V letáku od Kauflandu jsem viděl nabíječku filson 4A 6-12V za 399Kč chci vědět co si o ní myslíte a co to je za kvalitu mám betku -baterka 6V bez startéru je pro ní vhodná ?
dlouho,zbytečné vymýšlet nabíječky typu filson abych ušetřil pár chechtáků..
Boda píše: Fidži.FZS>No su zvědav jak Ti bude startovat,pak daj vědět bo co sme sa aji učili ve škole tak pokud vybiješ článek po určitů mez tak je poškozený.Ona može mět napětí ale už ne ten náboj ale třeba máš nějaků výjimku.Jinak pro případ hlubokého vybití sa používajů tzv.trakční baterky,těm to prý neva.
Funguje jak zamlada. Zatížil jsem jí dvěma navijákama(3,4kW a 2kW) a bez problému. Vnitřní odpor po desulfatizaci je téměř na původní hodnotě.2 reakcí na tento příspěvek nabijecka filson z kaufu
Bandaska> Nápodobně... včera jsem poklízel sklep a našel jsem tuto nabíječku, už ani nevím, kde jsem k ní přišel, každopádně to bude nejméně 8 let zpátky a nikdy nebyla použitá, ani nebyla rozbalená:
Nedalo mně to, hned jsem ju rozebral a helemese:
Přesně, jak píšeš, uvnitř je pouze trafo (na pohled poddimenzované), můstek na plášť nabíječky připevněný prasecky dutým hliníkovým nýtem , pojistkové pouzdro (pozice 2) s pojistkou 7.5A přístupnou z čela přístroje a ammetr.
A včíl perlička: V manuálu jest sice popravdě uvedeno, že nabíječka nemá žádné hlídací obvody a nesmí tak být nechávána zapnuta dlouho a bez dozoru, ale pak je v něm uveden tento odstavec:
návod k nabíječce píše: V přístroji obsažená ochrana před přehřátím přístroj při přehřátí vypne. Nechte přístroj jednoduše vychladnout, potom se zapne zase automaticky. Vpředu umístěná plochá pojistka se propálí při zkratu nebo přepólování nabíjecích kabelů.
Fajn - a včíl tu o perníkové chaloupce. Ta vratná termopojistka je tam kde? Má to snad být ta modrá 15A nožovka přiletovaná poblíž můstku (pozice 1)? Ta může fungovat maximálně jako ochrana trafa při zkratu uvnitř můstku. Jen těžko říct, zda by trafo bylo schopné dodat proud dostatečný ke spálení pojistky, navíc po dostatečnou dobu, nebo zda dřív samo shoří.
Na SPS zdroj ji předělávat nebudu, nanejvýš tam dodělám LED V-metr , na panelu je na něj místa dost (a jeden takový už mi spolehlivě slouží v autě, tož funkčnost konstrukce mohu potvrdit).
Nebo také můstek vyhodím a dám tam kus chladiče se dvěma diodami (z jiné bastl nabíječky) coby jednocestné usměrnění a na výstup reverzní odpor. Trafu jednocestné usměrnění neublíží a reverzní nabíjení v poměru cca 1:10 akumulátoru dost prospěje.
Takže... na levné supermarketové nabíječky pozor. I u značky Tronic, která jinak jako jedna z mála má elektronické záležitosti docela slušně řešené, se holt najdou ošizené "černé ovce".
Naposledy editováno 07.01.2013 13:43:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabijecka filson z kaufu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabijecka filson z kaufu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabijecka filson z kaufu
Ohledně těch "chytráků" v Bruselu se nabízí klasická věta - "Vykopat je od koryt, dát jim krompáče a lopaty a nahnat je kopat stoku."
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabijecka filson z kaufu
Kdysi se přímo na trafa montovaly pojistky s pružinou a podkovou spojenou s protikusem nízkotavnou pájkou (tzv. Woodův kov). Ale ty také nebyly vratné.
elevator píše: poměr kvalita/cena Bosch C3. Mám ji a plná spokojenost.
www.otos.cz/nabijecky-autobaterii/nabijec-bosch-c3/
taky máme tuhle doma, nevýhoda je, že jakmile máš 12V baterku s napětim pod cca 8,4V tak si myslí že to je 6V a nedokáže jí nabít... docela mínus, musíš k tomu mít ještě obyč "hloupej" zdroj...
Dojel kamion z číny, vyložit na palety, naskladnit a pak dělat objednávky pro tesco,kaufland a benzínky.
Měli jsme tam takový roh v hale...název reklamace. Tam se házeli reklamované kusy. Tak těch nabíječek tam bylo dost. Odhaduji 30-40ks. Ale zase to bylo třeba z 2000ks co dojelo kamionem.
takže umrtnost spíše menší. Pravda, spoustu lidí ji má doma spíše pro sichr.
Každopádně na motorku nenene,spíše na auto jako nouzovka (což většinou stačí dobít aby to nastartovalo)
Pokud řešíš cenu, tak počkej hold na tu lídlácou. Sám ji mám a splňuje základní požadavky=dobít,udržovat. Pokud se mě baterka nezdála, tak ji stačí vzít do servisu a tam ti ji proměří profi přístroji a máš jasno. Já tak třeba ušetřil za novou baterku, bo jsem si myslel že je špatná, ale proměření ukázalo 102% kvalitu tak nemusím kupovat novou.
1 reakcí na tento příspěvek nabijecka filson z kaufu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabijecka filson z kaufu
Šak dá sa to ošetřic tím, že za usměrňovač zařadíš tyristor s přepěťovým spúštěním, který tak zabrání kandelnému vzrůstu napětí na trafu.
Ináč ňa v létě odendíla 5 let stará baterka v Accentu "náhló smrťó" a tom som ju téden předtím prubovál zátěžákem a bela ta jak nová. Tož nejspíš praskla nějaká spojka mezi články.
Ale mám doma ešce schovanú baterku Bosch "senza manutenzione", která v F128 slóžila snad 25 let.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabijecka filson z kaufu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabijecka filson z kaufu
Tož já už též moc času na to njemyham, to spiš čo jest tak třeba, to zrobim. Kebys vidziel pajšel mojho zdroja dilenskyho, tož bes rupnůl od smejchu, čo jet to za bastel vyvíjený "za pochodu". Ale co... K čemu budu házet do retichu chechtáky za hotové zdroj, čo ma dá sotva 3A, veď za desetinové náklady si možnu zrobic zdroj vlastní, čo zmákne 30V/10A a jest bez jediného švába. Jednoduchost konstrukce bela mojom krédom.
Dneskaj každé cyp vezme lidl, kauf a podobné odpadkárny útokem, chláme sa, kterak lacno kůpil... a potym si škube chrouny, veď sa mu to rozsype a potym to skončí mně na ponku, kde to rozkuchám a buď si z teho vezmu sóčástky, lebo do teho zrobim inačejší pajšel a potym to aj zarába, ta jak má.
Fidži.FZS píše: No baterku vybitou na 6V nenabije žádná inteligentní nabíječka, co nemá vyloženě přepínač na počet článků. Teda já se alespoň se žádnou nesetkal a to jsem jich měl hodně. A k tomu druhému - reklamuj, mě nabíjí zcela normálně.
Ctek to zvladne
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabijecka filson z kaufu
Z "mrklovrnky" nejspíš chramstne enem VN trafo (tzv. MOT - Microwawe Oven Transformer), několko jich propojí (primáry paralelně, sekundáry do série - pozor, u některých je třeba sekundáry odzemnit, ne u každého trafa to idze), aby tak zrobil napětí pro Jakubovo žebřík .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabijecka filson z kaufu
FishX3 píše: jasně, dáš tam pořádnej odpor a než se ti dobije motorka, můžeš ohřát bojler vody :) .... máš baterku která je choulostivá na proud i napětí, nevymýšlej nesmysly, kup nabíječku pro ni určenou nebo budeš brzy kupovat baterku
Odpor těžko a proč vůběc? Budeš ho draze kupovat? Hlavně nepřipojovat sériově, musel bys paralelně. Žárovka 20 W paralelně s baterkou ti udělá stejnou službu.
Viz ostatní, Filson je vzor nespolehlivosti, nebrat. Není to čínou, je to českým Filsonem. Kupují věci za 4 Kč a prodávají za 400. Kdyby kupovali ty za 40 Kč, tak by byly kvalitativně rovnocenné třeba tomu Boschi.
rrss píše: Odpor těžko a proč vůběc? Budeš ho draze kupovat? Hlavně nepřipojovat sériově, musel bys paralelně. Žárovka 20 W paralelně s baterkou ti udělá stejnou službu.
Viz ostatní, Filson je vzor nespolehlivosti, nebrat. Není to čínou, je to českým Filsonem. Kupují věci za 4 Kč a prodávají za 400. Kdyby kupovali ty za 40 Kč, tak by byly kvalitativně rovnocenné třeba tomu Boschi.
Nepleteš si sériové zapojení s paralelním? Dát žárovku 20W paralelně s baterkou maximálně víc zatíží nabíječku, ale pokud je dostatečně "tvrdá" a i potom udrží na svém výstupu stejné napětí, tak pořád bude do baterky ládovat stejný proud. Naopak když dáš žárovku sériově, tak působí jako předřadník a proud baterkou sníží. Často se to dělávalo při oživování a desulfataci starších baterek, že se při použití běžné nabíječky lupla do přívodu k baterce žárovka 12V/21W, tím omezila proud na něco přes ampéru a baterka se tak pomalu oživovala. Takže použít vhodnou žárovku, nebo odpovídající výkonový odpor by kvůli omezení proudu pro malou baterku klidně mohl.
Jinak souhlas - Filson je zřejmě pouze "překupník", co levně nakoupí šunty z Číny, nechá si na ně nalepit svou značku a pak to za mnohonásobek ceny prodává. Stejně jako hadry v Tescu... nakoupí kabát z Bangladéše za 70,-, za 899,- jej prodávají a pak najednou dají "úžasnou" slevu na 299,-, což vypadá na pohled bezvadně, ale přitom jsou pořád v zisku. Přitom si jen hrabou pod sebe a zaměstnancům platí jen ubohou almužnu, ani zdaleka neúměrnou zisku.
Já osobně bych v té odpadkárně nekoupil ani tvrdý chleba pro králíky.
Představa, že bys pral do baterky filsonen 4A ně nenechává v klidu a baterce by se to taky nelíbilo. U lidlacký nastavíš moto a nabijí to proudem 0,8 A. Takže pro motorku ideální.
FishX3 píše: ...nebo vyčkat Lidl akce a koupit inteligentni nabiječku s režimem 6V, 12V gelovky (.8A) i 12V auta (3,8A) včetně obnovovacího a udržovacího režimu. je to každáý rok cca 2x
Musím jen souhlasit. Pokud chceš levnou nabíječku na moto, tak počkej a kup lidlackou. Mam ji doma a naprostá spokojenost.
Představa, že bys pral do baterky filsonen 4A ně nenechává v klidu a baterce by se to taky nelíbilo. U lidlacký nastavíš moto a nabijí to proudem 0,8 A. Takže pro motorku ideální.
Takže ten údaj o maximálním proudu nabíječky neberte tak vážně, ten je u nabíječek pro motoaku celkem nepodstatný, protože drtivou většinu času se ten proud pohybuje v intervalu zhruba 2A - 0,05A ke konci nabíjení, přičemž trvalý udržovací proud je dle kondice aku někde okolo desítek mA...
Naposledy editováno 10.01.2013 12:03:17