globalmoto_kveten





Téma: Benzin nebo diesel
 
24.12.2012 v 17:13
Omlouvám se za téma mimo svět motocyklů,ale když je ta zima.A jistě zde bude hodně těch,co mají větší zkušenosti. Plánujem koupit nějaký plechový přibližovadlo.Jenže copak o to,značka a tip by jsme jakž takž měli.Ale za žádnou cenu se nemůžem dohodnout na motoru a objemu.
Kámoši,co mají diesely,vlastně i mojí známí mechanici a prodejci v bazarech,říkají.Jedině nafta v TDÍčku.Jede to,člověk se sveze a ještě je spotřeba do pěti litrů.Kroutící moment,snadné předjíždění,atd....
Když ale přijedem k tchánovi.Tak jakmile mu řeknu,že by jsme chtěli naftu.Ba co víc 1,9 - 2,0.Tak on div že nedostane infarkt.Že prý se nedoplatím až příjdou drahé opravy.Že diesel není na krátké vzdálenosti.Špatné zimní starty,drahý servis,netopí to...Podle něj by nám stačila tak 1,4 max 1,6 ale v benzínu.Levnější náhradní díly a servis.Spotřeba sice vyšší,ale když člověk nemá těžkou nohu.Tak je taky na přijatelné úrovni.No vždycky mě nalomí a jsem na rozpacích.Ono těch peněz taky není a dát třeba 20 tisíc za turbo ....
Ano,jezdíme na krátké vzdálenosti.Denně 7 km a zpátky do města,tak jednou týdně 20 tam a zpátky.Sem tam větší výlet plus jednou ročně k moři.Jenže právě když už teda někam jedu.Tak bych rád dvě věci.Příznivá spotřeba právě třeba do těch 5-ti litrů při klidné jízdě.
A poslední věc.Bohužel je ve mě trochu toho ego maséra.Takže občas bych si rád,stejně jako na motocyklu "zapředjížděl"...Furt uhýbat ke krajnici a tahat se za kamiony v kopcích mě pěkně štve...
Má to nějaké řešení????
Ještě doplním chtěli by jsme koupit jetý auto tak max do 100 - 170 tisíc.Víc fakt nedáme.Takže vyššímu nájezdu kilometrů se nevyhnem


Naposledy editováno 24.12.2012 23:13:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 14:50 | Nahoru | #91

Coolasice píše: Klasické TD se přestalo vyrábět v roce 2006,potom se přešlo na PD až do ukončení výroby 2010

klasické TD se přestalo vyrábět v roce, tuším, 94 nebo 96...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 14:54 | Nahoru | #92

Vítězslav_Máří píše: To bych netvrdil,brácha má 1,8 turbo a pod 10L to nejezdí a kamarád má 1,8,turbo 4x4 v kombi a je to od 9,5 po 14l/100km.Každopádně k tématu.Na krátké tratě benzín,ropa patří do traktoru.

Hlavně to záleží na řidiči,já ze třílitrem dokázal jezdit za 8l

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 14:55 | Nahoru | #93

selkie píše: klasické TD se přestalo vyrábět v roce, tuším, 94 nebo 96...

To už je konec světa tady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 14:56 | Nahoru | #94

selkie píše: ....66 nebo 81 kW jsou starý jako kráva a budou mít namotáno minimálně přes 600 (na tachu bude obligátních 130 nebo uvěřitelnějších 160)


Pokud sou starší jak 97, budou mít i 178tis...

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 14:58 | Nahoru | #95

selkie píše:
66 nebo 81 kW jsou starý jako kráva a budou mít namotáno minimálně přes 600 (na tachu bude obligátních 130 nebo uvěřitelnějších 160)


Pravda pravda a to se týká skoro všech aut z dovozu v běžných autobazarech.Pak to člověk koupí a nestačí vyměnovat ....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 14:59 | Nahoru | #96

Coolasice píše: Hlavně to záleží na řidiči,já ze třílitrem dokázal jezdit za 8l

já se 4,4 V8 za 11,2

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 15:00 | Nahoru | #97

morepower píše: Pokud sou starší jak 97, budou mít i 178tis...

to už ale nikdo nekoupí

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 15:02 | Nahoru | #98
jen par zakladnich rad... spocitej si cca rocni kilometrovy najezd, abys vedel, za jak dlouho se ti cca vrati investice do LPG, nech si stranou cca 10-30k na investici do auta (rozvody, neco na naprave, brzdy, oleje, filtry, vyfuk a pod.), az budes cist v inzeratu prumernou spotrebu pridej si k tomu litr, budou-li prevazovat kratke pojezdy, je rozhodne vhodnejsi benzinovy motor, neres tolik vykon (dvoulitr musi bohate stacit), jako spis spolehlivost. budes-li mit to auto dlouhodobe, pocitej s tim, ze u dieselovych aut je investice do udrzby mnohem vetsi, nez u benzinaka. a never inzeratum.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 15:16 | Nahoru | #99
Eso_Rimmer> V podstatě s tebou souhlasím.LPG by se mi vlastně nevyplatilo.Jedině snad,kdyby již na autě bylo. Jak myslíš řešit spolehlivost?? Vybírat si prověřené značky,to se snažím. Nevěřit inzerátům ??? Jak to myslíš ???

Naposledy editováno 25.12.2012 15:18:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 15:17 | Nahoru | #100

selkie píše: já se 4,4 V8 za 11,2

Je ale pravdou že to byla jízda jak sex s němkou Když jsem tomu šlápl jak ve filmu Rychle a Zběsile,tak 20l nebyl problém

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 15:30 | Nahoru | #101

selkie píše: 96 kW je PD

66 nebo 81 kW jsou starý jako kráva a budou mít namotáno minimálně přes 600 (na tachu bude obligátních 130 nebo uvěřitelnějších 160)


Člověče kolega z práce má jedničkovou Octavu v naftě, 6kvalt a má to 96kw, PD to není stopro, ale nevim jestli je ten výkon z fabriky nebo jestli to prošlo nějakých chipem, to bych fakt kecal..

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 15:45 | Nahoru | #102

DerErste píše: Eso_Rimmer> V podstatě s tebou souhlasím.LPG by se mi vlastně nevyplatilo.Jedině snad,kdyby již na autě bylo. Jak myslíš řešit spolehlivost?? Vybírat si prověřené značky,to se snažím. Nevěřit inzerátům ??? Jak to myslíš ???



jednoduche... prakticky nejspolehlivejsi benziny byvaji Japonci. ale trpi na kvalitu karoserie, je tedy potreba byt pri koupi opatrny. naopak treba Italove jsou na druhe "strane barikady". samozrejme se tu muze objevit lavina nazoru o tom, co kdy kdo mel a jak mu to slouzilo. do toho neminim zasahovat, je to porad dokola. premyslej o tom, proc treba auto tri roky stare nema servisku, proc jsou to auta v drtive vetsine privezena z ciziny (prave pri prihlasovani na ceske papiry se ta auta omlazuji). zjednodusene receno-serviska neni v zadnem pripade nejaka zaruka toho, ze bylo o auto dobre postarano. ale je to ten nejzakladnejsi dokument o tom, ze auto nemuselo mit stocene kilometry, je-li radne vyplnovana. a uprimne-bud si vem nejakeho dobreho znameho, kdo se v ojetinach vyzna, nebo si vem profika, jinak muzes dopadnout hodne spatne.

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 15:46 | Nahoru | #103

dva_hrnce píše: Člověče kolega z práce má jedničkovou Octavu v naftě, 6kvalt a má to 96kw, PD to není stopro, ale nevim jestli je ten výkon z fabriky nebo jestli to prošlo nějakých chipem, to bych fakt kecal..



6kvalt má jen 96kW PD a 4x4

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 15:56 | Nahoru | #104

dva_hrnce píše: Člověče kolega z práce má jedničkovou Octavu v naftě, 6kvalt a má to 96kw, PD to není stopro, ale nevim jestli je ten výkon z fabriky nebo jestli to prošlo nějakých chipem, to bych fakt kecal..



Sundejte mu ten plastovej kryt a zkuste najít rotační čerpadlo

Naposledy editováno 25.12.2012 15:57:23

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 16:51 | Nahoru | #105

dva_hrnce píše: Člověče kolega z práce má jedničkovou Octavu v naftě, 6kvalt a má to 96kw, PD to není stopro, ale nevim jestli je ten výkon z fabriky nebo jestli to prošlo nějakých chipem, to bych fakt kecal..

96 kW plus 6q = 100% PD...a určitě je to FL v nějaký zajímavý výbavě (rozuměj, na Ochcávku zajímavý výbavě) - 4 okna v el., climatronic, vyhřejvaný sesle....

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 16:52 | Nahoru | #106

c.j. píše: Celé jsem to nečetl ale přidám svou zkušenost. Spoustu let jezdím jen s benzínem a zastávám názor, že nafta patří do kamen. Taky jsme slyšel spoustu pohádek o tom jak jsou diesly náročné na údržby, repase turba, špatné zimní starty atd. Takže všechny auta byly benzíny, mám to na dojíždění 15km a hlavně v zimě, v létě na motorce. Manželka jezdí kilometr na nákupy a 3km s malou do školky, prostě auto nemá šanci se zahřát, ani benzín, ani nafta. Je naprosto jedno s jakou motorizací jsem auto měl, ať to má 50 nebo 130 koní pořád tohle poskákování jezdím v benzínu za 10l. Pak jsem jak slepý k houslím přišel k dehtovému Renaultu Scénic s 1.9TD. Starý, naprosto jednoduchý diesel. Za rok a půl liju jen naftu, v tomhle "provozu", kdy auto jede 3-4x za týden a to v průměru vždy cca 2km, tak auto jezdí do 6l. Takže co se spotřeby týče, tak super. I po delší odstávce auto chytá normálně. Auto má motor zahřátý mnohem dříve než můj opel v benzínu 2.0 16V. Opel začne topit po 10km, renault v dehtu topí už po 1km. Zajímavé to začne být v zimě. Nikdy jsem neměl s benzíny v zimě problém nastartovat, i Favorit startoval v -25st. Renault se stařičkým 1.9TD už pod 5st musí žhavit někdy na 2x, pod nulu už vždy 2x, při mínus 10st i 3x. V práci nás je téměř 30 a většina jezdí TDi. Když nastaly loňské holomrazy, tak bylo velice legrační sledovat, kolik TDičkářů ráno nedojelo. Nepřipravení s obyč naftou zkončili v -15st, ti s arktickou přijeli i další dva dny v -17-20st, jakmilo bylo -25st tak nepřijel ani nenastartoval ani jediný diesel (z těch co parkují venku). Za to favority a felicie na parkovišti byly I když to utrpení, jak si vzpomenu, že topení v tom topí akorát v létě, v zimě nedokáže ani rozmrazit okna zevnitř.. No šestým rokem mám benzínového Opla 2.0 16V, na tohle městské courání bere 10l, mimo město 7l. Požitek z jízdy je naprosto nesrovnatelný. Při sprintech si žádné (nečipované) TDičko ani neťukne.

Takže mám (už jen) 2 auta, benzín i naftu, tohle je pro mě ideální kombinace, mám naftu na běžné popojížděčky po městě, jezdím za 6l, (TDi by bralo do 5l), na delší trasy beru paradoxně benzín, jednak je rychlejší, na delších trasách jezdí úsporně a hlavně u nafty mě na delší trase strašně serou ty krátké kvalty. Když se ale potřebuju na auto stoprocentně spolehnout i v zimě, tak beru klíčky od benzínového opla.. Kdybych měl mít jen jedno auto, tak určitě benzín.



Covece, taky jsme meli Scenica 1.9dti a zhruba takhle. V zime se to ohralo tak po 10-ti km. Zahralo znamena, zacalo foukat vlazny vzduch. A potom co se zacal vyuzivat vyhradne na dojizdeni do prace 8km tam 8km zpatky sel po 2 letech do kytek... Ale na spotrebu to nebylo spatny tech 6l na sto sedi. Ten motor byl malou spotrebou i celkem vyhlasenej. Pak sem mel Focuse 2.0 benzin. A to bylo super auto. Nastartovalo to na drknuti v jakymkoliv mrazu. Zacal topit skoro ihned. Zkratka sem prisel nastartoval, zapalil si vajgl a kdyz sem dokouril tak sem jen setrel rozmrazenou namrazu ze skla. Osobne bych treba focuse navrhl i jako namet vhodneho vozidla.

Jinak obecne koupit auto, co moc nezere a pritom jede jako krava asi imho nejde. Ono taky zalezi co znamena "moc nezere". Ja se s 2.0 benzinama pohybuju porad kolem 8l. Chce to pocitat i s pripadnym servisem, abys neskoncil jako kamos co si priplatil za diesela aby usetril a pak mu odeslo turbo a vstrik a po propoctu byl na tom hur nez s benzinakem Osobne bych do ropaka sel, pokud bych jezdil kazdej druhej den dalky a mel pristup k "levny nafte". Jinak si myslim ze se to nerentuje...

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 16:52 | Nahoru | #107

Coolasice píše: Je ale pravdou že to byla jízda jak sex s němkou Když jsem tomu šlápl jak ve filmu Rychle a Zběsile,tak 20l nebyl problém

já s tím jezdil po Praze...takže max. 2 000 ot. a sem tam si "ulovit" nějaký TDI

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 17:02 | Nahoru | #108

sqwer píše: ...posli tchana do pici, teda pokud neni sponzorem toho werku...

...a bonus navic - ukazes mu, ze mas koule a vymezis mu prostor...



Tchan ma rozum, sqwer je blb

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 17:20 | Nahoru | #109
morepower> Vlastní zkušenost s LPG nemám, ale nekolik kamarádů jej mělo vesměs na "stodváce", nebo Favoritu a vesměs nadávali, že hlavně v zimě meli problémy hlavně s ohřevem reduktoru, takže na krátkých trasách plyn skoro nevyužili, jeližož motor se ani nestačil zahřát, aby bylo možno na plyn přepnout. To už tu ostatně možná zaznělo. Na delší vzdálenosti ale každopádně vyplatí.

I když jednou jsem vlastně jel s Favoritem, v kterém byl filckový motor a dodělané LPG. Pořádně to netáhlo, i do mírného stoupání jsem se na čtyřku nedostal přes 70km/h. Nastartovat se dalo jen tak, že se zapnul starter a po pěti vteřinách zvolna přidat plný plyn. PP dveře se nedaly otevřít zevnitř, auto neskutečně táhlo doprava... no byl to neskutečný bastl, který bývalý "skorotchán" koupil od cigána ze sousední vesnice. Mluvil jsem s tím klukem, co mi tvrdil, že to tam všechno montoval a upřímně řečeno, nevěděl jsem, jestli se smát, nebo brečet. ALe co... "nekup to za 3 litry".
Tím ale netvrdím, že na základě takové zkušenosti bych LPG odsuzoval.

Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 18:02 | Nahoru | #110
Mám LPG ve Felicia Pick-Up s nástavbou 1.3MPI r.v. 2001 a posledních 83tis km mám průměrnou spotřebu přesně 7,34l LPG.Spotřeba benzínu je přesně 0,056l na 100km, což je prakticky zanedbatelné. Náklady na palivo na 1km mám 1,16Kč. Jede to o kousek hůře než na benzín. Ale 160km/h dle GPS z něho dostanu. Nemám s LPG žádný problém.

Zakladateli vlákna při malém nájezdu bych radil zakoupit benzínové auto. Na zážehovém motoru se málokdy řeší dražší opravy a celkově je spolehlivější. Vznětový motor při malém nájezdu už spotřeba nezachrání

Naposledy editováno 25.12.2012 18:06:21

Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 18:16 | Nahoru | #111
a jeste jeden postreh... kdyz srovnas dve identicka auta lisici se pouze motorizaci (benzin, diesel), v drtive vetsine pripadu zjistis, ze diesel je radove o cca 15 - 30k drazsi (v tve cenove relaci). spocitej si navratnost financniho rozdilu pri cca o litr a pul mensi spotrebe naftaku.

Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 19:06 | Nahoru | #112
mno naftovy auta moc smrdej ja bych to nechtel i kdyz to spis vadi tem lidem venku

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 19:39 | Nahoru | #113
Jezdit dieselem je jako bejt gay je to čím dál běžnější ale nikdy to nebude dobrý

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 19:47 | Nahoru | #114

1098S píše: Jezdit dieselem je jako bejt gay je to čím dál běžnější ale nikdy to nebude dobrý



..a proto to většina lidí chce a touží po tom!!

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 20:38 | Nahoru | #115
Mě by zajímalo, kdo může doporučovat nepřeplňovaný naftový motor? Kdysi to byly symboly spolehlivosti, ale jinak teda... Jel někdo s nějakým, kteří to doporučují? A objem tak do 2 litrů, 3 l historický mercedesy do toho netahat prosím.

2 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 20:48 | Nahoru | #116
Riešim ten istý problém ako DerErste.Deväť z desiatich kamarátov mi radia benzín.Hlavne kvôli mojim krátkym jazdám.Takže v tom mám jasno (aspoň v tejto chvíli).Benzín, ale aký? Jazdený koncern do 6000€,alebo napr.NEW Sandero? Moja pani staré (jazdené auto velmi nechce.Bojí sa ďalších investícii.),skôr by brala novú Dáču.Sýnátor zase, nech sa neopovážim prísť domov s rumunom.Kamarátom ani nemôžem povedať,že uvažujem o Sandere,bo by ma vyradili z evidencie Takže je to 50:50. Ja ti nevím Karle.
A ešte k zimným štartom,mal som žigulu.To ani nerozpisujem ako to kúrilo.Každú zimu na ňu spomínam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 21:02 | Nahoru | #117
hruso25> Dalo by se říct,že ti úplně přesně rozumím.Nejlepší by asi bylo,se do toho Sandera s manželkou posadit a projet se.A poté se projet právě třeba v tom "koncernu"......
edit: já bych do Sandera také nešel,ikdyž je nové.Ale je to těžké,že...

Naposledy editováno 25.12.2012 21:04:05

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 21:05 | Nahoru | #118

DerErste píše: hruso25> Dalo by se říct,že ti úplně přesně rozumím.Nejlepší by asi bylo,se do toho Sandera s manželkou posadit a projet se.A poté se projet právě třeba v tom "koncernu"......
edit: já bych do Sandera také nešel,ikdyž je nové.Ale je to těžké,že...



řešením je víc aut

Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 23:36 | Nahoru | #119
U nás byl 6 let doma Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 105 a naprostá spokojenost jak se spotřebou, tak se spolehlivostí. Dokud jsme najeli kolem 18 t. za rok a delší štreky naprostá pohoda. Teď jezdíme opravdu krátký trasy kolem baráku do 20 km tak máme Octávku 1,6 75kW a spotřeba do 7 l.v zimě, do 6 v létě. Skoro okamžitě topí a hlavně vyhřejvání sedaček je prostě paráda. Nafta mi naprosto vyhovovala, ale na nynější cestování bych to auto vyloženě trápil.

(reakce na) Benzin nebo diesel

25.12.2012 v 23:36 | Nahoru | #120
hruso25> Dneska to ze je neco nove, neznamena ze to bude mene poruchove a levnejsi na provoz
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist