globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová baterka v háji po čtrnácti dnech
Přátelé, mám problém.

Před čtrnácti dny jsem dovezl ze servisu Yamaha v Ostravě svou 53pětku, kterou jsem koupil v lednu. Měl jsem ji na servisní prohlídce a na jejich doporučení jsem si do ní nechal dát novou baterku (Topline, mj. byla pěkně drahá). Dnes jsem se chtěl projet a po otočení klíčku motorka ani neškytla, baterie byla úplně vybitá. Zkoušel jsem ji dát na nabíječku a ampermetr se ani nehnul, takže se obávám, že to má za sebou. Otázkou ale zůstává, co může být toho příčinou. Může být baterie od výroby špatná i přes to, že jsem na ní ze servisu odjel? Nebo mi něco žere baterku i po vypnutí klíčku? Původní majitel s tím s tím údajně problém neměl. Máte s tím nějaké zkušenosti? Budu vděčný za každou odpověď! Hned v úterý s baterkou pojedu zpět do Yamahy, ale rád bych znal Vaše názory.

Na to, že je to moje první motorka a ještě jsem ani pořádně nevyjel to začíná pěkně

Díky moc!

1 reakcí na tento příspěvek Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

30.3.2013 v 23:03 | Nahoru | #31
Zajímalo by mě co všechno servisovali, a kolik ta sranda v yamaze stála.
Jinak fungující dobíjení poznáš jednoduše. Nastartujěš a rosvítíš světla proti zdi, s měnícíma se otáčkama musí měnit intenzitu.

2 reakcí na tento příspěvek Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

30.3.2013 v 23:14 | Nahoru | #32
nový baterky jsou nabity za sucha a až servis tam dá elekttrolit a mají se když se nejede dobít nabíječkou.Já bych to řeěšil, že bych to dobil a až potom bych to reklamoval, kdyby zátěžák klesal.

(reakce na) Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 07:58 | Nahoru | #33

petrumr píše: nový baterky jsou nabity za sucha a až servis tam dá elekttrolit a mají se když se nejede dobít nabíječkou.Já bych to řeěšil, že bych to dobil a až potom bych to reklamoval, kdyby zátěžák klesal.



Dobrý ptákovina. Ale pobavil jsi po ránu Prosím nastuduj si, na jakém principu funguje olověný akumulátor.

(reakce na) Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 08:54 | Nahoru | #34

petrumr píše: nový baterky jsou nabity za sucha a až servis tam dá elekttrolit


Když už, tak elektrolyt.

A jestli tím "za sucha" myslíš nabíjet třeba v dílně v suchém prostředí a ne třeba v kádi s vodou nebo v bojleru v nasycené páře, ta to asi fakt raději v té dílně...

Ale jestli se domníváš, že olověný článek "za sucha" (bez elektrolytu) je nabitý, tudíž s nějakou využitelnou kapacitou respektive nábojem a s nenulovým svorkovým napětím, tak si prosím raději ponechej své vědomosti pro sebe.
A buď tak hodný a neposkytuj tyto sve "dobré rady" takto veřejně.

(reakce na) Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 08:59 | Nahoru | #35

jardaviro píše: Zajímalo by mě co všechno servisovali, a kolik ta sranda v yamaze stála.
Jinak fungující dobíjení poznáš jednoduše. Nastartujěš a rosvítíš světla proti zdi, s měnícíma se otáčkama musí měnit intenzitu.



NO píšeš tak na půl. Ano, ukáže ti to, že to dobijí,ale špatně. Protože regulátor dobijení by ti měl udržet právě stejný prod i napětí jdoucí do baterky po celém spektru otáček stejné.

Když už chce použít zeď, bude rozdíl akorát meti tím, jesli svítíš s běžícím motorem a nebo s vypnutým. Za běžícího ti bude svítít malinko víc, vypneš motor a malinko povadne světlo.

1 reakcí na tento příspěvek Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 09:14 | Nahoru | #36
Taky divny vlakno: autor polozi otazku, dostane pres 30 odpovedi, z nichz nektery docela smysluplny.
Ale uz se neponizi odpovedet na tema 'byl jsem v garazi,vyzkousel jsem, dosle jsem k zaveru ze.....'!
Asi uz je ta zima k nepreckani! Ja bych jezdil, az bych plakal - I BEZ BATERKY!

(reakce na) Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 09:16 | Nahoru | #37

pesastor píše: Taky divny vlakno: autor polozi otazku, dostane pres 30 odpovedi, z nichz nektery docela smysluplny.
Ale uz se neponizi odpovedet na tema 'byl jsem v garazi,vyzkousel jsem, dosle jsem k zaveru ze.....'!
Asi uz je ta zima k nepreckani! Ja bych jezdil, az bych plakal - I BEZ BATERKY!



O tom mi povídej, když už to vypadá,že bude líp, začně padat ta bílá věc((

Párkrát jsem se proje do práce,ale to je tak všechno, nebaví mě ráno škrábat sníh ze sedla

2 reakcí na tento příspěvek Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 10:01 | Nahoru | #38
Prosím tě: Vem tu posranou baterku,dej ji na normální klasickou nabíječku a zapni nabíjení - u totálně vybitých aku není z počátku nabíjení žádný ampérový průběh. Pro Dovi: některé aku jsou opravdu "nabité za sucha" - neznamená to,že jsou však 100% nabity. Na start to ovšem stačí. Tyto baterie by se po nalití měli nechat "ustát" tzn. neměly by být hned zatěžovány.
Takže pokud nepůjde baterka babít,tak patrně došlo k zátěži ihned po nalití a tím šla celá aku do řiti. No a co se týče nbíjení,tak každopádně změřit. Po zakoupení 535ky s kolegou to byla jedna z prvních věcí,která se měnila./regulátor napětí/ J.

Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 10:30 | Nahoru | #39
Přesně, nechat nabít, vrazit do motorky, vše proměřit a když bude vše OK tak jezdit...

(reakce na) Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 11:19 | Nahoru | #40

Benda1 píše: Některé aku jsou opravdu "nabité za sucha" - neznamená to, že jsou však 100% nabity. Na start to ovšem stačí. Tyto baterie by se po nalití měly nechat "ustát", tzn. neměly by být hned zatěžovány.
Takže pokud nepůjde baterka babít, tak patrně došlo k zátěži ihned po nalití a tím šla celá aku do řiti.


Šlo mi jen o to, co si kdo představuje pod akumulátorem "nabitým za sucha".

Protože za sucha, před nalitím elektrolytu do jednotlivých článků olověné baterie, je tento dosud stále jenom potenciální zdroj elektrické energie nefunkční - s nulovou kapacitou.
Teprve až po nalití elektrolytu a po elektrochemickém ustálení (v běžných podmínkách a teplotách po cca 30 až 40 minutách) se stává akumulátor funkčním bez negativního vlivu na jeho životnost.

Poznámka nebo informace pro neznalé (tím nemyslím Tebe) - už jenom tím samotným pouhým nalitím elektrolytu a tim cca půlhodinovým klidovým ustálením získává nový (dosud nepoužitý) akumulátor cca 2/3 své jmenovité kapacity, bez jakéhokoliv (vnějšího) nabíjení nebo dobíjení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 11:22 | Nahoru | #41

Benda1 píše: Dovi: některé aku jsou opravdu "nabité za sucha" - neznamená to,že jsou však 100% nabity. Na start to ovšem stačí. Tyto baterie by se po nalití měli nechat "ustát" tzn. neměly by být hned zatěžovány.


Můžeš to dále rozvinout.

(reakce na) Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 12:17 | Nahoru | #42
AndělČK> Nerozumět řeči tvého kmene. Nic rozvinovat nechci - prostě ten,který nalije baterku a dá ji do motorky hned po nalití a nastaruje tak je podle mne ocas. Už samotná baterie po nalití uvolňuje tuším vodík a ten,jak známe z historie/http://sk.wikipedia.org/wiki/Hindenburg_%28vzducholo%C4%8F%29 /je prudce hořlavý. Až jednou někoho plolíbí víko akumulátoru a následně polije 30%kocentrace H2so4,tak teprve potom pochopí,jak se k takovému aku má chovat. Nic proti nikomu,jenom konstatuji. J.

Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 14:04 | Nahoru | #43
Pokud je baterie vyndaná z motorky a na svorkách baterie se nenaměří žádné napětí, tak je na 100% špatná. Nevím přesně jak to má udělaný Yamaha, ale já na Suzuce zastavil během jízdy, kadyž se mi odpojilo ukostření a vím, že jsem nebyl sám. Bez připojené, dobré baterie se jet nedá. Vybít baterii na nula Voltů se nechá, ale po chvíli, když se vše odpojí, tak se něco na svorkách objevit musí.

3 reakcí na tento příspěvek Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 14:20 | Nahoru | #44
Tááák, teď jsem se po přeházení metrové závěje vrátil z garáže. Podařilo se mi baterku nabít (jak psal Benda1 - po zapojení na nabíječku nebyl žádný ampérový průběh, ten se ale po chvilce dostavil), nabíjel jsem ji celou noc. Sehnal jsem si měřák a vrhl se na proměření, tímto se omlouvám Pesastorovi, že jsem to nestil dříve. Také nutno podotknout, že na motorce nemám červenou kontrolku dobíjení. Teď naměřené hodnoty:
- napětí baterky bez zátěže - 12,9V
- napětí baterky po zapnutí spínací skříňky - 12,8V
- po rozsvícení světel bez motoru - 12,2V a klesá
- při startování - 10,7V
- po nastartování se sytičem - 16 - 17V
- po nastartování včetně světel - cca 14V
- po zahřátí bez sytiče 14,5V a při přidávání plynu až 18V

- únik proudu se mi po odpojení kostry a zapojení měřáku do série nepodařilo naměřit, ale nevím jestli jsem to dělal správně - odpojení černého kabelu (-), připojení + měřáku na - baterii a - měřáku na kostru..? všem elektrikářům a lidem znalým se omlouvám za možné kraviny co tu píšu, nikdy jsem to nedělal

- při přidání plynu se mění intenzita světla

- po ukončení testu má baterie napětí 13,52 a po stovkách co cca 5 sec klesá

Nějaké rady co bych měl ještě zkusit/prověřit/proměřit? Nebo už z výše uvedeného dokážete říci v čem je problém a taky proč se mi baterie vybila po dojetí ze servisu?

Ještě jednou díky moc všem co mi pomáhají, velice si toho vážím!!!

(reakce na) Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 14:54 | Nahoru | #45
TTIOTdrummer> Tak se mi zda, ze ti to prebiji...16, 17, 18 V je moc...Myslim, ze max. by to melo byt tak kolem 14,5 V...

(reakce na) Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 14:59 | Nahoru | #46

TTIOTdrummer píše:
- po nastartování se sytičem - 16 - 17V
- po zahřátí bez sytiče 14,5V a při přidávání plynu až 18V


Špatný regulátor... přebíjí a nevratně poškozuje akumulátor, zkracuje život žárovkám a může vést k destrukci říďící jednotky i další elektroniky palubní sítě.

Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 14:59 | Nahoru | #47
Prolez kabeláž vedoucí od altíku k regulátoru. Mám dojem, že vyrážka ho má přišroubovaný ke stupačce. Pročisti všechny konektory. Jestli i po tomto zásahu naměříš stejné hodnoty, odešel regulátor dobíjení. Evidentně ti to přebíjí. Max. napětí by mělo být do 15V.Nevím co máš za ročník. 18V je moc.

1 reakcí na tento příspěvek Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 14:59 | Nahoru | #48
Máš starou baterku. Ověř si na ni datum výroby.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 15:07 | Nahoru | #49
jezdec68> Coze?

1 reakcí na tento příspěvek Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 15:10 | Nahoru | #50
Podle všeho co se tady dočítám mám nejspíše vadný regulátor dobíjení. Ovšem není to následek něčeho? Ať tam nenechám namontovat nový regulátor a po pár desítkách km budu tam, kde jsem teď jen o pár tisíc chudší..? Btw neznáte v okolí studénky servis (ale někým ověřený servis na který se mohu spolehnout) kde by mi opravu provedli? Při nejhorším to odvezu zase do yamahy, ale teď z nich mám takové rozporuplné pocity...

Díky.

Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 15:32 | Nahoru | #51
Rok výroby mé 53pětky je 1996

(reakce na) Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 15:51 | Nahoru | #52

TTIOTdrummer píše: Podle všeho co se tady dočítám mám nejspíše vadný regulátor dobíjení. Ovšem není to následek něčeho?
Díky.


Jak jde o elektriku nebo o ženský, možný je vždycky úplně všechno.

Jestli za běhu motoru nebyly silové kontakty pevně připojeny k plus a/nebo minus pólu akumulátoru, mohlo vinou této zdánlivé banality dojít k poškození regulátoru nebo dokonce i alternátoru (záleží na zapojení a konkrétním provedení).

Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 15:55 | Nahoru | #53
Ta baterka totiž je nezbytnou součástí palubní sítě a slouží mj. i jako "protiváha" regulátoru, a laicky řečeno i jako obrovský kondenzátor vyhlazující napéťové špičky.

Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 17:18 | Nahoru | #54
Rozhodně ti to přebijí. Těch 18V je moc. Nezapoměň, že jsi naměřil jen napětí, jestli je tam 18V nechci vědět jakám proudem ti to tluče baterku. Regulátornby měl udržovat obě hodnoty dle stavu baterky, stejně tak jako to dělá nabíječka.
K závadě mohlo dojít díky těm volným kontaktům, byly tam hrozné rázy kdykoli se propojily kontakty a kdykoli se odpojily od baterky.
Někdo tu radil vyčistit kontakty,ale to dle mě je to už zbytečné, i když jeden nikdy neví

Rozhodně bych to už netrápil, hrozí ze odděláš i alternátor a jak tu někdo psal i CDI.

Odvez to do servisu a nech si to proměřit. Náhradní regulátor nekupuj orig., ten stojí mailant. Alternatiivu nabízí ignitech asi za polovinu a líp se chladí než orig.

Ohledně baterky- těžko říct. Není dobré že klesá sama o sobě,ale taky měla až moc, takže by chtělo vědět na jakou hodnotu se dostane třeba do zítra. Možná nebude KO.

Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 17:33 | Nahoru | #55
Napětí naprázdno nabité 6článkové baterie: 12,6–12,8 V
Napětí naprázdno vybité 6článkové baterie: 11,8–12,0 V
Napětí pod zátěží, při kterém se má ukončit vybíjení: 1,75 V (pro jeden článek)
Pro 6článkovou baterii to je 10,5 V
Všechna napětí jsou platná pro 20 °C, v případě změny teploty se musí vhodně upravit.
Hodnota udržovacího napětí se může lišit v závislosti na výrobci.
V případě dobíjení udržovacím napětím se napětí musí pečlivě nastavit, protože nízké napětí způsobuje sulfataci elektrod a vysoké jejich korozi a ztrátu elektrolytu, což významně zkracuje životnost akumulátoru.
Napětí pro občasné dobíjení baterie (12V): 14,2–14,5 V
Napětí, při kterém začíná výrazná tvorba vodíku a kyslíku: 2,4 V (pro jeden článek)
Po ukončení nabíjení baterie (12V) do plného nabití klesne napětí rychle na 13,2 V a poté pomalu na 12,6 V.

Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 18:38 | Nahoru | #56
Podle toho,co píšeš máš v háji regulátor. Můj názor je,že špatným nebo volným kontaktem to vzniknout mohlo. Jinak aku podle toho,co píšeš vypadá ok. Nabíení v napěťovém /tedy ve voltech/průběhu by mělo mít kolem 14,5v maximum/tzn. i ve vyšších otáčkách. J.

1 reakcí na tento příspěvek Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 19:54 | Nahoru | #57
Zítra baterku proměřím ještě jednou, jaké napětí si drží. Doufám, že to přežila, neb dle cen regulátoru bych nerad kupoval i novou baterku.

Ovšem pořád nechápu, proč se mi baterie vybila. Pochopím, že povolené kontakty mohly mít za následek odrovnání regulátoru. Nebo poškozený regulátor může mít vliv na vybití baterie i když moto stojí? Žádné úniky proudu jsem nenaměřil, tak co je potom příčina vybití baterie?

Všem díky!

(reakce na) Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 19:58 | Nahoru | #58

TTIOTdrummer píše: Zítra baterku proměřím ještě jednou, jaké napětí si drží. Doufám, že to přežila, neb dle cen regulátoru bych nerad kupoval i novou baterku.

Ovšem pořád nechápu, proč se mi baterie vybila. Pochopím, že povolené kontakty mohly mít za následek odrovnání regulátoru. Nebo poškozený regulátor může mít vliv na vybití baterie i když moto stojí? Žádné úniky proudu jsem nenaměřil, tak co je potom příčina vybití baterie?

Všem díky!

nemas alarm ?nebo nebyla baterka v mraze?

Naposledy editováno 31.03.2013 20:10:06

Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 20:18 | Nahoru | #59
Regulátor = soustava diod = soustava "jednocestných ventilů" na proud a napětí. A když se takový ventil poškodí a nedejbože propouští i zpět/tedy do alternátoru/ tak ti to samozřejmě baterku vymlátí jedna dvě. J

Nová baterka v háji po čtrnácti dnech

31.3.2013 v 21:37 | Nahoru | #60
Jestli je to jen regulátor tak tě to vyjde tak na 2500kč. Určitě bych ale proměřil i altík a
zbytek el.příslušenství. Moc bych zato nedal, že jsi to s touhle závadou už koupil.
P.S. Do Polanky to ze Studénky nemáš daleko. Mám sice plnou garáž, ale pokud nespěcháš tak se ozvi.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10416 24.5.2024 v 16:52 rancher
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist