globalmoto_kveten





Téma: malorazky-tech. info
4.4.2012 v 12:48
zdur, neznate nejakou stranku kde bych si mohl precist o GP motorkach 125cc ??
skousel sem google ale nic uspokojiveho sem nenasel, zajimaji me blizsi technicke informace o motoru, vykonu a pod. jestli o necem takovem vite, byl bych vam vdecny kdyby ste se o ni podelili :D dekuju

(reakce na) malorazky-tech. info

13.11.2012 v 20:20 | Nahoru | #61

unn4m3d píše: pecka ...taky verim ze se casy 2t vrati a snad tomu malickou merou dopomuzu :D to s thielem je pravda!!! sranduj si nedelam.. patenty se tykaji varaibilniho casovani PREFUKU/KANALU jak chcete a variabilni delky vyfuku, ktera bude hodne dulezita prave v kombinaci toho var. casovani.. odted uz pro nebude existovat kompromis co se tyce vysky kanalu, proste bych mel mit maximalni mozny vykon v kazdem pasmu otacek (rekneme kazdych 1000 ot) a bude mozne motor tocit az k maximu pistove rychlosti.. a o to mi slo.. vykon v celem spektu otacek ktere bude motor mozne tocit.

na ten vyfuk sem podobnou vec na netu nasel ale neni na to zadny patent a navic moje koncepce je odlisna systemem pohybu ..
pak mam jeste par vymyslu na turbo ale to nema takovou prioritu.

co se tyce anglie, tak ta ma jeste stale celkem volne zakony jak tuningu aut tak motorek, a stale tam dvoutakty jezdi, ne jako tady, chci vydelat a doupit nakou 500cc 4v motorku tady to neni mozne dostat na znacky, pokud ji uz nekoupite na znackach, co je temer nemozne tak proto taky anglie

Ten Thiel je naprostý Olimp 2T. On stojí za úspěchy Aprilie, Derbi a další značek. Je fajn, že v důchodu nezatáhl roletu za tím, čím žil celý život. Taková bedna a asi normání chlap. Četli jsem jak začínali a něco jsem dříve tady napsal. Neuvěřitelné. Jamathi.





Naposledy editováno 13.11.2012 23:07:06

malorazky-tech. info

14.11.2012 v 00:52 | Nahoru | #62
o tom zadna :D a vcelku je docela prijemny pan :D aspon podle toho co a jak pise :D

(reakce na) malorazky-tech. info

14.11.2012 v 20:20 | Nahoru | #63

unn4m3d píše: ja mam v planu udelat vodni cerpadlo klasicky pred baterku .. sehnat cerpadlo na 6V z nake male motorky, nejak vyresit termostat, nebo to nechame na pevno (uvidime) pac z motoru to bude brat vykon sice maly ale nam jde nejdriv o to vyzkouset esi to funguje ..a pak tunit :D cil je 10-12k rmp a do 60 koni bez privery.. kdyby se neco podobneho podarilo tak novy valec a secko znova a poradne :D ale valec asi z 513 kvuli vyfuku stredem (980 ma bokem) a na to priveru podle vzoru rave (aprilia) na googlu je pdf od borca z nake ceske vysoke skoly a tam se rozebira problematika vyf. privery cili pokud bych sehnal lidi kteri by byli v urcitych vecech jako doma.. tak se to da doma taky udelat :) hlavne neposlouchat!!! kdyz rikaji ze to nejde :)



nemáš nějaké ukázky svých prací cos udělal sám, nebo s kamarády. Co se podařilo i to druhé. I nepodařená práce je posun vpřed u rozumných lidí. Pokud by byly nějaké fotky, či videa bylo by to super. Přiznám se, že jsem hodně zvědavý co máte za sebou. Není třeba se bát posměchu, protože se směje jen hlupák a tento web by nutně potřeboval nějaká zajímavá vlákna v diskuzi.

malorazky-tech. info

15.11.2012 v 00:36 | Nahoru | #64
tak fotky z posledniho neuspesneho pokusu ..nemam vsechny fotky..naposledy sme delali vzduchac pac tam je prace jak na kostele a jeste k tomu to dopadne podobne :D zatim tak no ..skoda ze se to nepodarilo .. bylo by to celkem pouzitelny neco by se vyvarilo upravilo atd ..ale praskla sadra a ty kanaly popadali vsude mozne :D





















































































1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malorazky-tech. info

21.11.2012 v 09:36 | Nahoru | #65
unn4m3d> ahoj pánové, za prvé chci vás pochválit za pěkné téma. a za druhé mám pár otázek, možná jako laik. k čemu je dobrá proměnlivá délka výfuku? a mohl bys tu hodit nějaké foto toho tvého nápadu? moc mě to zajíma..jinak přeju hodně uspěch a fandím vám

2 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info

21.11.2012 v 11:41 | Nahoru | #66
No jestli mé oči dobře vidí, měli jste na odlitku nebo ve formě špatně kanály, logicky nemůže š odlévat doprostřed... Něco se na tom naučíte, aspoň odlejete nějaký těžítko na vánoce jako dárek někomu nebo tak. Jinak Odlitek je teprve začátek práce (pokud je dobrý), takže k motoru máš tak daleko, asi jako do důchodu. A perspektiva stejná. Stejně tak představa s patentama... Každej vás tu povzbuzuje, jak jste šikovní a jak je to fajn, tak já budu ten špatnej a řeknu Je to o hovně, +-ztráta času, k ničemu to nebude, výsledek bude max, že to pojede. Před sto lety bys byl na pokraji úspěchu, protože zřejmě chápeš, jak věci fungují. Ale to je asi tak všechno. Mám doma odlitek pístu ze slévárny, kde lili hliník a jejich písty v motorech běhaly, když jsem ho měl v ruce, bylo mi jasné, že opracovávání by byla ztráta času i peněz... A to bylo jen do veterána se 4000 ot/min. Univerzální odlitek z almetu měl 100x lepší kvalitu. Na tvém místě bych se zaměřil buď na to být dobrý slévač nebo být vynálezce, protože pokud máš opravdu dobrý nápad, pak už to někdo vyrobí. Mluvíš o patentu, ale zřejmě myslels "mám nápad", ale mít nápad k patentu (tedy patentové ochraně) nestačí a nebudeš mít na to peníze. Také bych řekl, že téměř vše (99,9%) přínosné již bylo vynalezeno špičkovými odborníky v centrech s moderním vybavením nebo jednotlivci, to tomu věnovali kus života a s výsledkem 0/0. Takže ty tvoje patenty na 99% budou k ničemu, možná dokážeš, že to funguje, ale to bude všechno /otázka jestli to bude fungovat dobře + jestli už to nevymyslel někdo jiný/.
Jak to vidím zde:
máš asi vtokový otvor a kanál na odvzdušnění, tedy 2 celkem, ale žebra byla ve formě výš, jak ústí kanálů v ose válce, proto tam zůstaly bubliny - předpokládám, že žebra "dole" byly dobrý, "nahoře byly nedolitý, protože tam byl vzduch.
Prostě a jednoduše i třeba závodní jawy byly litý do písku a je to na nich vidět - a to dělali lidi, co to znali a s vybavením.
Taky počítej, že na odlitcích se můžou objevit další vady při opracování nebo se prostě zkazí při opracování, takže rozumná serie je tak deset ks, aby ses už k tomu nemusel vracet.
To jen tak krátce.

(reakce na) malorazky-tech. info

Skvělá odpověď, děkuji! 21.11.2012 v 22:22 | Nahoru | #67

laďa-prášil píše: No jestli mé oči dobře vidí, měli jste na odlitku nebo ve formě špatně kanály, logicky nemůže š odlévat doprostřed... Něco se na tom naučíte, aspoň odlejete nějaký těžítko na vánoce jako dárek někomu nebo tak. Jinak Odlitek je teprve začátek práce (pokud je dobrý), takže k motoru máš tak daleko, asi jako do důchodu. A perspektiva stejná. Stejně tak představa s patentama... Každej vás tu povzbuzuje, jak jste šikovní a jak je to fajn, tak já budu ten špatnej a řeknu Je to o hovně, +-ztráta času, k ničemu to nebude, výsledek bude max, že to pojede. Před sto lety bys byl na pokraji úspěchu, protože zřejmě chápeš, jak věci fungují. Ale to je asi tak všechno. Mám doma odlitek pístu ze slévárny, kde lili hliník a jejich písty v motorech běhaly, když jsem ho měl v ruce, bylo mi jasné, že opracovávání by byla ztráta času i peněz... A to bylo jen do veterána se 4000 ot/min. Univerzální odlitek z almetu měl 100x lepší kvalitu. Na tvém místě bych se zaměřil buď na to být dobrý slévač nebo být vynálezce, protože pokud máš opravdu dobrý nápad, pak už to někdo vyrobí. Mluvíš o patentu, ale zřejmě myslels "mám nápad", ale mít nápad k patentu (tedy patentové ochraně) nestačí a nebudeš mít na to peníze. Také bych řekl, že téměř vše (99,9%) přínosné již bylo vynalezeno špičkovými odborníky v centrech s moderním vybavením nebo jednotlivci, to tomu věnovali kus života a s výsledkem 0/0. Takže ty tvoje patenty na 99% budou k ničemu, možná dokážeš, že to funguje, ale to bude všechno /otázka jestli to bude fungovat dobře + jestli už to nevymyslel někdo jiný/.
Jak to vidím zde:
máš asi vtokový otvor a kanál na odvzdušnění, tedy 2 celkem, ale žebra byla ve formě výš, jak ústí kanálů v ose válce, proto tam zůstaly bubliny - předpokládám, že žebra "dole" byly dobrý, "nahoře byly nedolitý, protože tam byl vzduch.
Prostě a jednoduše i třeba závodní jawy byly litý do písku a je to na nich vidět - a to dělali lidi, co to znali a s vybavením.
Taky počítej, že na odlitcích se můžou objevit další vady při opracování nebo se prostě zkazí při opracování, takže rozumná serie je tak deset ks, aby ses už k tomu nemusel vracet.
To jen tak krátce.


No trochu více jsi toho kluka setřel. Možná citlivější by bylo, napsat mu to do profilu. Je jasné, že pokud se na to díváš tímto pohledem, že máš pravdu. Dal jsi mu několik dobrých rad.
V profilu vidím, že asi sám závodíš a pokud by někdo použil úhel Tvého pohledu na toho kluka, tak pokud nejsi Abrahám, tak by ti také mohl napsat. Já budu ten špatnej a řeknu Je to o hovně, +-ztráta času, k ničemu to nebude, výsledek bude max, že to pojede. Vím, že jsi to nemyslel špatně tak jak by se to dalo i pochopit. Já mám na to jiný pohled. Když se dívám čím se dnes mladí zajímají Vidím, že kluci u nás neumí ani zalepit kolo. Dnes je doba výměny dílů, málo kdo něco vyrábí a vymýšlí. My jsme stále měli rozložené Jawy 21 a Jawy Mustang a ladily a vylepšovali motory.
No ladili, více jsme toho zkazili, než vylepšili. Nevím jak to vidí ostatní, ale já jsem učený z nebe nespadl a než jsem se něco naučil, soustu jsem toho zničil a musel vyhodit. Když vidím co píše ten kluk, vídím sebe jak jsme později vyráběli membránové sání podle obrázku v časopisu… Udělali jsme sání přímo do kliky, ale nakonec jsme musely kartery vyhodit, protože to nefungovalo. Byla to nádherná doba, když jsme v pátek večer dostali nápad na novou úpravu motoru. Okamžitě šel motor na ponk a rozebírání. Po půlnoci bylo často hotovo a okamžitě jsme to musel zkusit ještě bez tlumiče po sídlišti jak to letí. Lidé na nás řvali z oken, volali na nás VB. My byli ovšem šťastní, když to vůbec nějak jelo. Můj táta měl rozum a nikdy mě nenadával, protože těch co nám nadávalo bylo vždy víc e jak dost. Dnes vím, že jsem měl štěstí, že jsem našel lidi co něco uměli a začal jsem jim pomáhat a tím se sám od nich učil. Toto by potřeboval i ten kluk, aby našel někoho zkušeného nedaleko bydliště a začal s ním spolupracovat. Souhlasím s tebou, že by se měli rozhodnout který směrem půjdou. Jako konstruktér kromě spousty teoretických vědomostí musí mít i nějaké praktické zkušenosti. Závěrem: Fandím jim a držím palce, aby toho nenechali. Současně jim závidím to nadšení něco se naučit a něco vymyslet. Budu se těšit, že dál zde budou ukazovat co se jim podařilo ale i to druhé. To je můj pohled na toho kluka.

1 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info

21.11.2012 v 23:15 | Nahoru | #68
No, neříkám, že jsem napsal pochvalný dopis, ale taková je realita. taky to není 15letej kluk, púíše 21, to už je trochu rozdíl.
Je taky rozdíl odlít válec a svařit závodní výfuk. Z dalšího vyplývá, že "nějaké chápání reality" se objevilo. Jestli má dobré nápady, pak nemá cenu se učit odlívat kvůli tomu, to udělá někdo jiný, pokud je ten nápad tak dobrý. To ale předem si dovolím tvrdit, a bez zlého úmyslu, že není.
Souhlasím s Tebou, že když to bude dělat jak na formuli, bude to možná použitelné. Tohle použitelné není, jako hraní to možná není ale špatná zábava, lepší než smrdět v hospodě.
Spíš bych skoro řekl, že to je trochu odraz bídy našeho průmyslu. Jak říkáš, dřív kluk přišel do učení a už se mu někdo věnoval, když měl štestí, za tři roky znal co jeho parťák za 30 let praxe. Tak to už se ti dnes nestane, leda náhodou...
Pak to dopadá, jako "jawa 350i" tady na foru...

Pro zajímavost a bez souvislosti - pěkné motory VM
http://www.vmmotor.c...ry/motor-vm-250-m01/

Edit: nezávodím, jel jsme jednou mona v Hořicích. Měl jsem torzo Juniora 250, ale nebylo reálné to dodělat pro mě, tak jsem složil mono. Na junáka jsem připravoval formy na tři přední dvouklíče s lapačem, odlitky pěkné, ale bylo nad moje možnosti to nechat obrobit, takže prodej. Myslím dva jsou funkční, a myslím celkem solidní repliky. Slévač nejsem, ale válec je složitá věc.

Naposledy editováno 21.11.2012 23:21:56

(reakce na) malorazky-tech. info

21.11.2012 v 23:34 | Nahoru | #69

laďa-prášil píše: No, neříkám, že jsem napsal pochvalný dopis, ale taková je realita. taky to není 15letej kluk, púíše 21, to už je trochu rozdíl.
Je taky rozdíl odlít válec a svařit závodní výfuk. Z dalšího vyplývá, že "nějaké chápání reality" se objevilo. Jestli má dobré nápady, pak nemá cenu se učit odlívat kvůli tomu, to udělá někdo jiný, pokud je ten nápad tak dobrý. To ale předem si dovolím tvrdit, a bez zlého úmyslu, že není.
Souhlasím s Tebou, že když to bude dělat jak na formuli, bude to možná použitelné. Tohle použitelné není, jako hraní to možná není ale špatná zábava, lepší než smrdět v hospodě.
Spíš bych skoro řekl, že to je trochu odraz bídy našeho průmyslu. Jak říkáš, dřív kluk přišel do učení a už se mu někdo věnoval, když měl štestí, za tři roky znal co jeho parťák za 30 let praxe. Tak to už se ti dnes nestane, leda náhodou...
Pak to dopadá, jako "jawa 350i" tady na foru...

Pro zajímavost a bez souvislosti - pěkné motory VM
http://www.vmmotor.c...ry/motor-vm-250-m01/

Edit: nezávodím, jel jsme jednou mona v Hořicích. Měl jsem torzo Juniora 250, ale nebylo reálné to dodělat pro mě, tak jsem složil mono. Na junáka jsem připravoval formy na tři přední dvouklíče s lapačem, odlitky pěkné, ale bylo nad moje možnosti to nechat obrobit, takže prodej. Myslím dva jsou funkční, a myslím celkem solidní repliky. Slévač nejsem, ale válec je složitá věc.


Měl jsem několik šikovných kamarádů a všichni byli šikovní, protože se od malička motali v dílně. Dříve jsem tady psal o partě mých kamarádů, jak stavěli závodní padesátku. Válec si na nový motor s 14 kvalty nechávali odlévat u nich ve slévárně, kde se odléval hliník na podoné výrobky s žebrama jako je válec. I slévačům nešlo ve fabrice dobře odlít válec, protože žebra se nedařila. Nakonec to dopadli tak, že se žebra museli přivařit. Takže, že to nejde tomu klukovi se nedivím. Možná by se dost řemesla naučil pokud by občas pomáhal nějakému šikovnému veteránistovi. Mám tady kamaráda, co opravuje hlavy na veterány i závodní motorky. Dělal i do Německa. Učený z nebe nespad a měl štěstí, že se učil po boku svého táty na veteránech a je profesí nástrojař. Dnes jsem ho ráno potkal, ale nebyl čas hodit slovo. Má syna a myslím, že se i syn zapojil a bere od táty.

Naposledy editováno 21.11.2012 23:37:20

malorazky-tech. info

21.11.2012 v 23:36 | Nahoru | #70
Známý Mats ze Svédska vyvíjel dvouvačkovou hlavu na mono. Rok vývoj, rok příprava, rok stavba, letos zkoušky. Funkční třetí verze hlavy a to ne moc dlouho, zatím. Motor má pěkný výkon, ale vývoj neuspěcháš. Když se v létě stavovala držel jsem tu hlavu, připadlo mi to neuvěřitelné dílo. Je technik, neuvěřitelně pečlivý, má slušně vybavenou dílnu, dobrý plat, možnosti obrábění... Výsledek je pořád výsledek amatéra s dobrými možnostmi. Hlavu bych technologicky asi tak +- srovnal s válcem. Jestli Tě to zajímá, podívej se

malorazky-tech. info

21.11.2012 v 23:41 | Nahoru | #71
jo toto jsem několikrát viděl před několika dny. Zajimal mě Husaberg a další do profilu, neveřejná informace

malorazky-tech. info

22.11.2012 v 00:01 | Nahoru | #72
Byla by prý i na prodej taková hlava, kdybys měl vážný zájem..... Nikdo jiný takovou nemá. Je to nejvýkonnější husaberg pod Sluncem.
Úplně levná asi nebude, ale to se dá tušit...

Naposledy editováno 22.11.2012 00:02:25

(reakce na) malorazky-tech. info

22.11.2012 v 01:05 | Nahoru | #73
popkorn> dekuji za pochvalu moc si toho vazim :)
k vyfuku... promenliva delka vyfuku je hocne vseobecne receno ..principu je vic.. videl sem ze na zavodni lodi byl motor yamaha 350cc 2t a ten byl udelanej na packu tak ze se prodlouzilo koleno ..
to co mam na mysli ja je konkretne variabilni delka stredni valcove casti vyfuku.. jelikoz vyfuk udelany bez teto casti zajistuje motoru hodne strmou vykonovou krivku s vyraznou spici ale maly rozsah pouzitelnych otacek .. da se rict ze delka stredni valcove casti vplyva na cas kdy zpetne vlny vyfukovych plynu dostanou cerstve nasatou smes do vyfuku zpatky do valce ..tzn ze v nizkych otackach je treba dlouha valcova cast a ve vysokych zase co nejkratsi aby to proste stihalo vracet vsechnu smes zpatky do valce .. neco podobne je davno vymyslene ..ale v tomto ohledu jeste neni zadny funkcni prototyp alespon co sem hledal po netu

(reakce na) malorazky-tech. info

22.11.2012 v 01:24 | Nahoru | #74

laďa-prášil píše: No jestli mé oči dobře vidí, měli jste na odlitku nebo ve formě špatně kanály, logicky nemůže š odlévat doprostřed... Něco se na tom naučíte, aspoň odlejete nějaký těžítko na vánoce jako dárek někomu nebo tak. Jinak Odlitek je teprve začátek práce (pokud je dobrý), takže k motoru máš tak daleko, asi jako do důchodu. A perspektiva stejná. Stejně tak představa s patentama... Každej vás tu povzbuzuje, jak jste šikovní a jak je to fajn, tak já budu ten špatnej a řeknu Je to o hovně, +-ztráta času, k ničemu to nebude, výsledek bude max, že to pojede. Před sto lety bys byl na pokraji úspěchu, protože zřejmě chápeš, jak věci fungují. Ale to je asi tak všechno. Mám doma odlitek pístu ze slévárny, kde lili hliník a jejich písty v motorech běhaly, když jsem ho měl v ruce, bylo mi jasné, že opracovávání by byla ztráta času i peněz... A to bylo jen do veterána se 4000 ot/min. Univerzální odlitek z almetu měl 100x lepší kvalitu. Na tvém místě bych se zaměřil buď na to být dobrý slévač nebo být vynálezce, protože pokud máš opravdu dobrý nápad, pak už to někdo vyrobí. Mluvíš o patentu, ale zřejmě myslels "mám nápad", ale mít nápad k patentu (tedy patentové ochraně) nestačí a nebudeš mít na to peníze. Také bych řekl, že téměř vše (99,9%) přínosné již bylo vynalezeno špičkovými odborníky v centrech s moderním vybavením nebo jednotlivci, to tomu věnovali kus života a s výsledkem 0/0. Takže ty tvoje patenty na 99% budou k ničemu, možná dokážeš, že to funguje, ale to bude všechno /otázka jestli to bude fungovat dobře + jestli už to nevymyslel někdo jiný/.
Jak to vidím zde:
máš asi vtokový otvor a kanál na odvzdušnění, tedy 2 celkem, ale žebra byla ve formě výš, jak ústí kanálů v ose válce, proto tam zůstaly bubliny - předpokládám, že žebra "dole" byly dobrý, "nahoře byly nedolitý, protože tam byl vzduch.
Prostě a jednoduše i třeba závodní jawy byly litý do písku a je to na nich vidět - a to dělali lidi, co to znali a s vybavením.
Taky počítej, že na odlitcích se můžou objevit další vady při opracování nebo se prostě zkazí při opracování, takže rozumná serie je tak deset ks, aby ses už k tomu nemusel vracet.
To jen tak krátce.



tak puvodni umysl "byt zly" se ti moc nepovedl pac si rekl to co vime a tak jak to v realu je :D kazdopadne tento valec sme chteli odlet na simsona podle vlatni predlohy a vlastniho modelu dreveneho :D problem byl jak si rikal vy vyfukovych otvorech atd ..prrot osme uznali ze vzduchac neni to prave pro domaci odlevani .. takze ted je v planu zkusit odlet pouze ten kus bez zeber a pak privari kybl a udelat vodnika.. jinak kvalita materialu nijak hrozne nezaostava za kvalitou puvodniho valce .. zrnitost je hezka a zadne velke vady sme nenasli kdyz sme ten odlitek nicili :D takze odlevat budeme uz pouze jednoduche tvary a vtokove a vyfukove otvory jsou kapitola sama o sobe :D snazime se tomu venovat blize ale prace nas brzdi :D

malorazky-tech. info

22.11.2012 v 01:40 | Nahoru | #75
panove zase tady nemusite resit kdo me sestrelil nebo ne :D ja to tak stejne neberu a divam se na to tak ze "ja to stejne radeji zkusim" :D podarilo se my vymyslet par veci ktere by nejenom ze mohli fungovat ale taky meli fungovat .. ale to je jen teorie.. kdyz jsem se thiela zeptal jestli by byl ochotny spolupracovat na tech vecech a radit nam ohledne technickych reseni tak mi odpovedel "yes, no problem!" a pak mi taky napsal ze by jeste chtel pracovat na dvoutaktu ktery zase bude verejne akceptovany a znamy.. samozrejme ze tyto veci nebudu odlevat uz jen z duvodu konstrukcni slozitosi pro domaci vyrobu .. pomuze mi 5-ti osa cnc pres znameho ..uz mi jen chybi lidi kteri dokazou programovat ridici jednotky, delat animace a 3d pohledy jednotlivych casti ..o ostatni se postarame my tgielem jako kritikem a radcem .. to co sem vymyslel jeste neni, nikde sem to nevidel, nikde sem to nenasel a nikde o tom neni psano a kdyz jsem hledal vv patentech tak sem taky nic nenasel .. jefine vyfuk sem nasel podobny princip ale neni patentovany a funkcni prototyp taky nic .. jen jeden a to je neco uplne jineho .. samozrejme ze na patenty mit nebudu .. celosverovy patent by mel stat kolem 70 tisic € .. ale staci vyrobit funkcni prototyp dokazat jeho vyhody ..uazat se nekde na vystave a ja neverim ze by se nake firme ohledne 2t (muj sen je ktm) nelibil motor kde kompromis je slovo neexistjici v zadnem slovniku :D ..proto tomu verim a zda se vam to silene .. ale at je .. steve jobs rekl .. clovek ktery je dost sileny na to aby uveril ze dokaze zmenit svet, ten to opravdu dokaze. rekneme ze me to motivuje..
sam sebe bych rad kategorizoval jako vynalezce, protoze chci vsechno co ma motor nebo nejaky druh pohonu dostat na vyssi uroven .. a jednou bych na tom rad pracoval realne :) dobrou

malorazky-tech. info

22.11.2012 v 07:54 | Nahoru | #76
Myslím jestli není problém v tom, že se chceš kaktegorizovat jako vynálezce... Myslím, že maximální konstrukční roznamitost proběhla před válkou a po válce jako doběh, řekněme už v 60. letech nikdo moc neztrácel čas a peníze tím, co sice bylo zajímavé a funkční, ale NE praktické a přínosné. Pokud máš nápady, nauč se cam/cad a programovat, bez toho jsi v háji, protože ti chybí nějak moc lidí, asi nebudou ochotni tomu věnovat čas zadarmo, taky jin to budeš muset vysvětlovat, co vlastně chceš. Steve Jobs - sice citát dobrý, al epřišel s novýmn výrobkem. Přijdi s něčím novým. Jako ideový otec tabletu mohl zbohatnout, když ho budeš jenom zdokonalovat, tak na tom moc nezbohatneš, to spíš jako výrobce. Třeba proměnná středová část výfuku je takový příklad zbytečně složité věci, ketrá v důsledku k ničemu není. Prostě to nemá smysl. Jinak Ti do začátku doporučuju program Sketchup, ke stažení volně na google. Na zachycení nápadu ideální i na složitější věci, dokonce dokáže (za příplatek( exportovat data pro obrábění. Říkáš stačí vyrobit prototyp a dokázat jeho výhody. No tak jsem se dobře zasmál zase jednou Nevím v čem si myslíš, že budou ty výhody motoru? Bude zatahovat z volnoběhu do 10000 plynule a bleskurychle? A kdo takovej motor bude potřebovat? Viděl jsem docela dost konstrukčních řešení, některá jsem ani nepochopil, ale ani jsem se o to nesnažil, když vidím, že to je blbost, jako jednotaktní motor, motor s kulovým pístem a podobně. Jinak GP motory detaily a konstrukční řešení těch modernějších budeš dohledávat těžko, on to k dispozici zrovna nikdo nenutí... TakyT třeba firma ve švýcarsku připravovala motor Moto3 celkem včetně detailů, a když se začalo schylovat k tomu, že tu třídu opravdu vypíšou, zmizely z jejich webu všechny informace..
moto3

http://www.akf-shop....cylinders---pistons/
Válce na simson se dělají cca do 110 ccm a 21 koní... výběr je široký, v dokonalém zpracování

Osobně samozřejmě proti tvůrčí činnosti nic nemám naopak. Třeba Vape udělalo dobrý byznys, ale dost lidí to chtělo a je to dobrý výrobek. Mnoho lidí udělalo nějaké svoje zapalování - a jenom dokázali, že to bude fungovat. No a tady je potřeba říct si, že to je málo. Věnuješ tomu moc času a nikam tě to neposune a ani tím nezískáš peníze na něco další. To je jako psaní tady....

Naposledy editováno 22.11.2012 08:00:18

malorazky-tech. info

22.11.2012 v 08:50 | Nahoru | #77
nechci ti brat iluze ale vzhledem,k tvym zalozenym tematum musim souhlasit s Ladou,taky jsem vymyslel vymyslene,ale to bylo za komancu kdy jsme na japonca hledeli jak pero z gauca a vsichni zacli hned tunit.Centralni pruzeni tlumic z Avie,vyroba klapek a podobne.Ma oblibena historka je vyroba klapek sani,z duracrylu,jawka letela jak vitr,nez se domecek z duracrylu rozpustil a sesrotoval motor ,ale myslim ze dnes bez obrovskeho zazemi nemas sanci.Pises ze se kategorizujes jako vynalezce jake mas zkusenosti ,vzdelani?

malorazky-tech. info

22.11.2012 v 09:15 | Nahoru | #78
Určitě chválím za snahu atd o tom žádná.
Ale podle mého se tu snažíš vymyslet vymyšlené a za to tě nikdo neocení ani nezaplatí. Doporučil bych spíše upravovat stávající komponenty než vyrábět úplně nové.Dnešní spalovací motory jsou tak složité a komlexní záležitosti, že to aby se člověk stal konstruktérem a výrobce v jedné osobě je téměř nemožné.
Třeba ty fotky odlévání co jsi poslal to je tak před 40 lety.

Spíš bych být tebou šel cestou vývoje a výrobu bych nechal na jiných, když si to spočítáš tak tě to vyjde mnohem levněji a kvalita bude jinde.

1 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info

22.11.2012 v 09:24 | Nahoru | #79
Jen pro příklad ja funguje výroba dílu pro automotive

Továrna zadá výrobci výrobu dílu
Výrobce zadá vývoj dílu konstrukční kanceláři
Výrobce zadá výrobu forem nástrojárně podle dat z konstrukční kanceláře.

Každá jsou samostatná firma fungující na systému zákazník/ dodavatel.

Úplně vždy to tak nefunguje, ale většinou ano.
Každá firma má totiž know- how na něco jiného, málokdo v dnešní době dokáže zastřešit výrobek od prvních skic na papíře až po sériovou výrobu.

(reakce na) malorazky-tech. info

22.11.2012 v 10:35 | Nahoru | #80
Sukin> přesně, nechtěl jsem to rozvádět... Dnes není nikdo "konstuktér automobilu" protože i přední a zadní náprava je tak složitá a rozdílná problematika, že i odborník si musí vybrat, čemu se vlastně bude věnovat. Problém je, že nakreslené to vypadá tak jednoduše, že se zdá, že je to hračka i udělat...
zase když umíš kreslit, dnes se dá hodně ověřit i bez výroby...

Naposledy editováno 22.11.2012 10:43:32

1 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info

22.11.2012 v 15:13 | Nahoru | #81
vase nazory beru.. nerikam ze je to jednoduche ..ale verim ze se stale da vymyslet hodne veci a taky ktere mohou mit budoucnost.. mozna to nepujde .. ale takova varianta tady nema misto :D takze to radeji zkusim :)

malorazky-tech. info

22.11.2012 v 19:40 | Nahoru | #82
Jasně, někdy člověk přelejzá 3 metry vysokou zeď z principu, že to jde, i když je 3 m široká a kolem dokola nic není.. No, proti gustu žaden dišputat. Všiml jsem si, že báklesy pod modelama máš popsaný podle šablony, tak to by mohlo naznačovat jistou pečlivost, ale prostě dělej to hlavní a neztrácej čas, když dáš model odlít, můžeš si i vypyskovat, že to není kvalitní a že to kvalitní mít musíš. No, vymýšlet nové věci jde, i obnovit staré, ale jaký smysl bide mít obnovit Spejblovo kolečko, když ho nikdo nechce, i když je jednoduché a spolehlivé a dobře funguje... Jestli jedeš pracovat někam, kde se můžeš hodně naučit, určitě si pak hodně věcí srovnáš.
Jinak ti doporučuju ten sketchup, jeden modelář má stránky s pár lekcemi, pochopit základy je tak na 20 minut. Je to velmi intuitivní. Vytvoříš si model, který se dá otáčet, skládat z více komponent, exportovat do jpg třeba a třeba z různých pohledů, je dělaný jako "náčrtníků", takže něco jako "blok motoru" hodíš do kompu za 10 minut, přitom třeba to kótování je skvělé, třebe když jsem dělal přístřešek na dřevo, sedělo to v reálu neuvěřitelně :) Samozřejmě pokročilí zvládají neuvěřitelné věci. A máš to zadarmo. I třeba Ivo na přívěs.











malorazky-tech. info

22.11.2012 v 19:54 | Nahoru | #83
Když to vymakáš....:




malorazky-tech. info

22.11.2012 v 23:26 | Nahoru | #84
Tady ještě k tomu, co jsem uvedl výše, na videu jsou vidět kanály, který mi je prostor formy odvzdušněný a přebytek materiálu ve sloupci vyvíjí tlak ve formě, který přispívá k vyplnění formy. Jestli je to pochopitelné.

(reakce na) malorazky-tech. info

Skvělá odpověď, děkuji! 22.11.2012 v 23:28 | Nahoru | #85

unn4m3d píše: vase nazory beru.. nerikam ze je to jednoduche ..ale verim ze se stale da vymyslet hodne veci a taky ktere mohou mit budoucnost.. mozna to nepujde .. ale takova varianta tady nema misto :D takze to radeji zkusim :)


Já myslím, že vůbec neposlouchej žádné takové názory. Zejména pokud Ti někdo říká, že je vše vymyšlené a nemá cenu dál bádat. To jsou názory k smíchu. Pak nezapoměň, že motorkari.cz není web pro odborníky, ale pro laickou veřejnost. Pokud chceš vzít tady něčí názor, zeptej se co sám udělal, aby jsi viděl co umí, zná a čemu rozumí. Dříve jsem sem dával různé foto seriály co lidé doma postaví a co je v domácích podmínkách možné.

Sergio, další postižený. RD 500
nebo školní projekt
vysokoškoškolský projekt 2T z Politechniky Turín
ovšem znám tohoto borce a osobně jsem ho sledoval na závodech, když jsme parkovali v depu vedle něj Gnani Gabriele




Gabriele hodně pomáhal FGR když jeli 2T a stále mají spolu silné vazby.
Myslím, že tohoto člověka si můžeš vzít jako vzor. Je to ladič, vývojář i výrobce. Ten popírá vše co Ti všichni tady radili, že nejde, nemá to cenu a dělá se to jinak On si postavil motorku na mistrovství světa a úspěšně na jel svět. Porážel i tovární motorky.

1 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info

23.11.2012 v 00:01 | Nahoru | #86
Zeptej se Gnaniho, jak vypadal jeho první výrobek

(reakce na) malorazky-tech. info

24.11.2012 v 00:53 | Nahoru | #87

laďa-prášil píše: Zeptej se Gnaniho, jak vypadal jeho první výrobek


Ganni ve věku unn4m3d již stavěl špičkové speciály. Pravda, neztrácel čas po diskuzích jako je tato. Od mala pomáhal a učil se od svého táty v dílně na motorkách.

2 reakcí na tento příspěvek malorazky-tech. info

24.11.2012 v 01:04 | Nahoru | #88
ja se ucim vsechno sam pokus+omyl=zkusenost ..

(reakce na) malorazky-tech. info

24.11.2012 v 10:44 | Nahoru | #89

unn4m3d píše: ja se ucim vsechno sam pokus+omyl=zkusenost ..


nemysli, že jsi na této cestě sám. Takových Vás je hodně zejména v Itálii. Někteří jste teprve na začátku, další již dělají pěkné kusy.
Například tento kluk z Francie. Vyrábí nový motor za pomoci dalších specialistů, modelář - motokrosový jezdec s 30 letou praxí po závodech, slévač,.. Obrábění na obráběcím centru. Bude to netradiční jednoválec 2T 250cm sání rotačním šoupátkem,převod variátorem podobně jako u skůtru. Chladící kapalina bude cirkulovat pomocí elektrického čerpadla. Převodovka mazaná jen olejovou mlhou. Díly do převodovky použity z Kawasaki. To je překlad co píše. Je kolem toho celá diskuze kde on popisuje co a jak dělal a ostatní mu dávají dotazy na které odpovídá, ale chtěl jsem ukázat, že unn4m3d není jediný kdo se o něco snaží. Kluk co vyrábí ty kartery je francouz a jmenuje se Christian. Má dílnu a vyrábí díly pro motorkáře, automobilové závodníky i pro automobilový průmysl. Nedávno jsem tady uvěřelnil foto seriál kdy on dělal kompletný přestabu motorky. Bohužel změnou tohoto webu motorkári.cz se některé moje fotoseriály ztratily.

























































































































































































































Naposledy editováno 24.11.2012 10:45:45

malorazky-tech. info

24.11.2012 v 11:20 | Nahoru | #90
Jenom jsem řekl, že některé odlitky nemá smysl obrábět, když budu umět navrhnout nebo udělat model, už nemusím se učit odlévat.. to někdo udělá, nebo naopak.
Prostě bych nezískával zkušenosti na válci, co je skoro nejsložitější odlitek na motoru, s tím, že bude super výkonný a s vložkou. Některé věci nejdou dohromady, takže tady to vidím na hodně práce.. resp. učení. Jinak nic ve zlým.

Naposledy editováno 24.11.2012 11:21:01
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist