Koupil jsem CBR 900 rr najel na ní tak 200km v posledních 20 km mi odešel regulátor dobijení tak sem to neřešil a moto rozebral a dělal stavbu - v průběhu zimy jsem našel ragulátor z motorky co jí padnul motor tak jsem ho koupil.
Včera sem moto složil do stavu možnýho natočení motoru, ale baterka byla slabá - nebo jsem tak jen usuzoval protože cvakalo startovací relé . . . . (baterka před zimou koupená nová, přes zimu byla doma a 2 krát sem jí nabil) takže sem jí znova přez noc nabil a dneska se do toho zase pustil bohužel starter se jen líně převaloval, vzal sem na to baterku z auta a už to šlo trochu líp, ale furt žádná sláva + se hrál kabel co vede od startovacího relé ke starteru.
Další věc je, že mi nejde jiskra protože proud do cívek jde mám dvě teorie:
- motor nemá takový otáčky, aby snímač otáček dal signál CDI a ta pak předala signál na cívky
- je špatnej snímač otáček měřil jsem na něm střídavej i stejnosměrnej mezi 2 kabelama i mezi kostrou každej zvlášť a ani známka napětí (mám ručičkovej voltmetr a nevim kolik tam má bejt V ale do 5 snad né ?)
Domnívam se, že tam je indukční snímač jdou k nemu jen 2 kabely - ale přeci se jen tak sám od sebe nerozbije. Jde změřit jestli dává napětí ? proti kostře nebo prostě dám Vmetr mezi ty 2 kabely, zejtra zkusim změřit ještě odpor jestli nejni snímač přepálenej . . .
Pak jsem zkoušel i propojit relátko klíčem na přímo a byly furt malý otáčky, pak mě napadlo rozpojít kabel od starteru na moto připojit normálně baterku + druhou baterku dát na přímo na starter přes startovací kabely přímo na vývody starteru, abych si byl jistej, že to nejni kabelama od starteru a už to točilo víc, ale furt mi to přijde málo . . a jiskru to neházelo
Zejtra plánuju rozebrat startér a podívat se na uhlíky, ložiska a celkově jak na tom je - jedna moje teorie byla i že jak má malý otáčky, že CDI nepošle signál do cívek.
Jinak na pojistky jsem koukal nešel jsem jednu na startovacím relé a pak ještě jeden box a všechny dobrý.
Ještě bych potřeboval vědět jestli na cívku z CDI jde signál + a nebo se cívka kostří.
Rovnou se omlouvám za chyby snažil jsem se všechno opravit ale je dost pozdě , snad to pochopíte. Ještě sem hodim schéma aby jste to nemuseli hledat.
Uzavřeno 24.05.2013 v 20:43 uživatelem M4rť4s
Otevřeno 20.06.2013 v 15:18 uživatelem M4rť4s
Uzavřeno 01.08.2013 v 19:46 uživatelem M4rť4s
Naposledy editováno 31.03.2013 23:23:25
M4rť4s píše: a ještě takovej jeden dotaz co že by se mělo stát když pustim do altíku postupně stejnosměrnejch + 12 ? - dám normálně na kostru né ?
ale to bych moch rovnou měřit odpor mezi kostrou a jednotlivýma kabelama altíku jestli vám jde o to jestli se to nezkratuje . . .
1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
Naposledy editováno 01.04.2013 00:50:07
teď už jdu fakt spát zejtra to ještě jednou proměřim a rozeberu starter ať mužem pokročit o kousek dál
Naposledy editováno 01.04.2013 01:06:37
1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
http://www.motorkari...ft=140181&fid=18
Naposledy editováno 01.04.2013 11:08:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
pak sem vrátil starter na moto vzal baterku z auta jeden + jsem dal na přívodní kabel + na moto a druhej silnej startovací kabel sem dal na + od starteru (abych obešel přechodovej odpor ve startovací relé) zapnul klíček a kontrolky svítily pak sem ten startovací kabel dal + na baterce aby starter točil a najednou moto chytla, ale nevydržela a zase chcípla . . . . ale beží to na baterku z auta tušim 47 Ah moto baterka s tim ani nehne . . . takže to bude všechno bude nízkýma otáčkama starteru . . . ale teď co s nim mužu ho ještě rozebral a nebo nejak proměřit rotor.
Naposledy editováno 01.04.2013 12:11:36
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
Mimochodem psal jsi, ze tam byla 4Ah baterka a zes tam dal 8Ah. Kolikbje schopna podle katalogu dat ta osmicka startovaciho proudu? Startujes po zime zatuhlyho litra! Litrova staricka Skoda embecko chtela 350A.
Abys nerozebral plku motorky kvuli maly a mozna uz trochu zestarly baterce. Potom i malej prechodovej odpor na kterymkoli sroubu v okruhu baterka-starter-kostra udela to, ze se starter stezi toci, poklesne napeti na baterce a CDI ti nehodi impuls k jiskre!
1 reakcí na tento příspěvek CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
Naposledy editováno 01.04.2013 14:05:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
M4rť4s píše: dave-lister> kostřící kabel jde přímo na šroub na motoru co drží starter - takže je vlastně jak motor tak starter tim kalem ukostřenej - kabel sme proměřil a má minimální odpor.
Tak hledej přechodový odpory i na kladných kabelech mezi baterkou, startérem a relé. Jak vypadaly uhlíky? Pokud jsou sjetý k jedný straně může docházet ke ztratu na komutátoru, doporučuji alespoň zbrousit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CBR 900 rr problém s nastartováním Baterka OK !!!
Ale ještě mi nidko neřek jestli je normální, že když meřim odpor mezi kladným přivodem starteru a tělesem starteru jestli je dobře, že je odpor někde kolem 0 ohmu já myslel že má bejt nekonečnej . .
M4rť4s píše: dave-lister> no jsou sjetý dokulata a dlouhý jsou dost maj ještě rezervu - ale na komutátoru dosáhnou každej přes 2 políčka si myslim uhlíky tam jsou 4 jak jsem psal a drážky mezi jednotlivýma dílkama komutátoru nejdou zanesený . . . na kladný kabely sem taky koukal ty se právě hřejou a odpor stejnej jako u záporných.
Ale ještě mi nidko neřek jestli je normální, že když meřim odpor mezi kladným přivodem starteru a tělesem starteru jestli je dobře, že je odpor někde kolem 0 ohmu já myslel že má bejt nekonečnej . .
Dva uhlíky jsou spojený s kostrou, dva s plusem. Tímto měřením bys měl změřit odpor vinutí rotoru přes uhlíky, což je měření který ti nic neřekne, navíc záleží na poloze rotoru. Možná máš jen špatně nastavenej rozsah na multimetru a proto ti to ukazuje nulu. To vinutí se měří při vymontovanym stavu kolik má mít najdeš v manuálu. Pokud jde ten uhlík přes dva dílky na komutátoru tak to je právě ten zkrat o kterym mluvim, normálně ty uhlíky pilníkem srovnej do roviny, ten rádius jaký mají nové uhlíky se otáčením udělá sám.
Bud sezen vybavenyho kamarada autoelektrikare at zmeri ty startovaci proudy, nebo aspon odnes baterku do slusnyho AKUservisu, at ti ji promerej. Kdyz bude OK, zase skoncis u tobo autoelektrikare.
Na takovyhle mereni potrebujes bud slusnou vybavu nebo multimetr z Baumaxu za stovku, ALE K TOMU slusny teoteticky elektrikarsky zazemi.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pro Brňáky - štěrk Adamov - Josefov Honda CBR 900RR Fireblade | Beranidlo | 18 | 5.9.2023 v 15:08 _Michal |
Haynes manual CBR900RR 92-99 Honda CBR 900RR Fireblade | jdu900fire_blejt | 5 | 1.7.2023 v 07:54 jdu900fire_blejt |
Technické údaje CBR 900RR Fireblade... Honda CBR 900RR Fireblade | Lapchik-54 | 5 | 22.5.2023 v 09:27 Krautkopf |
Cbr900rr sc33 horný okulár/brejle Honda CBR 900RR Fireblade | micindev | 2 | 4.5.2023 v 20:15 micindev |
Dlouho startuje Honda CBR 900RR Fireblade | dawe1 | 12 | 27.10.2022 v 19:08 Ariete |