paolo_novy Přidat reklamu

Téma: pohon řemenem
Co je lepší? Pohon řemenem nebo kardanem?

(reakce na) pohon řemenem

13.2.2013 v 18:01 | Nahoru | #91
thor83> myslím, že řemen s přenosem výkonu nebude mít problém

1 reakcí na tento příspěvek pohon řemenem

13.2.2013 v 18:03 | Nahoru | #92
...jsem si jistej že jo;)...už jsem jich pár přetrženejch viděl a nebyly to zrovna supervýkoný stroje ;)

(reakce na) pohon řemenem

13.2.2013 v 18:11 | Nahoru | #93
thor83> díval ses kousek nahoře na smrčiho busu?

pohon řemenem

13.2.2013 v 18:12 | Nahoru | #94
...neeee, ale podívám se ;)

pohon řemenem

13.2.2013 v 18:16 | Nahoru | #95
...tak už jo :)...Busa dobrý , ale já viděl přetrhnout ten řemen jak na malým Sposteru , tak na Buellu ;)...jinak já proti řemenu nic nemám...viz můj V-max :D

(reakce na) pohon řemenem

13.2.2013 v 18:17 | Nahoru | #96

HornisGSX píše: jaká je pravděpodobnost, že odletující šutr si to namíří mezi řemen řemenici a řetěz a ozub.kola?


Pravděpodobnost bude hodně malá. U řetězu oproti řemenu bude menší. Řetěz je užší a teoreticky bude víc kmitat, takže se na něm hůř něco udrží.
Když si představím nějakej rozumnej kámen, co nepraskne a neodleti, mezi rozetou a řetězem, tak to vidím dost brutálně na zablokovaný kolo a zdevastovanou rozetu, řetěz a eventuelně i hnutou hřídel předního kolečka. Přecijen řetěz moc nepruží. Raději si nepředstavovat.
U řemenu bych si tipnul, že když to nebude půl skály, tak to pobere pružnost řemene nebo to ten řemen přerve. Ozubený kolo by to mohlo v pohodě ustát a hřídele taktéž.
Nicméně pravděpodobnost je jedna věc a realita druhá.
Kámošovi se stalo, myslím na Renaultu, že se mu dostal kamínek cca 5mm do rozvodu. Stalo se to během trošku divočejší jízdy po polní cestě. Motor dokud byl v otáčkách v pohodě dojel až k vesnici. A tam uz konec. Nakonec to nechal odtáhnout do servisu. Tam zjistili rozhozený rozvody, a ten kamínek vyndali z krytu rozvodů. Naštěstí to nebylo destrukční.
Dodnes mi není jasný kudy tam ten zmetek vlezl. Jedině snad kolem řemenice na klínovej řemen. Pravděpodobnost nulová, že se něco takového stane a stalo se.

1 reakcí na tento příspěvek pohon řemenem

Skvělá odpověď, děkuji! 13.2.2013 v 19:14 | Nahoru | #97
Měl jsem xj 900, má kardan, 1litr oleje byl na min 4výměny, měnil jsem s olejem v motoru na jaře a nejpozději po 20 000 tis km to dělali všichni se stejnou moto co jsem znala a bylo jich dost. V té době pěli všichni ody na nesmrtelnost kardanu, do té doby než se pár lidem posral. Není to ale věc častá spíš se to stane vyjímečně, pak to ale stojí (záleží co se přesně stane) raketu, nebo hledání po vrakáčích.
Teď mám bavce s kardanem r.v.2002 interval výměny oleje je 20000km a dělám to každé jaro. Po těch 20000tis ten olej už tak čistý není, a nebyl ani u xj900. Věřím že tam vydrží déle ale investice do jednoho litru převodového oleje na 50000-100000km je fakt zanedbatelná.
U BMW pokud se nepletu taky vymysleli celoživotní náplň, ale pak si jaksi rychle rozmysleli a začali zase dělat výpustný šroub.
Jinak můj kardan má na kontě v cca 80000tis/km výměnu dvou ložisek a stalo to skoro 4klacky pokud se udělají všechny ložiska (stojí to míň než když se v tom hrabeš jednotlivě) kolem 10000tis i víc.
Jako všechno má svoje, když si zase spočítám co by stály ty řetězovky za tu dobu... ale zase když se posere kardan stojíš, sám to neopravíš a musíš rozbít prasátko. Jinak sorry pepo fjr ale trochu na tu mašinu kálíš a na tu výměnu bys mrknout měl.
Rozržení řemene ho diskvalifukuje, ale jinak pozitiva.
1.nejmíň žere výkon 2. bezúdržbový - nezasírá mašinu 3. udělám si sám
A nakonec. to: 5511 - pokladej ty otázky trochu inteligentně, bo to je jako jestli je lepší přefiknout medvěda nebo netopýra..

Naposledy editováno 13.02.2013 19:21:12

pohon řemenem

13.2.2013 v 22:35 | Nahoru | #98
Zajímavý téma hodně jsem se dozvěděl,jak tak koukám nic není jednoznačná výhoda vše má své,sleduji toto téma od začátku a třeba vůbec jsem neměl ponětí kolik stojí přestavba motorky na řemen...opravdu mě to zaujalo...jinak ty servisní intervaly kardanu jen a jen schvaluji,názor lidí že je něco věčného je mylný a vše musí dostat tu správnou péči ,budu dál koukat ať se přiučím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem

14.2.2013 v 00:16 | Nahoru | #99
Maho> Co myslíš tím že olej už tak čistý není? Že tam byl železnej prach? To bude asi hlubší problém. Správný převodový olej barvu nemění. I když těch expertů co tam nalejou motorák a pak se diví, že to teče hnědý, už jsem pár taky viděl...

pohon řemenem

14.2.2013 v 08:37 | Nahoru | #100
Rekl bych ze remen mene soucasti co se muze odporoucet.

2 reakcí na tento příspěvek pohon řemenem

14.2.2013 v 09:32 | Nahoru | #101
Osobně dost cestuju a tak hlasuju pro kardan. Proti řemenu také nic nemám bo je tichej a rovněž bezudržbovej, i když vyžaduje také interval výměny, kterej je ale daleko delší než u řetězu. Těžko ho ale mít na stroji se kterým jezdíte někde v terénu nedej buch se trochu brodit. Jinak neznam kardan na motorce, kam se leje olej. Olej lejete do sekundárního převodu zadního kola, kde se sem tam stane, že odejde ložisko, které je v ceně kolem 1.500kč, ale bavíme se o cca 100tis km. Jinak někdo zde zmínil rázy v kardanu, které jsou u strojů co maji přímej výstup z motoru tzn. bez primáru třeba na spojkovej koš cca 1:1,6 daleko vyší otáčky do převodovky, což je znát při řazení rychlostí. Rána jako když hodíte kladivo je tudíš běžná a neni třeba se děsit. Výhodu to má i ve formě menší spojky neboť nemusí přenášet díky vyšším otáčkám takovej tah, ale nevýhoda je, že spojku lze snadno při delším prokluzu spálit.

Naposledy editováno 14.02.2013 09:38:39

(reakce na) pohon řemenem

14.2.2013 v 10:15 | Nahoru | #102

Mira-KT píše: Osobně dost cestuju a tak hlasuju pro kardan. Proti řemenu také nic nemám bo je tichej a rovněž bezudržbovej, i když vyžaduje také interval výměny, kterej je ale daleko delší než u řetězu. Těžko ho ale mít na stroji se kterým jezdíte někde v terénu nedej buch se trochu brodit. Jinak neznam kardan na motorce, kam se leje olej. Olej lejete do sekundárního převodu zadního kola, kde se sem tam stane, že odejde ložisko, které je v ceně kolem 1.500kč, ale bavíme se o cca 100tis km. Jinak někdo zde zmínil rázy v kardanu, které jsou u strojů co maji přímej výstup z motoru tzn. bez primáru třeba na spojkovej koš cca 1:1,6 daleko vyší otáčky do převodovky, což je znát při řazení rychlostí. Rána jako když hodíte kladivo je tudíš běžná a neni třeba se děsit. Výhodu to má i ve formě menší spojky neboť nemusí přenášet díky vyšším otáčkám takovej tah, ale nevýhoda je, že spojku lze snadno při delším prokluzu spálit.



Servisní intervaly tvého BMW:

Change oil in rear wheel drive while at operating temperature,
Every 20,000 km (12,000 miles), every 2 years at the latest *)

*) Write up on separate invoice;

Tohle jsou debaty stejné jako "mohu je s laďákem do ciziny" - jo mohu, byl jsem tam mockrát , snad ve všech státech kolem a ještě mne nechytili - - ježe jsou lidi co to odsr... takže nebdu tvrdit že to je v pohodě.

Prostě olej se má měnit cca v mezích daných výrobcemm mohu se bavit o tom že se to při řešvihnutí tolik neposere ale hlášky "to je na doživotí" jsou prostě hovadina. Když pro nic jiného, tak proto že je třeba to občas zkontrolovat. Jestliže ma olejovou náplň .3l, tak po 40tis km poznám prd zda teče činikoli - ten únik bude tak malý že si ho spletu nečistotami které běžně meju - důsledky už musí definovat technik ketrý rozumí té které mašině.
Další věc je vnik nečistot dovnitř - nemohu posoudit, ale vím co dělá moře a vyšší vlhkost s profi fototechikou "kam se nic nemůže dostat" a prakticky to stejné dělá písek (teď nemyslím na ČR...).

Naposledy editováno 14.02.2013 10:24:29

1 reakcí na tento příspěvek pohon řemenem

14.2.2013 v 10:45 | Nahoru | #103
Nevim, zda Tvé reakci správně rozumim, ale já uznávam plně co píšou v servisním manuálu a vše dodržuju bezvýhradně. O servisním intervalu u svého stroje ve 20tis, každopádně vim a stačí když se podíváš do mého deníku, tak pochopíš, že pravidelná údržba je pro mě základ.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem

14.2.2013 v 13:49 | Nahoru | #104

Mira-KT píše: Nevim, zda Tvé reakci správně rozumim, ale já uznávam plně co píšou v servisním manuálu a vše dodržuju bezvýhradně. O servisním intervalu u svého stroje ve 20tis, každopádně vim a stačí když se podíváš do mého deníku, tak pochopíš, že pravidelná údržba je pro mě základ.



OK pak se omlouvám, pochopil jsem to jako obhajobu systému PepaFJR - "když to jede, je to v pořádku"

2 reakcí na tento příspěvek pohon řemenem

14.2.2013 v 14:38 | Nahoru | #105
Tak to určitě ne. Všechny ty intervaly mají každopádně svůj význam a hlavně kontrolní charakter což si dost lidí neuvědomuje. Hodně věcí se dá vyčíst třeba z vypuštěného oleje. Všichni píšou třeba "proč bych dělal ventily po 20 tisících , když každému vydrží stovku bez seřizování?" Takhle je tady servisováno 90% motorek a hodně se na tom podepusujou i samotné "servisy". Ale to je na jiné nekonečné téma a ne sem

Naposledy editováno 14.02.2013 14:40:05

(reakce na) pohon řemenem

14.2.2013 v 14:59 | Nahoru | #106
Mira-KT> nemám co bych dodal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem

14.2.2013 v 14:59 | Nahoru | #107
Mira-KT> tak třeba ty ventily se někomu fakt za tu stovku nehnou a četl jsem že když to tam spadne tak vůle na to moc vliv nemá, resp. že ten problém byl jinde

netvrdím že olej v kardanu se nemá řešit, je ho tam nula nula nic... ale třeba motor na endurech třeba 400 mth, motor přiměřeně hlučný, dle kontroly díly v toleranci a dle výrobce už měla 2x například proběhnout GO... co teď?

pohon řemenem

14.2.2013 v 15:31 | Nahoru | #108
mám kardan, každých 12 tis se má olej kontrolovat (to nedělám ) ale každých 24 tis ho měním, resp. nechal jsem ho při 24 tis vyměnit a tento interval podržím, ikdyž dle us manuálu je interval výměny téměř 50 tis.
kardan jsem na mašině chtěl z důvodu neustálého sraní se s řetězem na předchozí motorce (mazání, čištění, bordel na kole a zádech teď už ženy, nutná výměna po x km.)
o kardan se ,,starám,, viz. výše, jinak o něm nevim.
nevýhodou je určitě váha a jeho hrubé chování, ale na to se dá zvyknout. taky he třeba držet správný otáčky, při podtáčení celkem dost mlátí, ale to se mi povedlo asi 2x
s řemenem zkušenosti nemám, ale je hezkej a lehkej, možná trochu náchylnej (např. nůž atd.)

(reakce na) pohon řemenem

14.2.2013 v 16:00 | Nahoru | #109

Lion píše: Mira-KT> tak třeba ty ventily se někomu fakt za tu stovku nehnou a četl jsem že když to tam spadne tak vůle na to moc vliv nemá, resp. že ten problém byl jinde


Jde tady přece o prevenci. Taky chodime k doktoru na prohlídky a nejseme hypochondrové. Když patřičnej problem, kterej má sice malou pravděpodobnost vznikne, tak můžeš předejít velkejm škodam a to je ta myšlenka, mnohdy "nesmyslnejch" úkonů co nedodržujou ani v servisech bo by se zákazník nedoplati.Udělej třeba takové ventily na Honda V-TEC, kde musí dolů dvakrát vačky, když je chceš jen překontrolovat. Kdo by tohle zaplatil?? Zase jsem ale mimo téma zač se omlouvám

Naposledy editováno 14.02.2013 16:48:15

1 reakcí na tento příspěvek pohon řemenem

14.2.2013 v 16:31 | Nahoru | #110
To s tim V-TEC,to me zajima. Jak zmeris ventilove vule kdyz tam nemas vacky? Nerikam ze ne, sem jenom zvedavy at vim az se s tim setkam.

(reakce na) pohon řemenem

14.2.2013 v 16:46 | Nahoru | #111
natysmoto> nejsou ty vačky 3?

pohon řemenem

14.2.2013 v 16:56 | Nahoru | #112
No tak každopádně vačky má a klasicky dvě, ale jeden sací ventil se otevírá tlakem oleje až skokově ve vyšších otáčkách. Musí dolů vačka, aby jsi schodil zdvihátko a zajistil jej do pevného, měřitelného stavu. Pak vše dáš zase dohromady, přeměříš a po kontrole musíš opět rozebrat a odstranit aretaci. Kocourkov pro servis jak dělanej.

pohon řemenem

14.2.2013 v 17:27 | Nahoru | #113
Aha, tak pokud tomu spravne rozumim neni to klasicky vítek nebo vanos atd,kde se meni casovani tak jak to znam z aut, ale od nejakych otacek se otevira vic ventilu. Proto ta zmena na kterou si u vfr kazdy stezuje.

pohon řemenem

14.2.2013 v 20:03 | Nahoru | #114
měl jsem motorku s řemenem a 2x s kardanem čopříka a 1200GS.Nenašel jsem na kardanu chybu,ale samosebou péči alespoň tu malou základní potřebuje. Pokud se podělá stojí to fůru kaček. Jestli se někdo kasá s tím že na něj sere , jeho věc,dle mě nerozum a dětinství.
Nepokládám za ostudu se o motorku starat
Určitě kardan sebere nejvíc výkonu mašině z těch tří, ale klady to u mě určitě převýší.

pohon řemenem

15.2.2013 v 09:26 | Nahoru | #115
každej z těhlech typů sekundáru má svoje pro a proti.
Seru se s řetězem, čistění, mazání, čištění kyvky atd. - jenže pro mě asi příliš jinejch alternativ nebude. Stejně tak jako pro bahňáky.
Kdybych chtěl cestovat a jezdit zejména po asfaltu a tu a tam někde po nepěvněný silnici - tak kardan.
Kdo chce mít gumový rozjezdy a minimum starostí ohledně zadního kola - řemen.

Tohle přeci nejde postavit jako filosofickou otázku "co je lepší" ...jde o to co s tím budeš dělat a nač to potřebuješ.

pohon řemenem

15.2.2013 v 11:33 | Nahoru | #116
Nojo, taky mě napadlo, že můj dotaz v rychlosti nebyl právě nejzdařilejší. Jenom na vysvětlenou - chci po letech koupit cruizra a tak řeším otázku, jestli jít do řemenu nebo kardanu. Oboje má svoje pro a proti a nakonec jsem se něco dozvěděl. A myslím, že nejen já. Nakonec to vypadá na Kawasaki VN 1600 a tam je, myslím, kardan.

pohon řemenem

15.2.2013 v 11:38 | Nahoru | #117
U cruisera s dlouhozdvihem bych se kardanu vůbec nebál - minimální náklady na údržbu.
Řemen je příjemnější na jízdu a vůbec na chyby ruky na spojkový páčce - ale tu a tam to chce kačku.

řetěz je v tomhle příadě zbytečnost ...

1 reakcí na tento příspěvek pohon řemenem

15.2.2013 v 12:08 | Nahoru | #118
nevím, proč furt někdo říká, že kardan je míň příjemný.... není nad to, když se nějaká ta krouťáková zběsilost třeba u toho VN1600 splaší a zamačkne gumu pěkně do zemi. na rozdíl od řemenu a řetězu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem

15.2.2013 v 14:25 | Nahoru | #119
Dolík....> není taky nad to, když se nějaká taková zběsilost zakousne do kardanu brzdným účinkem motoru ...já měl kardan na XS750 a to byly panečku někdy drifty před zatáčkou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pohon řemenem

15.2.2013 v 15:30 | Nahoru | #120

FishX3 píše: OK pak se omlouvám, pochopil jsem to jako obhajobu systému PepaFJR - "když to jede, je to v pořádku"



Nesmíš zase všemu věřit. Jsi na internetu nebo jsi si toho nevšimnul?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CB 1300 versus Suzuki GSX 1400 [1, 2, 3] Honda CB 1300 pixels1 63 27.9.2023 v 20:15 dajos
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Palivový systém Honda CB 1300 Kaa20 25 10.1.2023 v 20:23 Kaa20
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Nováček Honda CB 1300 Honda1300 14 13.10.2022 v 22:01 johnwood1979


TOPlist