1 reakcí na tento příspěvek Výroba klukovky štvortaktu
nic na tom není uvidíš sám
1 reakcí na tento příspěvek Výroba klukovky štvortaktu
Jsi mne velmi pobavil
Anti ze Slupova napsal:
Stačí zvážit klikový mechanismus podobného objemu.Ona ta hmota zas není tak kritická,pokud nechceš maximální výkon dáš hmoty víc.
- Jak to zde čtu,abych dnes raději nechal klikovku raději zvážit mojí manželkou na kuchyňké váze no a sdělím jí, že motor nebude točit samo sebou velký točky, ale ať na kliku dá pro Sicher více hmoty(těsta).
Teprve potom provedu samotnou montáž klikového mechanismu do motoru a vše bude O.K.
Klasik kdysi řekl:Máte štěstí, že jdu právě kolem...
Anti:Děkuju Ti,si mne nádherně pobavil
Kovac30:
Čoveče nádherná stavba ten Tvůj sněžný skůůtr
Takový chci letos pod stromeček.
Jinak tu Tvoji úvahu o výrobě kliky klidně pusť z hlavy je to v samodomo podmínkách bez ničeho unreal.
Čus S
Kovac30:Nenech se odradit těmi co si myslí že spalovací motor je kosmická technologie.Podstatné je sehnat klikovku která se ti rozměrově vleze do skříně a bude mít ideálně stejný zdvih a ojnici tak dlouhou aby byl píst při vrchní úvrati na vrchním okraji válce.
Když porovnáš jednoválce vyráběné v devadesátých letech,zjistíš že drtivá většina z nich používala stejný poměr vrtání ke zdvihu (100x83),přesto jsou jednotlivé klikové mechanismy a jejich hmotnosti rozdílné.Taková Jawa šla podobnou cestou a při zachování stejného poměru a objemu "šibovala" s hmotností klikovek v průběhu výroby.Důvod byl prostý.Jejich první motory měli zbytečně těžký mechanismus který znemožňoval dosažení vyšších otáček.Proto třeba mezi kývačkou a panelkou 250tkou byl rozdíl kila a přesto bylo možné jednotlivé klikovky zaměnit(po použití adekvátního pístu).Od toho se samozřejmě odvíjí charakter a průběh motoru.Dodnes je běžnou praxí výrobců že "šachují" s hmotností klikového ústrojí v rámci jednotlivých modelových ročníků,podle toho jestli chtějí docílit vyšší "točivostí" nebo stabilnějšího chodu s plnějším "spodkem" agregátu.
Ještě se zeptám:Co ti brání použít původní klikovku?Píšeš že chceš dělat z dvouválce jednoválec,trochu to rozveď.
Zapomněl jsem,spisovně je ze Slupi
Naposledy editováno 02.02.2013 07:10:28
1 reakcí na tento příspěvek Výroba klukovky štvortaktu
být tebou zvážil bych,jestli to má smysl-pokud je to nějaká slabší centrála-tak ty dnes stojí nové pár korun... a pokud to je něco silnějšího a využiješ to,tak možná jít cestou dopasování nějakého spolehlivého a lehce dostupného motoru-třeba z favorita a pod...
1 reakcí na tento příspěvek Výroba klukovky štvortaktu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klukovky štvortaktu
pokud je motor stavěný na nízké otáčky,tak je jen tak lehce nezvýšíš.to není jen přidat plyn,pro tak vysoké otáčky nebudou vhodně načasované vačky,taky zdvih bude u toho motoru velký,takže dvoojnásobnou pístovou rychlost asi neumažeš...
tudy cesta nevede-můj názor...
hledej jiný motor...co třeba trabant?...ale to asi taky ne,převrátit motor na ležato,když na to není konstruovaný bude dělat paseku.....
Naposledy editováno 02.02.2013 11:52:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klukovky štvortaktu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klukovky štvortaktu
Wan píše: Dolph-cz> Nevím jak dnes ale v rogalech se motor z Tráboše po úpravách používal a to byl otočen hlavama dolů.
uplně jedno mu to není,ale je to jednodušší....-v motoru jsou olejové kanálky,kterými stéka vysrážený olej k ložiskám kliky......
ale motor na boku je horší-ložiska kliky nejsou stavěné,aby držely celou její váhu na tlak do boku....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klukovky štvortaktu
A není ve finále lepší nevymýšleti vymyšlené, jít rovnou do obchodu a koupit motor ke člunu?
Bavit se o dobrém pocitu z vykonané práce typu:samo-domo stvořená spešl klikovka včetně montáže do motoru z elektrocentrály je nesmysl!
Dokážeš si představit zastavení takového bastl motoru uprostřed Oravy na gumovém člunu, když si ještě jak na svini zapomeneš pádla na břehu?
A těch "slušných" slov co by určitě padlo?
Já tedy ne, ale toď můj názor..
Čus S
1 reakcí na tento příspěvek Výroba klukovky štvortaktu
Jestli tohle všechno máš doma, asi by ses neptal co s tím...?
Takže asi bych se do toho nepouštěl...
Takový trabant není vůbec špatný nápad