paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Náhlý úbytek výkonu
14.11.2012 v 12:08
Zdravim, pořídil sem Suzuki DR 650 r. 91, ale narazil sem časem na problém že občas se jí nechce do otáček, přirovnal bych to k tomu jako když to spadne u auta do nouzového režimu, prostě to nejde vytočit, taky to začne při puštění plynu víc střílet do výfuku, po chvíli klidnější jízdě to přestane a jede normálně... neměl někdo podobný problém?

Náhlý úbytek výkonu

14.11.2012 v 12:54 | Nahoru | #1
Jestli začne blbnout po chvíli jízdy na plný céres a pak se srovná po ubrání plynu, tak většinou nestíhá natékat karbec - vyčistit kohout, sítka, filtry. Kor, jestli je namontován dodatečný palivový filtr (mezikus na hadici), tak právě ten u motorek bez čerpadla někdy dokáže dělat paseku.
Nebo také může být rozhozená směs a v určitém režimu ulívá svíčku. Ale střílení při ubrání plynu ukazuje na chudou směs, kterou mj. může zapříčinit právě nízká hladina v karbci.

Náhlý úbytek výkonu

14.11.2012 v 12:57 | Nahoru | #2
Řekl bych že ti tam nejde benzín, zkontoluj jestli není bordel v nádrži, hadičky od benzínu jestli nejsou skříplý, podlakový hadičky jestli nejsou steřelý, jestli se neseká plovák.

Náhlý úbytek výkonu

14.11.2012 v 18:32 | Nahoru | #3
jojo díky kluci, taky sázim na ten benzín, zkusim tam právě od nádrže do karbce dát dodatečně filtr a uvidíme jeslti to bude lepší

Náhlý úbytek výkonu

14.11.2012 v 19:20 | Nahoru | #4
jinak ještě jak se nastaví správně směs na karbecu?

Náhlý úbytek výkonu

14.11.2012 v 20:05 | Nahoru | #5
Karbce z DR650 jsem v rukou neměl, takže přesně nevím, ale obecně je to tak, že směs pro hlavní systém (který pracuje za jízdy, kdy je otevřený plyn) se ladí velikostí hlavní trysky a polohou jehly v šoupátku (čím je jehla výš, tím je směs bohatší). U směsi pro volnoběh se seřizuje jednak bohatost a to šroubkem, který u některých karbců škrtí vzduch (tehdy se utahováním šroubku směs obohacuje), u jiných benzin (tam přitahování šroubku směs ochuzuje). Pak se ještě dorazovým šroubem šoupátka nastaví volnoběžné otáčky.

Postup je v základu takový, že se dorazovým šroubem nastaví takové otáčky, kdy motor běží pravidelně a udrží se (tedy většinou mírně nad předepsané volnoběžné otáčky), pak se pomalu laboruje se šroubem bohatosti, až se "vychytí" nejvyšší otáčky. Otáčky se pak upraví dorazovým šroubem na předepsanou úroveň a opět se šroubkem bohatosti zkusí, zda se otáčky na jednu, nebo druhou stranu nezvýší. Případně se pak ještě upraví dorazovým šroubem a důležité je, aby motor při přidání plynu reagoval svižně a plynule, bez váhání, "skákání" do otáček a střílení. Bohatá směs se projeví černou svíčkou a někdy i zvýšenou kouřivostí (zvlášť u dvoutaktu) a někdy se motor při přidání hltí, chudá směs zase neochotou motoru akcelerovat do otáček, bílou svíčkou a také samovolným zvyšováním volnoběžných otáček (podobně jako při falešném vzduchu).

Náhlý úbytek výkonu

15.11.2012 v 08:32 | Nahoru | #6
já už sem našel návod jak to rozdělat ael stejně moc nevim nenašel by se tady někdo z vysočiny co stím má zkušenosti a pomohli mi...

Náhlý úbytek výkonu

23.11.2012 v 16:40 | Nahoru | #7
tak nakonec to bylo plovákem, byli na něm špatný O kroužky a byl jakoby rozcvaklej... ale teďka se zase objevila jiná věc a to, že při zavření plynu z vyšších otáček tak 6-7 tis. si to střelí z výfuku, jinak svíčky mají barvu cihlovou, takže směs by měla být ok.... má to cenu řešit?

Náhlý úbytek výkonu

15.1.2013 v 18:32 | Nahoru | #8
Taky me to strili karbec pretriskovanej karbec byl poladenej vejfuk vykuchan.. stelovano v ktm v policce a ten rachot a to strileni pri brzdeni motorem .. :D kdyz sem nekudy projel tak to bylo jak ve valce..:) Jinak ted sem pretesnoval motor a menil loiziska, cistil karbec atd vse takovej servis poctivej :) Tak budu potrebovat taky poladit karbec ..

Náhlý úbytek výkonu

14.9.2013 v 10:36 | Nahoru | #9
Chlapáci, prblm. bývá v přívodu paliva, tzn. jehlový ventil, hladina a "o" kroužky na plovácích. Jehlový ventil je stejný jako z DR 350, není potřeba kupovat celé plováky za 2200, stačí jen ventilek, stojí cca 150,-. "O" kroužky jsou halíře a návody na vyčištění karb. a seřízení hladiny jsou tady hezky popsané Jinak na tom karbecu není, krom voln. směsi, co seřizovat Samo je možno upravit průchod hl. trysky, ale jinak nicS vysokou hladinou to také střílí do výfuku, pozor na záměnu s chudou směsí

Naposledy editováno 14.09.2013 10:38:45

Náhlý úbytek výkonu

14.10.2013 v 20:57 | Nahoru | #10
čau chlapi, mám takový problém.
Mám suzuki DR650R rv 91. po výměně vydřené vačky a vahadel, motorka nechce jít na neutrál více než 6tis otáček a při jízdě z ní člověk víc jak 4tis. otáček taky nedá, karbec už byl několikrát vyndanej, s jehlou jsem laboroval, se směsí taky, hladina v karbecu by měla být dobrá, filtr vypranej v benzínu. Skoušel jsem jinou řídící jednotku zda to nebude tím, pořád stejné. Jo a když mám jehlu uplně na té drážce aby byla směs co nejvíce ochuzená, tak svíce stejně jsou černé, přitom jsem dávali gufera na ventily nové a kroužky by měli být také v pohodě, poradte díky:)

1 reakcí na tento příspěvek Náhlý úbytek výkonu

17.9.2015 v 08:13 | Nahoru | #11
a při deceleraci ti to střílí do výfuku, že? Tak zkontroluj zapalovací cívku...

(reakce na) Náhlý úbytek výkonu

17.9.2015 v 08:19 | Nahoru | #12
SSák> nemyslím si že 2 roky čeká na tuhle radu
Škoda že většina těchle témat a dotazu nemá odpověď, co se čím vyřešilo

Náhlý úbytek výkonu

17.9.2015 v 08:30 | Nahoru | #13
\Moje chyba... Já si toho data vložení všiml až po odeslání... Ale také by mě to zajímalo

Náhlý úbytek výkonu

29.9.2015 v 10:41 | Nahoru | #14
Přátelé, kamarádi, motomani... Tak jsem narazil na novou závadu u svého DR, občas, tedy ne vždy, jsem se potýkal s tím, že motorka náhle ztratila výkon a při deceleraci strašně, ale strašně střílela do výfuku, což bylo ještě umocněno tím, že jí mám osazenou tlumičem ST. Zpravidla se tak stávalo jednou za cca 500km, a to na dobu asi jedné, max dvou minut. Při poslední jízdě Praha - Zlín mi "to" ale udělalo na asi 20 min., kdy už jsem byl velmi silně nervózní z toho, co přijde .

Nyní závada - samotné CDI 12D00...:

Po dlouhodobém dloubání a hloubání a několikaterém diagnostikování stařičkým PAL testem JT, a dále pamatovaje poučky, že křivka regulace předstihu podle otáček jest křivkou základní platící pro plný výkon, kdy motor s velkým přebytkem výkonu je provozován na plný výkon jen velmi zřídka, a proto korekční hodnoty mají zcela zásadní význam, jsem zjistil (po 4 Plzních a půl krabičce černých Benson & Hedges), že k žádné regulaci (předstihu), vlivem mi neznámého činitele, nedochází...

Takže CDI sice pouštělo impulz na ind. cívky, nicméně stále na hodnotě otáček volnoběžných...

Minulý týden jsem zakoupil od zde registrovaného uživatele Tiber88 identickou jednotku 12D00 (za super cenu v porovnání s jinými nabídkami), a problém jest vyřešen...

Dále pak tím, že vlivem špatného předstihu docházelo k zahoření části směsi i v koncovce výfuku, tedy v místě, kde docházelo vlivem zpětného tahu k okysličení, se mi utrhla (vyhřátím) absorbční trubka od koncového "tlumiče" ve výfuku (3 bodové sváry), kompletně se roztrhala a následně úzkými průzory "tlumiče" vyletěla ven absorbční vlna (původně kolem trubky), opálila se cedulka s logem na vnější straně tlumiče, a shořelo lůžko guma-kov, kterým je tlumič připevněn v rámu...

Ponaučení:
I když CDI dává impulz, neznamená to, že musí být ready Což určitě není nic revolučního pro zkušenější, nicméně učícím se dávám na vědomí

Naposledy editováno 29.09.2015 10:52:42
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
wössner montáž pístních kroužků Suzuki DR 650 frool 16 29.12.2023 v 17:04 Kohlstein
Převodová kola DR650 Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE Smrči-GSX-F 5 25.12.2023 v 23:51 2stroke
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Suzuki DR650 R Spojka Suzuki DR 650, Suzuki DR 650 SE FerryUltra 13 28.10.2022 v 16:12 Drakl
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... Perkz 2 24.10.2022 v 14:02 Eddie83


TOPlist