globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nabijecka filson z kaufu
 
6.1.2013 v 12:33
Čus borci
V letáku od Kauflandu jsem viděl nabíječku filson 4A 6-12V za 399Kč chci vědět co si o ní myslíte a co to je za kvalitu mám betku -baterka 6V bez startéru je pro ní vhodná ?
Předchozí
1 2
Následující

nabijecka filson z kaufu

7.1.2013 v 08:47 | Nahoru | #31
proto je dobré mít baterku od novoty,koupit si k ní nejlepe třeba ten optimate nebo jakejkoliv jinej ekvivalent a prdnout to na udržovačku na pár dní pravidelně a myslím že akumulátor vydží
dlouho,zbytečné vymýšlet nabíječky typu filson abych ušetřil pár chechtáků..

nabijecka filson z kaufu

7.1.2013 v 08:49 | Nahoru | #32
samozřejmě jawa betka s 6v baterkou je jiná liga,to si do ní kup tužkový baterky radši)

nabijecka filson z kaufu

7.1.2013 v 11:52 | Nahoru | #33
tyhle nabíječky nekupuj...když jsem jí dostal darem jako pozornost za nákup nad 5.000Kč, tak jsem byl zvědavej, co umí...rozloupl jsem jí a uvnitř bylo trafo jedna dioda, ampermetr a vypínač...ok, je to jakože minimální konfigurace pro stejnosměrnej zdroj..i když...ovšem co mně zvedlo tep, bylo spojení diody a výstupního kabelu...bylo provedeno dutým mosazným nýtem, který byl ledabyle rozmáčknut...pak jsem nějak měl čas, tak jsem z toho všechno až na spínač a ampérmetr vyhodil, nacpal tam toroidní trafo, spínanej zdroj s přesným napětím a vše zakopal zpět do té krabičky...od té doby jí používám...jinak bych si to nelajznul..

(reakce na) nabijecka filson z kaufu

7.1.2013 v 13:32 | Nahoru | #34

Boda píše: Fidži.FZS>No su zvědav jak Ti bude startovat,pak daj vědět bo co sme sa aji učili ve škole tak pokud vybiješ článek po určitů mez tak je poškozený.Ona može mět napětí ale už ne ten náboj ale třeba máš nějaků výjimku.Jinak pro případ hlubokého vybití sa používajů tzv.trakční baterky,těm to prý neva.

Funguje jak zamlada. Zatížil jsem jí dvěma navijákama(3,4kW a 2kW) a bez problému. Vnitřní odpor po desulfatizaci je téměř na původní hodnotě.

2 reakcí na tento příspěvek nabijecka filson z kaufu

7.1.2013 v 13:40 | Nahoru | #35
Daver84> Ano, fréza, to je dravec a sulfatace, to jest sfyňa vohrnuta. Jsou to ovšem fakt vyjímky, silně sulfatovanou baterku, kor kdž byla v takovém stavu delší dobu, se málokdy podaří bez následků oživit. A zvlášť, pokud v ní delší dobu bylo málo "vody" a půlka desek byla na suchu. Taková už jest potom definitivně po smrti.

Bandaska> Nápodobně... včera jsem poklízel sklep a našel jsem tuto nabíječku, už ani nevím, kde jsem k ní přišel, každopádně to bude nejméně 8 let zpátky a nikdy nebyla použitá, ani nebyla rozbalená:







Nedalo mně to, hned jsem ju rozebral a helemese:












Přesně, jak píšeš, uvnitř je pouze trafo (na pohled poddimenzované), můstek na plášť nabíječky připevněný prasecky dutým hliníkovým nýtem , pojistkové pouzdro (pozice 2) s pojistkou 7.5A přístupnou z čela přístroje a ammetr.
A včíl perlička: V manuálu jest sice popravdě uvedeno, že nabíječka nemá žádné hlídací obvody a nesmí tak být nechávána zapnuta dlouho a bez dozoru, ale pak je v něm uveden tento odstavec:

návod k nabíječce píše: V přístroji obsažená ochrana před přehřátím přístroj při přehřátí vypne. Nechte přístroj jednoduše vychladnout, potom se zapne zase automaticky. Vpředu umístěná plochá pojistka se propálí při zkratu nebo přepólování nabíjecích kabelů.



Fajn - a včíl tu o perníkové chaloupce. Ta vratná termopojistka je tam kde? Má to snad být ta modrá 15A nožovka přiletovaná poblíž můstku (pozice 1)? Ta může fungovat maximálně jako ochrana trafa při zkratu uvnitř můstku. Jen těžko říct, zda by trafo bylo schopné dodat proud dostatečný ke spálení pojistky, navíc po dostatečnou dobu, nebo zda dřív samo shoří.
Na SPS zdroj ji předělávat nebudu, nanejvýš tam dodělám LED V-metr , na panelu je na něj místa dost (a jeden takový už mi spolehlivě slouží v autě, tož funkčnost konstrukce mohu potvrdit).
Nebo také můstek vyhodím a dám tam kus chladiče se dvěma diodami (z jiné bastl nabíječky) coby jednocestné usměrnění a na výstup reverzní odpor. Trafu jednocestné usměrnění neublíží a reverzní nabíjení v poměru cca 1:10 akumulátoru dost prospěje.

Takže... na levné supermarketové nabíječky pozor. I u značky Tronic, která jinak jako jedna z mála má elektronické záležitosti docela slušně řešené, se holt najdou ošizené "černé ovce".

Naposledy editováno 07.01.2013 13:43:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabijecka filson z kaufu

7.1.2013 v 14:24 | Nahoru | #36
J.M.K.> kurna to jsou prekvapka..ze TOTO nezakazou v unii misto toho votravuji.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabijecka filson z kaufu

7.1.2013 v 14:35 | Nahoru | #37
z-x-r> Brusel se se všemi svými "nápady", může jít vycpat. Tohle sice jako nabíječka fungovat bude, ale když jsou v návodu jednoznačné chyby (významově totéž je uvedeno i v anglické verzi návodu, tož o chybu překladu nejde), tak kdovíjak by to mohlo dopadnout, když takový bazmek začne používat naprostý laik, spoléhající na manuál a bude slepě věřit tomu, že různé "ochrany" tam opravdu jsou. Ještě, že alepoň trafo má oddělená vinutí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabijecka filson z kaufu

7.1.2013 v 14:36 | Nahoru | #38
J.M.K.> poslat to do Bruselo at nabiji paka!

(reakce na) nabijecka filson z kaufu

7.1.2013 v 16:43 | Nahoru | #39
z-x-r> Připomíná mi to tu, jak cápek kupuje napařovačku a když prozradí, že jest to dárek pro švekru, tož se prodavač rovnou optá: "Aha... tak mám Vám rovnou přepojit kabel a fázi dát na kostru?"
Ohledně těch "chytráků" v Bruselu se nabízí klasická věta - "Vykopat je od koryt, dát jim krompáče a lopaty a nahnat je kopat stoku."

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabijecka filson z kaufu

7.1.2013 v 17:29 | Nahoru | #40
J.M.K.> Hele, s tou tepelnou pojistkou to není tak jisté...v malých marketových svářečkách bývají tepelné bimetalové pojistky, připevněné přímo na MO trafa...na menších trafech bývají tyto pojistky umístěné přímo na vinutí sekundáru, často nejsou ani patrné, je to celkem malej prevít, přemotanej izolací......jinak tyhle pojistky jsou "vratné" a "nevratné"...jestli jsi zvědavej jak to vypadá, tak jsou i na stránkách GME nebo GESu...bývají třeba i v aukupacku v baterii notebooku...

(reakce na) nabijecka filson z kaufu

7.1.2013 v 19:24 | Nahoru | #41
Bandaska> Vím, o co jde, vypadá to zhruba jako odpor a to jsou ty nevratné. Už jsem jich pár řešil vesměs na ventilátorových motorech, nebo v elektrických kamnech. A to vždy odcházely "bez příčiny" a byla dost pakárna je sehnat. A navíc, kdyby v tomto případě byla zamotaná ve vinutí, tak oprava pak bude o to komplikovanější.
Kdysi se přímo na trafa montovaly pojistky s pružinou a podkovou spojenou s protikusem nízkotavnou pájkou (tzv. Woodův kov). Ale ty také nebyly vratné.

(reakce na) nabijecka filson z kaufu

7.1.2013 v 22:37 | Nahoru | #42

elevator píše: poměr kvalita/cena Bosch C3. Mám ji a plná spokojenost.

www.otos.cz/nabijecky-autobaterii/nabijec-bosch-c3/


taky máme tuhle doma, nevýhoda je, že jakmile máš 12V baterku s napětim pod cca 8,4V tak si myslí že to je 6V a nedokáže jí nabít... docela mínus, musíš k tomu mít ještě obyč "hloupej" zdroj...

nabijecka filson z kaufu

8.1.2013 v 08:10 | Nahoru | #43
jééé nostlagie. Je to už spoustu let, co jsem dělal při studiích v Praze brigádu ve skladu Filson.

Dojel kamion z číny, vyložit na palety, naskladnit a pak dělat objednávky pro tesco,kaufland a benzínky.

Měli jsme tam takový roh v hale...název reklamace. Tam se házeli reklamované kusy. Tak těch nabíječek tam bylo dost. Odhaduji 30-40ks. Ale zase to bylo třeba z 2000ks co dojelo kamionem.
takže umrtnost spíše menší. Pravda, spoustu lidí ji má doma spíše pro sichr.

Každopádně na motorku nenene,spíše na auto jako nouzovka (což většinou stačí dobít aby to nastartovalo)
Pokud řešíš cenu, tak počkej hold na tu lídlácou. Sám ji mám a splňuje základní požadavky=dobít,udržovat. Pokud se mě baterka nezdála, tak ji stačí vzít do servisu a tam ti ji proměří profi přístroji a máš jasno. Já tak třeba ušetřil za novou baterku, bo jsem si myslel že je špatná, ale proměření ukázalo 102% kvalitu tak nemusím kupovat novou.

1 reakcí na tento příspěvek nabijecka filson z kaufu

8.1.2013 v 10:05 | Nahoru | #44
No je tu teho zatím "málo navíc su marod tak zas neco přidám .Podobnů jako ten Tronic od J.M.K. máme doma Decu tuším.Má to byt "špageta".Také trafo,mostík,přepínač min/max proud a 12/24 V a ampérmetr.No když sem měřil napětí tak žádná hitparáda,na 12 to mělo něco přes 12V a na 24 už ani nevim no blížilo sa to tom .Na běžné oživení to ale stačí.Eště na učnáku sme dělali nabíječky co měli do primáru zařazeny kondenzátor.Fungovali perfektně až na tu nevýhodu že sa nesměli zapnůt bez zátěže,to pak po chvíli shořeli(přebudilo sa vinutí tuším ) .Jinak ale byli jednoduché a betelné,když pominu malů účinnost trafa a váhu tak sa ty nové možů jít zahrabat.Když je elektrika na mašině cajk a baterka neni "mrdka" tak vydrží.Eště"perlička":kolegáček v práci má trojkovů bramboru.Kůpil si baterku Vartu a jak mu končila záruka 2roky tak ju chtěl zkontrolovat(začala mu blbnůt ).No nestihl to a šel den po.Baterku zatížili a zjistili že kapacita už mu klesla a pujde do kytek což sa aji stalo .Podobně dopadl kolegáček s ochcávků dvůůůůlitrem .Já s korejcama němala problema,ťuk,ťuk.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabijecka filson z kaufu

8.1.2013 v 11:32 | Nahoru | #45
Boda> Máš recht, též sa ma dostala do pazúr kondenzátorová ládovačka, evidentně doma bastlená. Mala v sobě aj časovač (OZ 742 coby oscilátor a 7493 coby přepínatelná dělička, čas se nastavoval přepínačem "piano") a mala trafo s jádrem 2xC a vzadu se rovněž přepínačem řadily 2, lebo čtyři konďase. Veď som ju oddekloval, tož ma belo jasné, že sa z něj mušílo kuřiť tak jak z véfuku od Kirovca. Aj trafo to mjelo za sebó... A to jest přesně ono - kterak ju pustíš bez záteže, tož sa primár s konďóry dostane do rezonance a nakmitá sa na ňom také napětí, že to prošlehne iazolaci.
Šak dá sa to ošetřic tím, že za usměrňovač zařadíš tyristor s přepěťovým spúštěním, který tak zabrání kandelnému vzrůstu napětí na trafu.

Ináč ňa v létě odendíla 5 let stará baterka v Accentu "náhló smrťó" a tom som ju téden předtím prubovál zátěžákem a bela ta jak nová. Tož nejspíš praskla nějaká spojka mezi články.
Ale mám doma ešce schovanú baterku Bosch "senza manutenzione", která v F128 slóžila snad 25 let.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabijecka filson z kaufu

8.1.2013 v 14:14 | Nahoru | #46
J.M.K.>Dobré slang,ogare .Jináč teda kukám že sa asik vyznáš aj podle Tvojich příspěvků,já su enem bastlič příležitostný a těch už je ted meněj Je fakt že dřív teho nebylo,zato kutilů a fušerů hromada ale neměli sa zaco stydět .U nás co je jeden takový tak Ti udělá kde co od zesilovača po sněžný skůtr(viděl sem obojí).Enomže to na co byl čas,chut aj motivace,dnes si to radši každý kůpí za pár šupů a pak nadává na chinu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabijecka filson z kaufu

8.1.2013 v 18:39 | Nahoru | #47
Boda> Tož to jest ešče hóbelec, veď do teho obuju napelno, tož potym ma negome skorem nikto.
Tož já už též moc času na to njemyham, to spiš čo jest tak třeba, to zrobim. Kebys vidziel pajšel mojho zdroja dilenskyho, tož bes rupnůl od smejchu, čo jet to za bastel vyvíjený "za pochodu". Ale co... K čemu budu házet do retichu chechtáky za hotové zdroj, čo ma dá sotva 3A, veď za desetinové náklady si možnu zrobic zdroj vlastní, čo zmákne 30V/10A a jest bez jediného švába. Jednoduchost konstrukce bela mojom krédom.
Dneskaj každé cyp vezme lidl, kauf a podobné odpadkárny útokem, chláme sa, kterak lacno kůpil... a potym si škube chrouny, veď sa mu to rozsype a potym to skončí mně na ponku, kde to rozkuchám a buď si z teho vezmu sóčástky, lebo do teho zrobim inačejší pajšel a potym to aj zarába, ta jak má.

(reakce na) nabijecka filson z kaufu

8.1.2013 v 23:19 | Nahoru | #48

Fidži.FZS píše: No baterku vybitou na 6V nenabije žádná inteligentní nabíječka, co nemá vyloženě přepínač na počet článků. Teda já se alespoň se žádnou nesetkal a to jsem jich měl hodně. A k tomu druhému - reklamuj, mě nabíjí zcela normálně.



Ctek to zvladne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabijecka filson z kaufu

8.1.2013 v 23:45 | Nahoru | #49
J.M.K.>Jaja,tož temu věřím,už ted mám mala problema Ta gómat .Možu Ti aji povědět že sem viďél stránky jedného fachmama co si v paneláku vyrábá eliášovi ohně bo cosik také ze starých mikrovlnek a nejen to Prostě ka-pa-ci-ta .Jo kdybych sa temu věnoval třeba ze mna mohlo něco byt,ted sů to enem bastle co je počeba aji s využitím hotových komponent bo čas je drahý.No ale chtělo by to zas neco k tééématu

(reakce na) nabijecka filson z kaufu

9.1.2013 v 01:19 | Nahoru | #50
Boda> Eliášovo oheň zrobíš spíš s pomocou Teslovo trafa. Šak na tem principu jest aj Violet Ray machine - jeden historické kósek myham doma.
Z "mrklovrnky" nejspíš chramstne enem VN trafo (tzv. MOT - Microwawe Oven Transformer), několko jich propojí (primáry paralelně, sekundáry do série - pozor, u některých je třeba sekundáry odzemnit, ne u každého trafa to idze), aby tak zrobil napětí pro Jakubovo žebřík .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nabijecka filson z kaufu

9.1.2013 v 08:30 | Nahoru | #51

FishX3 píše: jasně, dáš tam pořádnej odpor a než se ti dobije motorka, můžeš ohřát bojler vody :) .... máš baterku která je choulostivá na proud i napětí, nevymýšlej nesmysly, kup nabíječku pro ni určenou nebo budeš brzy kupovat baterku



Odpor těžko a proč vůběc? Budeš ho draze kupovat? Hlavně nepřipojovat sériově, musel bys paralelně. Žárovka 20 W paralelně s baterkou ti udělá stejnou službu.

Viz ostatní, Filson je vzor nespolehlivosti, nebrat. Není to čínou, je to českým Filsonem. Kupují věci za 4 Kč a prodávají za 400. Kdyby kupovali ty za 40 Kč, tak by byly kvalitativně rovnocenné třeba tomu Boschi.

(reakce na) nabijecka filson z kaufu

9.1.2013 v 12:29 | Nahoru | #52

rrss píše: Odpor těžko a proč vůběc? Budeš ho draze kupovat? Hlavně nepřipojovat sériově, musel bys paralelně. Žárovka 20 W paralelně s baterkou ti udělá stejnou službu.

Viz ostatní, Filson je vzor nespolehlivosti, nebrat. Není to čínou, je to českým Filsonem. Kupují věci za 4 Kč a prodávají za 400. Kdyby kupovali ty za 40 Kč, tak by byly kvalitativně rovnocenné třeba tomu Boschi.



Nepleteš si sériové zapojení s paralelním? Dát žárovku 20W paralelně s baterkou maximálně víc zatíží nabíječku, ale pokud je dostatečně "tvrdá" a i potom udrží na svém výstupu stejné napětí, tak pořád bude do baterky ládovat stejný proud. Naopak když dáš žárovku sériově, tak působí jako předřadník a proud baterkou sníží. Často se to dělávalo při oživování a desulfataci starších baterek, že se při použití běžné nabíječky lupla do přívodu k baterce žárovka 12V/21W, tím omezila proud na něco přes ampéru a baterka se tak pomalu oživovala. Takže použít vhodnou žárovku, nebo odpovídající výkonový odpor by kvůli omezení proudu pro malou baterku klidně mohl.

Jinak souhlas - Filson je zřejmě pouze "překupník", co levně nakoupí šunty z Číny, nechá si na ně nalepit svou značku a pak to za mnohonásobek ceny prodává. Stejně jako hadry v Tescu... nakoupí kabát z Bangladéše za 70,-, za 899,- jej prodávají a pak najednou dají "úžasnou" slevu na 299,-, což vypadá na pohled bezvadně, ale přitom jsou pořád v zisku. Přitom si jen hrabou pod sebe a zaměstnancům platí jen ubohou almužnu, ani zdaleka neúměrnou zisku.
Já osobně bych v té odpadkárně nekoupil ani tvrdý chleba pro králíky.

(reakce na) nabijecka filson z kaufu

10.1.2013 v 10:14 | Nahoru | #53
FishX3> Musím jen souhlasit. Pokud chceš levnou nabíječku na moto, tak počkej a kup lidlackou. Mam ji doma a naprostá spokojenost.

Představa, že bys pral do baterky filsonen 4A ně nenechává v klidu a baterce by se to taky nelíbilo. U lidlacký nastavíš moto a nabijí to proudem 0,8 A. Takže pro motorku ideální.

(reakce na) nabijecka filson z kaufu

10.1.2013 v 10:16 | Nahoru | #54

FishX3 píše: ...nebo vyčkat Lidl akce a koupit inteligentni nabiječku s režimem 6V, 12V gelovky (.8A) i 12V auta (3,8A) včetně obnovovacího a udržovacího režimu. je to každáý rok cca 2x



Musím jen souhlasit. Pokud chceš levnou nabíječku na moto, tak počkej a kup lidlackou. Mam ji doma a naprostá spokojenost.

Představa, že bys pral do baterky filsonen 4A ně nenechává v klidu a baterce by se to taky nelíbilo. U lidlacký nastavíš moto a nabijí to proudem 0,8 A. Takže pro motorku ideální.

nabijecka filson z kaufu

10.1.2013 v 12:02 | Nahoru | #55
Jen tak mimochodem, těmi čtyřmi ampérami je myšlen maximální jmenovitý proud, který je nabíječka schopna "trvale" dodávat...ovšem z principu nabíjení se do toho akumulátoru láduje maximální nabíjecí proud jen opravdu velmi malou chvilku a to jen za předpokladu, že jde o hluboce vybitý aku...při klasickém dobíjení aku, který je v koncici, tam 4A nikdy nenaženete....ten akumulátor se nabíjí jen takovým proudem, jaký mu dovolí vnitřní odpor a hlavně napětí a to je omezené pro bezúdržbovky mezi 14,2 - 14,4V...na to abyste do aku mohli trvale cpát proud čtyř ampér, museli byste nabíjení řídit napětím odhadem 20 a více voltů, přičemž ke konci nabíjení by se jednalo o desítky voltů...

Takže ten údaj o maximálním proudu nabíječky neberte tak vážně, ten je u nabíječek pro motoaku celkem nepodstatný, protože drtivou většinu času se ten proud pohybuje v intervalu zhruba 2A - 0,05A ke konci nabíjení, přičemž trvalý udržovací proud je dle kondice aku někde okolo desítek mA...

Naposledy editováno 10.01.2013 12:03:17
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist