globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyplatí se šetřit na pneu ?
 
17.2.2013 v 22:26
Zdravim,

Chci se zeptat zda se vyplatí si koupit pneu za nějakých 1300,- nebo si radši připlatit a koupit kolem 2000,-.
Příklad :
http://www.shop.jbr....u::9999**kateg::9999

http://www.megalevne...elli-diablo-corsa-3-(56w)-tl-120-65-r17-z~z8019227168310.html


Vyplatí se šetřit na pneu ?

20.2.2013 v 16:43 | Nahoru | #151
Já jezdil i na 15 let starej pneu a pohoda

Vyplatí se šetřit na pneu ?

20.2.2013 v 18:51 | Nahoru | #152
Pneu z roku 04 bych nedal na dvácu, natož na zx6r

Naposledy editováno 20.02.2013 18:52:11

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

20.2.2013 v 21:46 | Nahoru | #153
Bubrak-ZX10R>Měl by si přemýšlet,co lidem radíš!Každej není superrossi!!! Tady máš citaci ze článku od Ozzyho...

Když chci ještě větší přilnavost, mám si vybrat co možná nejzávodnější pneumatiku?

Ne. K získání ještě větší přilnavosti vyberte nejvhodnější pneumatiku pro ty podmínky, ve kterých budete jezdit. Závodní pneumatika je pro použití na silnici nevhodná. Věc se má tak, že každá pneumatika je konstruována pro jinou provozní teplotu, při které má optimální vlastnosti, no a ta je u sliků a podobných gum dost vysoká a je napravděpodobné, že byste je na silnici dokázali patřičně zahřát. Tudíž pak kloužou víc než normální cestovní gumy, jejichž provozní teplota je daleko nižší.

Bývají lepivější pneumatiky vždycky dříve opotřebené?

Obecně ano, měkčí směs se sjíždí rychleji než tvrdší. Ale z toho nevyplývá, že mezi opotřebením pneumatiky a přilnavostí je přímá úměra, protože pneumatiky mohou ztratit svou přilnavost z mnoha jiných důvodů.

Jak dlouho vydrží pneumatiky v dobrém stavu?

Celková životnost pneumatik závisí na tom, kde a jak se skladují. Neobuté se skladují nastojato (čas od času s nimi otočte) a obuté na ráfcích naležato - pokud máte to štěstí a máte náhradní ráfky. Ideální místo na uložení pneumatik je suché, tmavé (škodí jim UV záření, takže žádné sluníčko!) a dobře odvětrané, neboť si netykají ani s benzínovými a jinými výpary. Výrobci udávají, že neobuté pneumatiky při dobrém skladování vydrží kolem pěti let.

Naposledy editováno 20.02.2013 22:01:50

Vyplatí se šetřit na pneu ?

20.2.2013 v 22:03 | Nahoru | #154
Back Já třeba jezdil s Q1kama na SP1če hlava nehlava a dodnes nechápu co podrželi. A jednou jsem s nima jel na pohodovej výlet s přítelkyní a tam kde jsem jel, sám den předtím na ucho ve 130ti, mě o den později za téměř stejného počasí v rychlosti a ve dvou cca v 90ti klouzl zadek tak, že to udržet nešlo a dopadlo to naštěstí jen kompresivní zlomeninou TH5 u mě a lehkýma oděrkami u přítelkyně. Od tý doby už jezdím jenom sám a ikdyž sem tam se opět moc nehlídám, onu zatáčku jedu pomale se vztyčeným prostředníčkem

Vyplatí se šetřit na pneu ?

20.2.2013 v 22:48 | Nahoru | #155
Back: ale vzdyt sem to psal, ze slick ma optimalni vlastnosti pri svoji optimalni teplote, ale to prece neznamena, ze kdyz ma teplotu nizsi, tak nedrzi vubec, moje osobni zkusenost je, ze slick i nezahratej drzi lip nez 'normalni' guma.

ze pisou 'tudiz pak klouzou vic nez normalni cestovni gumy' je prave uplnej nesmysl, kterej nijak z toho predchoziho nevyplyva!

3 reakcí na tento příspěvek Vyplatí se šetřit na pneu ?

20.2.2013 v 22:51 | Nahoru | #156
zkusim to jeste po lopate: slick ma pri svoji teplote prilnavost treba 30 (nejaky moje hodnoceni prilnavosti), normalni guma ma pri jeji teplote (ktera je nizsi nez u slicku) prilnavost treba 14, tak pak slick pri nizsi teplote ma prilnavost 16, porad vic nez normalni guma uplne studena normalni guma ma prilnavost 1 a slick 5

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

20.2.2013 v 23:47 | Nahoru | #157
Bubrak-ZX10R> Tohle snad ani nebudu komentovat!!!

Chtěl bych Tě pouze upozornit,že zakladatel vlákna má 19 let,a že doporučovat používání pneumatik typu slick v běžném provozu je nezodpovědné a nebezpečné!

Naposledy editováno 20.02.2013 23:48:33

1 reakcí na tento příspěvek Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 00:10 | Nahoru | #158
back: ja doporucuju okruhovky homologovany pro normalni provoz, co zavodnici zouvaj, kdyz maj jeste 6,5mm po stranach a po prostredku spuntiky

a pokud nekdo chce rezanej slick, tak ho muzu doporucit taky, s tim, ze je riziko u PCR, u pojistovny a u mokry silnice, to je cely, za sucha drzej lip, takze jsou bezpecnejsi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 01:50 | Nahoru | #159
Bubrak-ZX10R> To mi jště chvilku vyprávěj prosííím .Kdopak zouvá gumy po sjetí 0,5mm?
Takovou bych koupil

Naposledy editováno 21.02.2013 02:39:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 01:57 | Nahoru | #160

Skresa píše: určitě se to vyplatí... Pak jdi pokecat sem za chlapama www.motorkari.cz/forum-detail/ a pochlub se tam :D



Jo jo, rádi ho uvidíme

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 02:14 | Nahoru | #161
dva_hrnce> tenhle thread jsem nějak minul.....a fakt mi nechyběl ...brr

Naposledy editováno 21.02.2013 02:14:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 02:51 | Nahoru | #162

Back píše: Bubrak-ZX10R> To mi jště chvilku vyprávěj prosííím .Kdopak zouvá gumy po sjetí 0,5mm?
Takovou bych koupil



Nebudu se furt opakovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 07:32 | Nahoru | #163
FishX3> Tys ho fakt celá ta léta přehlížel?

No, není tam nic hezkého, to je pravda

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 09:29 | Nahoru | #164

dva_hrnce píše: FishX3> Tys ho fakt celá ta léta přehlížel?

No, není tam nic hezkého, to je pravda



jj ale ne cíleně, to až ud teď ...

1 reakcí na tento příspěvek Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 09:36 | Nahoru | #165
Nebuď citlivka, já ti pošlu za měsíc šroubek z nohy

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 09:43 | Nahoru | #166

dewwil píše: Njn, ale furt lepší jak dávat za sadu 6-7tkč Loni jsem slítal 1. předek a 2 zadky funglovky SportAttack 2 a když si vzpomenu co stály tak tohle je za hubičku a když ty Bridge budou na ho.no tak ti je bouchnu a koupím zas něco čerstvějšího



Hele, zkus mu střelit ty moje D221

Btw na RSVčku jsem slítal po zutí těch D221 dva předky a tři zadky, a to jsem najezdil hovno (ani ne 10kkm, z toho dobrý 3 byly na těch 221, kde neubyl skoro ani vzorek )... kdybych to měl kupovat nový, tak dám za sezónu za gumy víc než by byla tržní hodnota motorky No doufám, že kawa už bude přívětivější

Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 09:49 | Nahoru | #167
Guma z roku 04 na stokoňový motorce je dobrá leda tak na to s tím někde plácnout.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 10:29 | Nahoru | #168

Bubrak-ZX10R píše: zkusim to jeste po lopate: slick ma pri svoji teplote prilnavost treba 30 (nejaky moje hodnoceni prilnavosti), normalni guma ma pri jeji teplote (ktera je nizsi nez u slicku) prilnavost treba 14, tak pak slick pri nizsi teplote ma prilnavost 16, porad vic nez normalni guma uplne studena normalni guma ma prilnavost 1 a slick 5



Zeptam se přímo: proč teda nejezděj všichni na homologovanejch okruhovkách? Cena nové sady? Problémy na mokru? Nájezd km? Je mi jasný, že ne každej se dostane k lehce jetým z okruhu, kolik stojí taková sada okruhovek nová?

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 11:18 | Nahoru | #169

dva_hrnce píše: Nebuď citlivka, já ti pošlu za měsíc šroubek z nohy



cožpak o to, bych taky mohl přispět.....

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 11:20 | Nahoru | #170

PetrL3 píše: Zeptam se přímo: proč teda nejezděj všichni na homologovanejch okruhovkách? Cena nové sady? Problémy na mokru? Nájezd km? Je mi jasný, že ne každej se dostane k lehce jetým z okruhu, kolik stojí taková sada okruhovek nová?



Vlastnosti takovýhlech gum x násobně přesahují jezdecké kvality velké části řidičů takže jsou jim k ničemu.

A to nemluvím o kilometrovém nájezdu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 11:20 | Nahoru | #171
Bubrak-ZX10R> No tak to se klidně opakuj! Připadáš mi jako týpek co se musí za každou cenu vytahovat,ale skutek utek!!! Jestli myslíš,že subjektivní názor někoho ,kdo píše že jezdí na starých gumách a na slickách a snaží se je porovnat je k něčemu,tak se fakt pleteš.
A doporučování pneumatik typu "homologovaná okruhovka" sjeté jen 0,5mm je na hovno,pokud neuvedeš kde se k takové gumě dostat.Ano věřím,že jsi to jednou v životě viděl,ale k čemu mi taková informace bude?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 11:30 | Nahoru | #172

PetrL3 píše: Zeptam se přímo: proč teda nejezděj všichni na homologovanejch okruhovkách? Cena nové sady? Problémy na mokru? Nájezd km? Je mi jasný, že ne každej se dostane k lehce jetým z okruhu, kolik stojí taková sada okruhovek nová?



Asi hlavne ta cena. I kdyz nejaky silnicni sportovni sou taky pekne drahy, ale ty se nezouvaj po 0.5mm a nejsou pak za pulku/tretinu. Takze kdo ma na gumy tolik penez, tak si radsi koupi novy normalni silnicni sportovni, ktery na normalni jezdeni budou lepsi. Kdo prachy nema, tak si koupi za min nejaky tvrdsi cestovni a nebo lehce jety okruhovky (homologo), ktery sou podle me lepsi.

Ale sou to moje dojmy z jezdeni, nejezdim zadnou palici, spis jako zacatecnik. Proto to muzu zacatecnikovi doporucit taky. Ostatne jezdil sem i na mokrym slicku v lete, jezdit se da na cemkoliv.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 11:33 | Nahoru | #173
Bubrak-ZX10R> To je guma z auta, ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 11:38 | Nahoru | #174

Back píše: Bubrak-ZX10R> No tak to se klidně opakuj! Připadáš mi jako týpek co se musí za každou cenu vytahovat,ale skutek utek!!! Jestli myslíš,že subjektivní názor někoho ,kdo píše že jezdí na starých gumách a na slickách a snaží se je porovnat je k něčemu,tak se fakt pleteš.
A doporučování pneumatik typu "homologovaná okruhovka" sjeté jen 0,5mm je na hovno,pokud neuvedeš kde se k takové gumě dostat.Ano věřím,že jsi to jednou v životě viděl,ale k čemu mi taková informace bude?



Ok, tak se budu opakovat - daj se koupit od lidi co jezdi na okruhu trochu vic. Mam takovych par kamosu. Staci?

A rozhodne se nevytahuju, spis predavam svoje subjektivni zkusenosti jak se da usetrit.

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 11:39 | Nahoru | #175

FiZzeR píše: Bubrak-ZX10R> To je guma z auta, ne?



Covece kdyz sem mel GSXR750 86 v roce 2000 a nemel sem zadny prachy, tak sem porad spekuloval jestli by tam nesla nacpat naka guma z auta, ted si mi to pripomnel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 11:52 | Nahoru | #176
Bubrak-ZX10R> A nechceš podpořit své tvrzení a jednu sadu mi od kámošů opatřit? Pochopitelně "homologovaná" okruhovka sjetá jen 0,5mm a skoro za půlku.

Děkuji,a těším se na sezónu na super gumách.

Naposledy editováno 21.02.2013 11:52:28

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 12:44 | Nahoru | #177

Back píše: Bubrak-ZX10R> A nechceš podpořit své tvrzení a jednu sadu mi od kámošů opatřit? Pochopitelně "homologovaná" okruhovka sjetá jen 0,5mm a skoro za půlku.

Děkuji,a těším se na sezónu na super gumách.



Asi ne covece. Kolem toho je spousta casu a logistiky, kterou pro sebe clovek udela protoze ho to jakoby nic nestoji. A jeste je to nahodne kdy na to natrefim. Naposled sem takhle nakoupil v 2011 2 sady od kamose co prestal jezdit na dromu (byly 3 roky stary v 2011). Jednu sem nazul loni, jeste ji mam na motce, prepalil (modry nadech) sem ji v Chorvatsku na dovoleny pri popojizdeni po meste. Ale drzi pekne i v +1 st. C v naklonu na jizni spojce ve 130 tak neni co resit (ted zacatkem unora). A palici v provozu nejezdim, takze jak uz tu nekdo napsal "Vlastnosti takovýhlech gum x násobně přesahují jezdecké kvality velké části řidičů takže jsou jim k ničemu." jen sou proste levny, takze uplne k nicemu nejsou.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 12:45 | Nahoru | #178

Bubrak-ZX10R píše: zkusim to jeste po lopate: slick ma pri svoji teplote prilnavost treba 30 (nejaky moje hodnoceni prilnavosti), normalni guma ma pri jeji teplote (ktera je nizsi nez u slicku) prilnavost treba 14, tak pak slick pri nizsi teplote ma prilnavost 16, porad vic nez normalni guma uplne studena normalni guma ma prilnavost 1 a slick 5



Jako úúplný laik se Tě zeptám - dá se někdo dohledat, že studený slick bude mít lepší přilnavost než studená guma (to samé, že při stejné provozní teplotě (ktará pro normál pneu ideálnější) bude mít slick (jehož ideální provozní teplota je vyšší) lepší přilnavost) - jinak řečeno potkají se v provozu takové teploty pneu, při kterých je slick lepší nebo je to jen Tvůj názor (dojem)?

Naposledy editováno 21.02.2013 12:52:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 13:14 | Nahoru | #179

Hellborn píše: Jako úúplný laik se Tě zeptám - dá se někdo dohledat, že studený slick bude mít lepší přilnavost než studená guma (to samé, že při stejné provozní teplotě (ktará pro normál pneu ideálnější) bude mít slick (jehož ideální provozní teplota je vyšší) lepší přilnavost) - jinak řečeno potkají se v provozu takové teploty pneu, při kterých je slick lepší nebo je to jen Tvůj názor (dojem)?



Studenej slick bude samozřejmě držet hůř.

Edit: Slick se ti při ježdění kolem komína ani na nějakou rozumnou teplotu neohřeje....

Naposledy editováno 21.02.2013 13:15:12

(reakce na) Vyplatí se šetřit na pneu ?

21.2.2013 v 13:31 | Nahoru | #180

Sukin píše: Studenej slick bude samozřejmě držet hůř.

Edit: Slick se ti při ježdění kolem komína ani na nějakou rozumnou teplotu neohřeje....



To si myslím taky (a ověřeno na autech), ale z toho,co psal Bubrak to vypadá, že on si to nemyslí. Proto mě zajímá,kde to bere.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist