Téma: Benzin nebo diesel
 
24.12.2012 v 17:13
Omlouvám se za téma mimo svět motocyklů,ale když je ta zima.A jistě zde bude hodně těch,co mají větší zkušenosti. Plánujem koupit nějaký plechový přibližovadlo.Jenže copak o to,značka a tip by jsme jakž takž měli.Ale za žádnou cenu se nemůžem dohodnout na motoru a objemu.
Kámoši,co mají diesely,vlastně i mojí známí mechanici a prodejci v bazarech,říkají.Jedině nafta v TDÍčku.Jede to,člověk se sveze a ještě je spotřeba do pěti litrů.Kroutící moment,snadné předjíždění,atd....
Když ale přijedem k tchánovi.Tak jakmile mu řeknu,že by jsme chtěli naftu.Ba co víc 1,9 - 2,0.Tak on div že nedostane infarkt.Že prý se nedoplatím až příjdou drahé opravy.Že diesel není na krátké vzdálenosti.Špatné zimní starty,drahý servis,netopí to...Podle něj by nám stačila tak 1,4 max 1,6 ale v benzínu.Levnější náhradní díly a servis.Spotřeba sice vyšší,ale když člověk nemá těžkou nohu.Tak je taky na přijatelné úrovni.No vždycky mě nalomí a jsem na rozpacích.Ono těch peněz taky není a dát třeba 20 tisíc za turbo ....
Ano,jezdíme na krátké vzdálenosti.Denně 7 km a zpátky do města,tak jednou týdně 20 tam a zpátky.Sem tam větší výlet plus jednou ročně k moři.Jenže právě když už teda někam jedu.Tak bych rád dvě věci.Příznivá spotřeba právě třeba do těch 5-ti litrů při klidné jízdě.
A poslední věc.Bohužel je ve mě trochu toho ego maséra.Takže občas bych si rád,stejně jako na motocyklu "zapředjížděl"...Furt uhýbat ke krajnici a tahat se za kamiony v kopcích mě pěkně štve...
Má to nějaké řešení????
Ještě doplním chtěli by jsme koupit jetý auto tak max do 100 - 170 tisíc.Víc fakt nedáme.Takže vyššímu nájezdu kilometrů se nevyhnem


Naposledy editováno 24.12.2012 23:13:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 21:12 | Nahoru | #31

Dman píše: Takže jakožto já automechanik jsem bez absolutních zkušeností protože je mi 21 (běžný uživatel co jen jezdí toho ví víc než řemeslník)...

To bylo zase to o co šlo v prvopočátku mně...(proto ty rajčata) souzení lidí o kterých se ví absolutní prd a tím bych to ukončil... už to nebudu řešit.. když už tak přispěju jen k tématu


No,spíše odpovídej LEKOvi,protože já tě nesoudil a ani nešel do sporu s tebou.

(reakce na) Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 21:18 | Nahoru | #32

prackarr píše: No,spíše odpovídej LEKOvi,protože já tě nesoudil a ani nešel do sporu s tebou.



..já do žádného sporu nejdu..mě to je celkem fuk..jen jsem napsal,co si myslím,to je vše!..a hlavně mám z toho tak trochu srandu a jen ,že ležím a jsem marod ,tak si tady jen tak "rejpu"!

.. a těch odborníků se objevuje víc a víc..hlavně na "turba"!!

Naposledy editováno 24.12.2012 21:19:50

Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 21:22 | Nahoru | #33
opel combo motor isuzu japonec 1.7d 680tis origo spojka a jen delanej spotrebak. jezdene trasy denne kolem komina popojizdecky 15az40km od sebe.
Neztoceny

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 21:37 | Nahoru | #34
No tak jestli se nechce tahat za kamionama tak benzíny 1,4 a 1,6 můžeme rovnou škrtnout. Do těch 5 litrů se s TDI taky moc nesvezeš, v podstatě všichni co maj TDI a jezdí okolo 5 litrů jezdí sami..... Já šel do CNG a nelituji. Pro tebe na tak krátké vzdálenosti LPG ani CNG nemá smysl.... to než se v zimě pustí tak dřív dojedeš do cíle Co třebas něco co má v sobě 1,6 TDI?? TY budeš mít naftu a tchán malej motor

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 21:38 | Nahoru | #35
doporučuju LPG. Za tvůj rozpočet koupíš zánovní a dej do lpg a máš klid.

Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 21:56 | Nahoru | #36
jestli nechceš jedit za truckama vem tu starou octu tdi, sežen dobrý kus vyměn náplně-ale komplet- rozvody a filtry celý to prohlídni a je to, tchánovi to někdy puč a máš to vyřešený fakt je že ty km co najedeš je nic- ale to bys nevybral nic takhle to auto můžeš užívat i přes deset let/

leko-jak je možný, že kořalkáč lehne?zases honils mladý kočky

(reakce na) Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 21:56 | Nahoru | #37

Mandela píše: doporučuju LPG. Za tvůj rozpočet koupíš zánovní a dej do lpg a máš klid.



Jistě máš zkušenost za jak dlouho se přepne z benzínu na LPG. Bylo mi řečeno že plyn se musí v reduktoru ohřát ještě na vyšší teplotu než u CNG. Mě to momentálně v zimě trvá těch cca 5km.... jestli se nepletu při 7 km trase je mu plyn celkem k ničemu. . . .

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 21:58 | Nahoru | #38
lpg! ty ole, až někoho potkáte- kdo se sporákama nemá potíže tak mi dejte vědět-mám opačné zkušenosti...

Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 22:01 | Nahoru | #39
Chlapi,já tomu právě moc nerozumím.Odjakživa jsem měl samé maloobjemové benzíny.Do maxima 44 kw.Jako jede to,ikdyž jezdím ve většině případů plně obsazen.Bohužel žádné výrazné zrychlení to není.Každé předjetí si musím důkladně rozmyslet,abych nikoho neohrozil.A to se ještě musím koukat do zrcátek,jestli náhodou za mnou nejede nějaký VW Touareg,nebo Audi nebo i ta Škoda (jak na ni jedni nadávají a druzí chválí),protože ikdyž jsou daleko za mnou,tak musím předjížděcí manévr odložit,protože stoprocentně bych se jim v levém pruhu pletl.
Tak právě,když slyším tchána,ať nejsem hloupý a koupím jako on 1,2 budiž 1,4.Nebo,když už teda,tak 1,6 benzín.Tak se mi ježí všechny chlupy na těle.Jeho argument,že mu to těch 130 taky jede,moc neberu,protože mě to za ideálních podmínek jede také tak.Nehledě na to,že oni jezdí ve dvou a já ve čtyřech.Nemám sice palubní počítač,tak nevidím aktuální spotřebu....
Velkoobjemové benzíny mě zas odrazují velkou spotřebou.Jak jste psali,najezdím málo a spotřebu bych nemusel řešit.Ale věřte,že i přesto je pro mě důležitá.Ono je rozdíl jet na 300 kilometrový výlet se spotřebou 4,5 litrů.Nebo se spotřebou 7...To už se pak za uspořené peníze dá třeba koupit dobrý oběd,atd atd...
Na naftě mě zas odrazují potencionální poruchy a drahé opravy turba,vstřiků a dvouhmot,nebo slavný EGR ventil.Kolikrát,když čtu různé příspěvky na forech,nestačím se divit.
Nejlepší bude zřejmě nějaký kompromis....snad proto jsem psal toto téma,abych se mohl takzvaně vypovídat a snad i najít nějaké odpovědi k zamyšlení.Moc děkuji....pište dál

Naposledy editováno 24.12.2012 22:08:41

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 22:02 | Nahoru | #40
LPG asi jak v čem, já to mám už v druhé feldě, přepínám hned jak nastartuju i v těhle teplotách a problémy nemám..
Nicméně sekvence v novějších autech už se fakt na tyhle vzdálenosti nevyplatí.
A jak je to problémové nebo ne netuším..

(reakce na) Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 22:03 | Nahoru | #41
martin1> Koupil jsem Multiplu v CNG. Spotřeba cca 1,30,-Kč/km. A to jezdí moja jenom po městě. Ráno 5 km , odpo 5 km a sem tam 50 - 100 za kopec. Není to teda žádná závodnička , ale zase to šetří body. Zatím bez problémů.

(reakce na) Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 22:04 | Nahoru | #42

.zelenac.jk.rx píše: Co třebas něco co má v sobě 1,6 TDI?? TY budeš mít naftu a tchán malej motor


To mě taky napadlo..

(reakce na) Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 22:05 | Nahoru | #43
dva_hrnce> Na ten plyn se také ještě podívám...

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 22:08 | Nahoru | #44
Nevim kde se vzala povera ze 1.9 tdi jede.... Ono to zatahne, ale pak umre a to uz clovek jede vedle predjizdeneho a modli se aby to vyslo, ten benzinak aspon skoro az do omezovace pridava...

1,6 benzin kdyz to nebude naky obrovsky auto pojede docela slusne, me se treba s 1,6mpi golfem4 jezdilo lip nez 1,9tdi o1.

Osobne bych se rozmyslel jestli chci masirku nebo spotrebu do peti litru, nejde to totiz do sebe a neznam auto co zere do peti (na kratky pojizdky ala 20km) a trosku jede, ted v zime na trase kolem 7km mi pod deset neslezl fungl novej pssat tdi, 1,4tdi fabie se dostane tak na tech 8...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 22:14 | Nahoru | #45

assassin píše: Nevim kde se vzala povera ze 1.9 tdi jede.... Ono to zatahne, ale pak umre a to uz clovek jede vedle predjizdeneho a modli se aby to vyslo, ten benzinak aspon skoro az do omezovace pridava...

1,6 benzin kdyz to nebude naky obrovsky auto pojede docela slusne, me se treba s 1,6mpi golfem4 jezdilo lip nez 1,9tdi o1.

Osobne bych se rozmyslel jestli chci masirku nebo spotrebu do peti litru, nejde to totiz do sebe a neznam auto co zere do peti (na kratky pojizdky ala 20km) a trosku jede, ted v zime na trase kolem 7km mi pod deset neslezl fungl novej pssat tdi, 1,4tdi fabie se dostane tak na tech 8...



..ale to je diskuse bez konce a řešení..i když "odborníků" tady je dost! ..moc aut kolem 2l /diesel i benzín/,aby jelo pod 6 l,pod 5 ani nemluvím,při svižné jízdě neexistuje..ty to víš,ale mnoho teoretiků pořád o tom "sní"!..ta samé jako pojížďky po městě a na krátkou trasu se dostat pod 10 l...ale to už se řešilo někde jinde nedávno!
..bych koupil Octavku 1,6 a bylo by to,dle požadavku tady psaných..a za 170.t.se dá sehnat už "libový" kousek!

Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 22:14 | Nahoru | #46
Jsem spíše pro benzín, v zimě se ti hodí když se ti auto rychle zahřeje. Měl jsem Colta 1,3 r.v. 97 a už po 2 km to začalo topit. Momentálně máme doma 1,9 TDi a tam trvá déle než se to zahřeje, navíc momentálně nové PDčka motory už nejezdí většinou pod 5l/100km jako právě ty předchůdci(nebo nám se to nikdy nepovedlo a to ten motor netrápíme)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 22:21 | Nahoru | #47
2LEKO> Tedy podle tebe benzín.

Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 22:25 | Nahoru | #48
Mám 1.9TDi Octávku (2001) kombi - jezdím do práce 23km a pak 23km nazpátek za 4.5l (dle palubního PC) s průměrnou rychlostí 52km/h (3 obce a silnice 1třídy). Díky výhřevu chladící kapaliny pomocí 3 žhavících svíček auto začíná fučet teplejší vzduch asi po 5km jízdy - s výhřevem sedadal se to dá přežít

B

2 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 22:30 | Nahoru | #49
Na takhle kratky pojizdky obecne benzin. Ale zalezi i na aute, treba vw group mi prijde ze zadnej povedenej benzinak ani nema, ikdyz v tech novejsich ktery bys za ty prachy poridil uz nemam prehled.

Leko: ja vim je to furt to same dokola a po pravde mit 170 tak taky nevim co koupit

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 22:31 | Nahoru | #50

assassin píše: Na takhle kratky pojizdky obecne benzin. Ale zalezi i na aute, treba vw group mi prijde ze zadnej povedenej benzinak ani nema, ikdyz v tech novejsich ktery bys za ty prachy poridil uz nemam prehled.

Leko: ja vim je to furt to same dokola a po pravde mit 170 tak taky nevim co koupit



Já bych věděl, postavil bych si další garáž na motorky

(reakce na) Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 22:32 | Nahoru | #51

mm-art-airbrush píše: Já bych věděl, postavil bych si další garáž na motorky


Mohu se tebe optat? Jak jsi dopadl s těma kolistama?

(reakce na) Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 22:35 | Nahoru | #52

DerErste píše: 2LEKO> Tedy podle tebe benzín.



...asi už bych to tak řešil....měl jsem a mám několk dieselů za poslední dobu..a popravdě ,když už nejezdím více, jak 30.000 km /rok..tak si myslím,že ten rozdíl v ceně nákupu a servisu a provozu je prakticky "nula" mezi D a B!..nikdy jsem nějak tu spotřebu nesledoval..ale poslední dobou,už se tady diskutuje víc a víc..tak to trochu kontroluji a i s kolegy...pravda ,že ty Škodovky jsou úspornější,ale stejně záleží kde,kdy a jak budeš jezdit a prostě jezdit pod 5l,jsou výjimky...počítej i u těch dieselu spíše kolem 7 a více na krátké trasy a město!..a to třeba i ta 1,6 benzín jede skoro taky!..a motory více než 2 L ještě více!
..a jasně ,že se zase ozvou lidi co jezdí třeba za 4,5 l...ale ber to s rezervou,a aby si pak nebyl zklamaný!

..a jestli máš cca 150.000 Kč,tak už si můžeš i vybírat u "renomovaných " prodejců a různé typy a značky!!

(reakce na) Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 22:37 | Nahoru | #53

assassin píše: Na takhle kratky pojizdky obecne benzin. Ale zalezi i na aute, treba vw group mi prijde ze zadnej povedenej benzinak ani nema, ikdyz v tech novejsich ktery bys za ty prachy poridil uz nemam prehled.

Leko: ja vim je to furt to same dokola a po pravde mit 170 tak taky nevim co koupit



..jasně je to dost peněz,pravda,zase třeba málo na něco extra..ale obecně dost na dobrý kup...ale co..to je těžká rada!

(reakce na) Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 22:40 | Nahoru | #54

mm-art-airbrush píše: Já bych věděl, postavil bych si další garáž na motorky


Asi tak, filcka už je stejně venku zvyklá, ale motorek není nikdy dost

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 22:42 | Nahoru | #55
...poslední dobou lidi z okolí nakupují a prodávaji tady!..jen info,žádná reklama!

nabídky

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 22:44 | Nahoru | #56
Je fakt že předjíždět se silným motorem umí každej s 1,6 benzínem teprv zjistíš jakej je to adrenalin předjíždět kamiony (odzkoušeno na trase Praha-Vary)

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 22:52 | Nahoru | #57
1.9tydýt první octáva nám umřela na dálnici s najetýma cca 720tis. na tachu, možná byla navíc stočená. Motor koupíš za pár kaček, náhradní díly všude a jede se dál ..
Mimochodem jsem zastánce benzínu

(reakce na) Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 23:11 | Nahoru | #58

2LEKO píše: ...poslední dobou lidi z okolí nakupují a prodávaji tady!..jen info,žádná reklama!

nabídky



Dyk tam není jedinej Trabant, co to je za srajda-servr?

1 reakcí na tento příspěvek Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 23:42 | Nahoru | #59
Celé jsem to nečetl ale přidám svou zkušenost. Spoustu let jezdím jen s benzínem a zastávám názor, že nafta patří do kamen. Taky jsme slyšel spoustu pohádek o tom jak jsou diesly náročné na údržby, repase turba, špatné zimní starty atd. Takže všechny auta byly benzíny, mám to na dojíždění 15km a hlavně v zimě, v létě na motorce. Manželka jezdí kilometr na nákupy a 3km s malou do školky, prostě auto nemá šanci se zahřát, ani benzín, ani nafta. Je naprosto jedno s jakou motorizací jsem auto měl, ať to má 50 nebo 130 koní pořád tohle poskákování jezdím v benzínu za 10l. Pak jsem jak slepý k houslím přišel k dehtovému Renaultu Scénic s 1.9TD. Starý, naprosto jednoduchý diesel. Za rok a půl liju jen naftu, v tomhle "provozu", kdy auto jede 3-4x za týden a to v průměru vždy cca 2km, tak auto jezdí do 6l. Takže co se spotřeby týče, tak super. I po delší odstávce auto chytá normálně. Auto má motor zahřátý mnohem dříve než můj opel v benzínu 2.0 16V. Opel začne topit po 10km, renault v dehtu topí už po 1km. Zajímavé to začne být v zimě. Nikdy jsem neměl s benzíny v zimě problém nastartovat, i Favorit startoval v -25st. Renault se stařičkým 1.9TD už pod 5st musí žhavit někdy na 2x, pod nulu už vždy 2x, při mínus 10st i 3x. V práci nás je téměř 30 a většina jezdí TDi. Když nastaly loňské holomrazy, tak bylo velice legrační sledovat, kolik TDičkářů ráno nedojelo. Nepřipravení s obyč naftou zkončili v -15st, ti s arktickou přijeli i další dva dny v -17-20st, jakmilo bylo -25st tak nepřijel ani nenastartoval ani jediný diesel (z těch co parkují venku). Za to favority a felicie na parkovišti byly I když to utrpení, jak si vzpomenu, že topení v tom topí akorát v létě, v zimě nedokáže ani rozmrazit okna zevnitř.. No šestým rokem mám benzínového Opla 2.0 16V, na tohle městské courání bere 10l, mimo město 7l. Požitek z jízdy je naprosto nesrovnatelný. Při sprintech si žádné (nečipované) TDičko ani neťukne.

Takže mám (už jen) 2 auta, benzín i naftu, tohle je pro mě ideální kombinace, mám naftu na běžné popojížděčky po městě, jezdím za 6l, (TDi by bralo do 5l), na delší trasy beru paradoxně benzín, jednak je rychlejší, na delších trasách jezdí úsporně a hlavně u nafty mě na delší trase strašně serou ty krátké kvalty. Když se ale potřebuju na auto stoprocentně spolehnout i v zimě, tak beru klíčky od benzínového opla.. Kdybych měl mít jen jedno auto, tak určitě benzín.

Benzin nebo diesel

24.12.2012 v 23:54 | Nahoru | #60
Už tady toho zaznělo docela dost a rovněž dle svých zkušeností musím potvrdit, že na tak krátké vzdálenosti a kor v zimě se naftový motor nevyplatí.

A koukat jen na objem také není dost relevantní - je třeba se taky podívat na průběhy výkonu a momentu, vůz si "osahat" zjistit, jak je zpřevodován apod. Z vlastní zkušenosti mohu směle tvrdit, že i s litrovým motorem s výkonem kolem 60k se dá jezdit docela svižně a bezpečně, hlavně je třeba mít motor "přečtený" a umět řadit.

A koukat čistě jen na spotřebu je rovněž irelevantní - supermoderní motor prošpikovaný tunou elektroniky sice může mít nízkou spotřeu, ale tuto "výhodu" mohou následně anulovat vysoké náklady na údržbu a opravy. Takže u vyhlédnutého typu "rozhodit sítě" a zjistit ceny dílů a nejčastější problémy. Starší motor třeba "žere" víc, ale pokud je jednodušší a spolehlivější, opravy snadné a díly levné, ve finále se paradoxně vyplatí víc navzdory vyšší spotřebě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist