globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?
27.11.2012 v 20:14
Dostal jsem za úkol vyměnit rozvodové řetězy na tomto stroji.Než to otevřu,chci se zeptat zkušenějších,jestli tam dostanu snýtované nebo musím koupit rozdělené a nýtovat až po nasazení?
Díky za případnou radu....

Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

27.11.2012 v 20:25 | Nahoru | #1
Ruku do ohně za to nedám, ale všechny by měli být snýtované. Nasadíš ho v pohodě a pak se napne napínákem.

Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

27.11.2012 v 20:38 | Nahoru | #2
Dají se koupit jak snýtovaný tak roznýtovaný.

Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

28.11.2012 v 01:06 | Nahoru | #3
Kup deleny... Usetris si hromdau prace

Vcelku je tam samozrejme dostanes ale je to trosku vetsi rozborka

Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

28.11.2012 v 08:34 | Nahoru | #4
Prave jsem si rikal, ze v celku, musis rozebrat asi vetsi cast motoru, kdezto se spojkou jsem jen protahl prez puvodni a pak ho spojil. Zatim jsem z okoli neslysel, ze by se mu ve spojce urval rozvodak.

Naposledy editováno 28.11.2012 08:34:47

2 reakcí na tento příspěvek Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

28.11.2012 v 10:56 | Nahoru | #5
Dělený jsem kupoval snad jednou jedinkrát, když jsem protahoval rozvoďák středem na 4-válci.
Na V-čkách vždycky dávám v kuse. Originál Ti ani jinak neprodají. No a kupovat repliky a nýtovat je...sám bych nerisknul to, že praskne a pak mi to borec omlávtí o hlavu, protože kvůli ušetřeným pár hodinám práce ho to stojí pár desítek tisíc(potkaný rozvody)!!!
btw: takovej motor jsem už viděl a ne jeden.

Naposledy editováno 28.11.2012 10:57:36

(reakce na) Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

28.11.2012 v 13:00 | Nahoru | #6
Dřík> tak pretrzeny rozvodak na spojce (nytovane) jsem vazne v okoli nevidel. Preskoceni rozvodu muze byt problem nekde jinde.
Vicemene pokud se to udela spravne (nenytuje se to prez kombinacky) tak problem neni ;)

2 reakcí na tento příspěvek Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

28.11.2012 v 13:36 | Nahoru | #7
Pokud tam dostanu snýtovaný,vezmu radši ten za cenu větší rozborky.Protože už jsem dělal DR650 a TE610,do obou se řetěz vcelku nedal dostat,a první půl rok jsem čekal kdy se ozve majitel že mu to ulítlo...
A nebo to nejdřív rozhodím abych věděl co mě čeká...

Naposledy editováno 28.11.2012 13:38:40

(reakce na) Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

28.11.2012 v 13:54 | Nahoru | #8

Anti píše: Pokud tam dostanu snýtovaný,vezmu radši ten za cenu větší rozborky.Protože už jsem dělal DR650 a TE610,do obou se řetěz vcelku nedal dostat,a první půl rok jsem čekal kdy se ozve majitel že mu to ulítlo...
A nebo to nejdřív rozhodím abych věděl co mě čeká...


AMEN

(reakce na) Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

28.11.2012 v 14:17 | Nahoru | #9
Anti> a ulitlo? :)

Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

28.11.2012 v 15:38 | Nahoru | #10
pokud budeš shánět otevřený rozvodák,což je někdy třeba,např. u čtyřválce když mají rozvod uprostřed motoru ,tak asi jen tady: http://www.dkracing.cz/ maj tam Did za dobrý peníze

(reakce na) Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

28.11.2012 v 16:44 | Nahoru | #11
Dřík> Teď jsem kámošovi kupoval u Berana rozvoďák na Husaberga a byla k tomu rozebiratelná spojka .

1 reakcí na tento příspěvek Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

28.11.2012 v 17:11 | Nahoru | #12
První rozvoďák jsem na motorce měnil v roce 1993 - Yamaha XS 850, od té doby jsem jich vyměnil ani nevím kolik, několik stovek (někdy i 3 za týden) co vím tak naprostá většina byla nýtovaných, nikdy se nic nestalo, žádná nýtovací spona se norozlítla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

29.11.2012 v 07:12 | Nahoru | #13
Katana> já mám jinou zkušenost. Nicméně při rozvoďáku středem, bych o tom taky uvažoval- Půjčit si pořádnou nýtovačku a je to. Ale u V-čka to opravdu tolik práce není.

Naposledy editováno 29.11.2012 07:12:55

(reakce na) Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

29.11.2012 v 08:14 | Nahoru | #14

Dřík píše: Katana> já mám jinou zkušenost. Nicméně při rozvoďáku středem, bych o tom taky uvažoval- Půjčit si pořádnou nýtovačku a je to. Ale u V-čka to opravdu tolik práce není.



Stačí zapřemýšlet jak je ten žetěz namáhaný a vidíš , že je to úplně jedno, jak jsem psal výše, kámoš má na Husaru, rozebíratelnou.

1 reakcí na tento příspěvek Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

29.11.2012 v 08:36 | Nahoru | #15
to si dokážu představit...dokážu Ti to i napočítat. Ale ze své zkušenosti (motorky a strojařina) vím, že se i toto stane. Viděl jsi třeba rozpojenej řetěz sekundáru? Já ano. Tam je namáhání skoro stejný...
Holt ne všechno se chová dle předpokladu

(reakce na) Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

29.11.2012 v 09:31 | Nahoru | #16

Dřík píše: to si dokážu představit...dokážu Ti to i napočítat. Ale ze své zkušenosti (motorky a strojařina) vím, že se i toto stane. Viděl jsi třeba rozpojenej řetěz sekundáru? Já ano. Tam je namáhání skoro stejný...
Holt ne všechno se chová dle předpokladu



Právě že tam namáhání není stejný na rozvodech těžko ozubená kola vyosíš.

1 reakcí na tento příspěvek Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

29.11.2012 v 09:36 | Nahoru | #17
a na motorce jsou vyosený? Když jsem dělal konstrukci motorek, vždycky byly v jedné ose. Řetězovej převod má jeden z předpokladů...minimální vychýlení rovin pastorku a kola. Jinak samozřejmě trpí.
Ale to je jedno. Kdybych to neviděl ruplý, nepsal bych to...

(reakce na) Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

29.11.2012 v 11:18 | Nahoru | #18

Dřík píše: a na motorce jsou vyosený? Když jsem dělal konstrukci motorek, vždycky byly v jedné ose. Řetězovej převod má jeden z předpokladů...minimální vychýlení rovin pastorku a kola. Jinak samozřejmě trpí.
Ale to je jedno. Kdybych to neviděl ruplý, nepsal bych to...



No a co jsi vlastně viděl ruplý? přetrženej řetěz jsme taky párkrát viděl, ale boční zajištění spojky na to vliv nemělo.

1 reakcí na tento příspěvek Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

30.11.2012 v 22:30 | Nahoru | #19
nejlepší je rozdělat starej napojit na něj novej a protáhnout ho motorem a snejtovat....

1 reakcí na tento příspěvek Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

30.11.2012 v 23:16 | Nahoru | #20
Dřík> Sukin ma pravdu, nechapu kde jako podle tebe ma byt problem, nytovaci spojka neni nic jinyho, nez bezny clanek retezu, stejny jako kazdy jiny na rozvodaku. Oproti sekundaru, kterej neni nikdy poradne dopnutej a kmita si jak se mu zachce, retezky muzou byt sejdrem a podobne, tak rozvodak ma voditka, dokonaly mazani a retezky perfektne v rovine. Jakmile se roztemuje cep a tim axialne zajisti clanek, tak je uplne stejnej vlastnostma jako vsechny ostatni, ne jako s perovou spojkou, kde se muze pruzina uvolnit a volne nasunity clanek rozpadnout. Nikdy jsem nevidel ani neslysel, ze by se rozpad nytovany retez, ani kdyz byl nytovany mezi dvema kladivama....jo, trhnul se rozvodak, ale proto, ze nejakej debil s tim delal pi**** a ne kvuli nejakymu nytovani

Naposledy editováno 30.11.2012 23:16:56

(reakce na) Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

1.12.2012 v 08:17 | Nahoru | #21
gagtoy> Čéče,máš pravdu.Teoreticky bych ani nemusel rozdělávat spodek.Což by byl ku.vský přínos.Ale ještě musím zjistit,esli náhodou nemusí motor z rámu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

5.12.2012 v 19:39 | Nahoru | #22

Jindra650 píše: Dřík> Sukin ma pravdu, nechapu kde jako podle tebe ma byt problem, nytovaci spojka neni nic jinyho, nez bezny clanek retezu, stejny jako kazdy jiny na rozvodaku. Oproti sekundaru, kterej neni nikdy poradne dopnutej a kmita si jak se mu zachce, retezky muzou byt sejdrem a podobne, tak rozvodak ma voditka, dokonaly mazani a retezky perfektne v rovine. Jakmile se roztemuje cep a tim axialne zajisti clanek, tak je uplne stejnej vlastnostma jako vsechny ostatni, ne jako s perovou spojkou, kde se muze pruzina uvolnit a volne nasunity clanek rozpadnout. Nikdy jsem nevidel ani neslysel, ze by se rozpad nytovany retez, ani kdyz byl nytovany mezi dvema kladivama....jo, trhnul se rozvodak, ale proto, ze nejakej debil s tim delal pi**** a ne kvuli nejakymu nytovani


to nýtování je slabej článek Vaší teorie...což mně osobně ukázala i praxe. Nic víc, nic míň.
Pokud je snýtováno dobře, tak OK.
Nicméně na Včku je to fakt spíš lenost, nepočítaje do úvahy, že di dokžu představit jak složitě bych tam dával tu nýtovačku (pár těchto motorů mám za sebou).

(reakce na) Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

5.12.2012 v 20:54 | Nahoru | #23
Dřík> To neni teorie, to je praxe, kde ti to jako ma praskat? ...tedka nejde o to jestli zrovna u Maraudera to je lepsi tak ci onak. Az mi ukazes retez kde kryci clanek se uvolnil, nebo prask nytovany cep na strihu mezi plechy clanku, tak uverim ze to mozna muze selhat. Jestli ti ale ty retezy selhaly jinak, tak na tom princip spojky nema zadnou vinu, ale spis nespravna spojka apod.

Rozvodové řetězy-vcelku nebo se spojkou?

6.12.2012 v 06:52 | Nahoru | #24
bohužel fotky jsem si nedělal, ale nýtovanej čep byl utrženej a článek pootevřenej, čímž se vysmekl a řetěz roztrhl.Zkoumali jsme to s kamošem... Na druhým to bylo podobný. Vždycky v nýtované sponě.Já doufám, že už to neuvidím
Nemíním Tě tu přesvědčovat...podělil jsem se o svoje zkušenosti. That´s all

Naposledy editováno 06.12.2012 07:08:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nejde benzín do válce Suzuki VZ 800 Marauder linhic 4 19.5.2024 v 11:18 pepe100
Zadní karburátor Suzuki Marauder VZ... Suzuki VZ 800 Marauder linhic 6 7.5.2024 v 12:56 Dano998
Divný problém s V2 motorom Suzuki VZ 800 Marauder Dano998 3 7.5.2024 v 07:42 panTerek
Škrtený Marauder 800 Suzuki VZ 800 Marauder Dano998 1 1.5.2024 v 22:14 Faier
Zadní karburátor na VZ800 Marauder ... Suzuki VZ 800 Marauder linhic 2 7.1.2024 v 13:59 1100Virago


TOPlist