E: písmenka z mobilu
Naposledy editováno 07.01.2013 16:53:25
2 reakcí na tento příspěvek Vybití baterie přes zimu
houslicky1 píše: Mě už to hlava nebere, co se týče tématu. Ono dává naprostou logiku, že studený olej hůř maže, studený motor se tím více namáhá třením a tak dále. No a když jsem si pořídil Hondu a ptal se přímo oficiálního dealera, jestli mám na zimu vyndávat baterku a dělat podobné věci, tak mi odvětil právě on, že ji mám nechat ve své temperované garáži a jednou za měsíc ji nechat na volnoběh zahřát tak pár desítek minut. A teď babo raď!
bandaska dyluje Hondy? .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybití baterie přes zimu
houslicky1 píše: Mě už to hlava nebere, co se týče tématu. Ono dává naprostou logiku, že studený olej hůř maže, studený motor se tím více namáhá třením a tak dále. No a když jsem si pořídil Hondu a ptal se přímo oficiálního dealera, jestli mám na zimu vyndávat baterku a dělat podobné věci, tak mi odvětil právě on, že ji mám nechat ve své temperované garáži a jednou za měsíc ji nechat na volnoběh zahřát tak pár desítek minut. A teď babo raď!
Tak to bych chapal, asi dealuje i dily a servis a nebo tomu rozumi jak koza petrzeli.
Bracha kupoval nejakou nakupni tasku od HOndy pro manzelku, prijel a nesvitly mu svetla pro denni sviceni. Tak tam stim jel nazpatek , opravili mu to a nez dojel domu tak se mohl otocit a jet tam zpet.
Co by si chtel ? proste cim dal tim vic potkavam lidi co o svoji praci vedi uplny ho.. nebo jim je to uplne jedno.
Kdyby si chtel zkusenosti s automechanikama nebo pneuservisama klidne muzu pokracovat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybití baterie přes zimu
gugo píše: Tak to bych chapal, asi dealuje i dily a servis a nebo tomu rozumi jak koza petrzeli.
Bracha kupoval nejakou nakupni tasku od HOndy pro manzelku, prijel a nesvitly mu svetla pro denni sviceni. Tak tam stim jel nazpatek , opravili mu to a nez dojel domu tak se mohl otocit a jet tam zpet.
Co by si chtel ? proste cim dal tim vic potkavam lidi co o svoji praci vedi uplny ho.. nebo jim je to uplne jedno.
Kdyby si chtel zkusenosti s automechanikama nebo pneuservisama klidne muzu pokracovat.
automechanici neexistujou. Ti co to umeli uz jsou v duchodu a jelita, ktera se vydavaji v soucasne dobe za automechaniky (nejen v servisech, ale i tzv. soukromnici) by si zaslouzili nasrat do rukou a nepustit k vode.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybití baterie přes zimu
Medved píše: automechanici neexistujou. Ti co to umeli uz jsou v duchodu a jelita, ktera se vydavaji v soucasne dobe za automechaniky (nejen v servisech, ale i tzv. soukromnici) by si zaslouzili nasrat do rukou a nepustit k vode.
bohužel svatá slova
Pravda ta cena byla fakt vysoka, ale vysledek je pozitivni neni to takove veda jak jsem si myslel.
druhá věc je právě s opravami...příklad z nedávné doby...kamarádovi odešlo žhavící relé na "francouzském voze"...zajel do servisu, tam mu to vítězoslavně napíchli na diagnostiku (500Kč) a sdělili mu že má špatné žhavící relé, protože jeho řídící jednotka ho drží stále "softwerově" sepnuté. oprava 5.500Kč + diagnostika včetně opakované... tak mi zavolal, říkal že je to divný a drahý a jestli bych se na to nemrknul..inu ptal jsem se ho jak se závada projevuje....říkal že nastartuje na nabitou baterku a že už při montáži přívodů to pekelně jiskří...pak že nastartuje a když to po jízdě vypne, tak už nenastartuje..jak logické...říkám, visí ti relé v jednotce žhavení...to mi prej řekli, že je to softwerový....říkám mu, přines krabičku a mrkneme do ní...poslechl, přinesl, krabičku jsme rozloupli, relé seškvařený na škvarek (asi softwerově :) ) ... zajeli jsme na vrakáč a ze starý P309 jsme za 100Kč koupili starou jednotku žhavení...relé naprosto shodný...škvarek jsem vypáral, osadil tím zdravým, krabičku jsme zaklapli a namontovali do auta...jak zvláštní, auto bylo zázračně opraveno...za 2 hodiny a z toho nejdéle trvala cesta na vrakáč... Je to klasickej případ, vím, ale nikdy mně ta arogance "autorizovanejch servisů" nepřestane udivovat...
Jo a jednou jsem jednoho autoelektrikáře slyšel mluvit o tranzistorech, přičemž ukazoval na relé světel a že je to tak veliký, proto že je to výkonovej tranzistor...to si nedělám srandu...
Naposledy editováno 07.01.2013 17:12:12
2 reakcí na tento příspěvek Vybití baterie přes zimu
Co si děláte kdo doma v garáži to je každýho věc,ale ofiko servis si toto nesmí dovolit a je každýho volba kam jde a za co zaplatí.
mira-xj píše: To bandaska: A to se chlubíš že jsi to opravil kamošovi ,tím že jsi vyměnil špatné relé za min 20 let staré relé,které se může vysypat za týden znovu? Tomu já říkám z bídy cnost.Dělám taky v servisu (uplně jiné odvětví) a NIKDY bych si nedovolil dát použitý díl - i kdyby na tom zákazník trval. Protože pokud se posere,tak nejen na něj musím držet záruku, ale poškodí to jak jméno firmy,tak to kazí spolehlivost celého zařízení.
Co si děláte kdo doma v garáži to je každýho věc,ale ofiko servis si toto nesmí dovolit a je každýho volba kam jde a za co zaplatí.
Hm - z tohe je presne videt jak funguji tzv. 'automechanici' (nebo jini 'mechanici' popr. 'opravari'). Misto aby opravovali tak jenom vymenuji.
Uvazuj - vyplati se na 20 let stare auto novy dil? Nebo je lepsi koupit ten dil z vrakoviste? Popripade ho treba koupit novy, ale ne jedno posrane rele v cene 50Kc za 5500Kc, tak jak to nabizel 'autorizovany servis'.
Vychloubani se tzv. 'profesionalitou' sice na prvni pohled muze vypadat dobre, ale kdyz pak prijde normalne uvazujici clovek a stejnou opravu udela za desetinu nebo taky setinu 'profesionalni ceny', zacne clovek premyslet jestli z nej takhle nahodou 'profesional' nedel a vola.
2 reakcí na tento příspěvek Vybití baterie přes zimu
Ovšem zkušenost je nepřenositelná - ať si na to každý dojde sám.
Jak jsem psal:Co si děláte kdo doma v garáži to je každýho věc,ale ofiko servis si toto nesmí dovolit aje každýho volba kam jde a za co zaplatí
P.S:Mám 14let staré auto ,najeto 250 000km a všechny díly kupuji nové. - buď origo nebo od
renovovaných výrobců.
mira-xj píše: Relé které rozhoduje jestli nastartuju nebo ne ,pro mě osobně není posrané.Jestli díky relé za 50Kč neodjedu z obchočáku,budu muset volat odtahovku ,pak řešit v noci jak se s dvouletým děckem dostanu dom,atd Tak to těch 5500kč s klidným svědomím rád dám.
Ovšem zkušenost je nepřenositelná - ať si na to každý dojde sám.
Jak jsem psal:Co si děláte kdo doma v garáži to je každýho věc,ale ofiko servis si toto nesmí dovolit aje každýho volba kam jde a za co zaplatí
P.S:Mám 14let staré auto ,najeto 250 000km a všechny díly kupuji nové. - buď origo nebo od
renovovaných výrobců.
plácáš pěkné kraviny!!!
na auto v hodnotě pár desítek tisíc opravdu nemá význam kupovat nové díly za stonásobek ceny...
A argumentovat tím, že neodjedu od někud a budu platit odtahovku? To je trochu mimo. Nehledě na fakt, že se na takovém autě toho může pokazit víc. Dle tvého uvažování je pak jediným řešení koupit nové auto, protože staré má tisíce dílů, které se moho každou chvíli porouchat.
Konkrétně ten případ s relé bych řešil úplně stejným ojebem. A na nouzové nastartování v obchoďáku stačí kus drátu na proklemování mezi plusem baterie a přívodem žhaviček. Nažhaví se ručně a pak nastartuje, nejlépe se to dělá ve dvou.
Jsou věci, kde bych do jetých dílů nejspíše taky nešel, ale tohle konkrétně naprosto chápu.
1 reakcí na tento příspěvek Vybití baterie přes zimu
A relé jak psal bandaska? Buď je v kondici nebo je v haji(před/po smrtí) a to snad lze poznat i okem tak proč neměnit.
Naposledy editováno 09.01.2013 13:29:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybití baterie přes zimu
FishX3 píše: ....jen si přisadím, mám mnohem horší zkušenosti s "druhovýrobou" než s jetým origo dílem - samo jde o konkréní díl, olejový filtr si asi na vrakáč koupit nepůjdu
No ja bych to shrnul tak, ze ten kdo tam ten dil dava nesmi byt bridil. To bude asi to hlavni. Bo kdyz ti bridil dal dobrej dil blbe tak je ti to stejne nahoFno
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybití baterie přes zimu
FishX3 píše: gugo> jo a pak sháníš v belgii ložisko zadního kola, protože jsi využil "profesionálního servisu" ketrý ti přetáhl zadní kolo a ložisko šlo do kytek po cca 900km .... tu zkušenost mám taky, problém je že ...a jsem zpět u stavu servisů, bohužel jsem došel k tomu, že když si to (pro sebe) splácám sám, je to ve stejné či vyšší kvalitě než ze servisu, stojí mne to méně a co je hlavní - -vím co s tím když se něco posere
No tak to jsme dosli ke stejnym zaverum MUj byl pres ulitlej vstrik na nemecky dalnici, pujcovani dodavky na 14 dni a odtahu nepojizdny dodavky do CZ , bratru to cele vyslo na 50 litru Cena opravy jeden prasklej sroub + tlakova trubicka z vrakace za 500.
No comment
A k té výdrži použitého dílu...osobně s tím problém nemám, opravoval jsem to na autě 11 let sstarém, takže - dle evropského vnímání - auto které je dva půlkrát po smrti...na jedenáctiletým autě se ti může vysrat už snad úplně cokoliv a zrovna tohle je závada, která se dá řešit i provizorně, takže tohle bych neodsuzoval.....díly zatěžované, nebo díly kvůli kkterým by při jejich závadě hrozila destrukce dražších celků, bych určitě řešil dílem novým...to je jasné...třeba vstřiky , čerpadla čehokoliv a podobně...
1 reakcí na tento příspěvek Vybití baterie přes zimu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybití baterie přes zimu
Bandaska píše: Jen doplním, tou aroganci autorizáků jsem měl hlavně na mysli to zpoplatnění diagnostiky...to je prostě věc, která by měla být služba zaákazníkovi a jaksi lákadlo pro někoho kdo potřebuje autoservis...jenže náš banánistán to zase zkroutil, vychcani i nastavili ceny a penízky sypejte se...a to dneska už je to dobrý, ale jaký byly ceny před 10 - 12 lety? peklo...chápu že opačnej českej vychcik by takovou službu servisu zneužil, nechal si poradit co je rozbilý, sám si to sehnal a vyměnil a sevis by ostrouhal, přitom musel diagnostiku koupit za nemalé peníze...no jo, ale už si zpětně servis neuvědomuje, kolik námahy, času bádání a lidské práce se takovou diagnostikou ušetří....holt, vždy se najde zmrd, který to zneužije a servis obejde, ale ta diagnostika se servisu sakra vyplatí a zaplatí i když jí nezpoplatní...
Kdyby v servisech nepracovali (anebo servisy nevlastnili) nemyslici emani, tak to udelaji tak, ze kdo chce muze prijet na diagnostiku treba za litr nebo za petikilo a oni mu reknou co je spatne. On si pak muze koupit a vymenit co potrebuje. Kdo to chce opravit, prijede a rekne ze to chce opravit. Pak uz nema smysl mu uctovat diagnostiku, protoze tou si pomaha servis, zakaznikovi je to u prdele. Ten zaplati celou opravu a finito.
Muj pribeh s nejmenovanym autorizovanym servisem: moje zena prijela domu s tim, ze ji sviti MIL a auto divne cuka a mizerne jede. Po nastartovani jsem usoudil, ze motor bezi na pet valcu. Vzal jsem auto do autorizovaneho servisu a rekl, ze je s nejvetsi pravdepodobnosti v hajzlu jeden ze tri dosud nevymenenych zapalovacich modulu (dil v cene 800 - 1200Kc). Pan technik prohlasil, ze to bude hotove pozitri a bude to stat kolem 10000Kc, pokud to bude opravdu jenom jeden modul. To se mi moc nezdalo, tak jsem se pana technika ptal, jak k te cene dospel - dozvedel jsem se, ze zapalovaci modul stoji "asi dva a pul", ze se museji nejdriv vyndat a prezkouset vsechny aby se zjistilo, ktery je spatny a pak se musi objednat, druhy den prijde a pak se namontuje, vyzkousi se to a ze je to hodne prace. Takze jsme zakazku zase zrusili (z toho mel velkou radost) a ja jsem chtel odejit. Kdyz jsem sel kolem prepazky, kde se prodavaji dily napadlo mne se zeptat jestli maji zapalovaci modul skladem - meli ... za 1020Kc vcetne DPH. V tu chvili jsem si rikal jestli jsem debil ja nebo pan technik. Koupil jsem ho a odjel na 5 valcu k jednomu nejmenovanemu kurdskemu obchodniku s ojetymi francouzskymi vozy, poskladanymi z nekolika bouracek a vybavenymi nekolika VIN kody. Zde jsme carodejcin vuz napojili na diagnostiku (stejnou jako mel i ten autorizovany servis), z pameti zavad precetli ktery modul je spatny, pro jistotu udelali test vsech modulu (zdrave se ozvou cvakanim protoze diagnostika jim umi poslat signal pro jiskru na svicce - zadne vyndavani a testovani), vymenil jsem si ten vadny modul, vymazali jsme zavady a ja jsem odjel. Cele to trvalo cca pul hodiny z cehoz nejvic casu zabralo startovani windousu na kurdove ntb. Kdybych si modul koupil od kurda, mel bych ho o dve kila levnejsi (ale byl by to stejny typ a vyrobce jako ten, ktery mi odesel - coz by mne asi trochu zneklidnilo).
Kdyz po roce odesel predposledni zapalovaci modul, uz jsem ani servis nepokousel, objednal jsem u kurda dva kousky a behem hodinky jsem si ty dva posledni vymenil. Od te doby je klid.
Naposledy editováno 10.01.2013 13:03:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vybití baterie přes zimu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... | Banditak650 | 14 | 24.4.2024 v 15:53 Banditak650 |
Jakou baterku do bandita? [1, 2] Suzuki GSF 600S Bandit | kotvista | 32 | 14.3.2024 v 21:26 Pedl |
Spojka Suzuki GSF 600S Bandit | miksenzo | 7 | 10.3.2024 v 12:18 papiboy |
Hledám servis Suzuki GSF 600S Bandit | HkX129 | 4 | 7.2.2024 v 09:29 Hydropes |
Karburátor čím začít Suzuki GSF 600S Bandit | kutilferda | 22 | 4.2.2024 v 22:20 kutilferda |