za 20 let zkušenosti zúročíš a na to že jsi byl na nějakým foru za vola už si nikdo nevzpomene..
Naposledy editováno 12.04.2013 11:46:34
No já jen když vidím tu fotku sundaného válce, tak vidím živě nové témata jako:
Praskl mi kroužek, co mám dělat?
nebo:
Vydřená drážka ve válci, jaký výbrus to zachrání?
A teď si srovnej o kolik víc mu dá názorná ukázka od někoho kdo to umí než sebelepší návod tady z fóra.
Když mu někdo něco ukáže, a on to bude schopnej okoukat tak mu to dá trilioknrát víc, než když se s tím bude srát on sám, a stejně to ani pravděpoboně nesloží správně.. a pak budou vznikat tyhlety témata..
Edit: To autor: koukal sem na fotky, a ten aretační váleček bowdenu na poloautomatu máš blbě, ten patří do oka táhla.
Naposledy editováno 12.04.2013 12:35:39
1 reakcí na tento příspěvek vybrus
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vybrus
Vojta150ETZ píše: motor má najeto 60 tkm,jo..zpoustu mi toho ukázal stryc na svoji čize 477(lisuje a vyvažuje klikovky+všechno o motorech),jenže ten je odemě poměrně daleko a taky má svý práce dost,a já si od jakživa všecko dělám sám,vždycky se s tim nějak poperu,v motoru jsem zatim dělal jen spojku,předstih a odtrh to je vše a v tehle zetce mi ty kroužky chrčí jako prase!!až to normální není,vim že to bude jezdit v pohodě dál..snad aj bez kroužků ale mě se v tom prostě bavi hrabat,nikdy sem na tom nic neposral..proto chci ten výbrus s novym pistem a kroužkama,ojnicu srovnám dneska..jo,vážně si o mě myslite že sem uplny tele
Tak nech udělat výbrus, kup píst a jezdi ne ? jednoduchý Já bych přemejšlel spíš jen na přehonování a překroužkování, ale do válce nevidím.
Naposledy editováno 12.04.2013 13:13:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vybrus
xBaryk píše: Tak nech udělat výbrus, kup píst a jezdi ne ? jednoduchý
no vždyťKurňa, když máš o pár dědin vedle nejaké benzínem načuchlé kamoše, tak tam za něma zajeď.
Ať ti to poměřajů a řeknů co a jak.
Já mám na svojém zetoru o chlup pod tolerancí ve válci bečku, ale ten eště nejakých třicet v poho najede.
No a máš recht, na takovéj jednoduchéj motorce se neco naučíš.
Za osla nebudeš, když se budeš snažit ptat se na rozumné věci.
Třeba s tema výbrusama - nevím, proč ses ptal, ale teoreticky možeš udělat do válca takovů díru, že ostane sila vložky aspoň 2mm.
Úprava na 200 či kolik kubíků, co se tady nekde objevuje, má už šupku enom snáď 1,5mm a z teho bych měl strach.
Zkrátka - nedělal bych to.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ČZ 175/487 karburátor se sitičem 28... ČZ 175/487 | Josef70 | 12 | 21.5.2024 v 09:22 Zdenalbenal |
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 | Rider372 | 15 | 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov |
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 | milous_xx | 10 | 24.2.2024 v 16:44 Destroyer |
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 | milous_xx | 5 | 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |